Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Ninoea
15-06-2026 om 16:02
Rot dat je je mentaal niet zo fijn voelt of voelde.
Ik had een zwaardere kettlebell besteld en die werd vandaag bezorgd. Arme bezorger vond het erg zwaar.
Hij had het pakje op de grond neergezet en had duidelijk geen zin het op te pakken en aan te geven dus ik heb het zelf maar gepakt.
Vanavond looptraining. Ik doe het rustig aan.
Trail
15-06-2026 om 22:55
Ah die moeten hard werken vaak de bezorgers haha. Ik ben vanochtend gaan fietsen voor werktijd. Dacht dan is de beweging al fijn binnen. Daarna ging ik een lange werkdag tegemoet. Toen ik onverwachts toch nog een uurtje eerder buiten stond ben ik gelijk nog even naar het zwembad gegaan voor wat baantjes.
ToetieToover
15-06-2026 om 23:23
Ninoea schreef op 15-06-2026 om 16:02:
Rot dat je je mentaal niet zo fijn voelt of voelde.
![]()
Ik had een zwaardere kettlebell besteld en die werd vandaag bezorgd. Arme bezorger vond het erg zwaar.Hij had het pakje op de grond neergezet en had duidelijk geen zin het op te pakken en aan te geven dus ik heb het zelf maar gepakt.
Vanavond looptraining. Ik doe het rustig aan.
Owww die arme bezorger. Ik kreeg laatst nog een verraste blik toen ik een zware krat boodschappen aannam zonder moeite en er werd nog eens onderzoekend gekeken waar die spierballen zaten hahaha. Je mudrun klinkt leuk! Niks voor mij, modder.
Dorestad
16-06-2026 om 22:22
vanmorgen een leuke bootcamp gehad. Verder eigenlijk de hele dag buiten bezig geweest in de tuin. Fijn dat het weer wat warmer was. En droog.
Gisteren veel huishouden. Spullen naar kringloop gebracht. Tegelijkertijd wilde iemand haar kettlebells inleveren. Ik kreeg ze zo mee.....
Mijn eega kreeg oefeningen van fysio om enkel te versterken. O.a. zitten en met voet kettlebell tillen. We hadden er zelf 4 maar nu dus meer. Allemaal verschillende gewichten.
Trail
16-06-2026 om 23:27
Had zo moeten zijn Dorestad.
Ik heb vanochtend een rondje hardgelopen. Geen pijntjes. Wel afentoe pauze nodig. Valt zwaar het lopen. Daarna te werk. Dag afgesloten bij het filmhuis. Dat laatste deed goed
Ninoea
17-06-2026 om 02:29
wauw wat boffen Dorestad. Bijzondere oefening om met je voet die kettelbell te moeten tillen ook. Hoe is het verder met je ega?
Gisteren een dagje niets qua sport. Vooral huishouden gedaan en wat gesprekken gevoerd. Mijn lichaam had even rust nodig na die mudrun van 12 km op zondag en de 9 km van maandag tijdens de training. Ik lig nu wakker in bed. Heb er al een aantal uren slaap op en voel dat mijn benen nu nog zwaar voelen. Twijfel dus of ik morgenochtend wel naar bootcamp moet gaan. Heb daarna een afspraak om te gaan zwemmen met een vriendin.
Ninoea
17-06-2026 om 10:30
Ik heb de bootcamp afgezegd. Heb in plaats daarvan mijn kettlebelltraining die ik gisteren zou doen gedaan en wacht nu bij het zwembad tot mijn vriendin er arriveert. kettelbelltraining was deels met het nieuwe gewicht. Heb even uitgetest hoeveel reps lukken en waar het echt zwaar wordt. Ging heel lekker. Fijn om te merken dat het gewicht dat ik voorheen nog echt zwaar vond nu echt veel makkelijker kan tillen terwijl ik destijds echt moeite had met de oefening.
ToetieToover
17-06-2026 om 10:38
Leuk al die kettlebells zomaar ontvangen! Ik ging onlangs mee (als assistent trainer) met mijn vriendin die stoelyoga geeft, ik vond het weer heel interessant. Onderdeel van de training is vervolgens theedrinken met de ouderen en dat bleek inderdaad een heel belangrijk onderdeel. Veel mooie verhalen gehoord van ze. Daarvóór had ik geluisterd naar de kwalen voor het aanpassen van de houdingen.
