Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Dorestad
29-07-2026 om 20:31
Ies, vast overbodig deze opmerking van mij, maar ben je met je pijnlijke voeten weleens bij podoloog geweest?
Bezigheden: gisteren bootcamp. Vandaag bijna 40 km gefietst op ebike zonder trapondersteuning aan te zetten. Ook nog op het heetst van de dag, dat kon even niet anders. Drijfnat van zweet. En moe. Vanaf vrijdag een weekje in het Woold. Drie jaar geleden ook. Toen was het vreselijk warm. Nu waarschijnlijk ook. Fietsen, wandelen dat is het plan. En veel tiramisu halen bij een ijssalon in Winterswijk.
Ies
29-07-2026 om 22:50
Dorestad, lief dat je er naar vraagt. Ik heb al jaren steunzolen via podotherapeut. Voor diverse andere klachten, ik kan deze klachten ook eens bespreken.
Doe je voorzichtig met het warme weer? Hoop dat het bij jou niet zo warm is als hier, ik vond een klein ritje mét ondersteuning al zwaar. Maar goed, ik kan echt niks met dit weer. Wel gisteren en vandaag gaan zwemmen en dat was echt heerlijk.
Gaan eten bij een eetcafé en niet de gezondste keuze gemaakt. Maar wél een bewuste keuze dus daar toch tevreden over. Zoveel gezonds was er niet te krijgen, (dat geldt hier voor veel gelegenheden) een salade durfde ik niet aan met de warmte (hygiëne) ik had teveel last van de warmte om naar een andere plek te gaan en ik voelde me vrij belabberd, ik denk door de warmte. Dus ook wel echt zin in iets vets en zouts. En het was heerlijk en erg gezellig, voelde me daarna een stuk beter. Ik zou er normaal ook wel alcohol bij drinken, nu niet gedaan.
Ninoea
29-07-2026 om 22:59
Vanochtend deed ik bootcamp maar toen was het al flink warm. En vanmiddag ben ik de zolder wezen opruimen. Veel weggedaan naar kringloop. Was stikkeheet. Tussendoor nog een dutje gedaan. Vanavond een pan met macaroni meegenomen naar een zwemplas in de buurt en daar lekker met de kinderen gegeten. Pan warm gehouden met de hooimadame.
Was gezellig.
Tuinfluiter
30-07-2026 om 12:42
Vanmorgen een kleine wandeling gemaakt in wilde proberen of ik weer op mijn wandelschoenen kon lopen. Dat ging gelukkig weer goed, zaterdag wil ik met man en dochter een mooie wandeling gaan maken. Morgen ga ik golfen als het niet te warm is. Ik heb een
tee-time in de middag en verplaatsen naar de ochtend kan niet omdat de baan dan al vol is.
De laatste tijd wat minder bewogen dan normaal, nu mijn teen bijna normaal is wil ik dat weer oppakken.
Ninoea
30-07-2026 om 20:05
Ik ben vanochtend rond achten gaan wandelen in het bos. Toen was het nog heerlijk koel. Uiteindelijk twaalf km gewandeld; dat was wel wat veel. Daarna lekker geluncht en wat boodschappen gedaan, oa een matrastopper voor in de caravan. Vanmiddag nog even een kort wandelingetje met mijn man gemaakt. Hij wilde bij de dealer een auto bekijken en daar zijn we even naartoe gelopen. Bijna 23.000 stappen vandaag. Qua eten ging het goed en netjes. Morgen een dagje Efteling. Dat wordt wel een uitdaging.
Dorestad
30-07-2026 om 20:32
vandaag alleen maar op de fiets boodschappen her en der gedaan. En mijn trouwring naar de juwelier gebracht. Tijden over getwijfeld. Ik ben hem anderhalf jaar geleden al een keer kwijtgeraakt puur omdat hij te wijd was. Sinds die tijd ligt hij te wachten.. nu dus. De ring moet zoveel kleiner dat de complete inscriptie niet in stand gehouden kan worden. Mo op vakantie dus de spullen gepakt.
Trail
30-07-2026 om 23:56
Ik werk nog niet fulltime deze week.
Gister met de hitte even bij de haven geweest om wat te zwemmen.
Ik had zin om te ontspannen, maar was met een vriendin die zich mentaal niet goed voelde en dat nam ik over.
Vandaag een nieuwe dag. Vanochtend een acapunctuur afspraak. Vanmiddag eventjes richting strand maar was moe en huilerig. Vanavond filmhuis heeft voor afleiding gezorgd.
Ninoea
01-08-2026 om 07:28
Gisteren een dagje pretpark gedaan. Behoorlijk wat stappen, maar best crappy gegeten en intensiteit laag qua bewegen.
