Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

ToetieToover schreef op 23-01-2026 om 19:51:

[..]

Thanks! Thuis kijken kan alleen met Nederlandse ondertiteling. En ik houd ook van Dr. Now. Op mijn studieboek zit een sticker van ‘m: “so you tink you can do that?” Met zijn hoofd erbij in cartoon stijl. Hahaha.

Het is 100% Russisch. 

Dorestad schreef op 23-01-2026 om 21:05:

vanmorgen was het spiegelglad. De oprijlaan bij dit huis is ongeveer 100 meter lang. Het was een ijsbaan. De kinderen hebben zich geweldig vermaakt met oude botte schaatsen o.a. op die ijslaan. Ik liep ondertussen wat in hun bos, ruim 7 km. Omdat het zo zonnig was zijn we veel buiten geweest. Ben nu rozig.

Dat kan ik me goed voorstellen, zonnige kou, lekker lopen en dan in een heel warm huis komen, daar word je flink rozig van!

Ysenda schreef op 23-01-2026 om 21:47:

[..]

Het is 100% Russisch.

Bedankt! Jammer. 

Dolfje schreef op 23-01-2026 om 12:55:

[..]

Dat weet ik maar het gaat om het " zwakke" moment van toegeven aan zo'n bui.

Jouw pindakaas met appel was een betere keuze dan mijn hele zak paprika chips van 250 g. Die de Appie ook nog een 10 cent goedkoper heeft gemaakt. Was 85 nu 75 en geen aanbieding. Zou ook kunnen dat de volgende levering wel kleiner is maar dat denk ik niet want ze hebben de verpakking net veranderd, want daardoor kwam ik er achter dat er 250 g in zit ipv 200 waar ik altijd van uit ging.

Dat was gister, vandaag is vandaag. Met spierpijn ga ik maar weer een week menu in elkaar zetten en boodschappen doen.

Ninoea

Ninoea

24-01-2026 om 12:03 Topicstarter

Gisteren weinig bewogen. Wel in de ochtend borstcrawl geoefend gedurende 30 min en daarna nog even 5 min schoolslag. Daarna had ik een uitvaart en daarvoor moesten we 2x bijna 2 uur in de auto zitten. Dus qua beweging voor de rest was het weinig.

Ik had van te voren een bord havermout en 1 boterham gegeten zodat ik niet los zou gaan op de zoete hapjes. Dat ging dus goed. Op de terugweg nog wel hartige sultana gegeten. En thuis gewoon lekker avondeten. Was wel vrij veel. Onze zoon van twaalf had gekookt en zelf bedacht broodje Subway te maken. Ieder een baquettw met een gehaktmengsel en peperoni en smeltkaas en wat salade en saus erop. Behoorlijk machtig. Veel en energierijk. Daarna viel ik dus ook als een blok in slaap vrij snel. 

Vanochtend stond de wekelijkse duurloop op het programma. Veel geklommen, heel mooie route door het bos. Echt van genoten! 14,6 km. 

Een zitdag tot nu toe.  Gisteravond heel vroeg gaan slapen.  Vandaag kranten,  koffie.  Code oranje. De kinderen zijn naar sport en daarna naar een feestje.  Eigenlijk verveel ik me hier in dit grote huis.  Zou wel graag even thuis willen zijn nu. Kortom,  ik zou eigenlijk gewoon hier mijn rondjes door de kamer moeten gaan lopen en me naar het krachtgebeuren hier in huis schoppen.  Qua eten is er de wereld aan voedsel.  Géén koekjes en dergelijke.  De ouders zijn beide aan de Mounjaro.  Er is niets te snaaien 

Hier gisteravond ook een snaai momentje, 4 speculaasjes bij de avond thee. De rest van de dag wel goed gegeten en gegolfd.
Vandaag moet ik eigenlijk nog gaan wandelen en meestal heb ik daar wel zin in maar vandaag niet.

ik ga ervoor vandaag: oliebollen, een originele English Sunday roast met trimmings, scones met clotted cream en lemoncurd.
En ik ga er van genieten ook.
Morgen weer in het gareel. Bijna dan, nog wel uit lunchen. Maar ook sporten.
Wel al 10.000 stappen gedaan. Hadden er meer kunnen zijn maar tot mijn verbazing kreeg ik mijn nieuwe fiets gelijk mee. 

Ik heb gewerkt en ben moe. Bijna aan de 10.000 stappen. Wel frietjes gegeten net en dat was me toch lekker na een dag werken.

Ninoea

Ninoea

24-01-2026 om 19:27 Topicstarter

Vanochtend heb ik hardgelopen met de loopgroep. 14,67 km gelopen. Er zaten ook aardig wat hoogtemeters in. Ging lekker! 
Vanmiddag ging ik naar een concert van een harmonieorkest. Was mooi. Ik ging er samen met mijn oom naartoe, ik heb een erg goede band met hem. Ik had een heerlijke en gezellige middag met hem. Ook samen koffie gedronken met een mierzoete taart erbij. Bomvol vette en zoete calorieën. 
Eten: niet zo goed door die mierzoete cheesecake. Eigenlijk is dat zonde. Als je dan toch taart eet kan het maar beter een echt lekkere zijn. Zo af en toe is dat natuurlijk ook niks erg. 
bewegen: goed! Bijna 15 Km hardgelopen. En 4 km gefietst 
Aantal stappen : 19.500 ongeveer 
Actieve Kcal : 1150 

Gisteren 9500 stappen wat niet echt slecht was voor een dag in en rond huis met de kinderen en mijn voet.  Zwemmen ging redelijk vrijdag  gelukkig, dus dat maar even ipv de aquarobics tot mijn voet weer beter gaat. 

Knap hoor, alle bootcamps en lange wandelingen die jullie doen!
Hier gaat het met eten wel goed,  vooral niet snoepen gaat wel oké.
Maar naar buiten even niet, het is al 3 dagen een grote ijsbaan hier… 

Zo net hebben we heerlijk gewandeld in het zonnetje. Ik werd er helemaal blij van. Zo'n 5 kilometer. Het was wel pittig op het einde. 
En wat een verschil met het noorden van het land

Ik heb net ook een wandeling gemaakt. Mijn neus vond het erg koud, en alhoewel ik een panty onder mijn broek had, hadden ook mijn benen klachten over de temperatuur. Voor de rest was ik wel goed ingepakt.

Ik heb 10 januari ofzo bedacht dat ik elke dag naar buiten moet. Dat is met terugwerkende kracht sinds 1 januari op 1 dag na gelukt.  
Moet wel zeggen dat ik mazzel heb qua weercodes/gladheid en als het meer om buiten gaat dan om de stappen ga ik eventueel een kwartier of langer mijn balkon op. (Die escape nog niet genomen deze maand)
Vandaag ongeveer vijf kilometer in 1 etappe. Meeste dagen twee-drie kleinere etappes. Wil opbouwen naar 20+km (niet dagelijks). Hardlopen of fietsen doe ik niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.