Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Trail
25-07-2026 om 21:54
Zin om hard te lopen toen ik opstond! Niet gedaan hoor. Leek me zeer onverstandig.
Wel voor het eerst in jaren naar een pedicure geweest en dat was fijn. Het lukte me ook om de hond uit te laten. En ik heb een stuk gelezen op de bank. Voel mij nog niet helemaal goed. Maar wel minder slecht.
Ninoea
25-07-2026 om 22:35
Vandaag kwamen de kinderen terug uit kamp. Ze hebben het heel leuk gehad. Vanochtend nog wel hardgelopen met de loopgroep. 14 km door het bos, het was heel gezellig.
Ninoea
26-07-2026 om 14:26
Ik heb sinds eergisteren pijn aan mijn duim. Eergisteren werd ik wakker met pijn. Begreep het niet want ik kan me niet herinneren hem gestoten of overbelast te hebben en ook niet iets van een wondje of insectensteek of iets dergelijks te zien. Duim werd dikker en dikker en gisteren na overleg toch maar mee naar de huisartsenpost gegaan. Ik moet nu twee maal daags naproxen slikken en maandag zou de zwelling sterk verminderd moeten zijn anders moet ik ermee naar de huisarts.
Vanochtend 9 km gewandeld met mijn man, weer de route voor de training van morgen verkend. Heel mooie route!!! Heel blij mee.
Verder had ik ivm de verjaardag van mijn man vorige week drie kleine taartjes bij Picnic besteld. Man en de kinderen hebben van alle drie een stukje genomen en ik heb een walnotenbroodje en banaan gegeten. Dit keer dus niet verleid tot meedoen. Even mezelf een schouderklopje geven!!
Ik heb goed geslapen maar ben wel heel moe. Ook een beetje misselijk. Ik denk door de medicatie. Ik ga even een half uurtje slapen.
Trail
26-07-2026 om 21:18
Vanochtend hele rustige yin yoga gedaan en mijn hoofd voelde al helderder.
Even kort een kijkje bij de paarden genomen en daarna was het direct ook klaar. Wilde op de fiets een paar boodschapjes halen en dat ging echt nog maar erg moeizaam.
Mijn eten gaat ondanks het ziek zijn prima. Al zal ik door het niet bewegen met een beetje pech wel een beetje bijgroeien.
Raar je duim ninoea!
Ninoea
26-07-2026 om 21:28
Wat vervelend toch dat je ziek bent trail. Hopelijk knap je snel weer op.
Wij gingen vanavond met het gezin uit eten bij een all you can eat. Heerlijk gegeten en het is me gelukt me aan mijn voornemen te houden. Heb dus geen toetjes en zoetigheden en koekjes en sausjes enzo gegeten. Maar zit qua calorieën wel hoog want heb wel diverse soorten vis gegeten. Dat vind ik ook geen probleem want ik eet te weinig vis en dat is juist wel gezond. Ook qua drinken goed opgelet en me beperkt tot spa rood met een schijfje citroen erin en een espresso op het eind. Heel blij mee. Na het eten nog een fartwalk gedaan en nog even langs mijn vader gegaan. Die heeft ook nog even meegelopen. Het werd een ommetje van 5 km dus ook dat is mooi. Kortom, goede dag.
Ies
26-07-2026 om 22:03
Je bent wel flink ziek Trail.
Hier me redelijk staande gehouden tussen verleidingen. Gisteren teveel wijn gedronken. Viel voor mijn doen nog mee maar ik voelde me vanmorgen echt niet lekker dus dat doen we niet meer.
Vandaag dus geen alcohol en matig en gezond gegeten op een bbq. Alleen 1 fricandel gegeten, dat vind ik toch wel heel lekker en in geen eeuwen gehad. (Ik eet ook nog nauwelijks vlees meer) Hij zat zomaar in mijn mond zonder dat ik er erg in had
Verder alleen wat vegetarische balletjes met groente en wat zelfgemaakte tzatziki. Maar niet zo fit. Voel me vreselijk moe en een enorm opgezette buik. Bleeh. Ligt niet aan mijn bewegen, gister nog heerlijk even in buitenbad gezwommen en vandaag een stuk gewandeld. In de regen
Tuinfluiter
27-07-2026 om 20:08
Afgelopen dagen iets te weinig bewogen dat wil ik de komende dagen beter doen. Ik kan weer lopen op mijn golfschoenen en ga morgen golfen, wel fijn om dat niet meer op sandalen te doen. Woensdag ga ik mijn wandelschoenen weer proberen. Het is al meer dan 5 weken geleden dat ik mijn teen stoten en het is nog steeds niet helemaal over. Heb echt zin om de natuur weer in te gaan.
