Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Ninoea
03-08-2026 om 21:05
Gelijk blijven is ook al heel goed, dat wordt vaak onderschat, maar betekent in de basis dat je een beweeg en eetpatroon hebt dat in balans is. Dat is al heel wat. Zo kijk ik er wel tegenaan in elk geval.
Ik zag foto’s van mezelf terug van 2008, toen was ik op mijn zwaarst. En zo wil ik echt nooit meer zijn. Ik zie een knappe, maar te dikke, jonge vrouw op die foto’s. Dat knappe vond ik toen zelf niet.
Ik bewoog vandaag te weinig. Het was me te warm. Ik zou training geven om 18 uur maar het was te warm (34 graden) om met de groep een loop van 9 km te doen met veel klimmen. Ik ga nu morgenochtend om 8 uur met een loopmaatje die afstand doen. Dan is het koeler. Qua eten wel goed gedaan. Een lekkere couscous salade met rozijnen, gerookte kip, mango, avocado, feta, paprika, lente ui en munt. Ik trakteerde de kinderen op Italiaans ijs en nam zelf een espresso. Brave ik.
Tuinfluiter
03-08-2026 om 21:31
Gisterochtend een rondje gegolfd. Vandaag in de ochtend wat klusjes in huis gedaan maar verder rustig aangedaan bij deze temperatuur. Net even wat in de tuin gedaan maar vond het nog steeds te warm.
Morgen doe ik ook rustig ik kan best tegen wat warmte maar 34 graden is voor mij echt te veel.
Trail
03-08-2026 om 22:23
vanochtend vroeg gewandeld. De natuur was mooi en het was nog lekker koel buiten. Daarna te werk. Ging oké. Maar heeft wel impact. Met hoofdpijn op de bank thuis vanavond.
Ies
03-08-2026 om 23:08
Hier gaat het redelijk. Niet geweldig, er speelt vanalles. Weinig ruimte dan ook voor mijn plan om matiger te eten. Ik hou het eten wel gezond, dat lukt wel. Wil in augustus wel wat strenger nog, in juli toch regelmatig een uitzondering. Al waren die uitzondering wel hartige dingen (frietjes) of alcohol. Dat vind ik minder erg dan zoet, want dan gaan bij mij remmen los.
Bewegen gaat wel ok voor mijn doen. In juli 14.000 stappen gemiddeld, dat hoop ik vast te houden.
Ninoea
04-08-2026 om 13:50
Het klinkt alsof je doet wat je kan qua draagkracht @les. Fijn dat het minderen qua zoet lukt en je gemiddeld zoveel stappen loopt. Dat is al heel wat!
Ninoea
04-08-2026 om 14:55
Gisterenavond heb ik de training afgelast ivm de hitte. In plaats daarvan heb ik vanochtend gelopen samen met een loopmaatje. Het was heel gezellig en we hebben fijn gelopen in mooi tempo. Ik heb vannacht niet zo goed geslapen en dat is merkbaar. Moet ook ongesteld worden. Blegh!
Trail
04-08-2026 om 22:40
Hier vandaag gewerkt, was daar erg warm. Kwam moe thuis. Vanavond zeilwedstrijd en was geneigd te skippen. Weinig motivatie dit seizoen. Eenmaal daar toch blij er te zijn. En uiteindelijk ook een eerste prijs gevaren.
Dorestad
04-08-2026 om 23:15
Vanaf afgelopen vrijdag zijn we in het Woold, bij Winterswijk. Vrijdag, zaterdag en zondag hebben we 8 tot 13 km per dag gelopen. Gisterochtend is eega om 6 uur 9 km gaan lopen, ik sliep nog. Gisteren heb ik nog wel 2 uur gefietst. Vandaag hebben we ons beperkt tot een half uur fietsen. Gisteren en vandaag dus uren zitten. Lezen. Maar ook paar keer een bordspel. Hier binnen is het redelijk koel. Zonder airco.
Qua eten is er elke dag ruimte voor tiramisu. Gewoon een grote bak besteld bij ijssalon hier. Met ruimte bedoel ik ruimte in onze maag. Vergelijkbaar met bijna elke dag vlaai eten wanneer we in Zuid Limburg zijn.
