Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Te zwaar

Ik las net dat, ondanks een of ander overheidsinitiatief, nog steeds meer dan de helft van de volwassenen overgewicht heeft, een bmi hoger dan 25.
Nu is mijn gewicht een goed bewaard geheim, ook voor mezelf, maar ik schat dat ik rond die 25 zit.
Hebben jullie overgewicht?

Peiling

Hoe hoog is jouw bmi?
164 stemmen
48%
44%
6%
2%

ik ben 20 kilo afgevallen en zit nu op 26. Ik zat op 30 ofzo. 

ik zat op 40. Na gbp zat ik op de 28 ongeveer,. 
Sinds een paar jaar chronisch ziek en ik word weer zwaarder. Jammer maar helaas,  heb andere dingen om van wakker te liggen.

BMI is ongeveer 20, ik heb een gezond gewicht. Sinds ik voornamelijk plantaardig en geheel veganistisch ben gaan eten gaat het vanzelf.

Van mij zit rond de 21,5, maar bmi is niet alleszeggend toch?

precies vandaag weer op 25.
Ik ben na afloop van een project op het werk naadloos overgegaan in project 'fantastic me!' Met als doel mijn optimale gewicht weer te bereiken, mijn conditie te verbeteren en ook wat aan de stressbestendigheid te doen.

Ik was 10 van 20kg kwijt maar na de vakantie was er natuurlijk wel wat bij.

Je merkt wel dat de beleving veranderd want ik krijg oprecht verbaasde reacties al ik zeg dat ik 20 kg boven mijn optimale gewicht zat. Ze vinden mij allemaal heel slank.

Ik zit boven de 25. Geen idee wat het is, maar ik ben sowieso te zwaar. Ik ga binnenkort weer beginnen met sporten, dus ik hoop dat ik het in elk geval iets kan verlagen.

Ik had een te hoog BMI (rond de 26), maar ben anderhalf jaar geleden blijvend afgevallen en heb nu een BMI van 22,5 à 23. 

ik schommel tussen de 22 en de 23. Ik ben vorig jaar 10 kilo afgevallen door elke dag minstens 10.000 stappen te zetten. 

De beleving is zeker veranderd! Mensen vinden mij nu al ‘erg dun’ en ik heb (volgens mijzelf ) juist spierballen dus daar vind ik niks duns aan. Volgens de bmi meter mag ik zelfs nog 10 kilo minder wegen voor ik aan ondergewicht zit. 

Mijn dochters werden op de basisschool uitgemaakt voor ‘sprietjes’ en die waren, vergeleken met vroeger als je naar (mijn) oude schoolfoto’s kijkt, “normaal” en ze werden uitgemaakt voor van alles en nog wat! Ze waren de uitzonderingen.

Ik heb een BMI van 20,9 en ik heb de mazzel dat ik altijd op hetzelfde gewicht ben gebleven sinds ik uitgegroeid ben. Ik denk dat mensen mij ook dun vinden net als Toetietoover, maar ik ben erg blij met mijn gewicht. De overgang heeft gelukkig nog geen invloed op mijn lichaamsgewicht. 

pre Corona 22 en nu 24.
Nog wel een gezond gewicht maar ik ben ook qua spieren en conditie achteruitgegaan. Dus ik vraag me af of ik nkg wel binnen het gezonde val.

ik heb een veel te hoog bmi, ben 3 jaar terug 42 kilo afgevallen en nu zit er weer ong 25 bij. Sport 2 keer per week, maar eet te veel lekkere dingen. Heb ik nog niet afgeleerd dus. 
Momenteel last van mijn knie, probeer toch te blijven sporten, maar lukt niet altijd. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

11-03-2022 om 17:42

Ik ben een echte jojo en momenteel zit het echt wel weer (ver) boven de 25. Ik geef mijn schildklier de schuld, die werkt veel te traag. Jammer, want ik was veel afgevallen. 

Ik zat 4/5 jaar geleden op de 31. Ik ben toen in korte tijd 30kg afgevallen en dat is er (op 4kg na) allemaal af gebleven.    Mensen vinden me heel slank en als die 4kg er weer af is heel dun, terwijl ik nog 12kg mag afvallen voor ik ondergewicht heb.

Ohja, mijn BMI is op moment 22 nogwat

ToetieToover schreef op 11-03-2022 om 17:04:

De beleving is zeker veranderd! Mensen vinden mij nu al ‘erg dun’ en ik heb (volgens mijzelf ) juist spierballen dus daar vind ik niks duns aan. Volgens de bmi meter mag ik zelfs nog 10 kilo minder wegen voor ik aan ondergewicht zit.

Mijn dochters werden op de basisschool uitgemaakt voor ‘sprietjes’ en die waren, vergeleken met vroeger als je naar (mijn) oude schoolfoto’s kijkt, “normaal” en ze werden uitgemaakt voor van alles en nog wat! Ze waren de uitzonderingen.

Klopt helemaal.

In ogen van anderen ben ik dun.  Dat is gewoon niet zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.