Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Tuinfluiter
18-06-2026 om 09:20
Ik heb jarenlang een groepsles in een sportschool gevolgd en dat hield ik vol doordat de groep gezellig was en we na afloop koffie dronken maar in mijn eentje daar sporten vond ik niets aan en dan keek ik ook constant op de klok hoelang ik al bezig was.
Golfen vind ik wel echt heel leuk, ik geniet dan ook echt van de natuur op de baan en kijk geen moment op mijn horloge.
Ben na mij vakantie al verschillende keren geweest, wandelen schiet er een beetje bij in door onverwachte klussen in huis en tuin.
ToetieToover
18-06-2026 om 09:28
Het moeilijkste van sporten is het begin: die eerste squat om jezelf van de bank tillen. Ik heb ook niet altijd zin om te gaan, maar ik visualiseer dan mijn post-workout-self. En dat is een blij ei. Gedoucht, gebodylotioned, voetcrème en alles, comfortabele kleding aan, gloeiend en voldaan de laatste squat, terug op de bank.
rionyriony
18-06-2026 om 11:37
Ik ben inmiddels bijgekomen. Ik kreeg direct na het eten een soort van superzware ME-aanval, waarvan ik later vermoedde dat het een natriumtekort zou kunnen zijn. Die kan je krijgen als je bepaalde soorten bloeddrukverlagers neemt, of zoals in mijn geval, een zeer zoutarm dieet volgt.
Als je dan een dag weinig eet, of wel eet maar alleen producten met weinig of geen natrium erin, en je ook nog veel water verdampt door hogere temperaturen, en relatief veel beweegt, dan kan een kritiek moment naderen waarop de spieren geen energie meer hebben en de bloeddruk zich niet meer kan handhaven. En dat moet je dan wel heel snel doorkrijgen en corrigeren.
Het leven is geen grap. 
Maar goed, gisteren wat vroeger naar bed gegaan, vanmorgen vroeg en tamelijk verfomfaaid wakker. En ik heb al heel wat achter mijn kiezen vandaag.
Wat het is geweest zal ik nooit zeker weten. Kan dus ook gewoon een acute ME-aanval zijn geweest.
Ninoea
18-06-2026 om 12:14
Ik heb hardgelopen met de loopgroep. Een duurloop van 10 km. Je vraag spookte tijdens het lopen op een bepaald moment door mijn hoofd “vind ik dit leuk” en ik merkte dat dat niet helpend was want opeens ging ik uit de ontspanning en in de analyse en voelde ik elk pijntje. Toen ik me dat realiseerde kon ik die gedachte ook uit mijn hoofd zetten en daarna liep ik vrij snel ook weer lekker door. Het is dus blijkbaar ook een mechanisme dat je mentaal kan tegenwerken die gedachte de hele tijd.
Ninoea
18-06-2026 om 12:49
Poezenmeisje schreef op 17-06-2026 om 22:46:
Na de vakantie weer naar paaldans en een nieuw doel behaald.
Op de kop, een arm los en een been uitgestrekt. (tegelijkertijd).
Gelukkig had de docent me goed vast. 😄
Wat stoer, heel tof!
Dorestad
18-06-2026 om 21:52
Vanmorgen zijn we vanuit ons huis 8 km gaan lopen door weilanden en bos. Deel door weilanden was, hoe vroeg we ook waren, flink benauwd. Daarom hebben we het bij 8 km gelaten en afgesproken dat we tegen 17.30 zouden zwemmen in zomerbad. In kleedhokje kwam eega erachter dat hij de klimtas had meegenomen ipv zwemtas. En om met klimgordel om met een zekerapparaat te zwemmen is niet zo handig. Dus weer terug om juiste spul te halen. We hadden toch wat lamme pootjes dus eega deed 40 banen terwijl ik na 20 er klaar mee was. Morgenvroeg weer bootcamp.
Dorestad
19-06-2026 om 11:23
bootcamp viel me zwaar. De helft van de groep had vanwege de warmte afgezegd.
Ies
19-06-2026 om 23:05
Hier staat alles een beetje stil.
Enerzijds omdat een naaste erg ziek is geworden en daar erg veel tijd energie en zorgen naar toe gaan.
En dan nu de hitte. Ik woon op zo’n beetje het warmste punt van Nederland denk ik. Elke beweging die ik nu maak kost me ontzettend veel en ik voel me ziek. Zie enorm op tegen volgende week. Moet erg veel werken. (en werkplek is ontzettend heet)
Ik eet wel weinig met dit weer en hou het wel gezond. Heb wel vaker een glas wijn gedronken.
Ninoea
20-06-2026 om 12:20
Gisterenavond was ik op een verjaardagsfeestje. In de avond in het slechte weer naar huis gereden, dat was niet zo verstandig, maar gelukkig is het goed gegaan. Vanochtend onweerde het hier flink en kwam het met bakken uit de hemel. Vanochtend hardgelopen. Iets kortere afstand en meer gewandeld en iets langzamer aan gedaan vanwege de warmte. Het bos was net een tropisch regenwoud met opstijgende damp.
Tuinfluiter
20-06-2026 om 13:03
Sterkte Ies!
Gisteren rustig aan gedaan ivm de warmte. Vandaag doe ik rustig aan omdat ik niet goed kan lopen ik heb een teen gestoten en is nu dik en begint blauw te kleuren, hoop dat ik er niet te lang last van heb.
Ies
20-06-2026 om 13:23
Dankjewel Tuinfluiter.
Ik vind het momenteel zwaar. Er komen een hoop dingen samen. En er zijn een hoop zorgen en verdriet. En de naasten zijn me dierbaar maar de relaties zijn complex en niet al te goed, dat maakt het ingewikkelder en erg vermoeiend.
Ik wil even in zomerslaap maar heb het drukker dan ooit.
Beterschap met je teen Tuinfluiter.
Ninoea
20-06-2026 om 14:20
Het klinkt alsof verantwoordelijkheden zwaar drukken en je het lastig hebt Les. Veel sterkte. Juist in van die perioden die emotioneel ook lastig zijn, complexe relaties trekken mij erg leeg, is zelfzorg lastig. Heel veel sterkte gewenst.
Ninoea
21-06-2026 om 08:22
Ik heb vandaag geen tijd om te wandelen en ik wilde nog een route die ik in Komoot gemaakt heb voor morgen bij de training uittesten. Met wat moeite kreeg ik mijn man zo ver om mee te gaan en hebben we die route van ruim 8 km gewandeld. Route is goedgekeurd. Is weer erg afwisselend en zat maar 1 klein foutje in.
Gisterenavond aten we een traybake die bij de kinderen erg in de smaak viel.
Ik lag al vroeg op bed. Wilde een serietje kijken met mijn man maar ik viel als een blok in slaap. 🙈🤣