Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
lientje69
04-06-2026 om 15:17
Hier weer eens een goed berichtje. Yeah, gezwommen! En een nieuw " record ". 25 minuten en ietsje meer dan 250 meter. Stelt geen reet voor natuurlijk maar ik ben er blij mee. Weer een klein ministapje vooruit!
Dorestad
04-06-2026 om 15:24
Ies, hopelijk is het vandaag beter met je hond. Dat eisen is natuurlijk een gigantische energieslurper. Herkenbaar.
Ik word vandaag stapeltje gek van allerlei gedoe rondom mijn familielid die nu beschermd woont. Cardioloog, dreigende DM 2, het huis wat verder uitgemest en schoongemaakt moet worden voor de verkoop. De telefoontjes en berichten die ik krijg sinds het huis leeg staat. Komend weekend gaat zoon met paar vrienden er puin ruimen. De tuin is daar ook woestenij geworden.
Ies
04-06-2026 om 17:49
Succes Dorestad! Er komt geen einde aan hè…
Lientje, wat goed! Hoop voor jou dat je dat ook zo kunt gaan zien en framen. Het stelt natuurlijk wél een hele hoop voor. Babystapjes hè! Je gaat iig vooruit, dat lijkt me het voornaamste.
Hier een flinke off dag. Hond heeft er zo mogelijk een nog grotere puinhoop van gemaakt in huis. En ik wandel extra vaak nu maar buiten dus… niets. Laat je hem even alleen is het prijs. Hij lijkt verder wel in orde. Vanmiddag even naar dierenarts gefietst voor probiotica en een bui verkeerd ingeschat. Ik dacht dat de wereld verging.
En verder gepoetst gepoetst en nog eens gepoetst. Valt niet mee met mijn gammele lijf. Morgenmiddag moet hond even alleen zijn, ik heb echt geen oppas nu. Vrees nu al daarvoor. (Voor hoe we huis dan aantreffen)
Trail
04-06-2026 om 22:55
Sterkte met je hond Ies, klinkt zielig, hopelijk voelt ie zich snel weer beter.
Ik voelde mij niet zo goed vandaag.
In de tuin gaan werken, waar ik mij door de harde wind nog steeds rot voelde. Dag afgesloten met een simpele Hollandse film thuis op de bank en die maakte mij best blij.
Trail
05-06-2026 om 20:56
Ik ben de dag gestart met een paar baantjes zwemmen. Blij dat het me lukte. Daarna een km of 8 door de natuur gewandeld met hond. Nog iets voor werk gedaan. En nu (helaas met hoofdpijn) in het filmhuis.
Dorestad
05-06-2026 om 21:01
Ies, hoe gaat het met jouw hond en met jou?
Hier vanmorgen naar de bootcamp geweest. Op dinsdag is het bc light, op vrijdag is het altijd veel pittiger. Vandaag helemaal. Eega en ik kwamen echt moe maar voldaan weer thuis. En vanmiddag hebben we nog 8 km gelopen, allebei met een zware rugzak op. Toen was ik best wel gevloerd.
Tuinfluiter
05-06-2026 om 21:36
Ik ben door mijn vakantie een beetje de draad kwijt geraakt maar lees dat sommige van jullie wel een
kunnen gebruiken.
Ik ben gisteravond laat thuis gekomen van een hele leuke vakantie, vandaag koffers uitgepak, was gedraaid en boodschappen gedaan.
Verder een rustige dag want ik voel mijn benen nog van het vele wandelen. Wel direct weer normaal gezond gaan eten vanavond een groentencurry gemaakt want Ik heb even geen trek meer in vlees of vis.
Morgen nog een dag gepland voor huis en tuin klusjes en zondag wil ik weer mijn normale beweeg patroon oppakken.
Ninoea
06-06-2026 om 08:11
Schreef ik hier dat ik zo fantastisch goed slaap, meteen die nacht halve nacht wakker gelegen. Vannacht echter weer goed geslapen. Wel beginnen er slechte gewoontes in te sluipen, met in de avond eten. Ik pak dan wel een boterham, maar eigenlijk heb ik die helemaal niet nodig. Iets strakker in het regime mag wel want ik ‘gun’ mezelf allerlei tussendoortjes, terwijl ik mezelf beter even wat extra eiwitten kan gunnen. Dan voelt het als ik een tussendoortje neem ook echt goed want dan kies ik er echt voor en nu is het wat meer ervoor bezwijken. Ik weet wel hoe het komt. Het is momenteel onwijs ingewikkeld met pleegkind dat lvb is en op woongroep woont. Veel erg ingewikkeld gedrag waar ik, ook al woont ze niet thuis, dan toch weer wat mee moet.
Over vijf minuten vertrek ik. Het is weer zaterdag dus ik ga hardlopen met de groep. 14 km. 3 x 30 min met 1 min pauze. Afstand is incl in- en uitlopen.
Ninoea
06-06-2026 om 08:17
Een paar weken terug trok ik voor het eerst weer een van mijn wandelrokjes aan. Ik merkte dat ik spanning had toen ik hem aandeed. Spanning die ik vroeger had toen mijn gewicht niet onder controle was en het altijd zo’n moment van de waarheid was “past de zomercollectie nog?” Er was helemaal niks aan de hand. Alles zit prima. Maar toch hè .. die spanning op dat moment.
Herkenbaar?
Overigens trok ik ook een mouwloze topvintage jurk aan die ik vorig jaar droeg op een bruiloft. Het valt in die jurk enorm op dat mijn bovenarmen steviger zijn dan destijds. Ik had toen magere, maar wel wat slappe, bovenarmen. Nu zijn ze niet meer slap (ook niet super gespierd) maar wel groter. En bij een shirtje met korte mouwen staat dat wel goed, maar met dat mouwloze was het echt even wennen.
ToetieToover
06-06-2026 om 08:34
Ninoea, jij houdt dit topic mooi gaande.
Ik vind een kapmouwtje of haltertop mooi staan bij mijn spierballen maar zo’n t-shirt dat net op de biceps eindigt, laat ik over aan anderen
sterkte met de perikelen. Ik heb een kind met lvb en ASS op een woongroep wonen. Kun je in je hoofd heel druk mee zijn. 
Trail
06-06-2026 om 18:39
Vanochtend vijf km hardgelopen. Knie voelt nog steeds kwetsbaar. Wat klusjes thuis gedaan overdag. Nu lekker met een leesboekje in de trein onderweg naar een klassiek concert
Ninoea
06-06-2026 om 20:50
ToetieToover schreef op 06-06-2026 om 08:34:
Ninoea, jij houdt dit topic mooi gaande.
Ik vind een kapmouwtje of haltertop mooi staan bij mijn spierballen maar zo’n t-shirt dat net op de biceps eindigt, laat ik over aan anderen
sterkte met de perikelen. Ik heb een kind met lvb en ASS op een woongroep wonen. Kun je in je hoofd heel druk mee zijn.
Jij ook.
Dan herken je het inderdaad. Hier lvb en fas.
Ninoea
07-06-2026 om 16:00
Gisteren was het echt gezellig met de groep; heerlijk gelopen! Vandaag heb ik met onze zoon gewandeld in het bos; weer proefwandelen voor de training van morgen. Ik ben heel tevreden over de route.