Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021

Wat geinig, als ik kijk naar onze lengtes en startgewicht denk ik dat we ongeveer hetzelfde postuur hadden bij het begin Dolfje. En nu ook weer hebben trouwens, denk ik. Ik weeg nu 70,3 bij 1.65 cm. Jouw streef is 75 zie ik, de mijne 65. 
Ik heb dan maat 36/38. Niet dun maar dat hoeft ook niet vind ik. Ik voel me prima bij een BMI van 23-24. Eerst liet ik me verblinden door de zogenaamd ideale gewicht berekeningen en dan zou ik onder de 60 moeten gaan. Dat betekent dan tevens ook dat ik maar iets van 1600 kcal mag eten om op dat gewicht te blijven! Daarvoor houd ik teveel van eten

Haha o die winderigheid ja. Die is echt specifiek voor zoetstoffen

Welkom @OneTrickPony

Goed van je dat je de stap hebt genomen om (weer) te starten. Voordeel met dit dieet is dat de kilo's er vanaf vliegen in het begin, dus als je maar een paar kilo kwijt moet, ben je er zo! Mits je je aan het plan houdt natuurlijk haha!

Zelf ben ik serieus aan het overwegen om te stoppen. Zoals de vorige keer aangegeven inmiddels 2 weken niet gewogen omdat ik 2 weken geleden zelf ziek was, en afgelopen week m'n consulent vakantie had. Afgelopen 2 weken dus geen producten gehad, maar let wel echt op alles wat ik tot me neem. Gisteren thuis op de weegschaal gaan staan (heb een weegschaal die ook een body analyse doet, dus ook lichaamsvet % aangeeft). Verwachting was dat ik stabiel zou zijn gebleven, misschien zelfs paar ons zwaarder. Resultaat: - 0,8 KG! Het vetpercentage en andere waardes even met een korreltje zout genomen door verschil in weegschaal van de consulent en bij mij thuis. 

Maar het resultaat is super! Motivatie was er al, maar door dit soort resultaten is de motivatie natuurlijk nóg groter. En afvallen op een natuurlijke manier, door gewoon op te letten met wat je eet, en genoeg bewegen, is natuurlijk de beste manier. Heb besloten om deze week nog even door te gaan zonder producten en zondag nogmaals te wegen. Mocht ik deze motivatie en (nieuwe) levensstijl vast weten te houden, overweeg ik wel serieus om te stappen met het dieet. Moet zeggen dat ik me nu ook vrijer voel en alles wat ik eet of drink. Ik eet nagenoeg alles, maar echt veel kleinere porties, en meer eetmomenten op een dag. Merk dat m'n zoontje (5,5 jaar) het ook veel fijner vind dat papa 's morgens gewoon mee doet ontbijten en in de avond lekker samen kunnen eten. Is toch heel anders dan wanneer papa aan de shakes etc zit... Voelt voor mij persoonlijk ook veel fijner. 

Wie weet, heb ik dan eindelijk het licht gevonden, naar meerdere pogingen te hebben genomen, en kan ik dit voort zetten! 

Ohja, met carnaval ben ik inderdaad maar 1 avond geweest. En als een Limburger geen carnaval viert, is het serieus haha! En dat ik nu zeg dat ik het gemist heb... Nee, totaal niet! Goed voor de lijn, goed voor de gezondheid, geen brak gevoel, en ook heeeeel goed voor de portemonnee! 😂

Welkom terug OTP!
En fijn voor je limburg, dat is uiteindelijk wat iedereen wil, een fijne modes in het normale leven weer 
Ik haal zelf veel inspiratie uit het boek Smaakvrienden van Angelique Schmeinck, ik kies een groente en bouw er een salade omheen. Dit geeft me veel plezier en wel de shakes erbij hoor, want ik wil nog even paar cms van die dijen af voordat ik in een sneldrogend rokje kan die ik op het oog heb voor mijn vakantie.
Nog 5 weken cambridge en dan stop ik ook. Vanochtend op de weegschaal was ik 98.8 kg dus hoop dat het me lukt om in de buurt van die 90 te komen.

