Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Trail
19-03-2026 om 22:50
Ik heb vanochtend een proefles power walken gedaan en vond het best leuk!
Vanmiddag zou ik met een vriendin naar de sauna. Het was druk daar, ik zat er mentaal niet goed in en was blij dat ze voor ons besloot dat we weg gingen. Voel me er rot over, maar volgende keer beter. Mijzelf wel kunnen herpakken voor een leuke theater avond met familie gelukkig
Ninoea
20-03-2026 om 15:20
Ik weet niet zo goed of ik het hier gedeeld had, maar een goede vriendin van me had gevraagd of ik haar persoonlijke hardlooptrainer wilde worden om haar op weg te helpen naar uiteindelijk 1 uur hardlopen. Ze had dat al wat vaker gevraagd en afgehouden maar uiteindelijk ging ik er een paar weken geleden op in. We trainen eens per twee weken samen en voor de tussentijd geef ik haar een schema mee om zelf mee aan de slag te gaan met oefeningen. We hebben nu twee keer samen getraind en het gaat voorspoedig. Voor mij is zij fantastisch oefenmateriaal en zij houdt er een training aan over.
Vanaf aankomende week ga ik de trainingen voor onze vereniging op de maandagavond verzorgen. Ze lopen een duurloop van zo’n 8 a 9 km. Ik heb van de week op Komoot een route gemaakt en met mijn zoon gewandeld. Het was echt goed dat ik hem ging wandelen want er zat precies een stuk tussen waar idioot veel gekapt was en de grond stuk gereden was. Dat vond ik geen toffe route. Dus de route in Komoot flink aangepast en vanochtend in mijn eentje opnieuw gewandeld en nu is ie echt perfect. Helemaal blij!!
Poezenmeisje
20-03-2026 om 16:59
Vandaag de e-gym evaluatie gehad.
Mijn trainer begrijpt niet waarom het programma van regulier naar adaptief is gegaan, zonder de negatieve serie eerst te doen. Ik moet hem nu dus steeds handmatig instellen op negatief.
Mijn borstspieren hebben een extra oefening gekregen op de reguliere fitness. Die bleven blijkbaar achter bij de rest.
lientje69
20-03-2026 om 18:49
Vandaag weer een stukje ( elektrisch ) gefietst. Derde keer nu sinds mijn hersenbloedingen en het gaat al vrij goed. 5 km. Verder mag ik niet van de fysio , ik kom te snel en zonder het te merken in het " rood " dus dit is de enige manier om mij af te remmen zodat ik mijn eigen herstel niet saboteer. 
Trail
20-03-2026 om 20:44
Hier heerlijk hardgelopen vanochtend. Al lijkt het qua afstand nog niet echt ergens op. Ik beweeg in ieder geval en geniet van de zon. Daarna even de paarden gevoerd waar ik het moeilijk vond om uit mijn hoofd te komen en in het moment te zijn. Veel bezig met dingen die speelden die niks met de paarden te maken hadden.
Vanavond naar een klassiek concert. Twijfelde al toen ik het boekte. En nu ik er ben blijk ik het saai te vinden…. In de pauze naar huis
Bailey26
21-03-2026 om 08:46
Hier wel een Oke week gehad. Het is gelukt om 2 keer te gaan sporten. Ook heb ik er op gelet om net wat vaker te gaan wandelen als de telefoon afspraken dat toe lieten. Heb mijzelf getrakteerd op een nieuwe drinkbeker dus afgelopen week ook weer flink wat water binnen gekregen.
Ik had bewust geen koek/snoep/chips mee besteld met de boodschappen. Afgelopen week in de avond dus maar 2 keer een koek gehad want die lagen er nog. Op het werk mij wel een keer vergrepen aan de paaseitjes. Verder afgelopen week wel een verjaardag gehad (en daar een heerlijk stuk taart gegeten en wat hapjes). Gisteravond een glas wijn gehad en een te grote portie wokkels.
Kan dus zeker nog wel minder maar ik ken slechtere weken.
Ik weeg altijd op zaterdag. Schade deze week is plus 0.8kg. dat valt een beetje tegen. Maar weet ook niet helemaal zeker of mijn gewicht van vorige week wel klopt. De weegschaal liet toen verschillende getallen zien.
ToetieToover
21-03-2026 om 09:36
Ies schreef op 19-03-2026 om 18:29:
Toetie, hier blijf ik ook maar last houden. Zo’n rot niet- lekker gevoel, keel, blijf maar hoesten, hoofdpijn wéér opgezette klieren….zou weer een verkoudheid kunnen zijn maar misschien wordt gewoon mijn hooikoorts steeds erger. Bleeh. Ik ben zo graag buiten!!