Ninoea
05-08-2026 om 07:53
Mentruatie is gisterenavond begonnen en dus heb ik gisteren chips en mango gegeten. De zak chips is niet helemaal leeg en is voor de rest van het gezin. Mijn moment is weer geweest.
Je vakantie klinkt fijn Dorestad. En trail wat een mooi resultaat terwijl je eigenlijk niet wilde gaan.
Tuinfluiter
05-08-2026 om 17:37
Dorestad schreef op 04-08-2026 om 23:15:
Vanaf afgelopen vrijdag zijn we in het Woold, bij Winterswijk. Vrijdag, zaterdag en zondag hebben we 8 tot 13 km per dag gelopen. Gisterochtend is eega om 6 uur 9 km gaan lopen, ik sliep nog. Gisteren heb ik nog wel 2 uur gefietst. Vandaag hebben we ons beperkt tot een half uur fietsen. Gisteren en vandaag dus uren zitten. Lezen. Maar ook paar keer een bordspel. Hier binnen is het redelijk koel. Zonder airco.
Qua eten is er elke dag ruimte voor tiramisu. Gewoon een grote bak besteld bij ijssalon hier. Met ruimte bedoel ik ruimte in onze maag. Vergelijkbaar met bijna elke dag vlaai eten wanneer we in Zuid Limburg zijn.
Ik woon in een ander gedeelte van de achterhoek en vond de afgelopen twee dagen te warm voor langdurige buitenactiviteiten. Vandaag was het hier wel lekker om buiten te zijn en zijn we gaan golfen.
Waar jij nu zit is ook een mooi gedeelte wel jammer dat het zo droog is want je hebt daar hele mooie natte gedeeltes.
Hoop dat nu het iets koeler is je nog meer van de natuur kunt genieten.
Ninoea
05-08-2026 om 18:03
Vanochtend bootcamp gedaan en vanmiddag 6 km gewandeld in het paleispark. Eten gaat goed, maar de avond is nog niet begonnen.
Dorestad
05-08-2026 om 20:25
Tuinfluiter, heb je nog tips? Morgen gaan we, net als vandaag, fietsen. We zijn wel al een keer of 15 in deze omgeving geweest. Korenburgerveen wil ik weer een keer heen.
Trail
05-08-2026 om 21:39
Ik heb lekker een beetje niks gedaan overdag. Beetje gezwommen in de haven, pizzaatje gegeten. Rond etenstijd dierenarts met de hond voor een controle. En vanavond voor het eerst sinds hele lange tijd 4.5 km hardgelopen. M’n plan was vijf, maar gestopt toen ik voelde dat het genoeg was. Het ging best lekker.
Ies
05-08-2026 om 23:39
Vandaag gaan zwemmen. Tijdens het zwemmen geen pijn aan mijn arm. (frozen shoulder) Meestal voel ik het toch wel licht, nu pas na het zwemmen. Was een erg lang traject maar het einde lijkt wel langzamerhand in zicht. Gelukkig maar want ik ben wel toe aan het uitbreiden van het zwemmen. Ik merkte dat ik het vandaag echt jammer vond om te stoppen.
Dochter had vandaag weer eens iets lekkers gebakken en ze bood me niet eens een stukje aan haha. Klinkt verrukkelijk je dieet Dorestad, ik zou ervan dichtslibben. Maar jij beweegt natuurlijk wel erg veel. Er zijn ook allerlei ingrediënten over zoals koekjes en chocolade. Ook dat kostte me niet zoveel moeite te laten staan, ik begin aardig te wennen aan mijn nieuwe regime.
Tuinfluiter
06-08-2026 om 08:12
Dorestad schreef op 05-08-2026 om 20:25:
Tuinfluiter, heb je nog tips? Morgen gaan we, net als vandaag, fietsen. We zijn wel al een keer of 15 in deze omgeving geweest. Korenburgerveen wil ik weer een keer heen.
Ik wandel altijd dus tips voor fietsen heb ik niet. Fijne dag