Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Maagverkleining, wie heeft er ervaring?


Friezinnetje

Friezinnetje

27-01-2024 om 22:50 Topicstarter

alhambra schreef op 27-01-2024 om 22:13:

[..]

Heb je enig idee wat de oorzaken zijn?

daar moet ik idd over na gaan denken. Als het emotie-eten is, dan moet ik daar mee aan de slag, omdat dit na een maagverkleining een oorzaak kan zijn, dat het dan weer mis gaat. 

Als ik goed kijk, dan is het deels verveling/gewoonte en soms ook emotie. Als ik me niet fijn voel, dan is het ook dat ik sneller wat pak of een soort beloning. 

Friezinnetje schreef op 27-01-2024 om 22:50:

[..]

daar moet ik idd over na gaan denken. Als het emotie-eten is, dan moet ik daar mee aan de slag, omdat dit na een maagverkleining een oorzaak kan zijn, dat het dan weer mis gaat.

Als ik goed kijk, dan is het deels verveling/gewoonte en soms ook emotie. Als ik me niet fijn voel, dan is het ook dat ik sneller wat pak of een soort beloning.

En misschien ook gezelligheid? Want volgens mij ben jij super actief in het vrijwilligerswerk,  doe je regelmatig leuke dingen met vriendinnen.  En dat gaat toch ook vaak samen met de nodige intake. 

Mijn ervaring: er is ALTIJD een reden om te eten.  Verveling,  blijheid, troost.  En er is altijd eten.  Funest geweest voor mij. 

Friezinnetje

Friezinnetje

27-01-2024 om 23:03 Topicstarter

Dorestad schreef op 27-01-2024 om 22:54:

[..]

En misschien ook gezelligheid? Want volgens mij ben jij super actief in het vrijwilligerswerk, doe je regelmatig leuke dingen met vriendinnen. En dat gaat toch ook vaak samen met de nodige intake.

Mijn ervaring: er is ALTIJD een reden om te eten. Verveling, blijheid, troost. En er is altijd eten. Funest geweest voor mij.

ja gezelligheid ook idd. 

Friezinnetje

Friezinnetje

30-01-2024 om 17:32 Topicstarter

omdat ik ziek ben, vanmorgen de bijeenkomst van as donderdag afgemeld. Kan nu over 2 weken. Ze belden voor bloeduitslag, en vit D is wat te laag, dus vit D gaan slikken. Dat het meestal iets te laag is wist ik wel. Heb nog staan, dus vandaag eerste tabletje al gehad

Friezinnetje

Friezinnetje

15-02-2024 om 16:31 Topicstarter

Vandaag bij de informatiebijeenkomst geweest, 2 vriendinnen zijn mee geweest. Voor hun ook nieuwe informatie en een beetje meer weten wat het inhoudt. Duidelijke verhalen van vp en chirurg. Nu eerst wachten tot ik traject bij dietiste heb afgerond, daarna kan ik weer verder in het traject.

Succes! Heb je er zin in of zie je er tegenop?

krulliebollie schreef op 16-01-2024 om 08:52:

[..]

Is er geen arts die voor jou kan bemiddelen? Heeft mijn reumatoloog ook gedaan waardoor ik met net iets te laag BMI toch mocht doorstromen.

Kan het proberen natuurlijk  

Friezinnetje schreef op 15-02-2024 om 16:31:

Vandaag bij de informatiebijeenkomst geweest, 2 vriendinnen zijn mee geweest. Voor hun ook nieuwe informatie en een beetje meer weten wat het inhoudt. Duidelijke verhalen van vp en chirurg. Nu eerst wachten tot ik traject bij dietiste heb afgerond, daarna kan ik weer verder in het traject.

Fijn dat je vriendinnen mee had  

Friezinnetje

Friezinnetje

15-02-2024 om 22:08 Topicstarter

Dolfje schreef op 15-02-2024 om 18:20:

Succes! Heb je er zin in of zie je er tegenop?

nou zin in, is een groot woord. Waar ik wel wat mee bezig ben, is dat ik niet weer wil falen. 

Friezinnetje schreef op 15-02-2024 om 22:08:

[..]

nou zin in, is een groot woord. Waar ik wel wat mee bezig ben, is dat ik niet weer wil falen.

Je faalt pas als je opgeeft. Niet als het even tegenzit, je een pauze neemt of bent afgedwaald.

Vallen en weer opstaan. Zoals mijn balletjuf vroeger zei 

Friezinnetje

Friezinnetje

15-02-2024 om 23:29 Topicstarter

ToetieToover schreef op 15-02-2024 om 23:13:

[..]

Je faalt pas als je opgeeft. Niet als het even tegenzit, je een pauze neemt of bent afgedwaald.

Vallen en weer opstaan. Zoals mijn balletjuf vroeger zei

kijk ik ben al een  keer 42 kilo afgevallen en dat heb ik er voor een groot deel weer bij. Dat wil ik niet nog een keer. Dus daar zit de faalangst in. 

Friezinnetje schreef op 15-02-2024 om 23:29:

[..]

kijk ik ben al een keer 42 kilo afgevallen en dat heb ik er voor een groot deel weer bij. Dat wil ik niet nog een keer. Dus daar zit de faalangst in.

De kans is wel veel kleiner met een GBP maar je zal zelf ook iets moeten doen aan je eetpatroon en valkuilen. 

Friezinnetje

Friezinnetje

16-02-2024 om 15:28 Topicstarter

krulliebollie schreef op 16-02-2024 om 15:01:

[..]

De kans is wel veel kleiner met een GBP maar je zal zelf ook iets moeten doen aan je eetpatroon en valkuilen.

klopt. Daarom heb je ook een lang voortraject en wordt je na de tijd ook nog lang gezien. Ben nu al bij diëtiste, om te kijken wat ik moet veranderen. 

Friezinnetje schreef op 15-02-2024 om 23:29:

[..]

kijk ik ben al een keer 42 kilo afgevallen en dat heb ik er voor een groot deel weer bij. Dat wil ik niet nog een keer. Dus daar zit de faalangst in.

Terecht dat je er angst voor hebt.  Om het dan faalangst te noemen klinkt voor mij heftiger. Ik denk dat ik je angst begrijp.  Ik was ook een jojo en zelfs nu ik een jaar of 14 geleden 40 kg afgevallen ben, ben ik er never nooit niet gerust op dat me dit blijvend zal lukken 

Friezinnetje

Friezinnetje

16-02-2024 om 20:49 Topicstarter

faalangst is mss ook wat te heftig om het zo te noemen, maar het is wel iets wat in mijn achterhoofd zit. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.