Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


beste allen

Ik ben 29-3 begonnen met 1:1 op 82.4 met een lengte van 1.65m inmiddels ben ik 78.8 kg en mijn streef is 65kg. Ik zit bij een consulente en ik zou graag mee willen schrijven als extra motivatie. Zou ik ook in de tabel mogen? Kort over mijzelf ik ben sportief, werk 4 dagen getrouwd hou van wijn en feestjes en moeder van 2 kinderen. Groetjes weightloss 

WEIGHTLOSS schreef op 16-04-2023 om 14:54:

beste allen

Ik ben 29-3 begonnen met 1:1 op 82.4 met een lengte van 1.65m inmiddels ben ik 78.8 kg en mijn streef is 65kg. Ik zit bij een consulente en ik zou graag mee willen schrijven als extra motivatie. Zou ik ook in de tabel mogen? Kort over mijzelf ik ben sportief, werk 4 dagen getrouwd hou van wijn en feestjes en moeder van 2 kinderen. Groetjes weightloss

Heel veel succes! Goed van je dat bent begonnen, dat is de 1e stap! Benieuwd naar je vorderingen! Welke stap ben je begonnen?

ik ben begonnen in stap 1 ik ben 5.2 kg kwijt in 3 weken dus niet slecht al zeg ik het zelf. Het is hier rustig ben jij al ver gevorderd ? 

WEIGHTLOSS schreef op 20-04-2023 om 18:35:

ik ben begonnen in stap 1 ik ben 5.2 kg kwijt in 3 weken dus niet slecht al zeg ik het zelf. Het is hier rustig ben jij al ver gevorderd ?

Dat is zeker niet slecht, goed bezig!

Ik ben in januari voor de 2e keer gestopt met het 1:1 dieet. De eerste keer, in 2019 toen het nog de naam Cambridge had, was ik ruim 10KG kwijt. Toen dacht ik dat ik het wel allemaal alleen kon, en ben toen gestopt met het Cambridge dieet. Snel daarna kwam corona om de hoek, en dat heeft me wel genekt. Thuis zitten heeft mij zeker geen goed gedaan, waardoor de kilo's er weer snel aan waren. Vorig jaar begonnen met 1:1 dieet. Had al ervaring vanuit Cambridge en had ook succes geboekt, dus was ervan overtuigd dat het me deze keer ook zou lukken. Helaas had ik het er deze keer moeilijker mee. Reden: bij Cambridge was het de maaltijdvervangers nemen, en verder niets. Nu mocht ik opeens, naast de maaltijdvervangers, ook nog wat "normaal" eten. Daar maakte ik meer dan eens misbruik van, en gooide mij meer dan eens terug. Toch ben ik elke keer weer opgekrabbeld en elke keer dat ik een terugval kreeg, kwam ik sterker terug. Alles heeft met motivatie te maken. Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik diep in m'n hart geen 1:1 plan wou volgen, omdat ik ook co-ouderschap heb met m'n zoon, en ik die momenten samen lekker met hem wil genieten. Het begon mij steeds meer en meer tegen te staan dat hij "alleen" moest eten, en ik me strict aan het plan moest houden. Dat gevoel in die mindset heeft uiteindelijk de overhand gekregen, en heeft mij doen besluiten om tijdens de vakantie van m'n consulent, te stoppen met de producten, en over te gaan op alledaagse voeding. Zij het natuurlijk wel met mate. Dat gaf mij zoveel rust... Zoveel vrijheid, dat die 2 weken hartstikke prima waren gegaan. Toen de consulent terug was van vakantie heb ik nog eens 2 weken zonder producten geprobeerd, en ook na deze 2 weken was het resultaat voor mij persoonlijk prima. Natuurlijk gaat het niet zo snel als wanneer je je strict aan het plan houdt, maar ik was vrij voor mijn gevoel. Geen beperkingen meer op eten, geen gevecht met de weegschaal, niet de drank van het moeten "presteren" omdat je niet wilt afgaan bij de consulent... En tot op heden gaat dat prima. Ben nu 4,9KG kwijt, en 2,7% lichaamsvet. 

Daarnaast moet ik ook heel eerlijk zeggen dat ik de producten erg duur vond worden. Je bent al snel 10eu per dag kwijt voor 3 producten, en dan nog de "normale boodschappen" ernaast... Durf eerlijk toe te geven dat ik mezelf ook voor de gek aan het houden was, en niet alle effort erin heb gestoken wat gevraagd wordt. En dan is het gewoon veel te duur. Nee, voor mij persoonlijk is dit een prima keuze geweest. Ga gestaag door, en zie wel waar het schip strandt. 

