Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Dorestad schreef op 08-03-2024 om 12:27:

...
Ik ben van plan om zeker 20 km te lopen vandaag, het weer is zo ontzettend mooi

Goed bezig.
Ik zal voortaan hardlopen gebruiken als ik iets anders dan wandelen bedoel.

alhambra

alhambra

08-03-2024 om 17:34 Topicstarter

De teller staat al op 75 gefietst vandaag met bijna de helft met een kind achterop! 

Moirmel schreef op 08-03-2024 om 12:35:

[..]

Goed bezig.
Ik zal voortaan hardlopen gebruiken als ik iets anders dan wandelen bedoel.

Dankjewel. 

31 km gelopen, waarvan 28 km onverhard.  Een fiks deel klauteren over boomwortels,  omgevallen boomstammen,  diep ingesleten tractorsporen,  modder. Het vergde enige behendigheid van mijn kant. 

alhambra schreef op 08-03-2024 om 17:34:

De teller staat al op 75 gefietst vandaag met bijna de helft met een kind achterop!

Wat lijkt me dat pittig! 75 km, petje af

alhambra

alhambra

08-03-2024 om 19:51 Topicstarter

Dorestad schreef op 08-03-2024 om 19:18:

[..]

Wat lijkt me dat pittig! 75 km, petje af

Oeps de minuten vergeten. Het voelde wel als 75km

alhambra schreef op 08-03-2024 om 19:51:

[..]

Oeps de minuten vergeten. Het voelde wel als 75km

75 minuten vind ik overigens ook een hele prestatie. Een kind achterop,  topsport.  Qua extra gewicht en balans 

pffff, spierpijn van donderdag maar ik wil ook mijn hardloopschema halen. En dat lijkt me vandaag fijner dan morgen vanwege het weer. Maar ik krijg de motivatie maar niet om het gewoon te doen.

Ik heb na morgen wel 2 weken vakantie. Volgende week kan ik op 2 dagen echt niet sporten maar ben ik wel met sport bezig van 8:30 tot 23:00, het weekend begint dan wat later en eindigt eerder dus dan zou ik er voor of erna nog wat kunnen doen. De tweede week alleen korte afspraken dus dan kan ik elke dag wat doen.

Maar goed voor vandaag eerst maar eens gaan hardlopen. 

alhambra

alhambra

10-03-2024 om 09:26 Topicstarter

Ik houd nu ook mijn beweging bij. Het blijft dat de ritjes naar/van school, bso, clubjes meer zijn dan dat ik dacht. Daarnaast blijft mijn doel om 30 minuten te wandelen pet dag.

Gisteren heb ik wel bewogen maar het is lastiger meetbaar omdat ik het huishouden heb afgewisseld met knutselen en spelletjes met mijn dochters. 

Gisteren pizza gegeten maar nauwelijks iets tussendoor dus ik heb rond de 1900 kcal gegeten. Normaal zit ik rond de 2100. 

Straks ga ik naar de sportschool en daarna is mijn weegmoment.

Fijne zondag iedereen!

Ik heb het gedaan. Ik heb een kennismakingsgesprek ingepland bij een sportschool hier in de buurt. 
Ze bieden een programma aan van 8 weken. Tijdens die periode krijg je een trainingsschema waarbij je 3 keer in de week 'moet' sporten. Daarnaast een voedingsplan en houden ze je voortgang bij. 

Ben benieuwd of ik mij ook daadwerkelijk ga inschrijven. Denk het wel. Extra voordeel is dat (een groot gedeelte) de zorgverzekering vergoed. De smoes het is zo duur kan ik daarmee niet meer voor mijzelf inzetten. Extra bewegingsvoordeel is dat je beter op de fiets er heen kan. Parkeren kan niet dichtbij en is betaald. 

Moet dan wel opzoek naar kleding om te sporten.

Bailey26 schreef op 10-03-2024 om 09:39:

Moet dan wel opzoek naar kleding om te sporten.

Ik heb mijn kleding bij Hema gehaald. Heb ook wat van decathlon. Beide niet heel duur.

Wij zitten op het vliegveld voor de terugreis na een fijne vakantie. Nergens op gelet wel een aantal keer gesport en vrij veel gewandeld. Morgen of overmorgen of later in de week maar eens wegen 

alhambra

alhambra

10-03-2024 om 10:36 Topicstarter

Wat goed Bailey! Een t-shirt en een nette jogging/pyjamabroek kunnen ook. Zeker voor het begin. Het voornaamste is dat je over de drempel gaat om te starten.

Goede reis, Dolfje!

Ysenda, fijne vakantie! Hoe was het uiteindelijk gegaan gisteren?

Bedankt voor de kleding tips. Merk dat er toch wat onzeker over ben. Ga in ieder geval straks even neuzen bij wat winkels. 

Dolfje een fijne terugreis gewenst. 

Deze week was het was lastiger. Vrijdag toch chocolade en snoep gegeten en 's avonds bij een avondje uit frisdrank. Wel steeds 'bewust' voor gekozen, dus dat is wel een verbetering (voorheen elke dag de hele dag door snaaien...). Vorige week in de sauna op de weegschaal gestaan en dat viel nog niet tegen. In mijn hoofd stond die op 110+, maar hij zei 106.

Deze week wel een aantal keer gekozen voor bewegen in plaats van bankhangen. Daar ben ik best trots op. Ik merk ook dat ik meer energie lijk te hebben (kan dat al na 2 weken IF en (fors) minder suiker eten?) en hoewel mijn lijf nog steeds graag lamlendig wil zijn, lukt het me steeds vaker om op die momenten tóch iets te gaan doen. Het feit dat het buiten lekkerder weer wordt helpt ook enorm!

Kleine overwinningen voor mezelf van deze week:
- Met de bakfiets naar een vriendin gefietst in plaats van laten brengen/OV (een uur fietsen)
- 2 uur in de tuin gaan werken terwijl ik eigenlijk op de bank wilde slapen. Daarna het huis nog aan kant gemaakt.
- 2x ongeveer 3 kwartier gaan wandelen na het eten in plaats van in mijn telefoon gedoken (deze vinden de kids ook erg gezellig)
- Op 1 dag na is het gelukt om 's avonds na het eten gewoon niks meer te eten en de hele heb ik als standaard water of thee gedronken (i.p.v. voorheen ranja).

Dit lijken voor vele van jullie waarschijnlijk maar kleine dingen, maar ik was echt enorm passief geworden. Ik heb afgelopen jaren veel meegemaakt, verhuizingen, ouders verloren, 3 kids gekregen, nieuwe baan. En hoewel het me goed lukt om alle ballen hoog te houden, merkte ik wel dat het stukje 'zelfzorg' er een beetje bij ingeschoten was. En ik lag op alle vrije momenten dus vooral met mijn telefoon in de hand snaaiend op bank. Niet oké, wel nodig ofzo... Maar dat wil ik dus niet meer! En het lukt steeds beter om daar dus anders mee om te gaan.

alhambra

alhambra

10-03-2024 om 11:31 Topicstarter

Het klinkt juist als heel goed, Gsleutel!

Ik vind het zeker geen kleine dingen! Je gewoonten veranderen is heel lastig dus ik vind het echt superknap hoe je bezig bent!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.