Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Sterkte Dorestad...

dank jullie wel voor jullie steun.  Dat raakt me en doet me goed.  Dank jullie wel.  Naast jullie steun kregen we de afgelopen dagen ook van vrienden steun.  En eten
Zaterdag kwamen er vrienden met een onwijs lekkere hightea  voor ons gezin en deze vrienden.  We hadden een heerlijke middag en avond. 
Zondag moesten we er nog van uitbuiken.  We hebben 10 km gelopen en eigenlijk die dag nauwelijks gegeten. Tevens deed ik nog krachttraining. 
Maandag kwamen weer vrienden bij ons,  we hebben gezamenlijk 10 km gelopen en ze trakteerden ons op echt een heel lekker diner in Steenbergen (Drenthe).
Vandaag 8 km gelopen en later vandaag krachttraining gehad met personal trainer.  Deze week is mijn schema wat anders,  omdat ik vrijdag een proefblokkade in de trigeminuszenuw krijg. 
Iedereen veel succes deze week. 

Ninoea schreef op 01-04-2024 om 01:02:

Wat een verdrietige bericht over je vader, @dorestad. Heel veel sterkte. Je sport veel. Ik kende fit20 niet dus dat heb ik even opgezocht, bevalt dat je goed? Fijn dat je zoveel sterker wordt door de krachttraining. Mooie sportieve maand was het voor je.

@ysenda, je zat maar toch weer mooi in die sportschool. Elke stap is er een!!
@lientje69 wat vervelend dat het er zo moeilijk afgaat en je lichaam alles vasthoudt.
@dolfje bij mij was het qua eten ook meer dan gebruikelijk. Ik ben vooral veel uit eten geweest en ook al let ik dan (meestal) goed op, het is toch anders en minder gezond en matig als thuis. Naar welke film ben je geweest? Mooi?

Resumerend heb ik een goede bewegingsmaand gehad. Gemiddeld 9,8km gewandeld per dag. Daarnaast ben ik in maart gestart met bootcamp en het plan is om daarmee door te gaan. Ook heb ik in maart een keer hardgelopen en meermaals touwtje gesprongen.

Gisteren heb ik een wandeling gemaakt van 9,5 km bij de posbank. Prachtig is het daar. Aardig wat hoogteverschillen had de wandeling ook. Ik wandelde er met mijn man en onze oudste dochter. Doordat zij ook meeliep lag het tempo een stuk lager. Gemiddeld op 4,5 km per uur. Echt genoten van de omgeving.

Wat een actieve maand heb jij ook! Dat springtouw van jou,  mag ik weten welke je hebt? Mijn eega wil misschien wel 1 aanschaffen 

Sterkte Dorestad

Hier wilde ik gisteren weer goed doorzetten in het 'normale' ritme zo na het lange paasweekend, maar de stortregen stak een stokje voor zowel mijn lunchwandeling als avondwandeling.  Erg irritant en vandaag ziet het er nog niet heel veel beter uit, geloof ik.  Gelukkig heb ik in het paasweekend wel veel gewandeld. 

Ik had gisteren ook moeite met in beweging komen. Heb en had ook thuis het nodige op te ruimen met drie kinderen die terugkwamen van kamp en de troep daarvan. Had ook nog veel leeg glas verzameld dat nog eens weg moest. Ik ben dus drie keer op en neer gelopen naar de glascontainer om het glas weg te brengen en heb ‘s avonds nog een kort rondje gelopen. Toen had ik nog net zo’n 50 kcal te weinig verbruikt en ben ik 5 min gaan touwtje springen. Ik zal straks eens opzoeken wat voor springtouw het is @dorestad 

Happyapple ik vin het ook moeilijker me tot wandelen te zetten als het regent. Toch kies ik er steeds vaker voor om toch maar even door te zetten (ligt er natuurlijk wel aan hoe hard het regent en of je nog representatief bent als dat nodig is). Vaak valt het best wel mee en dan ben je er toch maar weer uit geweest. Soms maakt het je hoofd juist extra leeg. 

alhambra

alhambra

03-04-2024 om 09:28 Topicstarter

Rare weken hier. Goed bewegen schiet erbij in maar ik ben blij dat ik de stress niet wegeet. Als het straks weer rustiger is, ga ik weer meer bewegen. 