@weightloss hoe gaat het met het dieet? Nog vol te houden? Ben benieuwd...

Is erg rustig hier na het vertrek van Marielouisa.... Geen updates meer van de overige leden die 1:1 dieet volgen?

Ik ben niet meer bij de consulent geweest. Zit op /rond de 80 en wil er nog 5 kilo af. Ik probeer het ook wat meer los te laten en wat normaler te eten maar dan wel koolhydraatarm.

Dolfje schreef op 09-05-2023 om 08:17:

Ik ben niet meer bij de consulent geweest. Zit op /rond de 80 en wil er nog 5 kilo af. Ik probeer het ook wat meer los te laten en wat normaler te eten maar dan wel koolhydraatarm.

Neem je wel nog de producten, of ook niet meer? 

Houd voor jezelf de 80 als bovengrens aan zou ik zeggen. Elke week even wegen thuis, zit je onder de 80, helemaal prima. Zit je boven de 80, ff een weekje wat meer laten staan zodat je er weer onder komt! 💪

Limburg2022 schreef op 09-05-2023 om 09:06:

[..]

Neem je wel nog de producten, of ook niet meer?


Niet die van de consulent (heb nog een kleine voorraad) maar gebruik nu die van Body en fit.

ik was twee weken met vakantie. Heb het erg moeilijk want was 1 kg aangekomen. Nu weer aan de bak en die kg is er wel weer af maar ohohoh al die vrije dagen nu zoals Hemelvaart en Pinksteren vind ik zo lastig. Het sociale aspect is zo moelijk. Maar goed ik zet door ik wil de overtollige kg er echt af. Het gaat met vallen en opstaan. Grootste valkuil is bij mij echt het sociale heb vanmiddag weer een werklunch en borrel. Zit ik dan met mijn producten nee dan maar kiezen voor een salade en vroeg weg bij de borrel. deze week moet er echt progressie zijn anders is het dieet idd veel te duur...

WEIGHTLOSS schreef op 12-05-2023 om 06:59:

ik was twee weken met vakantie. Heb het erg moeilijk want was 1 kg aangekomen. Nu weer aan de bak en die kg is er wel weer af maar ohohoh al die vrije dagen nu zoals Hemelvaart en Pinksteren vind ik zo lastig. Het sociale aspect is zo moelijk. Maar goed ik zet door ik wil de overtollige kg er echt af. Het gaat met vallen en opstaan. Grootste valkuil is bij mij echt het sociale heb vanmiddag weer een werklunch en borrel. Zit ik dan met mijn producten nee dan maar kiezen voor een salade en vroeg weg bij de borrel. deze week moet er echt progressie zijn anders is het dieet idd veel te duur...

Ik begrijp het volkomen. Had ik namelijk ook last van. Hopelijk kun jij je wel erover heen zetten en knal je door! Ben benieuwd....

Hallo allemaal,

Heb veel teruggelezen en naast dat het een struggle kan zijn lijkt het 1:1 dieet zijn werk te doen als je het goed volgt! Dat is hoopgevend want ik ben vandaag begonnen 😊 Heb het in 2020 ook al eens gedaan (-8 kg) en ben nu helaas terug bij af (door geheel mijn eigen schuld), dus ik ga er weer voor. Wie o wie doet er (nog) mee?

Groetjes Cherryblossom

hi cherryblossom wat goed dat je begonnen bent! Ben je bij een consulente gestart?en hoeveel wil je eraf? Ik ben nog steeds bezig...

Ik ben ook nog een soort van bezig maar dan dus met andere producten. Ik zit een beetje tussen stap 2 en 3  in nog steeds. In het weekend teveel snaaien zorgt ervoor dat ik zo rond de 80 kilo blijf maar wil er dus eigenlijk nog 5 af.

ja, ik doe het via een consulente! Ik doe stap 4 en wil er zo’n 6 kg af. Dat is dus wel te overzien, maar met “gewoon” opletten lukt het me helaas niet. Heb ook nog wel een BMI onder 25, het is echt voor de mooi (en omdat mijn gehele kledingkast is ingericht op mijn gewicht - 5 kg 😂).
Wat eten jullie zoal op een dag?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.