Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Happyapple
28-03-2024 om 21:41
Auwereel schreef op 28-03-2024 om 20:39:
De Eetmeter-app gedownload.Ik had eerst een andere app, maar die werkte alleen lekker als je er (flink) voor betaalt. Nadeel van de Eetmeter, ik eet nogal wat dingen dagelijks die er niet in staan, zoals hennepmelk, oat rice, kiembrood, foniocrackers. Dus helemaal kloppen doet het niet. En nu ik aan het speuren ben in welk deel van mijn eten precies het verzadigde vet zit, dat krijg ik niet te zien. Misschien dan toch maar die andere app er maar weer op zetten....
Volgens de eetmeter vliegt de hoeveelheid vezels van de schaal aan de uiterst groene kant. En verzadigd vet is goed, 5 gram.
Ik gebruik de gratis versie van Lifesum. Geen idee of die alles kan wat jij zoekt, maar misschien kun je dat uitproberen.
Happyapple
28-03-2024 om 21:45
Ninoea schreef op 28-03-2024 om 20:48:In totaal zo’n 15.000 stappen gezet. Zo’n 850 actieve calorieën verbrandt en maar liefst 24 keer de trap opgelopen vandaag. Dat klopt ook wel want ik ben echt tig keer die trap op en af geweest voor de was, het inpakken de tassen voor kamp, etc.
Goed bezig zeg!
Hier een kantoordag gehad, maar wel met lunchwandeling van een half uur en vanavond na het eten ook nog een half uur gewandeld. Verder de kinderen lopend naar school gebracht en ook weer te voet opgehaald van de bso.
Ninoea
29-03-2024 om 06:36
Vandaag behaal ik mijn doelen denk ik niet. Weinig kans tot wandelen. Vandaag gaan onze jongste dochter en zonen op scoutingkamp en daar brengen we ze naar toe. Daarna rijden we, samen met onze oudste dochter, door naar Emmen want daar logeren we een nachtje in de hotel en zaterdag gaan we de hele dag wildlands in. Ook dan denk ik mijn doelen niet te halen. Ja wellicht wel qua stappen, maar niet qua intensiteit. Afijn, we zullen zien. Het zijn in elk geval leuke dingen.
Happyapple
29-03-2024 om 07:01
Ja herkenbaar. Hier vandaag ook de kinderen thuis, dus geen idee of ik aan een 'echte' wandeling toekom.
alhambra
29-03-2024 om 08:02
Herkenbaar. Als ik alleen ben met de kinderen kom ik ook niet toe aan extra bewegen. Daarentegen breng/haal ik ze wel op de fiets. Nu ik dat bijhoud in de eetmeterapp, heb ik door dat ik stiekem meer beweeg dan verwacht.
Ik ben een kilo kwijt door mijn gebrek aan eetlust. Geluk bij een ongeluk.
Dolfje
29-03-2024 om 08:42
Ik ben gisteren de fout in gegaan met het snaaien van plakken kaas. Dat is echt mij valkuil.
Was vanmorgen vroeg wakker en heb al een klein half uurtje gewandeld want nu is de schilder al bezig en vanmiddag komt er een pakket dus kan waarschijnlijk niet meer naar de sportschool.
Morgen werken dat is ook wel beweging.
Maar ik voel me niet zo fit, sinds gisteren koppijn en ben een beetje rillerig af en toe dus een dag rust is niet zo erg.
Omdat ik hier nu anders maar zit te hangen heb ik de strijk opgespaard en dat ga ik zo maar eens doen.
Dorestad
29-03-2024 om 11:15
Ninoea schreef op 29-03-2024 om 06:36:
Vandaag behaal ik mijn doelen denk ik niet. Weinig kans tot wandelen. Vandaag gaan onze jongste dochter en zonen op scoutingkamp en daar brengen we ze naar toe. Daarna rijden we, samen met onze oudste dochter, door naar Emmen want daar logeren we een nachtje in de hotel en zaterdag gaan we de hele dag wildlands in. Ook dan denk ik mijn doelen niet te halen. Ja wellicht wel qua stappen, maar niet qua intensiteit. Afijn, we zullen zien. Het zijn in elk geval leuke dingen.
