Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Happyapple
23-01-2026 om 06:54
Hier heb ik van de week mijn voet omgezwikt, ik kan er wel op lopen, maar aquarobics was gisteren een brug te ver, dus die heb ik moeten annuleren. Nav jullie zwenverhalen kan ik vandaag misschien wel proberen om baantjes te gaan zwemmen, bedankt voor de tip haha. Of zou ik mijn voet daar ook mee forceren?
Ysenda
23-01-2026 om 07:41
als je je voet wel kunt strekken dan zou het wel moeten gaan denk ik. Want de belastingsrichting is anders dan bij aquarobics waar je staat in het water.
ToetieToover
23-01-2026 om 07:59
Ysenda schreef op 22-01-2026 om 23:22:
ik had een hele drukke dag, aan het eind nog sporten en dan nog boodschappen doen.
Ik had geen briefje maar toch geen ongezonde dingen meegenomen.
Inmiddels begin ik mijn spieren wel te voelen dus dat zal morgen wel erger zijn.
Morgen weer eens naar de film: mr nobody against Putin.
Met ern eetplan voor de dag moet dat zonder probleem lukken.
Die film wil ik ook gaan kijken! Vriendlief twijfelt of hij zal meegaan, hij kan Nederlandse ondertiteling niet zo snel lezen. We vermoeden dat er veel Russische taal zal worden gebruikt. En omdat de Finnen een een hekel hebben aan Russen, spreekt hij die taal niet ook al was het zijn buurland. Kun jij aangeven hoeveel Russisch er is gesproken als je ‘m hebt gezien?
Happyapple
23-01-2026 om 08:01
Ysenda schreef op 23-01-2026 om 07:41:
als je je voet wel kunt strekken dan zou het wel moeten gaan denk ik. Want de belastingsrichting is anders dan bij aquarobics waar je staat in het water.
Ik ga het gewoon voorzichtig proberen.
Dolfje
23-01-2026 om 08:23
Ik had gisteravond een erg zwak moment en heb een paar flinke lepels pindakaas met een appel gegeten. Zat daardoor wel flink boven mijn calorieën. Hadden nl stamppot met rookworst gegeten. Maar ik was zo onrustig. Moe ook en de hele dag koppijn. En toen was het eindelijk over.
Dit was eigenlijk de eerste keer in 3 weken tijd dat ik dat gevoel zo erg had. Eerst had ik dat dus elke dag en gaf ik er bijna altijd aan toe. Vandaar het overgewicht
Gek genoeg,en gelukkig, geeft de weegschaal nu toch 6 ons minder aan.
Dadelijk huishouden en beetje rustig sporten ivm mijn knie en vanmiddag weer op en neer naar ziekenhuis want de situatie met ouder is nog niet verbeterd helaas.
Morgen werken en zondag wil ik ff naar schoonouders en vast spulletjes voor de vakantie uitzoeken want maandag tot en met woensdag werken we gewoon. Als ik zin heb zondag ook even naar de sportschool maar omdat ik vandaag ga en morgen werk hoeft dat niet perse van mezelf. Maandagmiddag dan weer.
Ysenda
23-01-2026 om 12:42
ToetieToover schreef op 23-01-2026 om 07:59:
[..]
Die film wil ik ook gaan kijken! Vriendlief twijfelt of hij zal meegaan, hij kan Nederlandse ondertiteling niet zo snel lezen. We vermoeden dat er veel Russische taal zal worden gebruikt. En omdat de Finnen een een hekel hebben aan Russen, spreekt hij die taal niet ook al was het zijn buurland. Kun jij aangeven hoeveel Russisch er is gesproken als je ‘m hebt gezien?
Er zijn ook filmhuizen die 'm met engelse ondertiteling draaien. Maar ik houd je op de hoogte.
Ysenda
23-01-2026 om 12:47
Dolfje schreef op 23-01-2026 om 08:23:
Ik had gisteravond een erg zwak moment en heb een paar flinke lepels pindakaas met een appel gegeten. Zat daardoor wel flink boven mijn calorieën. Hadden nl stamppot met rookworst gegeten. Maar ik was zo onrustig. Moe ook en de hele dag koppijn. En toen was het eindelijk over.
Dit was eigenlijk de eerste keer in 3 weken tijd dat ik dat gevoel zo erg had. Eerst had ik dat dus elke dag en gaf ik er bijna altijd aan toe. Vandaar het overgewicht![]()
Gek genoeg,en gelukkig, geeft de weegschaal nu toch 6 ons minder aan.
Dadelijk huishouden en beetje rustig sporten ivm mijn knie en vanmiddag weer op en neer naar ziekenhuis want de situatie met ouder is nog niet verbeterd helaas.
Morgen werken en zondag wil ik ff naar schoonouders en vast spulletjes voor de vakantie uitzoeken want maandag tot en met woensdag werken we gewoon. Als ik zin heb zondag ook even naar de sportschool maar omdat ik vandaag ga en morgen werk hoeft dat niet perse van mezelf. Maandagmiddag dan weer.
om 1 ons vet aan te komen moet je 700kcal extra eten, met 100g dat is best veel zit je daar nog niet aan, dat is ongeveer 650kcal.
Anders was je misschien 6,5 ons afgevallen, het gaat er om dat je gemiddeld naar beneden gaat.
En als je 300kg weegt en standaard 10.000kcal per dag naar binnen werkt kan dat heel snel gaan, maar met een meer normaal overgewicht gaat dat een stuk langzamer. (I love dr Nowzardan, jullie weten wat ik kijk
)
Sommige dagen gaan goed, sommigen gaan slecht, maar meh is nog altijd beter dan slecht zegt mijn PT.
Dolfje
23-01-2026 om 12:55
Ysenda schreef op 23-01-2026 om 12:47:
[..]
om 1 ons vet aan te komen moet je 700kcal extra eten, met 100g dat is best veel zit je daar nog niet aan, dat is ongeveer 650kcal.
Anders was je misschien 6,5 ons afgevallen, het gaat er om dat je gemiddeld naar beneden gaat.
Dat weet ik maar het gaat om het " zwakke" moment van toegeven aan zo'n bui.