Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Ninoea schreef op 18-04-2024 om 15:44:

Vermoeidheid, dorst en te weinig gegeten hebben zijn voor mij triggers tot snaaien. Lang geleden dronk ik veel te veel cappuccino om die reden. En dan haalde ik er een croissant bij. Hoezo calorieënbom?

Heel herkenbaar die triggers, en ook als er migraine op komst is, is mijn snaaidrang echt niet meer voor reden vatbaar. 

Haha ja cappuccino met croissant lijkt me dan idd niet de beste keuze  (helaas  )

Happyapple schreef op 18-04-2024 om 15:54:

[..]

Heel herkenbaar die triggers, en ook als er migraine op komst is, is mijn snaaidrang echt niet meer voor reden vatbaar.

Ja dat heb ik ook.

Ik heb gelukkig (!!) geen last van migraine. Ik heb het één keer als kind gehad en dat was horror (!!) en daarna nooit meer. 

@alhambra, je schreef dat je een vreemde eend in de bijt wordt omdat wij zo goed gaan. Wat gaat er niet goed met je? En wat wel?
Luisterend oor nodig? Ik hoop dat je je realiseert dat het hier ook regelmatig niet lekker gaat en ook al zou het wel altijd lekker gaan, dan is er nog alle ruimte voor jou om te delen/spuien. 

Happyapple schreef op 18-04-2024 om 15:29:

Pff hier komt collega net een glas cola inschenken en vraagt of ik ook wil? Nee dank je. En dan maar blijven aandringen dat ie extra lekker is, want ze maakt de fles net open en oeeeeh tis zoooo lekker. Ja dat weet ik ook wel dat dat lekker is.

Drink je helemaal geen fris? Ik drink juist best nog wat fris, maar dan zero. Voelt gewoon 'too much' om dat ook nog te laten staan. Ik heb dat bij mijn vorige afvalpoging gedaan en vond het zo'n grote straf om ook nog eens 'saai' te moeten drinken (als in: water, thee en mineraalwater met een smaakje). 

Hier ga ik lekker. Vandaag weer onder de 1400 kcal gebleven, ondanks een paar verleidingen. Zometeen nog een koekje en dan is het weer een keurige dag geweest. 
Ik merk dat ik beter geniet van het avondeten en flink wat meer groente binnen krijg. Dat geeft me een goed gevoel.

Ik heb nog niet gewogen sinds ik weer ben begonnen met afvallen (nu 1,5 week). Ik zit te twijfelen wanneer ik dat ga doen. Ben een beetje bang voor demotivatie als het resultaat tegenvalt, dus misschien ga ik wel gewoon zo door zonder te wegen voorlopig. Maar ik ben ook wel nieuwsgierig of het qua gewicht al wat doet.

Ik lees met verbazing het bericht van iemand die 68kg weegt bij 1m65 en zichzelf moet dwingen om niet dagelijks op de weegschaal te staan. 
Speelt het gewicht echt zo'n rol bij vrouwen?

Bij heel veel vrouwen wel ja, @moirmel. Ik las niets vreemds in dat bericht. 

@evavalborg leuk dat je ook meeschrijft! Welkom! Je schrijft dat je zo moe bent. Slaap je wel goed/genoeg? Is er sprake van stress? Kan het zijn dat je onvoldoende ijzer/vitame b12/ferritine hebt? Of heb je wellicht iets onder de leden? 

Jawel, ik drink nog wel cola, maar ik kan alleen de gewone drinken, omdat ik van de aspartaam in de zero ook migraine krijg. En een bekertje van 200 ml is 95 calorieën en een blikje van 0.33 l 140 calorieën, dus ik mag max 1 bekertje per dag of heel soms een blikje. 

En fijn dat jij zo goed gaat. Herkenbaar dat twijfelen om wel of niet te wegen. Het kan heel erg motiveren als het meevalt, maar ook demotiveren als t tegenvalt. 

Happyapple schreef op 18-04-2024 om 21:17:

Jawel, ik drink nog wel cola, maar ik kan alleen de gewone drinken, omdat ik van de aspartaam in de zero ook migraine krijg. En een bekertje van 200 ml is 95 calorieën en een blikje van 0.33 l 140 calorieën, dus ik mag max 1 bekertje per dag of heel soms een blikje.