Leuk!!! Emmen. Ik heb vanmorgen een ultra kort rondje gelopen. 3 km. Toen werd ik gebeld, Vanmiddag familiegesprek in het ziekenhuis in Emmen. Dus ik ga die kant maar eens uit. Ruim een uur rijden
Dolfje
29-03-2024 om 12:39
De beste man was veel sneller klaar dan verwacht dus ik ben snel naar de sportschool gegaan en zo'n 40 minuten cardio gedaan en zit nu lekker in de massagestoel.
Kan ik daarna van mijn vrije middag genieten.
Vanmiddag worden als het goed is onze nieuwe toppers bezorgd. Ze moeten dan wel eerst een paar dagen uitgepakt liggen voor we ze kunnen gebruiken maar hopelijk slapen we dan alletwee beter.
Ninoea
29-03-2024 om 13:32
Goed slapen is zo fijn! En fijn dat je toch hebt kunnen sporten. Ik heb vanochtend nog even een rondje gelopen om toch een beetje aan mijn stappen te komen. De jongsten zijn afgezet en we zijn nu net de auto onderweg naar Emmen. Hebben jullie ook dat je je echt ongedurig kunt voelen als je niet genoeg hebt bewogen? Ik heb dat wel. Ben echt gewend aan veel wandelen.
Dolfje
29-03-2024 om 14:03
Ja ik heb dat ook, zeker na een paar dagen niet kunnen wandelen vanwege werk of regen of wat dan ook. Gelukkig blijft het inmiddels alweer wat langer licht na het eten.
RoosOpJeHoed
29-03-2024 om 14:08
Ninoea schreef op 28-03-2024 om 20:48:
@roosopjehoed ik zat te denken aan een compressiebroek. Het lijkt me een ontzettend naar probleem. Je gaf aan dat je nog zit met overgewicht terwijl je toch ook al het nodige kwijt bent. Wil je/moet je nog veel kwijt?
Dank, daar ga ik eens voor kijken! Ja, er moet nog veel af. Ik woog ooit 125 kilo en zou rond de 70 moeten wegen. Ik streef naar 75. Op dit moment weeg ik 93,5, dus ik heb nog even te gaan. Maar dat doe ik in stapjes, het doel voor de komende maanden is onder de 90 uitkomen.
RoosOpJeHoed
29-03-2024 om 14:11
Ik word daar ook ongedurig van idd! Sinds ik merk hoe fijn bewegen is voor mijn lichaam (en geest), mis ik het echt als ik er een paar dagen niet aan toe kom.
Vanmorgen in het Natuurmuseum geweest in Tilburg. Daarna een stuk gewandeld.... naar de ijssalon
Wel netjes maar één bolletje.
Alvast een fijn weekend voor iedereen!
Auwereel
29-03-2024 om 14:21
Ik heb vrij vandaag en heb vannacht tot mijn grote vreugde lekker lang geslapen! Gemakkelijk in slaap gevallen en ook na nachtelijk wc bezoek ook weer lekker liggen knorren tot zowaar 8:30 uur!
Dolfje
29-03-2024 om 14:54
Auwereel schreef op 29-03-2024 om 14:21:
Ik heb vrij vandaag en heb vannacht tot mijn grote vreugde lekker lang geslapen! Gemakkelijk in slaap gevallen en ook na nachtelijk wc bezoek ook weer lekker liggen knorren tot zowaar 8:30 uur!
Jaloers!
Auwereel
29-03-2024 om 18:44
Dolfje schreef op 29-03-2024 om 14:54:
[..]
Jaloers!
Begrijp ik helemaal!
Gek genoeg zou ik het niet erg vinden om nu in bed te kruipen en weer zo heerlijk verder te slapen, ben rozig van een lange wandeling en lekker eten. Maar eerst nog zingen, Goede Vrijdag. Ik hoop dat ik na die kerkdienst de rozigheid weer kan oppakken die ik nu van me moet afschudden, de dirigent wordt niet blij van rozige zangers
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.