Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Happyapple schreef op 29-04-2024 om 06:46:

[..]

Nou ik zou hier toch serieus nog over in discussie gaan hoor. Niet netjes dat er verder niemand een stukje van de nachturen wil doen en dat jullie het dan maar met 2 moeten uitzoeken tussen 21 en 8 uur. Dat is ook wel een overdreven ruime 'nacht' trouwens.

Inderdaad, en anders overdag niet lopen, je hebt dan pp al een kwart van de 24 uur gedaan. 

Slecht weekend  qua eten ( niet eens extreem of zo 2500 calorieën  ipv max 1500 ) maar meteen weer flink zwaarder. Is vocht uiteraard, maar dat gaat er bij mij zó traag weer af. Zucht. Waarom kon ik me weet niet inhouden? ( ik weet het wel , moe, pijn, uit mijn humeur en ik had het koud en de hele dag honger die maar niet weg wilde gaan)  Maar toch. Zó  zonde. Sta alweer ruim een maand stil fn de weegschaal  begon nét wat te zakken...

Hier lijkt het weer redelijk te gaan. Gisteren verjaardag van kind gevierd maar zelf had ik totaal nog geen zin in eten. 
De buikgriep heeft wel een positieve bijkomstigheid gehad. Ik heb mijn gewicht doel voor mei behaald 🥳. Dan wordt het doel van mei dus onder de 80 kilo blijven.

Ysenda schreef op 29-04-2024 om 06:53:

[..]

Inderdaad, en anders overdag niet lopen, je hebt dan pp al een kwart van de 24 uur gedaan.

Heb het concept precies niet goed uitgelegd. Het zijn 24u in totaal, maar er wordt niet verwacht dat je de ganse 24u aanwezig bent. 
Voor de nachturen zal ik zelf waarschijnlijk tegen 21u aankomen en 's morgens ook om 8u stoppen en naar huis vertrekken (misschien nog wat blijven hangen). De teamkapitein zal allicht wel de ganse 24u blijven, dus ik ga haar zoveel mogelijk proberen te ontlasten zodat ze wat slaap kan pakken.

lientje69 schreef op 29-04-2024 om 07:55:

Slecht weekend qua eten ( niet eens extreem of zo 2500 calorieën ipv max 1500 ) maar meteen weer flink zwaarder. Is vocht uiteraard, maar dat gaat er bij mij zó traag weer af. Zucht. Waarom kon ik me weet niet inhouden? ( ik weet het wel , moe, pijn, uit mijn humeur en ik had het koud en de hele dag honger die maar niet weg wilde gaan) Maar toch. Zó zonde. Sta alweer ruim een maand stil fn de weegschaal begon nét wat te zakken...

Hier ook. Nu Koningsdag geweest, volgende week een verjaardag en zo is er elke keer wel iets waarin ik mezelf niet in de hand hou en daar baal ik dan weer van.

Ik heb me nog niet gewogen want lig nog in bed met een dikke koortslip en koppijn want moet ongesteld worden dus het zal wel weer zo'n 3 kilo erbij zijn.

Moirmel schreef op 29-04-2024 om 09:06:

[..]

Heb het concept precies niet goed uitgelegd. Het zijn 24u in totaal, maar er wordt niet verwacht dat je de ganse 24u aanwezig bent.
Voor de nachturen zal ik zelf waarschijnlijk tegen 21u aankomen en 's morgens ook om 8u stoppen en naar huis vertrekken (misschien nog wat blijven hangen). De teamkapitein zal allicht wel de ganse 24u blijven, dus ik ga haar zoveel mogelijk proberen te ontlasten zodat ze wat slaap kan pakken.

Ik ken het concept, maar het kan niet de bedoeling zijn dat 2 mensen van het team 50% van de tijd lopen. Uit hoeveel mensen bestaat het totale team?

Ysenda schreef op 29-04-2024 om 09:49:

[..]

