Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021

Dolfje schreef op 08-02-2023 om 14:02:

Bij de consulent net was het 80,1 kilo , vanmorgen thuis 79,7 dus ik ga over in het dieet naar stap 4. 2 producten op een dag ipv 3 en 1 x meer zuivel en 1 keer graanproduct ( boterham, havermout, cracker of wrap bijvoorbeeld).
Heb meteen een kha- boterham uit de diepvries gehaald

Vervelend dat je bij de consulent weer net boven die 80KG bent gekomen! Zo zie je maar: elke weegschaal is anders. Maak jezelf niet gek. Ik heb me afgeleerd om thuis te wegen, juist om dit te voorkomen. Voor mij geldt 1 weegschaal als waarheid en als meetpunt en dat is die van de consulent. Geeft ook een eerlijker beeld. Mischien kun je dat ook eens proberen?

Zelf heb ik het weer redelijk op kunnen pakken. Gisteren met m'n zoontje naar de Efteling geweest, super gezellig! Maar daar hoort ook gezellig poffertjes eten bij het "kampvuur" bij, een broodje Unox worst naar binnen smikkelen terwijl we aandachtig naar de Joki en Jet show aan het kijken waren. En natuurlijk in de avond lekker gegeten in de Efteling, ondertussen kijkend naar de fonteinen show. De poffertjes heb ik kunnen laten staan. Unox worst niet, zeker niet met de wintersfeer die ze daar gecreëerd hadden, heerlijk! En in de avond eet ik op dit soort dagen natuurlijk mee met m'n zoontje. Na z'n leuke dag samen vind ik 't juist de kers op de taart om samen nog ff een hapje te eten.

Vandaag de producten vergeten mee te nemen naar m'n werk, dus heb op 2 stukken fruit geleefd overdag. Heb me toch zelf weten op te pakken na een wat zwaardere 2 weekjes, had ik niet verwacht. En zo leren we stapje voor stapje omgaan met de nieuwe manier van eten, en leven... 😊

Komend weekend is carnaval, dus dan weer pas op de plaats. Wel voorgenomen om max 2 dagen eropuit te gaan. Benieuwd of dat lukt. Zo ja, heb ik voor mezelf nóg een stapje gemaakt. 

Hoe gaat het bij jullie dames? Althans, ga er even gemakshalve vanuit dat hier voornamelijk dames actief zijn. Op de facebookpagina "Challenge", waar ik eerder over heb geschreven, zijn alleen maar dames lid. Ben volgens mij de enige (jonge)man die het 1:1 dieet volgt haha!

Goed dat je je herpakt hebt Limburg!
Ik weeg wel elke dag, hou het graag in de gaten en die paar ons zwaarder bij de consulent is logisch want dan is het midden op de dag en dan heb ik gegeten en ondertussen ook al flink water op.
Morgen weer wegen maar dan sla ik ivm carnaval en verjaardag man ook een week over. Moet er vandaag wel aah denken dus dat ik voor 2 weken bestel.

Ik moet morgen weer wegen, maar heb een druk weekend achter de rug en zaterdag me vol gestopt met allemaal lekkers oh oh oh
Waarom zijn die kaasbroodjes toch zo lekker!

Ik heb wel mn streefgewicht aangepast naar 90 kg voor de vakantie, dat maakt qua maat niet zoveel uit. En afgelopen weekend wel 13 km gewandeld en 10 km gefietst.

Succes iedereen! En lekker carnaval vieren, leuk!

Precies 80 kilo vandaag bij de consulent.
13,3 kilo afgevallen dus. Mijn streefgewicht aangepast naar 75 want nu wil ik door.
De komende 3 weken moet ik het zelf doen want kan de komende 2 woensdagen niet naar de afspraak ivm werk. Maar dan heb ik mooi de tijd om de carnavalskilos er weer af te krijgen 
Iedereen die het viert fijne carnaval, of fijne vakantie. Of gewoon fijne dag 

Gisteren gewogen

dikke 2cm van mn buik af joehoe!

Weeg nu 98.5 kg en afgevallen tot nu toe is -23.7 kg

Hopelijk volgend week de -25! 

