Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Auwereel
02-05-2024 om 17:03
Ik vind een salade als lunch erg lekker, maar mijn kantine is zo duur wat salades betreft. Een vette hap is veel goedkoper...... Dus neem ik toch maar bammetjes van thuis mee.
alhambra
02-05-2024 om 17:26
ontbijt: 45 gram Bolletje ontbijtgranen met een scheut volle yoghurt. Soms met blauwe bessen erbij. Thee en 1 cappuccino.
Lunch:
4 boterhammen
2x boter en kaas
1x philadelphia
1x pindakaas of chocopasta
Thee
Op het werk: 3 boterhammen en een kop soep
FaithfulDuck87
02-05-2024 om 17:33
ontbijt 2 crackers met mager beleg
Lunch beker kwark met fruit en eigengemaakte granola en snee bruinbrood met rauwkost en mager beleg of een salade
Dorestad
02-05-2024 om 17:51
ontbijt: zwarte koffie 2 kopjes
lunch: zwarte koffie
En ja, hierop kan ik sporten, 20 km wandelen en in het verleden gewoon werken als verpleegkundige in de wijk/ziekenhuis en als sociotherapeut.
Bij diner ga ik los![]()
RoosOpJeHoed
02-05-2024 om 17:55
alhambra schreef op 02-05-2024 om 17:26:
ontbijt: 45 gram Bolletje ontbijtgranen met een scheut volle yoghurt. Soms met blauwe bessen erbij. Thee en 1 cappuccino.
Lunch:
4 boterhammen
2x boter en kaas
1x philadelphia
1x pindakaas of chocopasta
TheeOp het werk: 3 boterhammen en een kop soep
Heb je echt iedere dag hetzelfde beleg op brood? Ik voel me nu heel overdreven met mijn uitgebreide lunch
Moet wel zeggen dat ik er ook de tijd voor heb om het te maken, dat scheelt.
Auwereel
02-05-2024 om 18:06
Ik eet bijna altijd hetzelfde voor ontbijt en meestal ook voor mijn lunch en ik verheug er me elke keer weer op.
alhambra
02-05-2024 om 18:11
RoosOpJeHoed schreef op 02-05-2024 om 17:55:
[..]
Heb je echt iedere dag hetzelfde beleg op brood? Ik voel me nu heel overdreven met mijn uitgebreide lunch
Moet wel zeggen dat ik er ook de tijd voor heb om het te maken, dat scheelt.
Ja ik ben heel saai 
Dolfje
02-05-2024 om 18:21
Ik ontbijt graag met broodjes en diverse soorten kaas vleeswaren , gebakken eieren met spek etc
maar ja nu pak ik braaf yoghurt of havermout al dan niet met een schep eiwitpoeder of een maaltijdshake
RoosOpJeHoed
02-05-2024 om 18:56
alhambra schreef op 02-05-2024 om 18:11:
[..]
Ja ik ben heel saai
Haha, dat hoor je mij niet zeggen hoor! Vroeg het me gewoon af, ligt geen oordeel in
Due-scimmie
02-05-2024 om 19:23
Ik wissel ook graag af qua lunch en ontbijt en ben geen mega broodliefhebber. Ik heb daarna vaak zo snel weer trek.
Ysenda
02-05-2024 om 19:33
Auwereel schreef op 02-05-2024 om 17:03:
Ik vind een salade als lunch erg lekker, maar mijn kantine is zo duur wat salades betreft. Een vette hap is veel goedkoper...... Dus neem ik toch maar bammetjes van thuis mee.
Ik neem de salade van huis mee.
Ysenda
02-05-2024 om 19:41
ontbijt: kwark met fruit en whey protein
Lunch salade met o.a tonijn of zalm en cottage cheese
Tussendoor een clear whey eiwit limonade. En later nog een banaan met whey cream (10g whey proteïne met vanille of chocolade smaak aanmaken met weinig water tot een papje)
Bij het avond eten nog wat kwark met whey proteïne of een proteïne pudding (poeder met melk schudden, 5 minuten wachten en klaar, Saroma is meer werk.
Ja, ons huis is een uitstalling van dit soort supplementen en snacks
lientje69
02-05-2024 om 19:41
Dorestad schreef op 02-05-2024 om 16:25:
Ik heb een vriendin die momenteel 103 kg weegt. Ze heeft via internet nu Wegovy injecties besteld in de hoop, zoals ze zelf zegt, haar mateloosheid te beteugelen. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan.
Dat vind ik eigenlijk wel een beetje tricky dorestad. Je leest tegenwoordig dat er ook vaak geen goed spul geleverd wordt. Omdat het zo'n hype is wordt er veel illegaal geproduceerd dat niet gecontroleerd is. Daarom wordt geadviseerd het echt via een arts te doen. Is vriendin daar niet angstig voor?
Ik zou dat dus echt niet durven...
Ysenda
02-05-2024 om 19:42
ontbijt: kwark met fruit en whey protein
Lunch salade met o.a tonijn of zalm en cottage cheese
Tussendoor een clear whey eiwit limonade. En later nog een banaan met whey cream (10g whey proteïne met vanille of chocolade smaak aanmaken met weinig water tot een papje)
Bij het avond eten nog wat kwark met whey proteïne of een proteïne pudding (poeder met melk schudden, 5 minuten wachten en klaar, Saroma is meer werk.
Ja, ons huis is een uitstalling van dit soort supplementen en snacks
Auwereel
02-05-2024 om 19:47
Ysenda schreef op 02-05-2024 om 19:33:
[..]
Ik neem de salade van huis mee.
Dat wordt zo gauw een verlepte boel en in de ijskast op het werk loop je het risico dat je het kwijtraakt. Behalve taart en bonbons wordt door hongerige lieden ook salades gepikt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.