Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


Hallo allemaal!

Jeetje even geleden alweer. Hier gaat het niet al te best.. paar maanden terug nog een hele tijd op m'n ultieme streefgewicht gezeten (50kg), maar dat is nu er weer bij  
Ik zit nu weer rond m'n ''oude'' streefgewicht (55kg). Gisterochtend zelfs 57kg dus daar schrok ik van! 

Ik neem geen producten meer behalve de smaakjes voor m'n water. Maar vanaf nu dus weer wekelijks wegen en neem ik 1x per week de pasta bolognese. Ik ga weer goed letten op m'n kcal inname. Ik ben klein, zittend beroep en amper beweging dus ik verbrand maar zo'n 1300kcal per dag. 

@Weightloss, welkom! Als je in de tabel wilt, zou je dan even je gegevens dik willen maken? Dan zet ik je in de tabel.

@Cherryblossom, jij ook welkom hier! Eigenlijk dezelfde vraag, als je in de tabel wilt, zou je dan je gegevens in dik gedrukt willen neerzetten? 

Ik probeer vanaf nu de tabel weer bij te houden  

Succes nog allemaal!

@lovely89

Je streefgewicht is dus 55KG, en nu weeg je 57? Even 3 weken streng zijn voor jezelf, dan zit je zo weer onder de 55KG! Goed van je dat je een streefgewicht hebt. Nu knallen om daaronder te komen, dat kun je! Heb je namelijk al eens gedaan! Succes! 💪

Een zus van mij is ook begonnen met dit afslankprogramma. Totaal niet mijn ding als ik hoor dat ze alleen shakes en soep mag, met wat groente.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik een (flinke) terugval heb nu als het gaat om voeding. Tijdje geleden gestopt met 1:1 dieet, omdat ik merkte dat met een gezond eetpatroon en flink beweging, het afvallen vanzelf gaat. Daar heb ik geen dure producten voor nodig. Ging super goed op eigen kracht, tot 2 weken geleden... Verjaardag gehad van m'n zoontje, BBQ aangestoken, natuurlijk veel te veel gegeten.... En sindsdien krijg ik het niet voor elkaar om weer "back to basic" te gaan. Geen regelmaat meer overdag met eten, waardoor ik in de avond ga hamsteren als een gek. Motivatie om te sporten is weg... Baal hier ontzettend van! Is zo makkelijk om te roepen "pak jezelf weer op, blabla..", maar om het ook daadwerkelijk te doen....

Nog meer mensen last van? Ben echt zoekende hoe ik hier weer uit ga komen....

Oh wat vervelend. Ik herken het wel! Ik '' mocht'' ook weer af en toe wat van mezelf toen ik m'n streefgewicht had behaald (50kg) . En zo kwam er telkens weer wat meer bij. De welbekende knop was ver te zoeken. Nu ook weer lastig om me eraan te houden, met regelmatige terrasjes etc.  Hier gaat overdag goed, maar 's avonds blijft lastig! 

Dat strenge dat ik vorig jaar had, lijkt even weg te zijn. Hopelijk lukt het jou ook weer om je te herpakken, hoe moeilijk dat ook is. Vaak is het de gewoonte, en die moet je doorbreken. Succes!

Ik vind het ook lastig maar het scheelt dat ik het samen met man doe al kan hij echt wel weer normaal , met mate, brood etc eten. Als ik dat doe vliegt het er gelijk weer aan.
Heb wel deze week een aantal keer ontbeten met havermout ( de avond ervoor in de melk gezet en dan in de ochtend kaneel en of fruit erbij) en dat bevalt me goed. Vandaag weer een Shake voor ontbijt gepakt want gisteren uit eten geweest en bijna een kilo zwaarder.

Qua bewegen gaat het wel goed hier.
Vanmorgen gaan sporten en vanavond gaan we “ hardlopen “ we zijn begonnen met start TO run van Evi dus het is nog maar minutenwerk maar we zijn dan zo’n 20 minuten actief buiten en wandelen dan nog zo’n 20 minuten terug naar huis.
Komend weekend zitten we op een camping met uit eten en naar een concert  dus bier en snacks dus vanaf dinsdag trekken we de teugels weer even strak. 

Lovely89 schreef op 08-06-2023 om 11:03:

Oh wat vervelend. Ik herken het wel! Ik '' mocht'' ook weer af en toe wat van mezelf toen ik m'n streefgewicht had behaald (50kg) . En zo kwam er telkens weer wat meer bij. De welbekende knop was ver te zoeken. Nu ook weer lastig om me eraan te houden, met regelmatige terrasjes etc. Hier gaat overdag goed, maar 's avonds blijft lastig!

Dat strenge dat ik vorig jaar had, lijkt even weg te zijn. Hopelijk lukt het jou ook weer om je te herpakken, hoe moeilijk dat ook is. Vaak is het de gewoonte, en die moet je doorbreken. Succes!

Inmiddels weer de draad gevonden en volop bezig met stukje bewustwording. Sport 2x in de week, en probeer elke dag even te wandelen, al is het maar een half uur. Vorige week heb ik in de avond 6,5km gewandeld. Heerlijk het bos in, mooi plaatsje bij het water opgezocht en genieten van de natuur en van de rust. Was echt heerlijk, en natuurlijk hartstikke gezond.