Een leuke groep met veel humor.
Ninoea
17-06-2026 om 12:57
Wat leuk @toetietoover!
Het zwemmen vanochtend ging lekker, echt genieten! Heerlijk een uurtje baantjes getrokken. Voor herhaling vatbaar.
Dorestad
17-06-2026 om 20:46
wat een spierpijn vandaag. Geeft ook wel voldoening. Vandaag wederom uren buiten bezig. We hebben, net als vorig jaar, een enorme aalbessenoogst. Elke dag nu wel een kilo of 2 plukken. Vind ik leuk klusje.
Eega sport heel veel nu hij thuis is. Hardlopen, zwemmen, bootcamp, toprope klimmen. Het geeft afleiding.
MMcGonagall
17-06-2026 om 21:08
Ninoea schreef op 17-06-2026 om 12:57:
Wat leuk @toetietoover!
Het zwemmen vanochtend ging lekker, echt genieten! Heerlijk een uurtje baantjes getrokken. Voor herhaling vatbaar.
Jij geniet volgens mij van al je sportieve activiteiten. Is dat iets wat je jezelf moet vertellen of vind je het ook echt zo fijn? Ik zwem twee keer per week en vind eigenlijk alleen de eerste twee baantjes fijn. Daarna is het maar een saaie bedoening en alleen een incidenteel kletspraatje met een zwemkennis maakt het nog wat leuker. Daarna ben ik wel blij dat ik geweest ben, maar genieten is echt tien bruggen te ver 
Idem voor krachttraining. Het is fijn om te zien dat ik steeds sterker word, maar geen genieten. Soms vind ik het niet zo erg, maar ik heb zelden zin om te gaan.
Trail
17-06-2026 om 22:33
Ik heb vanochtend geklust in de haven. Het leidde tot spanningen want klusmaatje probeerde mij enthousiast aan te sporen tot meer inzet, terwijl ik juist op mijn laatste eindjes liep. Ben daarna nog gaan werken en dat ging wel prima gelukkig.
Poezenmeisje
17-06-2026 om 22:46
Na de vakantie weer naar paaldans en een nieuw doel behaald.
Op de kop, een arm los en een been uitgestrekt. (tegelijkertijd).
Gelukkig had de docent me goed vast. 😄
Ninoea
18-06-2026 om 08:58
MMcGonagall schreef op 17-06-2026 om 21:08:
[..]
Jij geniet volgens mij van al je sportieve activiteiten. Is dat iets wat je jezelf moet vertellen of vind je het ook echt zo fijn? Ik zwem twee keer per week en vind eigenlijk alleen de eerste twee baantjes fijn. Daarna is het maar een saaie bedoening en alleen een incidenteel kletspraatje met een zwemkennis maakt het nog wat leuker. Daarna ben ik wel blij dat ik geweest ben, maar genieten is echt tien bruggen te ver
Idem voor krachttraining. Het is fijn om te zien dat ik steeds sterker word, maar geen genieten. Soms vind ik het niet zo erg, maar ik heb zelden zin om te gaan.
Je maakte me echt enorm aan het lachen met je bericht. Ik bekeek mezelf opeens door zo’n bril van “zie haar een blije eikel zijn … “ 
Deels is het cognitieve dissonantie denk ik. Ik schrijf ook achteraf en dan overheerst het gevoel van “aah dat was lekker” en “Yeah goed gedaan”. Maar doorgaans heb ik echt wel zin om te gaan of is het een no brainer dat ik ga. Tijdens het hardlopen heb ik echt van die momenten dat het voelt alsof ik zweef. Dan kickt dat gelukshormoon in en zit ik gewoon te smilen ook al is mijn dag eigenlijk gewoon k*t.
Veel van wat ik doe is ook samen met anderen waardoor ik afleiding heb en het leuk vind. En ik ben ook niet zo bezig met “vind ik het leuk wat ik nu doe”. Net zoals ik dat vroeger toen ik nog werkte niet de hele tijd aan het analyseren was.
Ik merk wel verschil in leuk en leuk. De Zaterdagochtendloop vind ik echt fantastisch fijn. Vaak heb ik spijt als ik me in heb geschreven voor een wedstrijd als ik die loop daardoor moet missen. De mensen met wie ik loop zijn prettig, fijne en goede gesprekken, mooie routes door het bos.