Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
lientje69
30-04-2024 om 19:18
RoosOpJeHoed schreef op 30-04-2024 om 18:27:
[..]
Dat je op het moment even geen zin hebt in zo'n leefstijltraject is te begrijpen. Maar is het iets dat je voor de toekomst zou overwegen? Kan de huisarts aangeven of dit wél kans van slagen zou kunnen hebben in jouw situatie?
Nou ja , ik ben inmiddels zelfstandig na het stoppen van de medicijnen 8 kilo afgevallen. Zonder verdere hulp van wie dan ook. En de weegschaal gast nog steeds, zij het traag naar beneden. Dus ik zet toch nog maar even door. Maar voor de toekomst, wie weet.
lientje69
30-04-2024 om 19:36
lientje69 schreef op 30-04-2024 om 19:18:
[..]
Nou ja , ik ben inmiddels zelfstandig na het stoppen van de medicijnen 8 kilo afgevallen. Zonder verdere hulp van wie dan ook. En de weegschaal gaat nog steeds, zij het traag naar beneden. Dus ik zet toch nog maar even door. Maar voor de toekomst, wie weet.
En vandaag nog even gewogen op het werk ( laatste werkdag dus vanaf nu op eigen weegschaal proberen bij te houden maar ) maar toch afgevallen! De teller staat nu op 9 kilo. Ben bijna bang dat de weegschaal niet goed is , maar zorg en geeikt, dus moet haast wel kloppen.
Dorestad
30-04-2024 om 19:39
lientje69 schreef op 30-04-2024 om 19:18:
[..]
Nou ja , ik ben inmiddels zelfstandig na het stoppen van de medicijnen 8 kilo afgevallen. Zonder verdere hulp van wie dan ook. En de weegschaal gast nog steeds, zij het traag naar beneden. Dus ik zet toch nog maar even door. Maar voor de toekomst, wie weet.
Wanneer ik dan denk aan je werkdruk, de druk en stress thuis, slecht slapen, pijn, metabolisme dan zeg ik: een heel knap resultaat.
lientje69
30-04-2024 om 20:07
Dorestad schreef op 30-04-2024 om 19:39:
[..]
Wanneer ik dan denk aan je werkdruk, de druk en stress thuis, slecht slapen, pijn, metabolisme dan zeg ik: een heel knap resultaat.
Dank je dorestad! Ik hoop dat ik de dalende lijn kan doorzetten.
FaithfulDuck87
30-04-2024 om 20:34
na het eten even lekker een rondje gefietst, ong 20 km. Heerlijk, geen wind, deels nog zonder jas gefietst.
Ninoea
30-04-2024 om 20:35
Eens met Dorestad. 9 kg is sowieso een resultaat om trots op te zijn, maar dit maakt het des te knapper.
Ninoea
30-04-2024 om 20:40
Friezinnetje schreef op 30-04-2024 om 20:34:
na het eten even lekker een rondje gefietst, ong 20 km. Heerlijk, geen wind, deels nog zonder jas gefietst.
Het is zo fijn dat het weer meewerkt. Ik heb net een wandelingetje gemaakt in het bos en had het gewoon warm. En - heel tof - ik zag een grote bonte specht. De kleine bonte en de groene specht zie ik heel vaak. Maar nu deze ook.
FaithfulDuck87
30-04-2024 om 20:53
Ninoea schreef op 30-04-2024 om 20:40:
[..]
Het is zo fijn dat het weer meewerkt. Ik heb net een wandelingetje gemaakt in het bos en had het gewoon warm. En - heel tof - ik zag een grote bonte specht. De kleine bonte en de groene specht zie ik heel vaak. Maar nu deze ook.
heb onderweg wel een specht gehoord, niet gezien.
En idd zo lekker dat mooie weer. Eerst al even in het zonnetje gezeten toen ik uit het werk kwam.
Due-scimmie
30-04-2024 om 21:02
Ik vind dit weer ook genieten 🥰. Net ook nog even een rondje gewandeld.
Grietje2
30-04-2024 om 21:04
Dorestad de verzekering werkt helaas niet mee. Ik heb ooit een maagverkleining gehad.
Mijn bmi was 33 toen ik er mee begon. Dus dat is te laag volgens de normen en ze kijken helaas niet verder dan dat.
Auwereel
30-04-2024 om 21:28
Ninoea schreef op 30-04-2024 om 20:40:
[..]
Opvallend! Ik hoor de groene specht regelmatig lachen, maar zie 'm nooit, de kleine heb ik nooit gezien of gehoord, maar de grote zie ik regelmatig. Ik woon in een wijk aan de rand van de stad met veel oude bomen, dat is natuurlijk erg aantrekkelijk voor spechten.
Auwereel
30-04-2024 om 21:31
Fijn dat naast de tractatie op het werk met zoetigheid, ook snoepgroente erbij geserveerd werd. Eigenlijk vind ik de snoepgroente ook lekkerder, ben al niet zo'n slagroomliefhebber, en zeker nu ik op mijn cholesterol let, stop ik liever een tomaatje ofzoiets in mijn mond dan een taartje.
RoosOpJeHoed
30-04-2024 om 21:49
lientje69 schreef op 30-04-2024 om 19:36:
[..]
En vandaag nog even gewogen op het werk ( laatste werkdag dus vanaf nu op eigen weegschaal proberen bij te houden maar ) maar toch afgevallen! De teller staat nu op 9 kilo. Ben bijna bang dat de weegschaal niet goed is , maar zorg en geeikt, dus moet haast wel kloppen.
Wat goed! Natuurlijk klopt het, weegschalen liegen nooit (behalve mijn oude, die was gemeen). Maar fijn dat het toch nog zelfstandig lukt, ondanks alle ellende. Hopelijk gaat je nieuwe baan ook een positieve bijdrage leveren.
alhambra
30-04-2024 om 22:01
We hebben genoten vandaag, wat een weer!
Veel gelopen en niet gesnoept of snacks gegeten. Uit eten was een pizza dus daar toch veel kcal mee binnengekregen. Thuis heeft mijn man nog ijs gegeten maar ik heb niet meegedaan.
Dorestad
30-04-2024 om 22:05
Ninoea schreef op 30-04-2024 om 11:13:
Ik kijk erg goed terug op april qua bewegen.
7 keer bootcamp gedaan
11 keer een 7 minuten workout
3 x touwtje springen
3 x hardgelopen
Ruim 12.500 stappen per dag
Actieve kcal ongeveer 700 per dag
De focus lag minder op gezonde voeding. Meerdere keren uit eten geweest, taart gegeten, patatje gehaald dat soort dingen. Voor het overige wel gewoon gekookt en mijn gewoontes behouden dus dat zit wel goed. Wel extra op eiwitten en calcium gefocust ook wel op fruit, maar dat blijft toch wel echt een aandachtspunt.
Sporten heeft me door een paar zware momenten heen getrokken dat ik me echt heel rot voelde.
Afgelopen maand was ook een bijzondere maand voor ons gezin. Onze pleegdochter is gaan logeren bij een logeervoorziening en we zien dat die plek haar goed doet en dat is een enorme opluchting! Daardoor ontstaat er bij ons ook weer wat ruimte en hebben we afgelopen vrijdag een oppas kunnen inschakelen voor de andere kinderen en zijn met familie uit eten geweest. Zo fijn om weer eens als stel iets samen met anderen te doen.
Respect voor al jouw sportieve activiteiten. En dat sporten je door nare momenten heeft weten te helpen is ook winst. En wat mooi om te lezen wat je over je gezin schrijft.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.