Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Trail
12-06-2026 om 22:00
Ik heb vandaag gewerkt en ik voelde mij niet heel happy, maar het ging best prima. En ik ben tegen mijn verwachting in naar een hele goede theatervoorstelling gegaan vanavond. Beweging iets bij in geschoten. Komt wel in mijn plan voor morgen. Eten super geregeld.
Ninoea
12-06-2026 om 22:11
Vervelend dat je je niet zo fijn voelde, trail.
Ik ontdekte net een website: MuscleWiki.com
Ik worstel soms met naamgeving van oefeningen enzo, ik vind het een fijne site.
Tuinfluiter
12-06-2026 om 23:31
Dorestad schreef op 12-06-2026 om 18:44:
Dit is, qua beweging, een flutweek. Heb 2x de bootcamp gedaan. Allemaal krachttraining. Maar werd deze week wakker, een nacht na eerste bootcamp, met pijn in bil, doorstralend tm knie. Lopen gaat lastig. Ik dacht dat het "eruit lopen " goed idee was maar de vriend die met me zou lopen en die toevallig huisarts is schreef rust en warmte voor. En stukje lopen. Geen 5 of 10 km. Niets aan.
We willen graag volgende week de n70 lopen maar we kijken even naar herstel komende dagen. N70 kent een stuk of 400 traptreden die niet gelijkmatig van hoogte zijn. 3 jaar geleden ook gelopen.
De N70 is een pittige wandeling met veel hoogte meters hoop dat je optijd hersteld bent om die te lopen. In die omgeving kun je ook mooi wandelen bij de Sint Jansberg en dat is makkelijker lopen.
Nikki1973
13-06-2026 om 07:53
Ninoea schreef op 12-06-2026 om 20:48:
Dat is dubbelop lastig dan.
![]()
Ik vind zelf buitensporten heel erg prettig. Ik doe dus aan bootcamp en hardlopen. De groepen zijn meestal niet groot. De omgeving is prachtig: bos en stadspark. En het buiten sporten doet ook mentaal iets met me merk ik. Juist dat samen bewegen bij weer en wind maakt wat veerkrachtiger merk ik. Zou dat voor jou kunnen werken qua prikkels?
Mijn bootcampinstructeur doet ook personal training. Dan ben je dus 1 op 1 buiten aan het trainen.
Bedankt voor het meedenken. Bootcapmen lijkt me inderdaad heel erg leuk, ga ik naar zoeken. Yoga die ik wel maar dat is niet zo actief als ik zou willen. Wil er dus iets bij.
ToetieToover
13-06-2026 om 08:44
Nikki1973 schreef op 13-06-2026 om 07:53:
[..]
Bedankt voor het meedenken. Bootcapmen lijkt me inderdaad heel erg leuk, ga ik naar zoeken. Yoga die ik wel maar dat is niet zo actief als ik zou willen. Wil er dus iets bij.
Ik heb iemand in mijn vriendenkring met apneu en die heeft ook lang moeten worstelen met een ander masker, ander apparaat en drukinstellingen.
Slecht slapen houdt afvallen tegen, niet alleen doordat je moe bent maar ook omdat het je stresshormoon verhoogt en dat geeft buikvet. En buikvet zorgt er dan weer voor dat afvallen moeilijker gaat. Om dat te doorbreken, is heel lastig. Hopelijk kunnen ze nog iets voor je betekenen in de behandeling. Ik heb met eigen ogen gezien hoe die is opgeknapt. Zelf had die het nog niet door, maar zijn partner meldde dat die nooit meer op de bank in slaapt valt na het eten. En diens buik is inmiddels aardig geslonken.
Vandaag komen ze op mijn feestje, met nog meer mensen. Ik denk dat er qua sporten voor mij niet meer inzit dan thuis een korte krachttraining doen, ik denk met mijn Bulgarian bag en daarna wat yoga en meditatie. En daarna de tuinstoelen boenen en vegen wegens tuinfeestje. En ramen lappen want er zit vogelvet (botsing, je ziet het silhouet nog) en poep op. Telt ook als beweging.
