Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Ninoea schreef op 28-03-2024 om 08:42:

Wat fijn dat je 2,3 kg eraf hebt @bailey26!

BMI is gewoon één van de indicatoren die iets zegt over je lichaam en die is inderdaad niet zaligmakend. Ik twijfel nog steeds over aanschaf van zo’n slimme weegschaal. Ik lees heel wisselende ervaringen erover en twijfel vooral over betrouwbaarheid en consistentie van de data.

@dorestad eens met wat je schrijft. Ik heb alleen wat moeite met ‘eieren op pootjes’. Het komt denigrerend bij mij binnen. De omschrijving alleen (dunne beken, dikke buik) was wat mij betreft duidelijk genoeg. Hoe gaat het met je nieuwe krachttrainingsschema dat de pt voor je heeft opgesteld? Bevalt dat? Ik meen me te herinneren dat je minder vaak wilt trainen maar dan wel full body?

Gisteren had ik een dag die echt anders dan anders was. Een oom van me is overleden en daar was gisteren de uitvaart van. Aansluitend aan de uitvaart was er een lunch met etagères met broodjes en hartige en zoete hapjes. Ik heb een broodje en twee kleine hartige hapjes genomen.

Later op de dag nog even kort gewandeld en veel in het huishouden gedaan. We hadden geen zin in koken en zijn met de kinderen uit eten gegaan en heb een flink bord met spareribs en gebakken aardappelen en wat groente gegeten. Ik had mijn calorieën- en bewegingsdoel nog niet behaald en had geen zin om naar buiten te gaan de miezerregen in dus heb ik mijn springtouw erbij gepakt en heb tien minuten in hoog tempo touwtje gesproken. Interval van steeds 80 keer springen, halve minuut op adem komen.
Mijn stapoendoel lukt dit jaar goed. Bijna dagelijks boven de 10.000 en gemiddeld per dag zit ik iets hoger. Morgen en maandag geen bootcamp, dat is volgende week vrijdag weer.

Ik bedoel het absoluut niet denigrerend.  Ik beschrijf mezelf als klokhuis met olifantspootjes. Het zijn uitdrukkingen die voor ons beeldend zijn zonder er een positieve of negatieve lading aan te hangen.  Ik hoop dat je mijn bericht op die manier kunt lezen. 

Jij bent volgens mij heel goed bezig. Touwtje springen vind ik echt te zwaar. Dat lukt me niet. Ik ben er ook een te onhandige klonterpoot voor.  Ik bedenk me dat het ook wel iets voor het spreken in de Veenkoloniën.  Wat groffer. 

Ik doe inderdaad 3 dagen full body en 4 dagen geen kracht.  Bevalt me beter. De Fit 20 is pittig maar geweldig.  De PT ook, elke keer grensverleggend.  

Lopen: dit jaar gemiddeld 17000 stappen per dag.  Dat is iets minder dan ik wil maar ik heb een vader die aan het kwakkelen is en die momenteel alweer een ruime week in het ziekenhuis ligt. Morgen horen we of er 2 riskante operaties nog uitgevoerd gaan worden of dat hij met 2 tijdbommen naar huis gaat. En zelf krijg ik volgende week een ingreep in mijn schedel. Best Stress dus. En daardoor behoefte aan snaaien en zoet.  Ik zou dolgraag nu snoepen enzo maar ik weet wat het me gaat brengen.  De weg naar obesitas ligt altijd op de loer.  Dus niet aan toegeven. Niet altijd eenvoudig.  

Even tussendoor. Kom er de laatste dagen verschillende filmpjes van tegen en als het mij lukt om vast te houden aan mijn schema vraag ik voor kerst zo'n Smart music boxing machine. 
Ziet er wel een leuke manier uit om nog wat calorieën te verbranden.

bij mij gaat het slecht.
Behalve trainen met PT beweeg ik nauwelijks en ik eet deste meer en dan vooral ongezond.. Elke avond neem ik me voor het morgen beter te doen maar dat wordt 'm dus steeds niet.

Ik krijg mijn hoofd niet leeg. Thuis, werk, overal is het druk en geen mogelijkheid om op te laden.

Wat rot Ysenda! Ligt er in de nabije toekomst ook geen moment om op te laden waar je naar uit kunt kijken? Heel herkenbaar wel, de frustratie die ontstaat als je niet éven een momentje hebt om op te laden en de trein maar door dendert. Ik hoop dat je er een mojo in gaat kunnen vinden om toch het gezonde eten weer op te pakken

Ninoea, wat knap dat je iedere dag aan je stappendoel komt! Hoe doe je dat, komt dat door het touwtjespringen? Kan me voorstellen dat je daar vlot wat extra stappen bij aantikt.

Dolfje, hopelijk is je lunchwandeling gelukt. Hier regende het tot 12 uur flink. Ik ben net even naar buiten geweest voor een kleine wandeling.

