Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Uit eten geweest en daarna nog even een wandelingetje gemaakt. Ik voel me erg opgeblazen. Ik heb nog wel een groot deel van het hoofdgerecht laten staan; het was me echt teveel.

Daar ben ik weer. Zoals ik al verwachte veel stappen, maar qua intensiteit niet genoeg. Gisteren 15.000 stappen waarvan 40 min intensief genoeg. Trainingsbroek is 45 dus 5 tekort. Ik had absoluut geen zin om ook maar iets te doen om die 5 min te compenseren, dus dat heb ik niet gedaan. Vandaag wandelen bij de Posbank. Zin in!!

Qua eten en calorietekort gaat het matig maar heb gisteren alleen met werken dik 12.000 stappen gezet. 
Gaan zo eerst ff naar de sportschool en daarna klein paasontbijt. Dan straks naar schoonouders koffie drinken en daarna naar de bioscoop.

Qua eten zit ik dus de laatste dagen steeds boven de 1500 calorieën en merk ik dat ik weer zwaarder word. Nu zal dat wel grotendeels  vocht zijn want zó extreem veel extra eet ik nu ook weer niet, maar wel teveel. Mijn lichaam  houdt alles vast. Elk grammetje en vooral veel vocht. Het is een vreselijke  strijd. Zucht.

Voor vandaag laat ik het even los. Het is Pasen. Ik heb lekkere dingen in huis en heb een zware tijd achter de rug ( en nog ) en mag vandaag  van mezelf even een dagje genieten.  Sowieso  ben ik al een stresseter, het is me de laatste maanden gelukt me redelijk  goed te beheersen. Maar vandaag ff niet.

de maand zit er bijna op. Tijd om de balans op te maken.  
303 kilometer gewandeld (tempo minstens 5.6 km per uur). Elke maandag fit 20, op woe krachttraining met personal trainer en op vrijdag of zaterdag zelf thuis krachttraining.  Daarnaast op donderdag beweegcirkel.  In buitenlucht met groep cardio,  kracht en balans onder begeleiding van trainer. 

Wel stress,  mijn vader heeft ruim een week in het ziekenhuis gelegen,  is sinds vrijdagavond weer thuis met,  zoals artsen zeggen,  2 enorme tijdbommen in zijn lichaam waarbij het afwachten is welke als eerste afgaat.  Met meer dan een uur reistijd naar mijn ouders of naar het ziekenhuis waren de dagen snel om. Ik merkte dat ik meer ongezond wilde eten,  1 dag aan toegegeven en daarna mezelf herpakt.  
Ik merk dat ik door krachttraining sterker word,  blij mee. 

nou voor het eerst in 2 weken zit ik nu in de sportschool. Niet heel fanatiek maar ik doe weer iets.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

31-03-2024 om 23:14

gisteren een rondje gefietst, vandaag een rondje gelopen. Ik ben tevreden

Wat een verdrietige bericht over je vader, @dorestad. Heel veel sterkte. Je sport veel. Ik kende fit20 niet dus dat heb ik even opgezocht, bevalt dat je goed? Fijn dat je zoveel sterker wordt door de krachttraining. Mooie sportieve maand was het voor je.

@ysenda, je zat maar toch weer mooi in die sportschool. Elke stap is er een!! 
@lientje69 wat vervelend dat het er zo moeilijk afgaat en je lichaam alles vasthoudt. 
@dolfje bij mij was het qua eten ook meer dan gebruikelijk. Ik ben vooral veel uit eten geweest en ook al let ik dan (meestal) goed op, het is toch anders en minder gezond en matig als thuis. Naar welke film ben je geweest? Mooi? 

Resumerend heb ik een goede bewegingsmaand gehad. Gemiddeld 9,8km gewandeld per dag. Daarnaast ben ik in maart gestart met bootcamp en het plan is om daarmee door te gaan. Ook heb ik in maart een keer hardgelopen en meermaals touwtje gesprongen. 

Gisteren heb ik een wandeling gemaakt van 9,5 km bij de posbank. Prachtig is het daar. Aardig wat hoogteverschillen had de wandeling ook. Ik wandelde er met mijn man en onze oudste dochter. Doordat zij ook meeliep lag het tempo een stuk lager. Gemiddeld op 4,5 km per uur. Echt genoten van de omgeving. 

Ies

Ies

01-04-2024 om 18:55

Dorestad, sterkte met je vader. 
En voor iedereen in dip: kop op! 
Hier ook veel (te veel) stress. Maar bewegen/ eten gaat hier voor mijn doen belachelijk goed. Wel blij mee want verre van fit enz dus kan geen extra belasting van teveel slecht eten/te weinig bewegen erbij hebben. 
Maar goed, hier hikte ik al weer 2 jaar ofzo tegenaan, vond ‘het knopje’ niet. Nu wel gevonden denk ik maar vasthouden is natuurlijk de echte uitdaging. 
Ik wil vooral focus gaan leggen op meer ontspanning, wel het lastigste voor mij en nog niet echt aan het lukken. 

alhambra

alhambra

01-04-2024 om 19:54 Topicstarter

Sterkte Dorestad!

Sterkte Dorestad!
Wij waren naar Dune 2, was mooi.
Vandaar wel meer gegeten dan normaal op maandag maar ook gesport en in huis bezig geweest.
Nu weer terug naar normaal. Tot zaterdag tenminste want dan hebben we een borrelavondje /klein feestje. 

alhambra

alhambra

01-04-2024 om 20:52 Topicstarter

Stressvolle week gehad met veel slaapgebrek. Nauwelijks bewogen maar ook niet enorm lopen snaaien. Vandaag ben ik eindelijk weer een beetje bijgetrokken. Vanaf morgen ga ik er weer voor!

sterkte Dorestad, dit zijn wel de momenten dat het minder fijn is als je verder van je ouders woont.

Zelf hen ik vandaag met ern vriendin gewandeld en lekker bij gekletst.
Ik wil morgen weer de knop echt omzetten en mijn oude routine qua eten oppakken en ook het sporten weer beter oppakken. 
Morgen weer wandelen in de lunchpauze en woensdag naar de sportschool.

Sterkte Dorestad!

Hier een heel gezellig paasweekend gehad, maar wel heel slecht voor de lijn. 2 keer uiteten geweest en een keer gegourmet. Daarnaast her en der wat lekkere (ongezonde) hapjes.
Moet echt weer even in het ritme komen. Geen boodschappen in huis dus voor vandaag is het ook nog even een puzzel.

Hopelijk lukt het deze week om een extra rondje te lopen of om thuis een work out te doen voor de balans. En hopelijk gaat het slapen ook snel beter.

Sterkte Dorestad, dit is wel een vervelende situatie zo met je vader en de tikkende tijdbommen. Wel goed dat je je herpakt hebt na één keer toegegeven te hebben aan snaaibehoefte. Is mentaal best zwaar.

Deze week stel ik mijn weegmoment even uit. Heb niet extreem buiten proportie zitten eten, maar wel andere dingen dan anders (veel buiten de deur) dus zal best het één en ander aan vocht vasthouden. Mijn darmen zijn er ook niet blij mee. Morgen weer normaal (we hadden extra lang Paasweekend ivm studiedag vandaag) en daar kijk ik echt naar uit.

Ik merk de laatste tijd wel aan mijn kleding dat mijn lijf zich anders aan het vormen is. Ik zie ook in de spiegel veranderingen. Subtiel, maar ze zijn er wel. Ben daar best blij mee, het motiveert ook enorm.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.