Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

RoosOpJeHoed schreef op 17-04-2024 om 17:08:

[..]

Welke proteïne repen heb jij?

Deze in de smaken fudge brownie (even in de magnetron en het is gewoon een brownie) , hazelnut noga en peanut caramel.

DoJWkvPhPHiqt_BEaGBXc8BsGacttSEHzw-oAV1ILozft-ojg4Pm9MFxoCeDgQAvD_BwE&variant=44601097912588" target="_blank" rel="nofollow">https://nl.esn.com/products/designer-bar?_gl=1*1tlie9y*_up*MQ..&gclid=CjwKCAjw5v2wBhBrEiwADoJWkvPhPHiqt_BEaGBXc8BsGacttSEHzw-oAV1ILozft-ojg4Pm9MFxoCeDgQAvD_BwE&variant=44601097912588

En met kortingscode esn of PAM of Jasmijn heb je altijd 20% korting.

En we hebben ook iso clear fresh cherry en fresh Orange van ze.

Het is zeker niet het goedkoopste merk maar wel het eerste dat wij oprecht lekker vinden smaken.

Ik heb een drukke dag achter de rug met mantelzorg voor mijn vader. Er is lekkage in zijn appartement. Heerlijk geluncht met mijn man en onze oudste (pleeg)dochter. Was gezellig. Vanochtend twee korte trainingen gedaan van 8 min per stuk. Net na het eten 4 km gewandeld en voor het eten naar mijn vader gewandeld en weer terug naar huis 1,5 km enkele reis). 15 k stappen. 13 trappen en zo’n 670 kcal. 

Vanmorgen eerst naar de sportschool, iets later als gedacht en dus was het drukker dan voor mij gebruikelijk. Maar toch lekker kunnen trainen.

Omdat het mijn vrije dag was vandaag daarna ook rustig aan gedaan. Het weer was er ook niet naar om veel buiten te zijn. En 1x tot het op het bot nat geregend vond ik wel genoeg.

Ook eten gaat nog steeds goed, al bijna een week geen cravings of ik weet me er makkelijk overheen te zetten. Sinds vorige week een kleine kilo weer kwijt, dus weer op de goede weg.

alhambra

alhambra

18-04-2024 om 08:03 Topicstarter

Jullie gaan zo goed dat ik een vreemde eend in de bijt word...

Goed bezig Ninoea en Ysenda!
Ik heb gisteren egym gedaan en na het eten zijn we tussen 2 buien door nog even een half uurtje gaan wandelen. Niet super veel bewogen maar toch mijn doelen op mijn Apple watch gehaald ( 11 uur staan, 600 calorieën verbrand en 30 minuten training).
Omdat het droog is heb ik besloten om straks weer naar het werk te gaan lopen. Man gaat vanavond sporten en ik ga morgen weer.
Was eigenlijk van plan morgen na het sporten  naar de stad te gaan fietsen en te gaan winkelen maar dat ligt een beetje aan het weer. Dat bekijk ik dus nog even.

Het sporten gaat hier wel lekker. Alleen het tussendoor bewegen is echt minimaal. Daarnaast gaat het eten ook slecht. Sla weer maaltijden over en het snoepen is veel te veel. Dat laat de weegschaal ook zien met zijn plus. Aankomende week moet er dus echt wat veranderen wil ik woensdag een min zien op de weegschaal bij de sportschool.

De weegschaal blijft een beetje hangen, en ik ben gisteravond gezwicht voor de chips. Ik heb een paar dagen gehad buiten mijn normale ritme, dus eigenlijk is dit wel logisch. En frustrerend.

Ik heb wel wat spierpijn, dus de beweging gisteren was intensief genoeg. Voor straks staat er soep met veel groenten klaar, dus vandaag met goede moed weer verder.

Vandaag pak je het gewoon weer op. Goed zo!  

Baal je echt enorm van die chips of is het een “logisch dat het gebeurde en er is geen man overboord?” Ik probeer er zoveel mogelijk op die laatste manier in te zitten. Zolang het niet structureel is dan maar beter genieten als je toch wat neemt en daarna weer doorgaan. Het gaat ook om balans en altijd maar de boog gespannen en hyperfocus is ook niet zo gezond. Zeg ik met enige zelfspot want ik zit op de moment wel echt in een hyperfocus op bewegen. 

Ik heb de slowcooker aan met stoofvlees. Vanavond moet dat vlees uit elkaar getrokken worden en dan eten we het met taco’s en een dipje. Ik realiseer me net dat er niet echt groenten bij het recept zijn voorzien. Ik ga nog even naar de winkel om er een lekkere salade bij te maken. 

