Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Dorestad
29-04-2024 om 22:11
Moirmel schreef op 29-04-2024 om 21:33:
Met het einde van de maand in zicht: hoe tevreden is iedereen met zijn vooruitgang?
Vooruitgang: speelt niet.
Wel tevreden over deel bewegen. Tot nu toe 254 km lopen in Strava. 3x per week krachttraining op de afgelopen week op vakantie na. Sterker worden gaat langzaam vind ik
Over gewicht: voor mijn vakantie afgevallen om in de vakantie alles te eten. Per saldo dus niet gegroeid. OngeveerGelijk gebleven , dat is ook het streven.
Qua gezondheid verder: deze maand een mislukte ingreep in umcg gehad. Anesthesioloog was vergeten stroom op de naald te zetten. Ingreep moet opnieuw.
Dorestad
29-04-2024 om 22:13
Dolfje schreef op 29-04-2024 om 21:49:
[..]
Niet. Veel te vaak van het pad af geraakt, overal pijn en veel hoofdpijn gehad.
Ik lees inderdaad heel regelmatig dat je niet fit bent. Hoofdpijn maar ook keelpijn of verkoudheid volgens mij. Hartstikke vervelend voor je! Ik hoop dat het straks beter gaat
Dolfje
29-04-2024 om 22:17
Dorestad schreef op 29-04-2024 om 22:13:
[..]
Ik lees inderdaad heel regelmatig dat je niet fit bent. Hoofdpijn maar ook keelpijn of verkoudheid volgens mij. Hartstikke vervelend voor je! Ik hoop dat het straks beter gaat
Ja ik ben echt dit voorjaar aan het kwakkelen. En dan elke keer net niet zo ziek dat ik niks meer kan maar gewoon niet fit. En moet nu ongesteld worden dus dat is ook al niet fijn.
Dorestad
29-04-2024 om 22:20
Dolfje schreef op 29-04-2024 om 22:17:
[..]
Ja ik ben echt dit voorjaar aan het kwakkelen. En dan elke keer net niet zo ziek dat ik niks meer kan maar gewoon niet fit. En moet nu ongesteld worden dus dat is ook al niet fijn.
Inderdaad, steeds niet ziek genoeg om je ook ziek te melden. Dus eigenlijk: steeds maar doorgaan zonder even echt op adem te komen.
Ysenda
29-04-2024 om 22:27
op en af, beetje er af, beetje erbij. Van relaxed naar stress en weer terug.
Kortom de laatste maand was niet stabiel.
Hopelijk komende maand beter.
lientje69
29-04-2024 om 22:28
Moirmel schreef op 29-04-2024 om 21:33:
Met het einde van de maand in zicht: hoe tevreden is iedereen met zijn vooruitgang?
Niet. Sta al een maand stil in gewicht. En minder dan 1500 calorieën trek ik niet met mijn baan in de zorg.
Due-scimmie
29-04-2024 om 22:47
ik vind 1500 al heel weinig. Kan het niet dat je juist te weinig eet en je lijf daarom alles opslaat?
Dolfje
29-04-2024 om 23:00
Dorestad schreef op 29-04-2024 om 22:20:
[..]
Inderdaad, steeds niet ziek genoeg om je ook ziek te melden. Dus eigenlijk: steeds maar doorgaan zonder even echt op adem te komen.
Ja precies en we hebben ook best veel ( leuke) dingen in de weekenden maar echt heel erg uitrusten doe ik daardoor niet. Vandaag dus buiten sporten en vanavond wandelen en eten maken niks gedaan. Heb de was de was gelaten en verder alles wat in huis eigenlijk wel een schoonmaakbeurt kon gebruiken laten liggen. Komt vrijdag wel weer.
Dorestad
29-04-2024 om 23:04
Dolfje schreef op 29-04-2024 om 23:00:
[..]
Ja precies en we hebben ook best veel ( leuke) dingen in de weekenden maar echt heel erg uitrusten doe ik daardoor niet. Vandaag dus buiten sporten en vanavond wandelen en eten maken niks gedaan. Heb de was de was gelaten en verder alles wat in huis eigenlijk wel een schoonmaakbeurt kon gebruiken laten liggen. Komt vrijdag wel weer.
Groot gelijk. En knap dat het je ook lukte. Meen ik echt want er is op 1 of andere manier altijd wel wat te doen.
Dolfje
29-04-2024 om 23:07
Dorestad schreef op 29-04-2024 om 23:04:
[..]
Groot gelijk. En knap dat het je ook lukte. Meen ik echt want er is op 1 of andere manier altijd wel wat te doen.
Ja maar ik moest van mezelf echt rustig aan doen.
En nu ga ik slapen, hoop tenminste dat ik vannacht niet zo in het zweet baad als afgelopen nacht.. Stomme overgang. Ik slik ( op advies van de huisarts) normaal de pil door maar ik dacht laat ik maar eens een stopweek inlassen. Misschien voel ik me daarna weer wat beter....
Trusten!
Moirmel
30-04-2024 om 05:53
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: ik ben redelijk tevreden.
Heb niet zo'n concrete doelen als de meeste hier, richt me meer op het aankweken van gewoontes.
Als ik deze maand bekijk is het me 8 keer niet gelukt om om 5u op te staan en vervolgens mijn oefeningen te doen. Als ik dan kijk van waar ik kom, ben ik redelijk tevreden.
Bailey26
30-04-2024 om 06:19
Hier is de maand niet zo soepel gegaan. Door de buikgriep wel mijn gewichtsdoel voor mei behaald. Maar moeten maar zien of die kilo's ook echt weg blijven.
Sporten is wel goed gegaan en ben net gestart met een nieuw (zwaarder) schema.
Eten is iedere keer bal. Gaat een dag goed en dan verval ik toch weer in gesnaai. Is echt nog wel zoeken naar balans.
Het bewegen buiten het sporten om is ook nog niet best. Hopelijk gaat het betere weer hier iets bij helpen.
Verder veel stress gehad, oa vanwege hier niet nakomen van afspraken door het ziekenhuis en de idioot lange wachttijden. Iets wat binnenkort nog niet echt gaat veranderen is mijn inschatting.
Genoeg punten dus voor de maand mei die wel wat focus kunnen gebruiken.
lientje69
30-04-2024 om 06:20
Due-scimmie schreef op 29-04-2024 om 22:47:
ik vind 1500 al heel weinig. Kan het niet dat je juist te weinig eet en je lijf daarom alles opslaat?
Nee. Mijn metabolisme is door een herseninfarct geheel verstoord. Boven de 1500 kom ik aan. Afvallen gaat daardoor héél traag of niet. Ook gebruikte ik pijnmedicatie die het afvallen belemmerde. Daar ben ik mee gestopt. Inmiddels 8 kilo kwijt sinds september. Maar ja, er moet nog 20 af... het is een mega strijd. Bewegen doe ik best wel wat. Nóg extra gaat weer niet ivm mijn chronische pijn. Dat verergert dan nog meer.
Ik heb in de afgelopen 15 jaar al 6 diëtisten en zo'n 15 diëten gehad, niks werkt. Niemand kan me helpen. Huisarts zegt : doe maar " gewoon " een gastric bypass. Dat wil ik echter zelf niet. Ben nu van 98 naar 90 gegaan maar moet voor een goed bmi.naar de 70. 75 zou ik ook al blij mee zijn .
Ik werk 24 uur in de zorg aan bed. Meer uur red ik fysiek niet. Mijn vrije dagen ben ik of aan het bijkomen of bezig met sociale verplichtingen en momenteel dus aan het verbouwen ook nog. Het is nogal gecompliceerd bij mij helaas...
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.