Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

alhambra schreef op 01-05-2024 om 20:10:

het is me gelukt: ik ben in de sportschool!
Ik heb niet zoveel zin dus ik ga lang lezen op de fiets.

Grappig, dat werkt voor mij dus echt helemaal niet. Het ene is hoog intensief en het andere laag, als ik dat doe dan lees ik of niet of ik fiets héél langzaam. 

Ninoea schreef op 01-05-2024 om 20:28:

[..]

Grappig, dat werkt voor mij dus echt helemaal niet. Het ene is hoog intensief en het andere laag, als ik dat doe dan lees ik of niet of ik fiets héél langzaam.

Ik kan dat ook niet. Net als toen we op het werk deskbikes hadden. Ik kon dat gewoon niet tegelijk

alhambra

alhambra

01-05-2024 om 20:36 Topicstarter

Ik fiets niet hard. Op niveau 2. 9,5 km met 26 minuten. Maar ik beweeg dus dat is winst. 

Ninoea schreef op 01-05-2024 om 20:28:

[..]

Ik kan het ook niet met lezen, ik kan het wel terwijl ik een tekenfilm kijk / luister.

Vandaag ipv sporten moeten werken en vanavond moesten we even ergens heen en zijn op de fiets gegaan. Dus qua fietsen zit ik vandaag op ruim een uur denk ik.
Wel vanmiddag op werk  2 kleine koekjes gesnaaid.

Ysenda schreef op 01-05-2024 om 20:38:

[..]

Ik kan het ook niet met lezen, ik kan het wel terwijl ik een tekenfilm kijk / luister.

Toen ik nog naar de sportschool ging, keek ik dierenarts dr Pol terwijl ik op hometrainer zat of loopband liep en dan stopte ik als het zielig werd. Bij de loopband had dat vreemde gevolgen!

Ik lees ook in de sportschool maar dan in de vorm van een luisterboek. 

alhambra schreef op 01-05-2024 om 20:36:

Ik fiets niet hard. Op niveau 2. 9,5 km met 26 minuten. Maar ik beweeg dus dat is winst.

Zo is het. Ik kan al niet eens in de sportschool komen, dus laat staan wat ik wel en niet tegelijk kan doen op een fiets😂 Goed dat je bent gegaan!

Voor mij zat sporten er even niet in vanmorgen. Intens slecht en weinig geslapen en zoon had weer een bende van de badkamer gemaakt om 6.45 uur, dus ik kon met een emmer sop in de weer. Morgen weer, dan is het ook wat koeler.

Weegschaal was wel erg lief, dus ik heb weinig te klagen

alhambra

alhambra

02-05-2024 om 10:54 Topicstarter

Gisteren 30 minuten gefietst en 15 minuten geroeid. En natuurlijk 2x 10 minuten reistijd op de fiets.Ook goed gegeten gisteren. Weinig behoefte aan snaaien.
Straks een lunchwandeling.
Ik hoop deze positieve flow vast te kunnen houden!!

Heb me weer goed in het zweet gesport vanmorgen. Lekker op de loopband een run "door" "Canada" gedaan. Heerlijk

Ik vind het toch lastig om binnen de calorieën te blijven. En dan 'mag' ik er best veel. Ik probeer ook te letten op aantal eiwitten, maar eet ook vegetarisch en weinig melkproducten dus vind het even lastig. 

Wat ontbijten en lunchen jullie graag?

2 dagen uren gesnoeid en onkruid gewied leverde me een hoop spierpijn op. Vandaag 7 km gelopen en de beweegcirkel gedaan.  Dat was op het heetst van de dag in de volle zon.  Alle 15 deelnemers hadden het zwaar.  De trainster was coulant....
Daarna in de koelte bij mij in de kamer nog wat krachttraining gedaan.  Bent over row gedoe enz 
Ik vind het verder welletjes. 

Ik heb een vriendin die momenteel 103 kg weegt.  Ze heeft via internet nu Wegovy injecties besteld in de hoop, zoals ze zelf zegt,  haar mateloosheid te beteugelen.  Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan.  

Heb vandaag een taart gemaakt met yoghurt,  mascarpone en heel erg veel aalbessen (ik vond nog een bak vol ingevroren van de oogst van vorig jaar). Hier neem ik vanavond wel een stukje van 

Due-scimmie schreef op 02-05-2024 om 16:19:

Ik vind het toch lastig om binnen de calorieën te blijven. En dan 'mag' ik er best veel. Ik probeer ook te letten op aantal eiwitten, maar eet ook vegetarisch en weinig melkproducten dus vind het even lastig.

Ontbijt: bijna altijd kwark met zelfgemaakte granola, gepofte haver en ca. 100 gram fruit, ongeveer twee keer per week havermout met banaan of met (gebakken) appel.

Lunch: 2-3 volkorenboterhammen die ik vrij vol beleg met rauwkost (komkommer, tomaat, wortel o.i.d.), zuivelspread/hüttenkäse en kip of gegrilde groente, soms aardbeien. 
 Ik maak ook vaak tonijn- of eiersalade. Of hummus, paprikaspread of avosmash met een gekookt ei.
Soms maak ik groentesoep met een volkorenbroodje en in de zomer zijn het regelmatig salades als lunch. Een enkele keer maak ik roerei met groente of een wrap.

Vanmiddag waren we bij mijn favoriete ijssalon en ik heb gewoon twee bolletjes genomen. Doe ik zelden maar had er zin in. Morgen maar een extra rondje sporten

Due-scimmie schreef op 02-05-2024 om 16:19:

Ontbijt: mengsel van teff, boekweit, haverzemelen, chia zaadjes, geweekt in hennepmelk, daarop vlak voor consumptie (dus niet geweekt) soja-yoghurt met kasha. Vult meestal als een malle, maar om de één of andere reden, vanochtend niet. Verder drie koppen thee (zonder suiker). 

Op mijn werk een kop zwarte koffie.

Lunch: graag 2 stevige boterhammen (liefst desem, maar man vind gewoon brood lekkerder, dus dat varieert) en een plak kiembrood rogge. Smeersels tahin, en hummus of tartex. Ook nog een knekkebrod fonio, en een appel. Ook met thee, veel thee.

Later op de dag handje noten en droog geroosterde kikkererwten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.