Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Welke whey vinden jullie lekker? Ik heb er een maar die is zo zanderig. Ik heb ook clear whey en die vind ik wel dikke prima.b

lientje69 schreef op 02-05-2024 om 19:41:

[..]

Dat vind ik eigenlijk wel een beetje tricky dorestad. Je leest tegenwoordig dat er ook vaak geen goed spul geleverd wordt. Omdat het zo'n hype is wordt er veel illegaal geproduceerd dat niet gecontroleerd is. Daarom wordt geadviseerd het echt via een arts te doen. Is vriendin daar niet angstig voor?

Ik zou dat dus echt niet durven...

Heb je gelezen dat Filemon er een uitzending over heeft gemaakt.  Hij heeft het dus ook elders gekregen. 

Maar goed,  vriendin had een soort E consult gehad.  En nu dus dit. Haar vriend is er helemaal niet gelukkig mee (hij is nb arts) Het kost haar voor 1 maand ruim 400 euro.  Waarschijnlijk gaat ze toch nog even bij haar huisarts langs maar ze heeft geen zin in de gecombineerde leefstijlinterventie.  Ze is niet bang voor illegaal spul.  Haar vriend is heel duidelijk: het is voor haar een manier om vraatzucht te bedwingen.  Om hongergevoel tegen te gaan.  Om grenzen te laten stellen door medicatie ipv je blijvend dingen ontzeggen en zelf je grenzen blijvend te kunnen stellen.  Of ik het zou doen of durven?  Ik weet het  echt niet.  

Dorestad schreef op 02-05-2024 om 16:25:

2 dagen uren gesnoeid en onkruid gewied leverde me een hoop spierpijn op. Vandaag 7 km gelopen en de beweegcirkel gedaan. Dat was op het heetst van de dag in de volle zon. Alle 15 deelnemers hadden het zwaar. De trainster was coulant....
Daarna in de koelte bij mij in de kamer nog wat krachttraining gedaan. Bent over row gedoe enz
Ik vind het verder welletjes.

Ik heb een vriendin die momenteel 103 kg weegt. Ze heeft via internet nu Wegovy injecties besteld in de hoop, zoals ze zelf zegt, haar mateloosheid te beteugelen. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan.

Heb vandaag een taart gemaakt met yoghurt, mascarpone en heel erg veel aalbessen (ik vond nog een bak vol ingevroren van de oogst van vorig jaar). Hier neem ik vanavond wel een stukje van

Ik merk met Saxenda wel dat ik tussendoor geen trek meer in zoet heb en wat sneller een vol gevoel heb. Maar ben bijna een week bezig nu. 

Due-scimmie schreef op 02-05-2024 om 19:53:

Welke whey vinden jullie lekker? Ik heb er een maar die is zo zanderig. Ik heb ook clear whey en die vind ik wel dikke prima.b

Wij hebben My Protein impact whey isolate in de smaken naturel, voor door de kwark, de cake, de pannenkoeken overal waar je melk in doet eigenlijk, en vanille voor over de banaan en ander fruit. Whey is altijd wel wat zanderig, maar als je het even laat staan dan wordt het weer goed opgenomen in het melkproduct. In water blijft het meh.

Dan hebben we van ESN de isoclear in de smaken fresh cherry en fresh Orange  van die laatste kun je met spa rood Fanta maken.

Van ESN hebben we ook de designer protein pudding in de smaak chocolade.

Ook van ESN de premium ultra saus honey mustard, en hun designer protein bars in de smaken fudge brownie,  hazelnut noga en peanut caramel.

en van xxl nutrition hebben we de pannenkoeken mix.

Tot nog toe vinden we de producten van ESN het lekkerst. Geen vreemde na smaakjes eb de chocola is ook echt chocola.

Verder vind ik de eigenmerk mouse van de ah ook erg lekker.

Verder staat hier nog pre-workout in de kast van zoon en beiden ook creatine.

Dorestad schreef op 02-05-2024 om 20:02:

[..]

Heb je gelezen dat Filemon er een uitzending over heeft gemaakt. Hij heeft het dus ook elders gekregen.

Maar goed, vriendin had een soort E consult gehad. En nu dus dit. Haar vriend is er helemaal niet gelukkig mee (hij is nb arts) Het kost haar voor 1 maand ruim 400 euro. Waarschijnlijk gaat ze toch nog even bij haar huisarts langs maar ze heeft geen zin in de gecombineerde leefstijlinterventie. Ze is niet bang voor illegaal spul. Haar vriend is heel duidelijk: het is voor haar een manier om vraatzucht te bedwingen. Om hongergevoel tegen te gaan. Om grenzen te laten stellen door medicatie ipv je blijvend dingen ontzeggen en zelf je grenzen blijvend te kunnen stellen. Of ik het zou doen of durven? Ik weet het echt niet.

