Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Ninoea

Ninoea

25-03-2026 om 20:18 Topicstarter

Ik heb maandag voor het eerst de training georganiseerd. Ik had een route van 8 km gemaakt. Ik had die in de week ervoor al gewandeld om te kijken of het was, hem afgewezen en een nieuwe gemaakt, nog een keer gewandeld en dus uiteindelijk maandag met de groep gelopen. Het ging goed. Was ook gezellig. Dinsdag heb ik met mijn zoon de route voor aankomende maandag proefgewandeld en een kleine aanpassing gedaan daarna, er was een pad afgesloten. Ik sla de routes meteen ook op in beide volgordes. Op die manier heb ik vrij snel veel routes. En zo door het bos komt een route echt heel anders over als je hem tegenovergesteld loopt, zeker als je dat niet meteen de week erop doet maar er wat mee afwisselt. Vandaag heb ik een kettlebelltraining gedaan. Dat ging goed. Leuk om te merken dat ik sterker word. 
Morgen staat hardlopen op het programma en loop ik mee met het vaste groepje. Er staat een duurloop van 10 km in 1x op het programma. Zin in! 
Ik ben nog wel wat aan het klooien met apps. Route in Komoot maken en daarmee navigeren is fijn. Echter dan wordt er niet accuraat data bijgehouden hoe mijn prestaties waren. Tegelijkertijd Komoot en workouts op de Applewatch conflicteert. Dat stopt hij workouts. Ik heb vanalles uitgezocht en heb nu een nieuwe app geïnstalleerd op mijn Watch die beiden kan. Echter er zitten vrij veel features in en die moet ik nog iets beter instellen. Zo kreeg ik geen signaal dat ik moest afslaan. Ik krijg alleen signaal bij afwijken van de route maar dat is irritant. Ik moet het voor de verandering een melding krijgen en dan even kijken en de aanwijzing kunnen geven. Ik vind het heel suf dat dit niet standaard is. Het zit erin hoor, zeker weten, moet alleen even vinden waar exact. 

Ninoea

Ninoea

26-03-2026 om 07:10 Topicstarter

Blegh vannacht ongesteld geworden. Korte cyclus dit keer. 21 dagen. 

Ninoea

Ninoea

26-03-2026 om 13:20 Topicstarter

Vanochtend heb ik een rustige duurloop gelopen van 10 km. Fijn hoe dat steeds wat makkelijker gaat. 

met mijn uitgeputte hoofd, ben ik naar de gym gegaan voor een special. Bbb en nee dat is hier niet de bekende buik billen benen maar booty burn. Een half uur lang een aanval op je bilspieren.
Er waren 10 plekjes, we waren met z'n 3en. Kortom alle aandacht. 

Ik kon op instemming rekenen van mijn weegschaal deze morgen.

De rest dan weer niet. Had gedacht weg te gaan maar dit is echt te riskant. Kan dan niet meer genoeg herstellen en daar moet je toch de prijs voor betalen. Het is geen kwestie van 'je verbijten en dan gaat het weg'. Dus, ik ga wel op een andere dag. Zó erg is dat nu ook weer niet. Het is zó weer avond. 

Het is morgen iets zonniger weer. Dus dan richten we ons daarop. Ook zondag zijn er nog wel zonnetjes te zien. Maandag ook nog wel wat maar daarna wordt het hommeles. 

Ninoea

Ninoea

27-03-2026 om 15:29 Topicstarter

Grappig zo’n billenworkout! Ysenda. 

Fijn dat de weegschaal een goed getal gaf, rionyriony. 

Ik deed vanochtend een circuittraining bij de bootcamp. Er zaten ook wat kettlebelloefeningen tussen. Tof om te merken dat de krachttraining thuis zoden aan de dijk begint te zetten en ik merk dat ik dat met zwaardere kettlebells kan dan dat ik kon. 

Ninoea

Ninoea

28-03-2026 om 12:57 Topicstarter

Vanochtend liep ik bijna 14 km met de loopgroep. Het kwam uit mijn tenen. Ik ben nog ongesteld en had wat kramp. Ik vond het dus wat zwaar, maar het was ook wel lekker. 