Dorestad schreef op 02-04-2024 om 23:47:

[..]

Wat een actieve maand heb jij ook! Dat springtouw van jou, mag ik weten welke je hebt? Mijn eega wil misschien wel 1 aanschaffen

Ik heb een springtouw waar paffen sport op staat. Het is verstelbaar en het draad is van staal met plastic eromheen. Ik heb het destijds bij de boks vereniging aangeschaft waarvan ik lid was. 

Hier veel stress  momenteel.  Daardoor  veel huilbuien.  Normaliter  ga ik extra snaaien  bij stress. Nu heb  ik erg weinig  trek en eet juist minder.  Enig voordeel  is dat het wellicht  goed is voor  mijn gewicht.  

lientje69 schreef op 03-04-2024 om 14:30:

Hier veel stress momenteel. Daardoor veel huilbuien. Normaliter ga ik extra snaaien bij stress. Nu heb ik erg weinig trek en eet juist minder. Enig voordeel is dat het wellicht goed is voor mijn gewicht.

Na het paasweekend zat er bij mij een kilo bij, vandaag 8 ons eraf en vandaag uit nu toe goed op schema met eten. Gisteren buiten van en naar werk fietsen en op werk lopen geen extra beweging gehad vanwege de regen.
Op woensdag heb ik kantoordag en ben vanmorgen ondanks de regen naar het werk gewandeld, kleine lunchwandeling gedaan en net thuis dus zit nu flink boven de 12.500 stappen al en we gaan vanavond misschien nog wel ff blokje om /rondje park. Morgen komt er niks van sporten maar wil dan in de pauze sowieso ff lopen. Vrijdag weer naar de sportschool, ik merk met het nieuwe rooster dat de woensdag lastig is, vandaar dat ik daar voortaan mijn wandel naar werk dag van maak denk ik.

alhambra

alhambra

03-04-2024 om 16:20 Topicstarter

Sterkte Lientje, ik hoop op snel wat rustiger vaarwater.

Goed bezig Dolfje.

sterkte Lientje!

Hier vandaag wel kunnen wandelen als lunchpauze en vanmiddag ook nog druk bezig geweest. Wel 3 kleine paaseitjes gegeten, maar oké.  

alhambra

alhambra

03-04-2024 om 17:56 Topicstarter

Ik ga straks nog even een half uurtje wandelen. Ik heb wat last van mijn knie maar ik denk dat het juist goed is. 

Na de wandeling na het eten zit ik op ruim 17.000 stappen, dadelijk douchen en voeten omhoog en nog een bakje kwark en kopje thee.

Wat naar @lientje dat je je zo voelt. 

Wees vooral lief voor jezelf. 

Fijn dat je zoveel hebt kunnen wandelen @dolfje. Goed idee om dat op die manier op de woensdag op te lossen. 

Ik heb vandaag allemaal kleine beetjes beweging gedaan. Ik heb een nieuwe app op mijn telefoon ‘seven’ en heb daar een workout van gedaan van (je raadt het al) 7 minuten. Ik heb die 2x achter elkaar gedaan. Ik heb 5 min touwtje gesprongen (5 x 50 keer met steeds ongeveer 20 a 30 sec rust ertussen) heb de kinderen wandelen uit school gehaald en heb een paar boodschappen met de fiets gedaan. Vervolgens samen met mijn man nog even samen in de buurt een rondje gelopen en meteen wat dingen over de kinderen doorgesproken. Al met al 775 actieve kcal, bijna 14000 stappen en ook nog 8 trappen gelopen  (ja die eeuwige was zorgt er wel voor dat ik naar boven moet). Kortom, goed dagje qua beweging. 

Qua eten ook goed. We aten prei mosterd soep met een salade van volkoren bulgur en wat groenten erbij en volkoren desem brood. Dadelijk nog even een bakje met kwark voor de extra eiwitten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.