Ik wens jullie een gezond weekend
Nikki1973
13-06-2026 om 08:50
oh dat klinkt heel bemoedigend Toetie. Dank je!
jij een fijne dag vandaag.
en iedereen een goed weekend!
Dorestad
13-06-2026 om 10:59
Tuinfluiter schreef op 12-06-2026 om 23:31:
[..]
De N70 is een pittige wandeling met veel hoogte meters hoop dat je optijd hersteld bent om die te lopen. In die omgeving kun je ook mooi wandelen bij de Sint Jansberg en dat is makkelijker lopen.
Klopt. 3 jaar geleden liep ik hem zonder stokken. Ik zou nu met stokken lopen. Omgeving daar is ook prachtig.
Nikki1973, mijn eega is doof, draagt 2 gehoorapparaten. Tevens blind aan 1 oog. Een sportschool is door de akoestiek een auditieve nachtmerrie voor hem. Sinds een aantal weken gaat hij 1x per week mee naar de bootcamp training. Qua geluid en prikkels perfect. Hij vindt het erg leuk.
Nikki1973
13-06-2026 om 11:30
Dorestad schreef op 13-06-2026 om 10:59:
[..]
Klopt. 3 jaar geleden liep ik hem zonder stokken. Ik zou nu met stokken lopen. Omgeving daar is ook prachtig.
Nikki1973, mijn eega is doof, draagt 2 gehoorapparaten. Tevens blind aan 1 oog. Een sportschool is door de akoestiek een auditieve nachtmerrie voor hem. Sinds een aantal weken gaat hij 1x per week mee naar de bootcamp training. Qua geluid en prikkels perfect. Hij vindt het erg leuk.
Oh wat fijn! Ik vind het wel prettig om buiten iets te doen zoals wandelen of fietsen. Maar moet mezelf echt toe zetten om het ook te doen. Ik ga bootcamp zoeken bij mij in de buurt.
Trail
13-06-2026 om 18:36
Vanochtend vijf km hardgelopen. Knie nu al een half jaar gevoelig. Probeer bewust krachttraining te doen om het wat te ondersteunen. Vanmiddag nog een stuk met de hond in het bos gelopen. Nu aan het werk. Vanavond nog een filmpje thuis. Prima dag
Dorestad
13-06-2026 om 18:55
Nikki1973 schreef op 13-06-2026 om 11:30:
[..]
Oh wat fijn! Ik vind het wel prettig om buiten iets te doen zoals wandelen of fietsen. Maar moet mezelf echt toe zetten om het ook te doen. Ik ga bootcamp zoeken bij mij in de buurt.
Je mag vast wel een paar proeflessen uit testen of het wat is.
Ninoea
14-06-2026 om 08:11
Ik ben onderweg naar Haarlemmermeer. Ik doe zo dadelijk met onze zonen mee aan een mudrun van 12 km. We hebben alle drie ons shirt van de vorige editie aan. Spannend. Ik probeer mijn man te overtuigen dat hij volgend jaar ook meedoet. Denk niet dat ik hem overtuigen kan, we zullen zien. Ik heb met de jongens besproken om een ander doel te stellen voor over een half jaar en dan volgend jaar weer mudmasters.
Ninoea
14-06-2026 om 15:19
Het was heel tof en sommige onderdelen ook spannend. Zoals een groot houten luik waar je op moest staan en die dan opeens naar beneden klapt waardoor je meters diep het water in gaat. Echt heel tof. De jongens hielden de volle 12 km ook goed vol!
Trail
14-06-2026 om 22:45
Vanochtend als vrijwilliger ondersteunt bij trainingen op de zeilvereniging en kreeg daar wel energie van. Vanmiddag allerlei klusjes thuis opgepakt, ik lag een beetje achter. En de dag afgesloten met een documentaire. Ik voel mij ondanks de leuke ochtend vanavond mentaal wat onrustiger