Goed bezig dames! Lijkt erop dat jullie (weer) de goede weg zijn ingeslagen!

Zelf helaas niet kunnen wegen bij de consulent, daar deze ziek was/is. Straks carnaval vieren, dat wordt een dag waar alles gebeurt wat niet volgens plan hoort 🤣. Wel besloten om NOG een dag te skippen, dus ipv 2 dagen, ga ik alleen vandaag. Althans, dat zeg ik nu....

Hopelijk kan ik komende week knallen, krijg daar zoveel positieve energie van als ik aan m'n lichaam merk dat ik vet aan het verbranden ben, heerlijk!

@dolfje eindelijk die verdoemde 80KG in beeld, super! Goed van je om de doelstellingen met een klein stapje weer aan te passen naar 75KG. Die laatste 5KG gaat je zeker lukken, je kunt het!!

@marielouisa topper ben je! Wat is jou doel? Volgende week -25 gaat je zeker lukken! Heb je al nagedacht wat na deze mijlpaal je volgend doel zal zijn?

Wij hebben er al 1 avond carnaval opzitten. Net een worstenbroodje op en eieren met spek. Nu nog een cappuccino en dan stappen we op de fiets. Hier in de stad is dadelijk de optocht. Helaas gaat er niemand mee vandaag. Vrienden gaan naar andere vrienden van hun een eind weg. Dus waarschijnlijk zijn we vanavond op tijd thuis.

Limburg2022 schreef op 18-02-2023 om 07:06:

Goed bezig dames! Lijkt erop dat jullie (weer) de goede weg zijn ingeslagen!

Zelf helaas niet kunnen wegen bij de consulent, daar deze ziek was/is. Straks carnaval vieren, dat wordt een dag waar alles gebeurt wat niet volgens plan hoort 🤣. Wel besloten om NOG een dag te skippen, dus ipv 2 dagen, ga ik alleen vandaag. Althans, dat zeg ik nu....

@marielouisa topper ben je! Wat is jou doel? Volgende week -25 gaat je zeker lukken! Heb je al nagedacht wat na deze mijlpaal je volgend doel zal zijn?

Gaat je vast lukken allemaal

Ik wil 86 wegen, dan ben ik tegen de tijd dat ik naar Japan ga ongeveer 88, dan maakt de kleding maat ook niet uit, dan wordt het maar maat L

Jij dan? hoe gaat het met je percentages?

Marielouisa schreef op 18-02-2023 om 21:08:

[..]

Gaat je vast lukken allemaal

Ik wil 86 wegen, dan ben ik tegen de tijd dat ik naar Japan ga ongeveer 88, dan maakt de kleding maat ook niet uit, dan wordt het maar maat L

Jij dan? hoe gaat het met je percentages?

Wanneer vertrek je naar Japan? Wel een mooi streven en doel! 

Ik sta momenteel even stil. In die zin, dat ik vorige week ziek was en niet heb gewogen. Deze week is m'n consulent op vakantie dus ook geen mogelijkheid om te wegen. Doe het momenteel ook even zonder producten. Op de één of andere manier geeft me dat zoveel rust en vrijheid. Moet wel zeggen dat ik echt wel oplet met eten. Crackers ipv brood, in de avond een normaal bord, en mezelf voorhouden dat op = op. Voorheen had ik nog wel eens de gewoonte om hetgeen over was van eten, ook maar naar binnen te schuiven. Weggooien is immers ook zonde... Maar dat heb ik totaal niet meer nu.

Eind deze week eens thuis op de weegschaal staan, kijken of en hoeveel schade er is van 1,5 week geen producten nemen. 

Jij inmiddels de -25KG aangetikt of heb je nog een weegmoment deze week?

Waarom crackers ipv broo?
Ik weeg deze en volgende week niet bij de consulent ivm werk maar dan heb ik mooi de tijd om de carnavalskilos eraf te krijgen.
Gaan wel zondag uit eten ivm een jarig familielid.

