Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Amandelbloesem
07-03-2024 om 10:49
Caloriën zitten op het randje de laatste dagen, dus er zal deze week wss niet veel vanaf gaan. Maar ik heb wel voornamelijk gezonde keuzes gemaakt. Volkorenbrood, kwark en fruit enzo. Vandaag lunch met tosti met ernaast paprika en ei, misschien gekookt, misschien roerei met zalm als ik tijd heb, een snel avondeten van soep met brood, en kwark met banaan en chocoladepoeder als vullend tussendoortje later op de avond. En voor de gevaarlijke trek een doosje Smarties en een doosje rozijntjes. Denk dat ik hiermee de verleidingen van het station kan weerstaan.
Ninoea
07-03-2024 om 14:05
Ik heb geen fijne week. Veel zorgen over - en regeldingen voor - onze pleegdochter die me stress geven.
Vanavond een condoleance van een familielid van mijn man die veel te jong, 46, is overleden.
Dadelijk een gesprek met school van onze pleegzoon waarin ik bepaalde zorgen op goede wijze over de bühne wil krijgen.
Morgenmiddag vertrek ik voor een fijn weekend met drie vriendinnen, maar voor die tijd moet ik nog inpakken (het is een naaiweekend dus naast kleding moet ik ook machines en projecten en benodigdheden inpakken) en wat huishoudelijke dingen doen en wat boodschappen doen.
Verder voel ik me niet helemaal fit dus dat maakt het niet eenvoudiger om nu gewoon alles even af te ronden.
Gisteren overdag gezond gegeten, in de avond zelf shoarma gebakken met Turks brood en knoflooksaus. Dat is natuurlijk geen gezonde keuze. Gisteren ook niet mijn bewegingsdoel behaald van 550 actieve calorieën per dag. Mijn trainingsdoel wel behaald want ik heb 50 min gewandeld. Vannacht goed geslapen, eergisteren heel erg prut geslapen.
Ondertussen heb ik twee zieke kinderen thuis. Jongste dochter met keelpijn en koorts, onze oudste zoon met hoofdpijn en koorts.
Dorestad
07-03-2024 om 19:27
Moirmel schreef op 06-03-2024 om 21:56:
[..]
Doen, want ik verwacht nog te horen hoe de tong gelukt is.
Dat ga ik je zeker laten weten. Ergens in april gaat het gebeuren verwacht ik
lientje69
07-03-2024 om 19:36
Hier op vakantie en gisteren slecht en teveel gegeten
Vandaag qua calorieën wel weer gecompenseerd. Maar matig bewogen. Ik ben ziek geworden op vakantie
en waar ik van de week voortvarend begon met wandelen en zwemmen, is het de laatste 2 dagen prut. Hoofdpijn, hoestbuien en voel me niet fit en erg moe. Daarbij slaap ik ook nog eens slecht door alles. Zodirect nog een fakkeltocht lopen in de bergen, toch nog een beetje beweging dan.
Ysenda
07-03-2024 om 20:22
poehee, net tot het einde getraind met PT.
Ik hoop dat ik morgen nog kan lopen.
Dorestad
07-03-2024 om 22:19
vanmorgen ruim 6km door ht veld gelopen. Het was druk, boeren zijn aan het gieren.
Daarna naar sportschool gegaan in mijn dorp en aan de PT gevraagd of hij mij in 10 lessen kon bijbrengen hoe ik met al mijn hulpmiddelen thuis de goede krachttraining kan doen. Ik doe nu elke dag krachttraining maar wil dit terugbrengen naar 3x per week zodat mijn andere doelen gehandhaafd kunnen worden. Maandag de eerste training.
Vanmiddag het beweeg gebeuren in mijn gemeente. We waren vandaag met 15 personen. Elke maand een nieuw circuit. 16 oefeningen. Geweldig dat onze gemeente hier al anderhalf jaar een personal trainer voor inhuurt.
MissBobby
07-03-2024 om 22:51
Mijn dochter die een paar dagen thuis was, eet eigenlijk altijd gezond. En dus kreeg ik van de week voor tussendoor een keer een gekookt eitje van haar en een keer een cracker met huttenkase en een keer rauwkost met een zelfgemaakt dipje. Allemaal lekker en simpel en dat heeft me geïnspireerd.
