Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Vergeleken met vorige week maandag is er nu een kilo af dus dat is fijn.
Nu ff volhouden.

Nou mijn doel van elke dag 6000 stappen gaat tot nu toe goed. Er zijn best veel dagen geweest waarop ik maar iets van 2000/3000 stappen haalde en normaal gesproken op de bank zou zijn geploft om niks meer te doen. Maar door mijn dagelijkse stappendoel ga ik nu dan toch steeds naar buiten, even een ommetje maken. Ook overdag zeg ik makkelijker 'ik loop wel even naar de supermarkt', omdat ik weet dat ik dan de eerste 2500 stappen al te pakken heb. En omdat ik vaak roep 'wie gaat er mee?' loop ik ook regelmatig met een kind of puber aan mijn zijde.
Ik heb besloten vanaf nu steeds met 100 stappen op te bouwen. Dus deze week elke dag 6100; de week erop elke dag 6200, etc. Ik weet nog niet tot waar dat haalbaar is en voelt, maar zou leuk zijn als ik het naar 8000 ofzo weet op te trekken. En ik ben begonnen aan City Strides: ik ga proberen elke straat in mijn woonplaats een keer te wandelen. Hopelijk helpt deze vorm van gamify om te voorkomen dat het te eentonig wordt.

Ninoea

Ninoea

12-01-2026 om 21:59 Topicstarter

Vanochtend bootcamp gedaan. Veel bevroren ijs, glad. Al met al een fijne training, maar qua omgeving niet ideaal. 
Verder vanochtend nog even op de loopband gewandeld en een serie gekeken. Vanavond had ik voor het eerst een bijeenkomst voor de cursus assistent looptrainer. Theorie maat ook even de buurt ingegaan en wat gelopen en geoefend met de leiding nemen. 
Eten: kliekjesdag. Was heerlijk. Vrij weinig gegeten overdag als ik zo terugkijk. 
beweging: bootcamp, wandelen en wat loopoefeningen 
Aantal stappen: 14360 
Actieve kcal 770

Een zitdag en huishoudendag hier. Onze straat is een ijsmassa,  gladder dan de hele week hiervoor.  Van de gemeente gingen de mannen lopend door de wijk met een schep om op diverse plekken in de straten ijs weg te scheppen.  Ik heb alles beneden in huis geveegd en gedweild.  En wat kleine dingen nog gedaan.  En verder ruim 2 uur aan telefoneren geweest in kader van mantelzorg.  Plus ook gewoon hier op het forum gelezen.  Mijn eega had zijn eerste werkdag weer na 3 weken vakantie en kennelijk had ik wat opstart problemen. Zo'n grijze dag vond ik even niet leuk.  Morgen gaan we er weer voor. 

Gewicht is normaal, volgens veeljarig plan. Geleidelijk ben ik de ingevroren oliebollen aan het opeten. De restjes vlees van kerst gaan per plakje door de avondmaaltijden, als ik er tijdig aan denk. 

Alles kits; ik loop wat meer omdat dat wat beter gaat dan eerst, Ik word 's nachts daar dan weer wel voor gestraft door een buitengewone vorm van restless legs op het moment dat ik vredig in bed zou willen liggen maar dat me niet toegestaan is. Er is een patroon dat duidt op lopen overdag als oorzaak. Maar ik ontvlucht het huis. Ik word helemaal knetter als ik dat niet zou doen.

hier even niet zo lekker. Ben gistermiddag ziek geworden en heel weinig gegeten. Vandaag ook niet fit, dus geen wandeling ofzo. Eten heb ik ook weinig zin in. Nou ja, misschien is dat voor een keer ook niet zo erg. 
Fijne dag! 

Vandaag weer mijn eerste werkdag na mijn vakantie. Morgen al weer vrij gelukkig.
Ik wilde vanmorgen naar de sportschool maar was vergeten mijn wekker te zetten. Wel lekker geslapen. 
Eten zou nu ook weer beter moeten gaan nu er meer ritme gaat komen. Morgen alleen nog een high tea maar we hebben al wel afgesproken dat onze pre-lunch (de high tea is pas om 3 uur en we zitten om 9 uur al in de auto) gewoon een bammetje is.

Vandaag niet op de weegschaal gestaan, dat komt morgen weer. En dan begint vanaf donderdag mijn gewone ritme weer, en hoop  plan ik dus ook weer 3x per week te gaan sporten.

Ik ben gister de dag gestart met een rustige pilatesvorm en daarna lekker wat klusjes in huis gedaan. ‘s middags kwam er een vriend langs, wat dingen uitgesproken waar we tegenaan liepen. Kort gewerkt. En toen wilde ik eigenlijk naar een meditatie uurtje gaan, maar ik was ook erg vermoeid, dus uiteindelijk gewoon een beetje gelezen thuis.

Gisteren heb ik thuisgewerkt ivm het weer. Dan loop ik veel te veel te snaaien. Vandaag op kantoor en keurig al mijn eten voorbereid. 
De weegschaal is nog niet gezakt de afgelopen 2 weken. Had gehoopt wel iets aangezien ik begin van het jaar ongesteld werd maar helaas.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.