Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

ToetieToover schreef op 21-03-2026 om 09:38:

[..]

Even naar de wc en dan nog eens wegen? Ik ben ook zo’n ‘als het ergens ligt eet ik het op’-type. Gelukkig mag ik het heel vaak niet

Vandaag nog een keer gewogen. En ik weeg volgens de weegschaal nu een kilo minder dan gisteren. Die noteren wij maar, moet wel leuk blijven (en dit geloof ik zelf ook wat meer omdat ik merk dat het gaatje van mijn riem eigenlijk niet meer goed is. Maar een gaatje stakker zit nog niet fijn).

Poezenmeisje schreef op 21-03-2026 om 19:57:

Een soort kramp?
Veel water drinken en misschien een magnesiumsupplement?

Ik denk het niet deze keer. Ik herinnerde me later ineens wat de oorzaak was: ik heb zo'n 35-40 minuten lang een zak aarde mee naar huis getorst en dat was een ongewone activiteit. Je gaat dan scheef lopen en je spieren ongewoon ongelijkmatig belasten. Het was niet het grootste formaat maar 20 l wat toch ook best zwaar is. Ik merkte dat later ook aan pijn aan mijn linkerflank. Na een avond en een nachtrust zijn ze gelukkig weer een beetje bijgerepareerd.

Wat betreft mijn gewicht: vergeten op de weegschaal te gaan staan deze morgen. Dat schiet dus ook niet op.

92,3 kilo!!! 😀

Mijn bmi is nu oranje (<35), niet meer rood.

Poezenmeisje schreef op 22-03-2026 om 10:22:

92,3 kilo!!! 😀

Mijn bmi is nu oranje (<35), niet meer rood.

Ik zit ook in het geel/ oranje en heb net berekend dat mijn bmi 4,5 minder is dan toen ik begon.

Heb net besloten dat ik het ga vieren als ik op min 5 sta. 

Ninoea

Ninoea

22-03-2026 om 20:40 Topicstarter

Ik deed vandaag mee aan een mudrun van 5 km samen met mijn twee zonen. Daarna hebben we het gezellig afgesloten met een broodje doner in de stad. Bij de locatie hadden we ons al afgespoeld met (ijskoud!!) water, maar thuis kwam er onder de douche nog een hele laag zand van me af. Het was leuk! Morgen geef ik de eerste training. 

Ik heb vanochtend een heerlijk rondje paardgereden door de polder 
Mijn vrienden hadden een hardloopwedstrijd en ik had best wel spijt dat ik mij niet ingeschreven had.

Vanmiddag naar het filmhuis en een verjaardag.

Vanavond nog 5 km met mijn hond door de wijk gelopen omdat ik het gevoel had niet aan mijn beweging te zitten met het paardrijden van vanochtend. 

Ninoea

Ninoea

23-03-2026 om 06:53 Topicstarter

Gisteren deed ik met onze jongens mee aan een mudrun. 5 km gelopen. Kon merken dat onze jongens goed getraind hadden en het rennen goed vol hielden. Oudste zei wel “het is wel anders lopen dan op een loopband”. Hij moest wennen aan dat verschil. Ga overleggen met ze of het slim is om 1 training per week buiten te doen. Ze trainen immers voor de 12 km. 

Ninoea schreef op 23-03-2026 om 06:53:

Gisteren deed ik met onze jongens mee aan een mudrun. 5 km gelopen. Kon merken dat onze jongens goed getraind hadden en het rennen goed vol hielden. Oudste zei wel “het is wel anders lopen dan op een loopband”. Hij moest wennen aan dat verschil. Ga overleggen met ze of het slim is om 1 training per week buiten te doen. Ze trainen immers voor de 12 km.

Ja, je zal buiten wel anders lopen dan op de band. Al is het alleen maar dat je buiten meer naar je voeten moet kijken. Anders zou je te laat kunnen anticiperen op objecten of poep, scheve stenen, dieren die daar liggen. En een band met motor lijkt dan ook meer op "pas op de plaats" lijkt mij. Want je hoeft niet echt naar voren te stuwen.

Vroeger had ik een mechanische band. Daarmee moet je ook tijdens het lopen met je voeten de band naar achteren drukken om de band te laten rouleren. Grote vergissing; ik heb hem maar kort gebruikt. Blessure blessure blessure. En toen verkocht op marktplaats, omdat dat de enige manier was om het gevaarte uit mijn werkkamertje te krijgen. 

Mijn gewicht was vanmorgen "gemiddeld". Dus toch maar wat minder melk in mijn chocolademelk en wat meer water. Proef je nauwelijks, hoor.

Wat leuk om dat samen met je jongens te doen Ninoea.
Ik kan mij voorstellen dat als die 12 km buiten is het ook fijn is om deels buiten te trainen.
Ga je die 12 km ook samen met hen lopen?

Ninoea

Ninoea

23-03-2026 om 10:53 Topicstarter

Ja die doen we met zijn drieën. We hebben vorig jaar 6 km gedaan met mudmasters en daarna 2x 5 (gisteren meegeteld) bij kleinere evenementen. Van de zomer dus die 12 bij mudmasters. Het rennen buiten is zeker anders. Dus goed om er ook op te trainen. Maar in de basis is dit ook prima, het gaat erom dat ze duurvermogen opbouwen en ze vinden dat heel relaxt op de loopband met een serietje of muziekje op. 
Ik zat er gisteren helemaal onder. Bakken met modder in mijn haar. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.