En fijn dat jij zo goed gaat. Herkenbaar dat twijfelen om wel of niet te wegen. Het kan heel erg motiveren als het meevalt, maar ook demotiveren als t tegenvalt.

Ooh ik snap goed dat je dat limiteert dan!

Wel onwijs balen zeg!!

@Moirmel: een lengte van 165cm en een gewicht van 68kg is bij elkaar voor een vrouw nog steeds overgewicht. Nét overgewicht welliswaar, maar toch. 
(ik zou er overigens graag voor ruilen, dat terzijde )

Ik drink nagenoeg  alleen maar zwarte koffie, rooibosthee, verse gemberthee, spa rood en halfvolle melk. Frisdrank, vruchtensap en alcoholische drank daar komt het niet tot bijna niet van. Zit hem er ook in dat ik voor mezelf geen fan ben van zoetstoffen (ik heb er geen last van, maar ik sta gewoon niet zo achter het principe ervan) en ik het met suiker gewoon te zonde vind om die calorieën naar binnen te werken. 
Af en toe een glas cassis of ginger ale kan ik wel waarderen. 
Vandaag 2 korte workout gedaan van in totaal 15 min. Weer via 7 allerlei korte oefeningen (jumping Jacks, lunges, crunches, plank, zijwaartse plank, opdrukken en opdrukken en dan arm opzwaaien en nog wat dingetjes. Ik heb de volgorde niet helemaal goed hoor. En de muziek hard gezet en nog even op de maat van de muziek gerend op zijn plek en dat laatste pakte mijn Watch ook erg goed op als “binnen hardlopen”. Verder wat functionele wandelingetjes en fietstochtjes. 
Kcal 870, stappen 15.500. Trappen 4

Happyapple schreef op 18-04-2024 om 21:17:

Ik was ineens nieuwsgierig, dus even opgezocht: er bestaat cola zonder  aspartaam. Green cola heet het. Zal vast heel duur zijn, maar wie weet is het wat?

Venusss schreef op 18-04-2024 om 22:02:

[..]

Ik was ineens nieuwsgierig, dus even opgezocht: er bestaat cola zonder aspartaam. Green cola heet het. Zal vast heel duur zijn, maar wie weet is het wat?

Dat is cola met steviolglycoside , coca-cola heeft het in het assortiment gehad maar omdat dat een wat nare bittere bijsmaak heeft is het ook weer uit het schap verdwenen. 

Ook green cola is niet meer te verkrijgen bij de jumbo waar dat nog wel op hun website staat.

Maar gelukkig wordt er nog volop ontwikkeld in de steviolglycosiden waardoor er nu producten op de markt zijn die die bittere bijsmaak die plantaardige stevia wel heeft niet heeft. Die worden nu bij de producenten uitgetest. 

Ja klopt dat was een fles coca cola met groen etiket. Ik vond die zelf toen ook niet lekker, maar zwanger vind ik stevia dus niet lekker,  toen lustte ik ook ineens geen ice tea green meer. Dus ik had m nu graag nog eens geprobeerd m maar helaas idd uit het assortiment.  Wel bedankt voor het meedenken natuurlijk! 

Moirmel schreef op 18-04-2024 om 21:03:

Ik lees met verbazing het bericht van iemand die 68kg weegt bij 1m65 en zichzelf moet dwingen om niet dagelijks op de weegschaal te staan.
Speelt het gewicht echt zo'n rol bij vrouwen?

Meer dat ik het nu goed vind gaan en het leuk vind om te zien dat het naar beneden gaat ipv omhoog 

Ik heb volgens de bmi meter inderdaad overgewicht. Niet veel, maar toch. Het zit in de familie om op latere leeftijd erg dik te worden (lees +130/150 kg) en dat wil ik niet. Dus hoop ik er nu wat aan te doen door mijn levensstijl wat aan te passen. 

Qua vermoeidheid ben ik bekend met chronische vermoeidheid, merk dat minder eten dan normaal de vermoeidheid dan wat verergerd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.