Amandelbloesem, toch goed bezig ondanks je gebrek aan motivatie. Die tijd van de maand is altijd lastig.

Vanmorgen weer eens bij de dokter geweest voor al mijn huidproblemen. Dokter denkt heel lief mee en heeft weer een nieuw zalfje voorgeschreven maar het blijft een lastig ding. Aan de ene kant heb ik veel losse huid door mijn eerste afvalronde en aan de andere kant heb ik nog steeds overgewicht. Mijn benen schuren dus langs elkaar en door die losse huid doet dat extra zeer. Ik draag al standaard ondergoed met lange pijpjes en leggings, maar de dokter stelde voor eens te kijken naar fietsbroeken. Mocht iemand een briljante tip hebben, ik hoor hem graag.

RoosOpJeHoed schreef op 28-03-2024 om 12:51:

Vanmorgen weer eens bij de dokter geweest voor al mijn huidproblemen. Dokter denkt heel lief mee en heeft weer een nieuw zalfje voorgeschreven maar het blijft een lastig ding. Aan de ene kant heb ik veel losse huid door mijn eerste afvalronde en aan de andere kant heb ik nog steeds overgewicht. Mijn benen schuren dus langs elkaar en door die losse huid doet dat extra zeer. Ik draag al standaard ondergoed met lange pijpjes en leggings, maar de dokter stelde voor eens te kijken naar fietsbroeken. Mocht iemand een briljante tip hebben, ik hoor hem graag.

Ik draag in de zomer bijna altijd wandelrokjes, daar zit een binnenbroek in. Die zijn er strak maar ook lekker los en luchtig.  En toen mijn bovenbenen nog echt kapot schuurden gebruikte ik ook een of andere spray.  Verder maakte het voor mij wel uit welke legging ik droeg.  Bamboe vond,  vind ik lekker.  Maar ik had ook wel ruwer materiaal en dat ging ook vrij snel schuren helaas

Dorestad schreef op 28-03-2024 om 13:13:

[..]

Ik draag in de zomer bijna altijd wandelrokjes, daar zit een binnenbroek in. Die zijn er strak maar ook lekker los en luchtig. En toen mijn bovenbenen nog echt kapot schuurden gebruikte ik ook een of andere spray. Verder maakte het voor mij wel uit welke legging ik droeg. Bamboe vond, vind ik lekker. Maar ik had ook wel ruwer materiaal en dat ging ook vrij snel schuren helaas

Maar draag je onder die wandelrokjes dan nog wel ondergoed? Want daar zit bij mij dus een deel van het probleem. De huid van mijn binnendijbeen is zo los (gerimpeld) dat het aan zichzelf schuurt of tegen de naden van mijn ondergoed/kleding schuurt. 

Ik zal eens Googelen naar zo'n spray, misschien is dat een idee. (dit rijmt)

RoosOpJeHoed schreef op 28-03-2024 om 13:48:

[..]

Maar draag je onder die wandelrokjes dan nog wel ondergoed? Want daar zit bij mij dus een deel van het probleem. De huid van mijn binnendijbeen is zo los (gerimpeld) dat het aan zichzelf schuurt of tegen de naden van mijn ondergoed/kleding schuurt.

Ik zal eens Googelen naar zo'n spray, misschien is dat een idee. (dit rijmt)

Smoove,  zoiets was de naam.  Ik vergeleek het met WD40.  Ik gebruikte ook wel gewoon vaseline.  Oké , dat is het probleem bij jou. Dus niet het ene been tegen andere maar de benen individueel.  Dan zou een wandelrok met strakke binnenbroek nog wat kunnen zijn om zonder ondergoed te dragen.  Een collega van mij die ruim 100 kg afgevallen was liep altijd in een wetsuit.  Niet prettig voor haar. 

Dorestad schreef op 28-03-2024 om 13:56:

[..]

Smoove, zoiets was de naam. Ik vergeleek het met WD40. Ik gebruikte ook wel gewoon vaseline. Oké , dat is het probleem bij jou. Dus niet het ene been tegen andere maar de benen individueel. Dan zou een wandelrok met strakke binnenbroek nog wat kunnen zijn om zonder ondergoed te dragen. Een collega van mij die ruim 100 kg afgevallen was liep altijd in een wetsuit. Niet prettig voor haar.

Ah, handig, mijn Google-resultaat heeft nu Smoovall opgeleverd. Eens navragen of ik dat mag gebruiken (want huid heeft ook vaak ontstekingen). Vaseline gebruik ik ook weleens ja, maar is zo vet. 

Ik maakte vanmiddag nog de opmerking tegen mijn man dat ik maar wetsuits moest gaan dragen.... Hulde dat iemand 100 kilo kan afvallen, maar dan krijg je weer dat soort problemen. Echt heel naar.