Riony beterschap.
balen hè
ToetieToover
21-03-2026 om 09:38
Bailey26 schreef op 21-03-2026 om 08:46:
Hier wel een Oke week gehad. Het is gelukt om 2 keer te gaan sporten. Ook heb ik er op gelet om net wat vaker te gaan wandelen als de telefoon afspraken dat toe lieten. Heb mijzelf getrakteerd op een nieuwe drinkbeker dus afgelopen week ook weer flink wat water binnen gekregen.
Ik had bewust geen koek/snoep/chips mee besteld met de boodschappen. Afgelopen week in de avond dus maar 2 keer een koek gehad want die lagen er nog. Op het werk mij wel een keer vergrepen aan de paaseitjes. Verder afgelopen week wel een verjaardag gehad (en daar een heerlijk stuk taart gegeten en wat hapjes). Gisteravond een glas wijn gehad en een te grote portie wokkels.
Kan dus zeker nog wel minder maar ik ken slechtere weken.
Ik weeg altijd op zaterdag. Schade deze week is plus 0.8kg. dat valt een beetje tegen. Maar weet ook niet helemaal zeker of mijn gewicht van vorige week wel klopt. De weegschaal liet toen verschillende getallen zien.
Even naar de wc en dan nog eens wegen?
Ik ben ook zo’n ‘als het ergens ligt eet ik het op’-type. Gelukkig mag ik het heel vaak niet
ToetieToover
21-03-2026 om 09:50
Mijn sportweek vond ik een dramatisch dieptepunt vanwege de spierpijn. Ik heb werkelijk overal spierpijn en geen idee hoe het komt. Ik heb deze week elke ochtend yin yoga gedaan, nadat ik een (1!!) keer freerunning/parkour had meegedaan op uitnodiging van een mede-yogi. Dat was een slecht idee in mijn huidige fysieke conditie. Het hielp ook niet mee dat ik een beetje een uitslover ben.
Er zat nog 1x Les Mills Barre in qua energie deze week en daarna was ik helemaal op. Ik ben dan ook ziekgemeld op mijn werk sinds gisteren. 
ToetieToover
21-03-2026 om 09:53
lientje69 schreef op 20-03-2026 om 18:49:
Vandaag weer een stukje ( elektrisch ) gefietst. Derde keer nu sinds mijn hersenbloedingen en het gaat al vrij goed. 5 km. Verder mag ik niet van de fysio , ik kom te snel en zonder het te merken in het " rood " dus dit is de enige manier om mij af te remmen zodat ik mijn eigen herstel niet saboteer.
Ik ben net zo, ik heb nog niet helemaal begrepen dat ik echt echt echt rustiger aan moet doen. Inmiddels is de boodschap doorgekomen. Heb ik tijd over om allemaal berichtjes te plaatsen
Tuinfluiter
21-03-2026 om 10:03
Ik heb nog steeds last van de naweeën van een virus. Deze week wel een keer gegolfd en een stadswandeling gemaakt maar ik had geen vut om elke dag wat te doen.
Vandaag ga ik tuinieren en morgen golfen en daarna wil ik weer mijn normale golf en wandel ritme oppakken.
Eten gaat wel netjes alleen gisteren was het echt te veel. Mijn gewicht blijft stabiel maar ik wil voor mijn vakantie over twee maanden echt nog wat pondjes kwijt. De de komende weken ga ik weer goed op mijn eten letten en een gezond week menu bedenken.
Rozi
21-03-2026 om 15:09
Trainen ging niet zo. Ongesteld, flinke hooikoorts en hoofdpijn. Wilde eigenlijk thuis blijven maar beter iets dan niets.
Ik vind bodypump nog steeds leuk, maar ik blijf een beetje hangen in gewicht. Ik hoog wel op soms, maar het nadeel is dat het langzamer gaat omdat een hele track ineens dan best veel is. Ik vind die apparaten lastig, heb echt geen idee hoe die dingen werken en hoeveel gewicht ik dan moet doen enz. Het liefste iets in een klasje, crossfit geven ze ook hier, is dat misschien nog iets wat ik kan proberen om net wat sterker te worden? (En omdat ik zo graag van mijn buikvet af wil na de zwangerschappen)
rionyriony
21-03-2026 om 19:16
Vandaag onverwachts een balansdag.
Ik heb ook een stijve rechter hamstring en dan de binnenste. Dus die heb ik geforceerd maar ik weet niet waardoor.
Poezenmeisje
21-03-2026 om 19:57
Een soort kramp?
Veel water drinken en misschien een magnesiumsupplement?
Trail
21-03-2026 om 22:27
Ik ben mijn dag gestart met Pilates. Voelde best wel spierpijn. Van het powerwalken eergisteren denk ik. Aansluitend naar het filmhuis geweest voor een interessante docu. En net terug van mijn werk.