Dat is dus niet uitgezonden omdat de gezondheidsraad dreigde met boetes. Bij Beau heb ik dinsdag het item erover gezien en ik denk dat er geen reden was voor het ‘verbod’. 

Hij kreeg het wel van een arts overigens. 

Ik zit bij twee facebookgroepen. 1 voor Saxenda en 1 voor al die middelen. In die laatste groep verbaas ik mij echt over heel veel mensen. Ik snap echt niet dat het zo makkelijk is om aan die middelen te komen zonder arts… 

Due-scimmie schreef op 02-05-2024 om 19:53:

Die van Etos is helemaal prima. Heb vandaag die van AH meegenomen, waarvan ik gok dat het in feite dezelfde is als die van Etos, alleen in een andere kleur verpakking. 

alhambra

alhambra

02-05-2024 om 20:56 Topicstarter

Ysenda, bij jouw post heb ik een woordenboek nodig

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-05-2024 om 21:14

heb bij ESN ook repen, pudding en eiwitshake besteld. 

Ik had psylliumvezels gekocht (beetje obstipatie 💩), en had vanmorgen een flink glas water genomen met de vezels. Mijn vriend dacht lief voor mij te zijn vanmorgen en mijn yoghurt met noten en zaden ook te voorzien van de vezels… maar dat zei ie pas vanmiddag om 14:00… en aangezien ik niet een glas water had gedronken bij mijn yoghurt zal het vast mijn eerdere glas opheffen… en daarbij deed ie ipv een theelepel een eetlepel 😕

alhambra schreef op 02-05-2024 om 20:56:

Ysenda, bij jouw post heb ik een woordenboek nodig

Het was dat of het hele bericht vol met linkjes zetten. 🤣 dit zijn wel de namen zoals op de websites van de merken. 

SuzyQFive schreef op 02-05-2024 om 20:24:

[..]

Ik merk met Saxenda wel dat ik tussendoor geen trek meer in zoet heb en wat sneller een vol gevoel heb. Maar ben bijna een week bezig nu.

Dan hoef jij geen stukje van mijn taart die ik vandaag heb gemaakt.  Wij hebben er allemaal 2 punten van gehad......beetje veel.  Ben je ook misselijk geweest of niet?

SuzyQFive schreef op 02-05-2024 om 20:28:

[..]

Dat is dus niet uitgezonden omdat de gezondheidsraad dreigde met boetes. Bij Beau heb ik dinsdag het item erover gezien en ik denk dat er geen reden was voor het ‘verbod’.

Hij kreeg het wel van een arts overigens.

Ik zit bij twee facebookgroepen. 1 voor Saxenda en 1 voor al die middelen. In die laatste groep verbaas ik mij echt over heel veel mensen. Ik snap echt niet dat het zo makkelijk is om aan die middelen te komen zonder arts…

Ik heb de radiouitzending bij Herman van der Zande gezien.  Hij kreeg het juist niet van een arts.  Hij heeft,  zo zei de arts die bariatrische chirurgie deed,  zeker 30 keer er om gevraagd maar het niet gekregen.  Filemon kreeg het op een vergelijkbare manier dan mijn vriendin. Hij pleitte ervoor dat het bij Kruidvat te koop kwam.  60% van de volwassenen overgewicht en alle programma's die er bedacht zijn ten spijt gaat het percentage alleen maar omhoog.  Mensen vinden het onwijs moeilijk om verleidingen blijvend te weerstaan.  En dat snap ik .

Overigens hebben wij vanavond nog een ommetje gemaakt waarbij we onder andere een reeënsprong van 7 reeën tegenkwamen.  Al met al toch 16 km gelopen vandaag.  

Hup weer een kilo erbij terwijl het de hele week zo goed ging met eten. Ok ik ben ongesteld maar ik word er schijtziek en moedeloos van.
Nu dus weer boven de 85 en ik wil ( en dat was ik vorig jaar om deze tijd) 80 ( liefst nog minder)..

Dolfje schreef op 03-05-2024 om 07:50:

Hup weer een kilo erbij terwijl het de hele week zo goed ging met eten. Ok ik ben ongesteld maar ik word er schijtziek en moedeloos van.
Nu dus weer boven de 85 en ik wil ( en dat was ik vorig jaar om deze tijd) 80 ( liefst nog minder)..

Letten op je eten zou altijd moeten beloond met gewichtsverlies als je lijf dat nodig heeft.

alhambra

alhambra

03-05-2024 om 07:58 Topicstarter

Dat is niet leuk Dolfje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.