Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Op een gezond tempo naar een gezond BMI


Wat fijn Grietje! Gefeliciteerd!
Goed gevoel hè als iets lukt wat je niet voor mogelijk had gehouden.
Hier ook nog tevreden. Soms eet/drink ik iets meer dan ideaal zou zijn maar dat zijn kleine fasetjes die ook zeker niet meer tot alles-of-niets-gedrag leiden, en momenteel accepteer ik dat gewoon. Probeer verder er vooral op te letten dat ik genoeg groenten binnen krijg, vooral op werk. Dat lukt deze week in elk geval aardig. Dus vrolijk voorwaarts. 

Dank je wel Moosey 😀
Ben terug van de wandeling toch een uurtje uiteindelijk en nu zitten er eieren in de pan te koken voor een lekkere cracker met kaas en ei.
Fijn weekend iedereen.

JtM

JtM

30-04-2024 om 10:00

Wauw super goed Grietje! Daar mag je terecht trots op zijn

Hier gaat het wel prima. Ik was gisteren vrij dus ben de dag begonnen met sporten, en 's avonds had ik nog een blokje om gelopen. Eindstand, ruim 14.000 stappen gezet en +/- 750 kcal verbrand dat was een goede dag.
Vandaag zit ik weer op kantoor dus moet ik het echt hebben van het bewegen na het werk. Dat worden geen 14K stappen ben ik bang

Goed bezig Grietje! 30 kg is ook echt heel veel! Maar zoals het ernaar uitziet ga je dat gewoon halen, echt heel knap!

Moosey, dat is echt de manier hè, je mag af en toe best even iets eten/drinken wat niet direct in je plan stond, maar vooral dat het dan niet leidt tot alles of niets gedrag, dat is precies waar het om gaat.

JtM, jij bent ook goed bezig qua bewegen, 14.000 stappen is echt veel! Dat is ook niet echt haalbaar als je de hele dag op kantoor zit. Hoe was het festival?

Hier wil het allemaal even niet zo lukken. Ik zit niet zo best in mijn vel, en dat zie ik meteen terug op de weegschaal. Ik blijf wel elke dag wegen, want ik weet dat dat niet meespeelt in mijn humeur. Sterker nog, toen ik er vanochtend op stond gaf het me precies de motivatie die ik weer nodig heb. Het zal toch potverdrie niet weer terug bij af zijn, dat kan echt niet. Dus ik ga mijn eten weer opschrijven, en straks na het ontbijt eerst eens even de sportschool in. Afgelopen week nog geen tijd voor genomen, ondanks dat ik deze hele meivakantie vrij ben... Ik had van alles bedacht voor de vakantie, vooral veel klussen in huis. En ik kom er nu achter dat ik daar te veel van heb verwacht (vooral te veel van mezelf heb verwacht), en ik eigenlijk vergeet om ook nog vakantie te hebben. In plaats van bijna fulltime werken, ben ik nu bijna fulltime aan het klussen. En dat kan ik goed merken in mijn energie. Dus even een tandje terug.

Ergens in mijn hoofd blijft ook de link zitten van alleen thuis zijn (de kinderen zijn uit logeren) en snoepen. Niemand die er iets van zegt en mijn eigen geweten knijpt wel een oogje dicht  . Zo werkt dat dus. Wel een interessante bewustwording, want eigenlijk wil ik dit dus helemaal niet.
Daarnaast was ik zo moe dat ik dan vaak ook niet de energie heb om gezonde keuzes te maken. Maar goed, vandaag gaan we er weer voor, ontbijt is bijna op, dus even laten zakken en dan trek ik zo mijn sportkleding aan. Sportschool bevalt nog steeds goed, ik moet dus alleen nog even het ritme krijgen om het ook twee keer in de week in te plannen.

JtM

JtM

03-05-2024 om 16:32

Ik herken wel wat je zegt RW, merk aan mezelf dat ik ook niet super in m'n vel zit. Weet ook de reden erachter. Hierdoor slaap ik slechter en zodra ik moe ben heb ik automatisch zin in ongezond(er) eten. Als ik niet goed in mn vel zit ook meer zin om slechte(re) dingen te eten, te snoepen en snaaien.
Helaas geef ik er de laatste tijd iets teveel aan toe. Ben er gelukkig nu dus wel voor mezelf uit waar die snaaidrang vandaan komt.

Ik hoop dat nu ik me ervan bewust ben ik er verandering in kan brengen. Ik ga mn eten weer beter tracken, proberen wat meer te bewegen en gezondere keuzes te maken als ik wil snaaien.

Vanochtend ben ik gaan sporten en net heb ik een rondje van 5,5km gelopen. Qua beweging zit het wel goed vandaag. Qua eten ook tot nu toe maarja, weekenden zijn het lastigst.

Fijn weekend allemaal!  

randomwriter als ik alleen thuis ben heb ik het ook moeilijker. Het gevoel dat niemand me in de gaten houdt ofzo.
Als ik wat extra’s neem zijn het altijd maiswafels of roggenbrood dus dat valt dan wel meer mee.

Gisteren mijn regenpak aangetrokken en 20 km gefietst. Eerst bij mij in  de buurt en toen de brug over (vind ik altijd spannend met de railing en het water) naar mijn moeder.
Daar even gekletst en bakkie gedaan en weer terug over de “leuke” brug.
Hoort een beetje bij mijn exposure therapie die ik bij mezelf toepas.
Wat ik merk nu ik geen slaapmedicatie meer gebruik is dat ik wat meer zelfvertrouwen heb en dingen aan ga.
Het zou ook goed kunnen komen dat ik even in een positieveflow zit. Dit duurt bij mij soms een paar dagen of een paar weken om vervolgens weer af te glijden. We gaan het zien probeer te genieten van het nu.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.