RoosOpJeHoed schreef op 17-04-2024 om 16:48:

[..]

Ik zit op een 1500-1600 limiet en als ik onder de 1500 uitkom, vul ik dat wel aan. Beetje balans daarin vinden. Soms heb ik een dag van 1700-1800 calorieën en dan middelt dat wel uit met een dag 1300-1400. Over het algemeen kies ik dan voor iets voedzaams, zoals een volkoren cracker met een plakje kipfilet of een bakje kwark (die proteïne kwarkjes van de AH zijn heel fijn) maar heel soms is het een minireepje uit de snoepbak van zoon. Da's als ik echt behoefte heb aan iets zoets. Maar dat laatste wordt met de tijd steeds minder merk ik.

Zo doe ik het ook ongeveer.

Ik baal van de hoeveelheid chips. Als ik heel veel zin in iets heb dan mag ik dat van mezelf. Maar een schaaltje was ook goed geweest, gedachtenloos de zak bijna leeg eten is niet nodig, is zonde van de calorieën, en echt ervan genieten doe ik ook niet.   Oftewel, ik moet de volgende keer dat spul in een bakje doen en de zak gelijk weer wegleggen, op een plek waar ik hem niet steeds zie. Of het niet kopen, maar goed, ik ben niet alleen.   

Of, en dat had ik me nog niet gerealiseerd, ik moet eerder rust nemen zodat ik nog wat energie over heb in plaats van het in een zak chips te gaan zoeken.  
Bedankt voor de aanmoediging. Wel goed om dit eens uit te spitten.   

En qua hyperfocus op bewegen: je motiveert heel wat mensen ermee zo te lezen, dus je doet meer goed dan alleen voor jezelf. Maar idd, ook bewegen moet met mate, hersteltijd/rust is voor fysiek bezig zijn net zo belangrijk.  

Ik heb me speciaal aangemeld voor dit topic om ook wat meer gemotiveerd te blijven.
Ben 32 jaar en weeg nu 68 kg (woog 75kg), met 165cm. Er mag wel wat meer van af nog, ik wil eerst proberen naar de 60kg te gaan en dan kijken hoe ik me voel.

Waar ik het meest moeite mee heb is de moeheid tussen lunch en avondeten in. Ik doe drie keer per week fitness(voornamelijk kracht en bodyweight) en wandel 's ochtends en 's avonds. Het graaien heb ik nog niet echt last van, en ook de suikers heb ik geminderd. Ik merk dat ik soms teveel naar de weegschaal wil kijken, dus dat moet ik nog maar 1 of 2 keer per week doen i.p.v. dagelijks. 

Pff hier komt collega net een glas cola inschenken en vraagt of ik ook wil? Nee dank je. En dan maar blijven aandringen dat ie extra lekker is, want ze maakt de fles net open en oeeeeh tis zoooo lekker. Ja dat weet ik ook wel dat dat lekker is. 

Amandelbloesem schreef op 18-04-2024 om 11:44:

Ik baal van de hoeveelheid chips. Als ik heel veel zin in iets heb dan mag ik dat van mezelf. Maar een schaaltje was ook goed geweest, gedachtenloos de zak bijna leeg eten is niet nodig, is zonde van de calorieën, en echt ervan genieten doe ik ook niet. Oftewel, ik moet de volgende keer dat spul in een bakje doen en de zak gelijk weer wegleggen, op een plek waar ik hem niet steeds zie. Of het niet kopen, maar goed, ik ben niet alleen.

Of, en dat had ik me nog niet gerealiseerd, ik moet eerder rust nemen zodat ik nog wat energie over heb in plaats van het in een zak chips te gaan zoeken.
Bedankt voor de aanmoediging. Wel goed om dit eens uit te spitten.

En qua hyperfocus op bewegen: je motiveert heel wat mensen ermee zo te lezen, dus je doet meer goed dan alleen voor jezelf. Maar idd, ook bewegen moet met mate, hersteltijd/rust is voor fysiek bezig zijn net zo belangrijk.

Oh ik snap het wel hoor! Kan een keer gebeuren, maar goed dat je je er nu wel meer van bewust wordt/bent. Dan zal het steeds minder snel gebeuren, denk ik. 

En gisteren deed ik precies hetzelfde hoor, maar dan met elke keer nog een snoepje bijpakken uit de la.  Vandaag dus maar gewoon niks meegenomen naar het werk buiten lunch en fruit. 

Vermoeidheid, dorst en te weinig gegeten hebben zijn voor mij triggers tot snaaien. Lang geleden dronk ik veel te veel cappuccino om die reden. En dan haalde ik er een croissant bij. Hoezo calorieënbom? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.