Ik had er helaas 1 kg bij, maar wel 2 cm af in de taille en heupen
Ik ga midden april erheen en doe weer mee met ikpas.nl zijn 40 dagen alcohol vrij, ik heb gewoon geen limiet :S
Fijn dat het wel goed gaat, ook al smokkelen we af en toe. Als we maar doorgaan ipv opgeven. Ook al had ik wel laatst zo'n moment, ik stop ermee. Maar ik wil nog even die laatste 10 kg ook kwijt. Of naja, cm's dan
Ik maak nu veel salades en gun mezelf verse kruiden ben dol op koolraap icm kaas en peterselie en wortel! en dan lekkere pittige sambal kaas ofzo 
Ik probeer wel aan de 3 shakes te houden, maar gun mezelf ook paprika's e.d. Ik mis het brood toch wel erg hoor. Nog even en dan moet ik stoppen want dan gaan we op vakantie

Hallo allemaal, ik kom weer even kijken en moest me door 99+ nieuwe berichten heenlezen, haha! Wat gezellig dat het hier nog steeds zo druk is. Aan iedereen veel veel succes gewenst!

Ik heb in de zomer te maken gehad met wat nare dingen op familievlak waardoor de focus compleet weg was en ik weer een kilo of 7-8 zwaarder ben dan waar ik al die tijd stabiel op bleef. Mijn kleding paste gewoon niet meer!

Op dit moment zit ik dus opnieuw met een Shake aan de ontbijttafel. Helaas zou je kunnen zeggen maar ik heb ook wel erg flinke uitspattingen gehad de afgelopen tijd dus het is goed zo. Ik vind het zelfs fijn, niet meer zo hoeven nadenken en balen van elke maaltijd. Want het was weer chocolade hier, friet daar, dan weer pizza en veel, heel veel lekkere broodjes.

Ik ben bijna twee weken onderweg en vanochtend -2,3 op de weegschaal. Dat geeft een boost. Ik pak het wat met de losse pols aan deze keer omdat ik ook net met een nieuwe baan ben begonnen en wel energie wil houden. Ik doe stap drie, dus eet naast de producten en avondmaaltijd ook een bak yoghurt met fruit. Daarbij eet ik ook elke dag extra rauwkost en soep voor de vezels en om mijn maag gevuld te houden. Op deze manier is het goed uit te houden en het resultaat mag er zijn, dus ik ga lekker zo door!  

Goed bezig!

Ik had gisteren een slechte dag, had behoorlijk rugpijn en daardoor niet in mijn hum en heb best veel gegeten wat niet in het dieet hoort ( cup a soup, plakken kaas, suikervrije snoep) maar desondanks was er vanmorgen een pond af. 79,4 nu. Ik voel me over het algemeen wel fitter maar ik vind mezelf nog steeds dik. Zeker rondom mijn buik en bovenbenen. 
Rugpijn lijkt nu wat minder te zijn dus ik ga zo lopen en naar de sportschool.

Bij mij duurde het even voordat ik met een andere bril naar mezelf kon kijken. Andersom werkt dat overigens helaas ook zo: je ziet niet zo snel dat je echt kilo’s bent aangekomen tenzij je opeens een foto van jezelf ziet

Ik val altijd van boven naar beneden af: eerst gezicht en taille en als laatste pas billen en buik/heupen. Misschien is dat voor jou ook zo?

Krijg je geen last van je buik met dat suikervrije snoep Dolfje? Ik ben vrij gevoelig voor zoetstoffen en voordat ik het door heb heb ik ontzettende krampen. Dat weerhoudt van me gelukkig van extra dropjes pakken, haha.

Fijn dat er ondanks dat toch wat af was! En onder de 80 lijkt me een fijne mijlpaal. Ik hoop komende week ook weer onder de 70 te zijn. Streef is voor nu 65, dan passen mijn kleren weer goed. De 62 die ik was toen ik hier stopte met actief meeschrijven was wel erg ambitieus om vast te houden merkte ik.

OneTrickPony schreef op 24-02-2023 om 10:06:

Bij mij duurde het even voordat ik met een andere bril naar mezelf kon kijken. 

Nou een vriendin van me is iets van 40 kilo afgevallen door een gastric ding en die loopt nog steeds naar de grote maten afdeling. Het zal wel echt wennen zijn. En heel slank zal ik nooit worden maar dat hoeft ook niet als het maar gezond is.

En yep hier behoorlijk last van winderigheid na de snoep 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.