Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Dorestad schreef op 22-05-2024 om 11:23:

[..]

Zo'n ding staat hier ook. Maar die meet alleen iets door je onderlichaam. Kan best zijn dat je armen gespierder zijn geworden. Dat de spiegel wel degelijk laat zien dat er wat verandert.

Ik zie het vooral door de regelmatige foto's naast elkaar te plakken en de cijfertjes er dan onder te zetten. 

Due-scimmie schreef op 22-05-2024 om 07:30:

Hier gisteravond niet meer gewandeld, maar lekker band met fiets dus wel bijna km met fiets aan de hand gewandeld. Weegschaal was lief vanochtend.

Ik begon 2 April op 79 kilo, in januari op zwaarste punt 81, en vanochtend 73.7.
Nog 3,7 kilo tot ik mezelf trakteer op een badpak of bikini.

Zo dat gaat hard! Goed bezig!! 
Leuke beloning heb je bedacht, al vind ik dat je die ook nu al verdient  

Ik heb net ruim 600 kcal verbrand in de sportschool. Ik zat er echt lekker in en ben blij dat ik eindelijk weer noemenswaardige meters kan maken met sporten.  

PhilDunphy schreef op 22-05-2024 om 12:45:

[..]

Bij 75 heb ik mezelf al getrakteerd op wat kleurrijke kleding .

Nu heb ik een doel voor de vakantie. 

En bij mijn einddoel twijfel ik nog over de beloning. 

Ik ben eerder van werk gegaan vanwege mega koppijn. Normaal zou ik gaan sporten maar kreeg net al van mijn collega te horen van doe dat nou eens niet. Ik had een hele drukke ochtend, en veel te vroeg wakker vandaar de koppijn denk ik.
 Zit nu ff met een bakkie koffie en wandel zo even naar de winkel een pakje ophalen en wil bij de ah cottage cheese kopen voor bij het avondeten vanavond en ga dan ff liggen en hopelijk trekt het weg en kan ik vanavond misschien nog even wandelen om aan mijn stappen te komen. En wil de 7minute app eigenlijk ook nog doen.

PhilDunphy schreef op 22-05-2024 om 12:45:

[..]

Ik heb net ruim 600 kcal verbrand in de sportschool. Ik zat er echt lekker in en ben blij dat ik eindelijk weer noemenswaardige meters kan maken met sporten.

600 kcal tijdens 1 sportsessie!!? Wat en hoe lang heb je dat gedaan joh! Wat een bult!! Gaaf! 

Ysenda schreef op 22-05-2024 om 11:34:

[..]

Ik zie het vooral door de regelmatige foto's naast elkaar te plakken en de cijfertjes er dan onder te zetten.

Klinkt alsof die foto’s dan echt helpend zijn en je die vooral moet maken om het inzichtelijk te maken/houden voor jezelf!! Suf hè hoe het soms moet. Maar je werkt er enorm hard voor. Zo knap! 

Vanochtend de hele ochtend afspraken. Daarna snel geluncht en met manlief 4 km gewandeld. Langer kon niet want we moesten alweer door om de kinderen uit school te halen. Vandaag was het kinderfeestje van de jongste dus door en gebowld enzo. Thuis zag ik dat ik nog te weinig had bewogen dus 30 min hardgelopen op muziek binnen. Iets meer dan 700kcal actief verbrand vandaag. 13.000 stappen zo ongeveer. 

Ninoea schreef op 22-05-2024 om 21:07:

[..]

600 kcal tijdens 1 sportsessie!!? Wat en hoe lang heb je dat gedaan joh! Wat een bult!! Gaaf!

Dankjewel!

Ik heb 45 minuten crosstrainer gedaan (dat was bijna 500kcal* ), toen een beetje krachttraining (120kcal)** en daarna nog op de loopband cooling down (40kcal*). 

* Volgens het apparaat en die houdt naast de crosstrainer instellingen ook rekening met mijn lengte/gewicht en hartslag. 
** Volgens een app die zegt hoeveel kcal je per oefening verbruikt. Ik neem dat met een korreltje zout, dus ik reken wat conservatiever.

Echt een lekker gevoel ja! 

Ninoea schreef op 22-05-2024 om 21:12:

Vanochtend de hele ochtend afspraken. Daarna snel geluncht en met manlief 4 km gewandeld. Langer kon niet want we moesten alweer door om de kinderen uit school te halen. Vandaag was het kinderfeestje van de jongste dus door en gebowld enzo. Thuis zag ik dat ik nog te weinig had bewogen dus 30 min hardgelopen op muziek binnen. Iets meer dan 700kcal actief verbrand vandaag. 13.000 stappen zo ongeveer.

Ook veel zeg! En dat je daar nog energie voor hebt na een kinderfeestje! 

alhambra

alhambra

22-05-2024 om 22:31 Topicstarter

PhilDunphy schreef op 22-05-2024 om 21:18:

[..]

Ook veel zeg! En dat je daar nog energie voor hebt na een kinderfeestje!

Nou inderdaad!

Ik heb een springtouw waar paffen sport op staat. Het is verstelbaar en het draad is van staal met plastic eromheen.

Ik was heel vroeg wakker en heb de 7minute app al gedaan en ben nu aan het wandelen en dan boodschappen doen voor ik ga werken.. Hoef tegenwoordig op donderdag pas  om 10 uur te beginnen dus tijd genoeg.
Morgenvroeg ga ik op de fiets bij iemand op bezoek, bijna half uur fietsen en als het goed is gaan we wandelen, ligt eraan hoe laat ik daarvan thuis ben en dan nog zin heb om naar Egym te gaan.

alhambra

alhambra

23-05-2024 om 09:09 Topicstarter

Vandaag weer lunchwandelen. Ik ben wel tevreden. Ik streef naar beter eten maar die uitschieters die ik eerder had, komen niet meer voor.

Meer bewegen lukt vooral als ik de fiets pak i.p.v. de auto. Meer sporten krijg ik niet in mijn weekprogramma van een 36urige werkweek en een gezin.

Fijne dag iedereen!

Vanochtend al 2x heen en weer gefietst naar school. Zoon was zijn muziekinstrument vergeten en ik heb hem even nagebracht. Zo dadelijk even wandelen met een vriendin. Verder gisterenavond alweer een bootcamp ingepland in het voren. Door die echt te reserveren voel ik me er ook echt aan gebonden; dat helpt. 
Het kinderfeestje gisteren was saai. Althans voor mij als ouder. Onze dochter had het leuk hoor. Gelukkig was het vrij rustig dus was ik niet compleet overprikkeld door de herrie. Daardoor lukte het dus wel om hard te lopen. Plus ik vind dat ook wel echt een makkelijke workout. Muziekje aan, sportbh aan en lopen maar. Je hebt verder niks nodig. Had ik me eerder moeten realiseren. 

Oh ja ik ga vanmiddag in de lunchpauze ook nog even wandelen en daarna sta ik op de vloer dus zal vandaag de nodige stappen wel zetten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.