Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Ninoea
23-05-2024 om 12:03
Heel logisch dat meer niet lukt Alhambra. Je agenda is dan al meer dan gevuld. Het is ook heel goed om daar realistisch in te zijn en niet maar meer en meer van jezelf te verwachten en daarmee jezelf uit te putten of consessies op andere vlakken te moeten doen die wellicht niet oké zijn.
alhambra
23-05-2024 om 12:11
Ninoea schreef op 23-05-2024 om 12:03:
Heel logisch dat meer niet lukt Alhambra. Je agenda is dan al meer dan gevuld. Het is ook heel goed om daar realistisch in te zijn en niet maar meer en meer van jezelf te verwachten en daarmee jezelf uit te putten of consessies op andere vlakken te moeten doen die wellicht niet oké zijn.
Ja precies. Dat ik meer ga snaaien uit vermoeidheid of gejaagd voelen bijvoorbeeld.
Ies
23-05-2024 om 12:20
Blijft leuk om jullie activiteiten te lezen!
Hoop dat het mij gaat stimuleren!
Gisteren wel weer 19.000 stappen. (na hele poos vrij weinig voor mijn tegenwoordige doen) Vooral veel in tuin. Hoop dat ik niet weer over mijn grenzen ben gegaan, daar ben ik nogal goed in
En cheatdag gehad en dat voelde echt bagger. Denk dat ik daar wel even van genezen ben.
lientje69
23-05-2024 om 13:51
Ik heb het zwaar de laatste tijd. Chronisch pijnpatiënt. Verbouwen. Nieuwe baan. Héél véél beweging. Netjes eten . En de afgelopen maand niks afgevallen. Gisteren uit pure frustratie een halve zak chips leeggegeten. Verder rugpijn erbij dus ga dan eten. Baal stevig
Ysenda
23-05-2024 om 14:26
lientje69 schreef op 23-05-2024 om 13:51:
Ik heb het zwaar de laatste tijd. Chronisch pijnpatiënt. Verbouwen. Nieuwe baan. Héél véél beweging. Netjes eten . En de afgelopen maand niks afgevallen. Gisteren uit pure frustratie een halve zak chips leeggegeten. Verder rugpijn erbij dus ga dan eten. Baal stevig
Maar heb je al gekeken of de cm veranderd zijn. Bovenbenen, taille, schouders etc. Want ik val ook niet af maar heb wel minder cm.
Ies
23-05-2024 om 15:47
Ik leef met je mee Lientje, letterlijk en figuurlijk, want herken veel van wat je zegt. (geen nieuwe baan)
Ik zou ook vooral meten.
Ies
23-05-2024 om 15:56
Hier niet zozeer frustratie (maar afvallen is nu ook geen prio voor mij) maar cheatdag was wel omdat ik mezelf zo enorm zielig vind.
Ik kan beter écht lief voor mezelf zijn en mezelf geven waar ik echt behoefte aan heb: wat (veel) rust. Zo moeilijk! Ren maar in de rondte, er blijft natuurlijk waanzinnig veel liggen door verbouwen, pijnklachten en daarbuiten is mijn leven enorm druk met zieke kinderen, zieke ouders, zieke hond etc. Op mijn werk is het bagger want daar is werksfeer verziekt en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Nja, ik ga mijn best nu echt eens doen wat beter voor mezelf te zorgen. Vannacht iig eens een keertje dóórgeslapen, lang geleden en oh wat is dat lekker.
SuzyQFive
23-05-2024 om 17:24
Lientje, als je veel stress hebt is afvallen ook lastig. Je zit nu even op een plateau. Vooral volhouden dan gaat het straks vast wel weer wanneer je meer rust hebt.
lientje69
23-05-2024 om 17:45
Dank voor de knuffels.
Suzy , ik hoop het maar idd. Wat betreft de centimeters, dat doe ik tekort. Maar vanaf september gerekend is mijn buikomvang van 108 naar 94 gegaan. En bovenbenen van 63 naar 54. Dus er is zeker wel iets veranderd gelukkig!
Dolfje
23-05-2024 om 18:19
lientje69 schreef op 23-05-2024 om 17:45:
Dank voor de knuffels.
Suzy , ik hoop het maar idd. Wat betreft de centimeters, dat doe ik tekort. Maar vanaf september gerekend is mijn buikomvang van 108 naar 94 gegaan. En bovenbenen van 63 naar 54. Dus er is zeker wel iets veranderd gelukkig!
Dat is al best veel!
Ninoea
23-05-2024 om 20:31
Dat is wel meer dan ‘iets’ @lientje69!!
Ik heb vandaag veel gefietst voor mijn doel. Allemaal functionele tochtjes. In totaal 23 km.
Verder zo’n 15.000 stappen gezet. 7 trappen gelopen en in totaal zo’n 1000 kcal daarmee verbrandt. Qua eten prima gegaan.
FaithfulDuck87
23-05-2024 om 20:59
Wauw wat zijn jullie allemaal goed bezig! Moet zeggen dat het bewegen bij mij door de week eigenlijk niet lukt. Energie is meestal wel wat op aan het einde van de dag.
Volgende week gesprekken in het ziekenhuis voor screening. En dan hopelijk goedkeuring voor rest van het traject.
Dorestad
23-05-2024 om 21:00
@Lientje69: dat vind ik enorm veel centimeters!
Alhambra, ik snap helemaal dat dit het is. Ik vind het al enorm knap dat je dit lukt. Fulltime werken, een gezin. Petje af.
Wij hebben vandaag 30 km gefietst (zonder trapondersteuning). 15 km gelopen aan het strand, bijna volledig door het water.
25.000 stappen, 30 km fietsen, 10 trappen lopen: nog geen 1000 actieve kcal ermee verbruikt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.