Het uitje was heel vermoeiend. Ik stond de hele tijd “aan” want het was met oudste pleegkind. Was ook weer het nodige gedoe. We hebben er een goede dag van gemaakt maar het was allemaal nogal dubbel.
Zo dadelijk hardlopen en vanavond naar Jackass in de bios met onze jongste zoon. Ik vraag me af of ik hiermee wel een goed voorbeeld stel .. 🙈🤣
Ninoea
01-08-2026 om 16:51
Hardlopen ging lekker. Van te voren als een manische naartoe gesjeesd want ik moest plots met de fiets ipv de auto. Ik stapte in eerste instantie in de auto (beetje lui) maar het alarm ging loeihard af terwijl ik hem al ingeschakeld had en dat alarm bleef maar afgaan. Man kwam erbij om het op te lossen. Mijn tijd kwam in het gedrang dus uiteindelijk is mijn man achtergebleven om het euvel te verhelpen en ik op de fiets naar de verzamelplek gescheurd.
We liepen een route van iets meer dan 13 km. We hebben weleens mooiere routes gelopen, maar het was wel erg gezellig.
Vanmiddag bij een restaurantje in de buurt geluncht in het bos met de jongste twee en daarna een wandelingetje gedaan door het bos.
Wel trots op mezelf want ik gaf de kroket van het twaalf uurtje aan mijn dochter. En vanochtend sprak iemand me aan of ik wat was afgevallen. Blijkbaar wordt het zichtbaar dat ik iets beter weer oplet. Er is niet veel aangekomen, maar wel wat en het is in mijn gezicht altijd als eerst zichtbaar en daarna trekt dat dan weer wat bij.
Tuinfluiter
01-08-2026 om 17:40
Vanmiddag een mooie wandeling gemaakt met man en dochter. De wandeling begon bij een biotuin en daar verschillende groentes en witte aalbessen gekocht.
Lopen ging gelukkig goed wel bewust een wandeling met haast geen hoogte meters uitgekozen om mijn teen niet te belasten.
Trail
01-08-2026 om 17:46
Ik gister gewerkt en had hoofdpijn, maar het is gelukt. Vandaag voel ik mij een stuk beter en heb 16 km gewandeld met een groepje. Was leuk, en goed te doen qua temperatuur. Plan staat om straks nog even naar het filmhuis te gaan en dan optijd naar bed.
Augustus doel 3x hardlopen per week.
Elke dag wandelen/aan voldoende stappen komen.
En opletten dat ik voldoende blijf drinken.
We gaan zien.
Trail
02-08-2026 om 22:02
Vandaag een prima werkdag gelukkig. Na afloop onverwachts nog even naar de zee gegaan om te zwemmen. En vanavond rustig thuis een film gekeken.
RavIvaR
03-08-2026 om 00:42
Ik wil eigenlijk al heel lang wat gezonder gaan leven. Misschien toch ook eens proberen hier mee te schrijven.
Gisteren samen met partner 8,5 km gewandeld door de natuur.
Deze wandeling vrij constant 4,5 km per uur gelopen.
Partner werd niet blij van de insecten(beten.) Ik wel van het buiten zijn, het wandelen en het plan dit nu samen vaker te gaan doen.
Ninoea
03-08-2026 om 06:49
Gezellig RavlvaR dat je hier aanhaakt!
Wandelen in de natuur is fijn! Ik woon bij veel bos in de omgeving en ben daar ook regelmatig te vinden. Regelmatig wandelen is een heel fijne gewoonte om gezonder en fitter te worden. Al vond ik het wel een lastige gewoonte om te vormen. Wandelen en fietsen (kleine stukjes gewoon als vervoer) zijn jaren lang mijn beweging geweest omdat ik niet sportte.
Ik ben iets zwaarder geworden (ik weeg niet dus heb niet scherp hoeveel) maar pas nog in al mijn kleding maar bepaalde kledingstukken zitten voller en als ik niet bijstel gaan ze strak zitten. En mijn strategie nu is de voeding weer iets strakker in de gaten houden (wat minder excuses vinden om te snacken) en ik wandel tussendoor weer meer. En ik merk nu al dat het wat bijstelt. Dus ook nu in deze levensfase, nu ik voor mijn doen veel sport, is wandelen nog steeds een heel fijne aanvulling.
Due-scimmie
03-08-2026 om 07:11
Ik ga ook weer proberen hier consequenter mee te schrijven en een beter voedingspatroon op te pakken.
Mijn gewicht is al het hele jaar ongeveer gelijk maar nog steeds 10kg hoger dan ik zou willen. Ik werd niet blij van mezelf in badpak deze zomer en ik wil dat dit volgend jaar anders is.
Vandaag mijn eten dus weer ingevoerd in de app. Gezonde keuzes gemaakt om mee naar het werk te nemen.