Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

lientje69 schreef op 14-03-2024 om 13:30:

Gewogen op het werk en toch nog afgevallen in mijn vakantie Bijna onder de 90 nu, 8 kilo kwijt sinds september.

Heel goed!

lientje69 schreef op 14-03-2024 om 13:30:

Gewogen op het werk en toch nog afgevallen in mijn vakantie Bijna onder de 90 nu, 8 kilo kwijt sinds september.

Top Lientje69!!!!

En wat betreft jouw wil om meer rauwkost te eten: zak wortels,  bak cherrytomaatjes,  snackkomkommers, paprika's: allemaal kant en klaar om lekker makkelijk mee te nemen naar werk

alhambra

alhambra

14-03-2024 om 19:51 Topicstarter

We zijn nog steeds goed bezig met minder snaaien. Wel sinds gisterenavond buikpijn en opgezette buik. Ik snap er niets van. De bloemkool was een beetje aan de oude kant maar of dat de oorzaak is?

alhambra schreef op 14-03-2024 om 19:51:

We zijn nog steeds goed bezig met minder snaaien. Wel sinds gisterenavond buikpijn en opgezette buik. Ik snap er niets van. De bloemkool was een beetje aan de oude kant maar of dat de oorzaak is?

Kan heel goed, kool geeft gasvorming. Dat zou dan binnen 24 uur moeten afnemen. 

lientje69 schreef op 14-03-2024 om 20:06:

[..]

Kan heel goed, kool geeft gasvorming. Dat zou dan binnen 24 uur moeten afnemen.

Ja dat denk ik ook, ik heb dat nl ook als de bloemkool meh is.

alhambra

alhambra

14-03-2024 om 20:16 Topicstarter

Goed om te weten! Bedankt. Ik heb 2 dagen achter elkaar 2 grote porties gegeten..

alhambra schreef op 14-03-2024 om 20:16:

Goed om te weten! Bedankt. Ik heb 2 dagen achter elkaar 2 grote porties gegeten..

Dan zou het met anderhalve dag moeten beteren  nu 

Thnx voor de fijne reacties op mijn gewicht  allemaal.  Al 15 jaar aan het struggelen, het zat blijkbaar  dus echt in mijn medicatie.  Ik hoop echt dat het nu door blijft zetten, zou zo fijn zijn. Ook goed voor de rest van mijn lijf , minder  gewicht. Voor mijn chronische pijn  maakt het helaas geen verschil  heb ik al gemerkt. Ach, je kunt niet  alles hebben. 

alhambra

alhambra

14-03-2024 om 20:41 Topicstarter

Ik heb goede hoop voor je Lientje!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-03-2024 om 20:47

ik had zin in chips. Niet in huis, dus moest dit halen.  Aan het bedenken wat ik nog meer moest/kon halen.  Maar niet gedaan.  Neem zo nog een bakje kwark. 

Friezinnetje schreef op 14-03-2024 om 20:47:

ik had zin in chips. Niet in huis, dus moest dit halen. Aan het bedenken wat ik nog meer moest/kon halen. Maar niet gedaan. Neem zo nog een bakje kwark.

Goed gedaan friezinnetje.  Ik had hier ook nog trek. Heb een banaan genomen. 

Ik heb ook zin in chips maar heb dat ook niet dus een sultana pakje met man gedeeld.

alhambra

alhambra

14-03-2024 om 21:38 Topicstarter

goed gedaan!

ik had vanmorgen 12 km gelopen.  Vanmiddag PT.  Ik heb 10 lessen gekocht om van 7x krachttraining thuis per week terug te gaan naar 3x per week full body krachttraining thuis.  De PT heeft een mooi pittig schema voor me gemaakt.  Ik ben gevloerd nu. Hij gaf ook aan dat je, wanneer je wat wilt bereiken,  streng voor jezelf moet zijn. Trainen tot spierfalen.  En qua voeding: haal geen chips,  frisdrank,  koekjes in huis.  Ook niet zogenaamd voor de kinderen of voor bezoek.  Zijn (meer dan 25 jaar)ervaring was dat de mensen die dit als argument bleven gebruiken om al dit spul wel in huis te hebben niet in staat bleken 20 kilo of meer af te vallen en het er minstens een jaar af te houden.  

Nu na deze training mag ik mo wel lopen maar geen krachttraining doen.  Zal ook wel even weer wennen zijn 

Ik heb alles in huis. Koek, chocolade, snoep, chips. Maar sinds ik gestopt  ben met bepaalde  medicijnen  kan ik er heel goed afblijven. Een of 2 kleine dingetjes soms even voor de lekker. Maar zoals vroeger, een halve zak chips of een halve chocoladereep, dat heb ik niet meer. Wou dat ik dit jaren eerder had geweten want wat heb ik een strijd  gehad met mijn gewicht  en afvallen al die jaren. 

Dorestad, ik vind dat echt veel aan lopen en sport dat jij doet zeg!
En misschien  heeft je PT wel gelijk. Ik ga het zien. Het afgelopen  half jaar ging goed ondanks dat ik alles hier in huis heb. Maar ik zeg ook eerlijk, ik ontzeg me niet alles. Mijn ervaring  na jaren proberen  af te vallen  heeft me inmiddels  geleerd dat als ik streng ga lijnen en mezelf  niet af en toe wat lekkers gun, ik het sowieso  niet volhou. Tot nu toe gaat het goed. Ongeveer  een kilo per maand. Afgelopen  2 weken opeens 1,5 kilo. Waarschijnlijk  doet de vakantie  en rust / geen stress van werk/ huishouden/ mantelzorg  me juist goed.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.