Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Ninoea

Ninoea

21-08-2026 om 10:37 Topicstarter

De route is alweer aangepast. Dat was even geklooi maar het is gelukt. Ook de Kettelebell training heb ik alweer achter de rug. Binnenkort nieuwe gewichten bestellen en daarna ben ik aardig compleet en kan ik lang verder. Training ging goed. In de vakantie was ik er een tijdje niet aan toegekomen en de vorige drie keren waren dus erg lastig. Echt even een stap terug moeten doen, wat ook prima is. Maar nu zit ik weer in de opbouw. Tof! Voelde me wel wat in het zicht zo onder de luifel bij de caravan, maar soit .. 🤣
Zo dadelijk ga ik afbakbroodjes bakken op de Skottle. En op verzoek van de kinderen worstenbroodjes … 

Campingsporten is best cringe te noemen, ik doe daar alleen yoga en het is dan moeilijk ontspannen. Toch zie je vervolgens ook andere mensen ineens wat oefeningen doen, het kan aanstekelijk werken. Gekste wat we (manlief en ik) hebben gedaan was een paar Aikido oefeningen, het gras was heel zacht, was een schiereiland en de grond veerde zo lekker mee dus ik kon lekker rollen en manlief kon volledige technieken uitvoeren. Dat trok best bekijks maar dat zag ik pas na afloop  daarna nog uitleg gegeven aan de belangstellenden. Het is een camping hè, alles is openbaar. 

Mijn gezondheid is wat minder, ik kamp met een ontsteking in mijn spijsverteringskanaal en pffffft ik heb alle sportieve activiteiten op een laag pitje. Eten gaat ook lastig, vet eten gaat niet goed en dat zou nou juist handig zijn want laag volume lekker veel kcal. Ik focus op voldoende eiwitten en de rest laat ik maar eventjes los. 

Ninoea

Ninoea

21-08-2026 om 22:00 Topicstarter

Haha wat grappig zo op die camping. Ik ben te zelfbewust en kan dan dus niet volledig unaware dat setje doen. Wat vervelend die ontsteking. 
Vandaag ben ik even thuis. Jongste had een kinderslaapfeestje en ik ga morgenochtend hardlopen. Daarna weer naar de camping. Vanavond met mijn zoons gewandeld (om en beurten) en ze op een ijsje getrakteerd en uitgebreid bijgepraat. Fijn om zo even met ze te kletsen en goed voor mijn stappen. Mijn stappengemiddelde per dag dit jaar gaat gestaag omhoog. Mijn beweegtijd per dag mag nog wat omhoog. 

Wat leuk ToetieToover. Misschien hebben jullie de volgende keer wel mensen die mee wilden doen. 
Wat vervelend dat je een ontsteking hebt. Hopelijk gaat deze snel weer weg. 

Leuk om op die manier bij te praten met je kinderen Ninoea. En een ijsje is dan vast dat extra motivatie voor ze.
Maak je gebruik van een app of iets om routes uit te zetten? Lijkt mij leuk maar soms ook een hele puzzel. Maar volgens mij loop jij nieuwe routes altijd voor toch?

Hier een goede week achter de rug wat betreft eten. Ik heb deels chatgtp gebruikt. Ben ik niet echt fan van maar was nu even het makkelijkst. Heeft wel al wat inzicht gegeven.

Wil het sporten weer oppakken ondanks dat ik nog steeds geen zin heb. Zit nu wel even in dubio. Terug naar de sportschool waar ik al een tijdje sport of wachten. Binnenkort opent er een nieuwe 5 minuten lopen van huis. Beetje zelfde concept maar ook wat andere groepslessen. Weet alleen nog niet of die gegeven worden op tijdens dat ik kan. Ben vooral benieuwd naar pilates. Want alleen de e-gym en losse oefeningen in de zaal vind ik gewoon echt niet leuk.

Vandaag ook weer een (vroege) positieve zwangerschapstest. Dus moet ook weer afwachten hoe dat zich gaat ontwikkelen (kans is veel groter dat het misgaat). 

Spannend Bailey! Ik hoop met jullie mee. 🤞🏻 
Wandelen is een prima gelegenheid om bij te kletsen, heerlijk. Jammer dat mijn moeder nu zo oud wordt dat we bijpraten boven de theepot. 
Ik geef sportlessen, ben dus wel een beetje gewend om bekeken te worden terwijl ik beweeg. Maar dat is toch anders als je voor jezelf iets doet 😋

Ik hoop ook met jullie mee Bailey, als je in zo'n traject zit is het ook niet vreemd dat je in je hoofd minder ruimte hebt voor sport.

Hier gaat bewegen prima maar zou iets meer mogen. Mijn gewicht gaat wel goed. Er is nu in totaal 16 kg af.

Ninoea

Ninoea

22-08-2026 om 12:50 Topicstarter

Oeh spannend Bailey, ik duim voor je mee. Zenuwslopend spannend. 

Wandelend bijkletsen is echt zo veel fijner. Het is gewoon meer ontspannen, natuurlijker. En zo’n ijsje helpt natuurlijk enorm om ze over de streep te trekken om even met me te wandelen. 

Vanochtend training gegeven. De route was mooi. Ik heb die eergisteren gewandeld en naar aanleiding van die bevindingen nog gewijzigd. Dat was helpend. Het was een fijne training en loop. 

Klinkt heel spannend toetie!

En als binnenkort, echt binnenkort is, zoals begin september, dan zou ik daar een kijkje gaan nemen Bailey.

Ik heb een rustig dagje gister gehad. ‘s ochtends een film gekeken in mijn bed haha. ‘s middags een museumbezoekje. ‘s avonds in beweging gekomen en gaan hardlopen. 

Ninoea

Ninoea

22-08-2026 om 20:03 Topicstarter

Ik ben inmiddels weer op de camping aanbeland. Heb samen met mijn zoon gekookt en samen met mijn dochter afgewassen. En nog tussendoor een dutje gedaan, ik was zo slaperig 

Vandaag zeilwedstrijd gehad. Moest mij er even toe zetten. Lange vermoeiende dag maar heeft mij ook wel weer energie gegeven. Vanavond rustig in bed een film gekeken. Niet meer helemaal goed gevolgd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.