Heb je last van eetbuien in de avond? Zo ja; mag ik je dan een tip geven? Probeer eens de Fatburner van Sterrenstof. Had hier in m'n directe omgeving al wat over gehoord, maar was altijd sceptisch. Toch maar eens de reviews gelezen, en die waren heel lovend. Tik maar eens in op google, dan kun je het met eigen ogen zien. 

Heb 1,5 week geleden een pot besteld. Is geen maaltijdvervanger, absoluut niet zelfs. Zelf neem ik het direct na het avondeten in, en het werkt echt. De eerste 2 avonden had ik wel nog steeds zin om te "snaaien", maar toch volgehouden. En na die 2 dagen heb ik helemaal geen trek meer na het avondeten. Natuurlijk denk ik wel eens aan een kommetje nootjes of wat er dan ook in de kast ligt, maar heb daar echt totaal geen behoefte aan. Werkt voor mij hartstikke goed, want juist na het avondeten ging het mis bij mij. Ik weet niet of ik de link hier mag plaatsen, dus dat doe ik maar niet. Maar als je op google gaat zoeken, kom je er vanzelf bij uit.

@lovely89: hoe gaat het dieet? Nog vol te houden? Resultaat geboekt?

@Dolfje, hier kan ik ook echt geen brood e.d. eten zonder aan te komen. Ik eet het ook echt bijna nooit. Mijn koolhydraten zitten alleen in mijn avondeten. 
Wat goed dat je begonnen bent met start to run! 

Klinkt heerlijk Limburg! Ik ''durf'' dat soort producten niet goed, aangezien er altijd zoveel cafeïne in zit. Ik reageer daar altijd best heftig op, en drink het dus eigenlijk ook bijna niet. Maar wat jij hebt/had, heb ik dus ook. Vanaf het moment dat m'n zoontje op bed ligt ga ik op de bank m'n serie kijken en dan wordt het dus zo lastig.

Wat ik nu doe is afwegen. Mocht ik enorme trek krijgen in chips bijv, dan mag ik 1 schaaltje. En ik hou het goed bij in mijn app, zo zie ik precies hoeveel ik ''mag''. 

Hier nog wel veel schommelen, maar woog afgelopen vrijdag 55,7kg dus er is weer een daling! Moet alleen meer water drinken, dat blijf ik lastig vinden!

@Lovely89

Als je daar gevoelig voor bent, niet doen inderdaad.

Vwb het drinken, dat vond ik zelf namelijk ook lastig en vergat ik vaak. Tip; neem een 0,5L of 0,75L fles mee naar het werk en zorg dat die fles 2x leeg is als je de fles weer meeneemt naar huis. Thuis hetzelfde, als je kleine in bed ligt... Vul die fles en zorg dat die leeg is als je naar bed gaat. Dan heb je altijd ruim voldoende vocht binnen gekregen die dag. Succes!

Hoe gaat het dames? Nog steeds volop bezig? Al resultaten geboekt? Ben benieuwd....

Limburg2022 schreef op 24-06-2023 om 07:11:

@Lovely89

Als je daar gevoelig voor bent, niet doen inderdaad.

Vwb het drinken, dat vond ik zelf namelijk ook lastig en vergat ik vaak. Tip; neem een 0,5L of 0,75L fles mee naar het werk en zorg dat die fles 2x leeg is als je de fles weer meeneemt naar huis. Thuis hetzelfde, als je kleine in bed ligt... Vul die fles en zorg dat die leeg is als je naar bed gaat. Dan heb je altijd ruim voldoende vocht binnen gekregen die dag. Succes!

Dat probeer ik inderdaad ook zo te doen! Alleen die laatste lukt me echt bijna nooit.

Gisteren toevallig wel en was dus maar mooi even 0,5 afgevallen vanochtend!

Hoe gaat het met jou?

Lovely89 schreef op 06-07-2023 om 16:13:

[..]

Dat probeer ik inderdaad ook zo te doen! Alleen die laatste lukt me echt bijna nooit.

Gisteren toevallig wel en was dus maar mooi even 0,5 afgevallen vanochtend!

Hoe gaat het met jou?

Volg geen dieet meer, probeer het op eigen kracht te doen. Momenteel ups en downs. Het eten op zich is met dit weer niet het probleem, maar wel de terrasjes en andere aangelegenheden. Ben iemand die graag een hapje en drankje mee pakt, en dat tikt natuurlijk aan. Wandel wel elke dag minimaal een half uur, en probeer de sportschool in te duiken in m'n spaarzame vrije uurtjes. Maar ook dan niet altijd zin, zeker niet als het warm weer is. Kortom; stabiel, maar moet hier wel echt m'n best voor doen, anders komen de kilo's er binnen no time aan!

hoihoi, ik ben weer terug van Vakantie het was geweldig! Zoveel heerlijks gegeten en in 3 maand 4 kg erbij, valt me nog mee. Ik heb nog veel cambridge producten in huis, deze ga ik tzt in een voedingspatroon plaatsen. Wat ik wel heb ontdekt is groene kool! Wat is dat lekker zeg! Heel fijn raspen en dan met een Japanse sesam dressing en ei een goede vullende maaltijd. Dit at ik daar zowat elke dag haha. Die sesam dressing is ook erg lekker bij rettich (en lekker op brood haha)

Succes iedereen!

Hoe was de vakantie? Wat een verschil he, van Japan naar Nederland... 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.