Bailey26
08-03-2024 om 08:50
Dorestad wat leuk dat jullie gemeente dat organiseerd. En 15 personen is ook wel een leuk aantal.
Afgelopen week was geen goede week. Veel gesnoept en weinig bewogen. Vermoeidheid is echt een grote valkuil.
De weegschaal was nog mild en gaf het zelfde gewicht aan als vorige week. Ben langzaam aan het inweken dat het wellicht verstandig is om er wat ondersteuning bij te vragen. Maar ik heb nog even nodig om daadwerkelijk contact te leggen met de sportschool.
Blondie5
08-03-2024 om 08:53
Bailey hoe doe je dat, na zo'n mindere week wel gelijk blijven..... Ik heb het meestal andersom
Hier vanmorgen weer het wekelijkse weegmoment..... 72,3....... Een halve kilo meer dan vorige week terwijl ik echt een hele goeie week heb gehad. Maar ik bedacht me later dat de vorige keer dat ik met IF begon, ik eerst aankwam en daarna (na een paar weken) ging het wel naar beneden. Ik blijf gewoon volhouden dus!
Bij IF moet je ook niet alleen naar de weegschaal kijken, maar ook naar cm's en hoe je kleding zit. Anyway, ik ga gewoon lekker zo door, want ik voel me er goed bij!
Hoe is het met jullie?
Ninoea
08-03-2024 om 11:02
Ik schreef gisteren over de pittige week. Vandaag voelt het lichter. Gesprek op school is boven verwachting goed verlopen en condoleance was goed om bij te zijn. Vannacht als een blok geslapen en vanochtend net voor de wekker zelf wakker geworden. Die goede nachtrust was exact wat ik nodig had.
Gisteren heb ik mijn bewegingsdoelen niet behaald. Daar ben ik oké mee. Er waren zat andere dingen te doen. Qua eten zat ik goed en qua zelf zorg (slaap!!!) ook.
Vandaag rustig alle spullen voor het weekendje weg inpakken. Wandelschoenen en hardloopspullen gaan mee.
Op de 15e doe ik een proefles krachtbootcamp. Als dat bevalt wil ik dat wekelijks gaan doen.
alhambra
08-03-2024 om 11:36
Positieve berichten hierboven. Fijn!
We hebben deze week goed gegeten door het gezondere aankoopbeleid van mijn man. We merken wel dat we overdag meer trek hebben. Gisterenavond wel ijs gegeten maar dat is minder verleidelijk dan chips/chocolade/koek. Je schept ook geen tweede keer op.
Ik ben benieuwd of er zondag wat af is!
Moirmel
08-03-2024 om 12:18
Vraagje:
Ik heb gemerkt dat jullie lopen gebruiken voor wat wij wandelen noemen en hardlopen voor wat wij dus lopen noemen.
Was het in de vorige berichten duidelijk wat ik bedoelde of is het makkelijker dat ik mijn taalgebruik aanpas?
Woensdag en donderdag had ik een wat moeilijkere dag, donderdag niet gelopen maar deze ochtend weer vroeg op en gaan hardlopen en daarna wat aan een projectje gewerkt. Normaal zou ik deze namiddag nog wat in de tuin gaan werken, maar weet nog niet zeker of dit gaat lukken; voel me nog geen 100%.
Ga dit weekend wel proberen om oortjes op de kop te tikken zodat ik een echt trainingsschema kan volgen voor het hardlopen want net gelezen dat het niet de bedoeling is om dit elke dag te doen.
Dorestad
08-03-2024 om 12:27
Moirmel, ik gebruik wandelen/lopen door elkaar voor wat ik doe: me voortbewegen, al dan niet met stokken, met snelheid tussen de 5.3 en 6.3 km per uur. Hardlopen/rennen voor wat jij dus lopen noemt. Voor mij is het wel makkelijk wanneer je inderdaad hardlopen noemt.
Ik ben overigens 12 km op pad. Zit nu in Steenbergen (Drenthe)van kop gemberthee te genieten. De eerste 12 km was weiland, bos, heide en vennen. 3 reeën waanden zich onbespied. Al half uur met een boer gesproken die me uitnodigde over een paar weken op de boerderij langs te komen, dan waren er 10 jonge veulens.
Ik ben van plan om zeker 20 km te lopen vandaag, het weer is zo ontzettend mooi
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.