Gisteren en vandaag maar even niets genoteerd. 

Ik heb me op zich wel ingehouden, maar was met een groep vriendinnen op stap, inclusief overnachting, dus dat was feesten. 
😊

Poezenmeisje schreef op 28-03-2026 om 16:33:

Gisteren en vandaag maar even niets genoteerd.

Ik heb me op zich wel ingehouden, maar was met een groep vriendinnen op stap, inclusief overnachting, dus dat was feesten.
😊

Klinkt erg gezellig, een feestje of uitje op zijn tijd hoort er ook bij.

Ik heb vandaag met dochter en man een mooie wandeling gemaakt en gisteren een rondje gegolfd. Ik ben tevreden met de hoeveelheid beweging deze week.

Dit weekend geen sociale afspraken met eten dus ik eet verstandig maar wel lekker.

Ik merk wel dat ik teveel koolhydraten heb gegeten.

Gas, gas, gas...
Morgen weer braaf zijn.

fijne vakantieweek gehad.
Eten ging redelijk Best wel wat bewogen. Gelukkig goed weer.  Dinsdag gewandeld in natuurgebied. Woensdag fietstocht. Donderdag paardgereden. Vrijdag strandwandeling en daarna een bergwandeling. Gister een bergwandeling. Vandaag wist ik het niet zo goed.Wilde het water op, maar was wat te winderig en verder had ik de omgeving aardig gezien. Klein wandelingetje langs wat havens gemaakt.

Nu is de vakantie voorbij.

Ninoea

Ninoea

30-03-2026 om 02:03 Topicstarter

Dat klinkt goed Trail. Ik deed gisterenochtend weer een kettlebelltraining. Ik heb een nieuwe kettlebell met een zwaarder gewicht binnen. Mbv chatcpt en flink wat aanpassingen van mijn kant heb ik een nieuw schema opgesteld. Ik heb precies dezelfde oefeningen en volgorde behouden maar varieer nu met drie kettlebells 8, 10 en 12 kg en doe op basis van zwaarte 3 sets. Het is nu veel preciezer afgestemd en duidelijk weer wat zwaarder en groei in mogelijk. Ik dacht dat sommige dingen wellicht een makkie waren, maar zo heb ik het toch niet ervaren. Verder heb ik gisteren een rondje gefietst met mijn man. Het zwemmen is even op een laag pitje. De cursus is afgelopen en het abonnement gaat eind april in. Tot die tijd blijf ik de basis doen (hardlopen, kettlebell en bootcamp) en komt het fietsen in aanloop naar de 1/8e triatlon erbij. Het fietsen ging goed maar bij mijn man ging het voor geen meter; daardoor hield ik steeds in en dat vond ik niet fijn. Ik had niet echt het idee wat te doen daardoor.

Wat voor soort fiets heb je?
Ik had vandaag een reisdag.
Bekaf thuis gekomen dus laat mijn beweging een keertje zitten.
Wel van plan vanavond nog even langs het filmhuis te gaan. 

Ninoea schreef op 28-03-2026 om 12:57:

Vanochtend liep ik bijna 14 km met de loopgroep. Het kwam uit mijn tenen. Ik ben nog ongesteld en had wat kramp. Ik vond het dus wat zwaar, maar het was ook wel lekker.

Knap gedaan toch!!

Ik zit in de kwakkelmodus. Nu weer darmklachten. Bovendien slaan de berkenpollen toe. Ik beweeg binnenshuis door de trap op te rennen naar de wc. Ik kan ook beneden gaan, maar dit geeft me tenminste nog een béétje beweging.

Dat tempoverschil doet me denken aan een warming up voor een crossfitsessie. We ging buiten hardlopen, trappen op en af en wat oefeningetjes tussendoor.  De trainer bleef maar naar mij roepen “eigen tempo Toetie” en wat de volgende oefening was. Ik heb uiteindelijk ook nog rondjes gerend om de groep heen. Voelde best ongemakkelijk  niet fijn, zo’n tempoverschil!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.