RoosOpJeHoed schreef op 28-03-2024 om 15:33:

[..]

Ah, handig, mijn Google-resultaat heeft nu Smoovall opgeleverd. Eens navragen of ik dat mag gebruiken (want huid heeft ook vaak ontstekingen). Vaseline gebruik ik ook weleens ja, maar is zo vet.

Ik maakte vanmiddag nog de opmerking tegen mijn man dat ik maar wetsuits moest gaan dragen.... Hulde dat iemand 100 kilo kan afvallen, maar dan krijg je weer dat soort problemen. Echt heel naar.

Zo'n spray hebben ze ook bij Decathlon diversen zelfs. Anti-friction cream 

https://www.decathlon.nl/search?Ntt=anti%20friction

RoosOpJeHoed schreef op 28-03-2024 om 12:48:

Dolfje, hopelijk is je lunchwandeling gelukt. Hier regende het tot 12 uur flink. Ik ben net even naar buiten geweest voor een kleine wandeling.

Ja en heb zelfs nog even in de zon gezeten, had wel een flesje drinken gekocht en niet op gelet of het zero was. Hup 160 calorieën 

Nou ja voor een keer niet erg maar nu weet ik dat dankzij de App ( ik ben niet zo'n goede etiketten lezer)

De Eetmeter-app gedownload.Ik had eerst een andere app, maar die werkte alleen lekker als je er (flink) voor betaalt. Nadeel van de Eetmeter, ik eet nogal wat dingen dagelijks die er niet in staan, zoals hennepmelk, oat rice, kiembrood, foniocrackers. Dus helemaal kloppen doet het niet. En nu ik aan het speuren ben in welk deel van mijn eten precies het verzadigde vet zit, dat krijg ik niet te zien. Misschien dan toch maar die andere app er maar weer op zetten....
Volgens de eetmeter vliegt de hoeveelheid vezels van de schaal aan de uiterst groene kant. En verzadigd vet is goed, 5 gram. 

Auwereel schreef op 28-03-2024 om 20:39:

De Eetmeter-app gedownload.Ik had eerst een andere app, maar die werkte alleen lekker als je er (flink) voor betaalt. Nadeel van de Eetmeter, ik eet nogal wat dingen dagelijks die er niet in staan, zoals hennepmelk, oat rice, kiembrood, foniocrackers. Dus helemaal kloppen doet het niet. En nu ik aan het speuren ben in welk deel van mijn eten precies het verzadigde vet zit, dat krijg ik niet te zien. Misschien dan toch maar die andere app er maar weer op zetten....
Volgens de eetmeter vliegt de hoeveelheid vezels van de schaal aan de uiterst groene kant. En verzadigd vet is goed, 5 gram.

Je eigen producten er 1x inzetten bij eigen producten. En ook je eigen recepten er in zetten zodat je niet steeds alle afzonderlijke ingrediënten hoeft te zoeken bespaart tijd in de eetmeter.

Fijn dat je ook even hebt kunnen genieten van het zonnetje @Dolfje. En balen van die calorieën. 

@roosopjehoed ik zat te denken aan een compressiebroek. Het lijkt me een ontzettend naar probleem. Je gaf aan dat je nog zit met overgewicht terwijl je toch ook al het nodige kwijt bent. Wil je/moet je nog veel kwijt? 

@dorestad dank je wel voor je uitleg hoe je het bedoelde. 17.000 stappen is veel. Sowieso train je wel heel veel. Sterkte gewenst met je vader. Met het juiste springtouw kan ik goed touwtje springen. Ik heb een heel fijn touw van plastic met verstelbare lengte. Die is echt superfijn en daarmee klooi ik nooit. Bij bootcamp spring ik met een simpel touw en daar struikel en klooi ik. Dat kan echt verschil maken dus! 

Ik bleef steken qua wandeltempo en uithoudingsvermogen. Nu door het hardlopen en de bootcamp ervaar ik verbetering. Dat is dus echt heel tof. 

Ik ben vanochtend meteen een wandelingetje gaan maken van zo’n 5 km. Daarmee had ik al flink wat stappen gezet. Tussendoor boodschappen gedaan, kinderen van school gehaald, nog weer boodschappen gedaan en steeds weer kleine stukjes gelopen. Vervolgens belde mijn oudste zoon dat hij zo moe en overprikkeld was en het hem niet goed lukte om naar huis te fietsen vanaf de zorgboerderij. Ik ben hem toen tegemoet gefietst, dat hielp. Dat was een ritje van 9 km. 

In totaal zo’n 15.000 stappen gezet. Zo’n 850 actieve calorieën verbrandt en maar liefst 24 keer de trap opgelopen vandaag. Dat klopt ook wel want ik ben echt tig keer die trap op en af geweest voor de was, het inpakken de tassen voor kamp, etc. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.