Ninoea
27-07-2026 om 20:30
Ik heb vandaag uitgeslapen en wat spullen gekocht om te klussen. Onze trap moet nog worden opgeknapt. De vorige eigenaar heeft de jaren20 trap helemaal dichtgetimmerd en wij hebben de betimmering er weer afgehaald en herstellen hem in oorspronkelijke staat. Verder hardgelopen met de loopgroep. Duim ziet er veel beter uit. Stuk dunner en geen pijn. Ik ben echt heel misselijk van de medicatie dus die slik ik vanavond niet en dan kijk ik hoe het morgen gaat.
Dorestad
27-07-2026 om 20:33
Hoe is het met jouw duim verder gegaan Ninoea? Tuinfluiter, wat kan zo'n teen ontzettend lang pijnlijk blijven hè! Trail, hoe gaat het met jou?
Wij hadden vrijdag de bootcamp. Na die tijd hadden we weinig praatjes. Eigenlijk waren we de hele dag verder moe. Zaterdag hebben we een fietstochtje gemaakt van hooguit 20 kilometer. We hebben een stop gemaakt bij een verrassende theetuin in Langelo. Voor herhaling vatbaar. Gisteren heeft eega hardgelopen. Ik heb, het regende toch regelmatig flink, 6 gezinsmaaltijden vooruit gekookt en in diepvries gedaan.
Vandaag was eega naar zijn werk. Confronterend voor hem want met hulp HRM is de WIA aanvraag gedaan. Ik was dus voor het eerst sinds maandag een groot deel van de dag alleen. Dat heb ik benut door eerst snel de kamer beneden te vegen en dweilen. Eten panklaar maken en toen, hoppa, de deur uit. Alleen wandelen. Genoten. Vanuit huis door Lieverse beekdal o.a. 15 kilometer. Ik moet leren dat ik dat vaker doe. Ook wanneer eega thuis is. Dit ligt echt alleen aan mezelf. Ik liep in hemd/wandelrok met mijn stokken. Kwamen me mensen tegemoet die ik heel goed hoorde praten. Het ging over mij en mijn stokken. En dat ik zo gespierd was. Ze hebben het duidelijk toe aan een bril.
Ies
28-07-2026 om 00:47
Hahaha Dorestad! Ik denk eerder dat jij het niet zo goed ziet, met al de beweging die je hebt! Ik ben iedere keer onder de indruk.
Zou zelf ook wel flinke wandelingen willen maken. Maar merk dat ik zo snel pijn krijg, daar baal ik wel van. Vooral aan mijn voeten, en ik heb veel energie, tijd en geld besteed aan goede schoenen.
Ik hoop maar dat dat nog minderen kan. Neem me vaak voor wat meer oefeningen te doen. Moet daar maar meer discipline voor op gaan brengen.
Vandaag voor mijn doen wel veel gelopen en daar enorm van genoten.
Ninoea
28-07-2026 om 02:43
Ik ben ook na het eten misselijk gebleven van die medicatie en dus inderdaad gestopt. Ben benieuwd hoe het morgen gaat met mijn duim. Maag of darmen ofzo zijn ook opgezet en heb veel oprispingen. Heel irritant al die bijwerkingen. Gisterenavond ben ik na het eten nog even gaan wandelen met mijn zoon. Een ommetje van 3,5 km gemaakt.
Het valt me op dat ik helemaal niet O veel meer stappen gemiddeld heb per dag dit jaar vergeleken met bijv vorig jaar terwijl ik nu regelmatig lange afstanden hardloop en ook wandel. Ik liep voorheen vaker kleine stukjes overdag. Ik ben dus meer en intensiever gaan sporten, maar mijn totale beweging en verbruik zijn ongeveer gelijk gebleven. Juist die wandelingetjes in de avond zijn lekker en nu ik meer in het gareel wil en moet qua eten helpen die wandelingetjes me mentaal ook en helpen ze ook met slijsvertering.
ToetieToover
28-07-2026 om 08:10
Ninoea, ik mag nooit meer NSAID’s, mijn spijsvertering kan daar niet tegen. Zelfs niet met maagbeschermer. Heb je die er niet bij voorgeschreven gekregen? Anyway, heel vervelend die bijwerkingen. Dat is balen.