Ik ken het concept, maar het kan niet de bedoeling zijn dat 2 mensen van het team 50% van de tijd lopen. Uit hoeveel mensen bestaat het totale team?

Misschien dat ik het dan verkeerd interpreteer. De letterlijke zin uit haar mail:
Heel fijn dat je de nacht wil doen, want die is het minst populair. Dan ben ik alvast niet alleen

Zelf zit ik er niet mee in om die uren te doen (is minder dan mijn vorige baan en daarbij liep ik ook de ganse rond). Team bestaat voorlopig uit 27 personen, dus misschien komen er nog mensen bij voor de nacht.

Bij zulke evenementen zijn de nachten juist het mooist. Jaren geleden deden wij met het werk mee en ik liep ( wandelen) van 1-3 uur.  We liepen met een paar mensen op de baan, het was toen mooi zacht weer. Had nog best door willen lopen maar moest om 9 uur alweer.

Moirmel schreef op 29-04-2024 om 09:54:

[..]

Misschien dat ik het dan verkeerd interpreteer. De letterlijke zin uit haar mail:
Heel fijn dat je de nacht wil doen, want die is het minst populair. Dan ben ik alvast niet alleen

Zelf zit ik er niet mee in om die uren te doen (is minder dan mijn vorige baan en daarbij liep ik ook de ganse rond). Team bestaat voorlopig uit 27 personen, dus misschien komen er nog mensen bij voor de nacht.

bij de Batavieren race is dat bijvoorbeeld niet toegestaan, iedereen mag max 1 traject lopen. doet iemand er 2 is dat een kwartier straftijd, loopt een heer een dames etape, komt er ook straftijd bij. Batavieren race is wel echt een wedstrijd en geen prestatie wandeltocht zoals jij die gaat doen. 

Ik ben vanmorgen goed begonnen in de sportschool, daarna een heftig telefoon gesprek met een goede vriendin.

Hopelijk houd ik het deze week goed vol, ik ben alleen thuis dat is altijd wat minder want ik mis mijn 'controle' van zoonlief.  Volgende week lekker op vakantie. Ik heb net voorgesteld onze sportspullen mee te nemen en te kijken of we 2x bv een dagpas kunnen nemen bij een gym in de buurt van ons hotel. 

Verder heb ik een ei van een blauwe plek op mijn scheenbeen en die doet pijn. Ik heb een harde aanvaring met een fietsenrek gehad. Met bepaalde oefeningen in de sportschool heb ik daar behoorlijk last van, denk aan een bend over dumble row waar je met je been op een bankje steunt. En dat is 1 van mijn lievelingsoefeningen. 

1,9 kilo erbij na dit weekend maar heb ook echt ongezond gedaan dus eigen schuld. Nu weer zo naar de sportschool want vrijdag pas weer tijd. Vanwege de rugpijn en koppijn ga ik een beetje rustig crosstrainen en op de loopband. Vanavond na het eten met man nog even een blokje om. Fijn dat het nu eindelijk weer lekker weer lijkt te gaan worden. 

alhambra

alhambra

29-04-2024 om 13:06 Topicstarter

Beterschap Dolfje.
Moirmel, cijfer jezelf inderdaad niet weg. Eerlijker verdelen lijkt me beter.
Ysenda, schrijf hier dan kunnen wij wellicht helpen met sturing.

Zojuist 20 minuten gelopen in mijn pauze en vanavond wil ik nog een groter rondje.

Met het einde van de maand in zicht: hoe tevreden is iedereen met zijn vooruitgang?

Moirmel schreef op 29-04-2024 om 21:33:

Met het einde van de maand in zicht: hoe tevreden is iedereen met zijn vooruitgang?

Niet. Veel te vaak van het pad af geraakt, overal pijn en veel hoofdpijn gehad.

Mijn eerste maand ging goed. Maar begin is het makkelijkste gok ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.