Succes iedereen! Ik weeg pas weer 7 maart

Bedankt voor het warme wederwelkom dit topic geeft toch weer extra houvast! 

@Limburg: als het op deze manier goed gaat, waarom niet? Uiteindelijk zijn de producten ook maar wat extra houvast zodat je zelf niet te veel hoeft na te denken. Voor mij werkt het juist wel omdat ik het 1) duur vind, en daardoor zonde als ik smokkel, 2) zeker weet dat ik de benodigde voedingsstoffen binnenkrijg vanuit de producten en 3) ik weet binnen welke marges en tijd ik resultaat kan verwachten als ik me hier 100% toe zet. Met reguliere voeding kies ik toch snel voor een extra cracker ofzo. En dat loopt dan uit de hand.

@Marielouisa, ga je nu de komende weken opbouwen of stop je gewoon over 5 weken? En waar ga je naartoe op vakantie? Een fijn vooruitzicht! 

Ik had zelf gehoopt om inmiddels onder de 70 te zijn maar dat was niet het geval vanochtend. Ik sta altijd meerdere dagen stil en daarna is er dan opeens een halve kilo af, dus ik ben het wel gewend.
Over 8 weken ga ik ook een weekje naar de zon dus dan hoop ik wel nog zeker 5 kilo kwijt te zijn maar idealiter ook iets verder in de opbouw. Zodat ik wat meer kan mee eten zonder mijn lijf meteen een klap te geven en omdat ik daar wel graag een wijntje wil drinken. Als ik 1op1 doe drink ik helemaal niet namelijk. Ik zit nu in stap 3 dus hoop tegen de vakantie in stap 6 ofzo te zitten. De vorige keer viel ik namelijk ook in de opbouw nog best wel af dus wil daar niet pas mee beginnen als ik weer op streef ben.

Ik heb afgelopen week de nieuwe chocolade rijst dingen meegenomen en die vind ik heel lekker! Voelt als een echt ontbijt dus die heb ik voor de hele week gehaald. Leuk dat er toch steeds nieuwe producten bij komen om te proberen, al blijf ik wel mijn favorieten houden. 

Als avondeten eet ik veel bloemkoolrijst met vlees en extra groenten. Bijvoorbeeld gehaktballetjes in tomatensaus met courgette en bloemkoolrijst, net köfte. Of soep, een gevulde omelet, een salade (maar die liever in de zomer). Hebben jullie het ook steeds zo koud? Brrrr 

ja je hebt het de eerste week goed koud he! Ik sliep met tich dekens en kleding aan, nog steeds koud haha
Ik ga nog 5 weken stap 1 doen en dan 1 week opbouwen (smokkel teveel, dus mn lijf moet het er maar mee doen ook) en dan 15 april naar Japan voor 3 maand dus daar moet ik even kijken hoe we dan het eten gaan doen
die met die pof rijst dingen zijn lekker he 
Ik eet vooral salades erbij, bestel van allerlei nieuwe groentes (deze week eet ik radiccho salade en witte kool salade) en varieer en probeer maar wat uit
Het is wel te doen denk ik voor jou die 5 kg in 8 weken, raak je in stap 3 wel in ketose?

Wat geweldig, Japan! En drie maanden. Alvast heel veel plezier  

Nee, geen ketose in stap 3 want je eet een portie fruit, maar ik val er niet minder om af heb ik gemerkt. Toen ik de grote ronde in 2021 deed ben ik na een aantal weken ook overgestapt naar stap 3 en het maakte voor mij helemaal geen verschil in resultaat gek genoeg. En dan had ik ook geen honger omdat ik wat meer eetmomenten had op een dag. 

Ik ben inmiddels alweer halverwege de derde week maar mijn handen blijven vaak koud als ik stil zit. 

69,9 vandaag 

Is toch weer een mijlpaal. Boven de 70 zijn voelt het voor mij alsof ik ‘weer’ heb gefaald en sluipt de moedeloosheid er weer in en wordt het lastiger om er wat aan/mee te doen omdat het zo’n onoverbrugbare afstand lijkt.

Toen ik klaar was in 2021 nam ik mezelf voor om bij 64 weer de teugels aan te trekken. Ik heb aan mezelf gemerkt dat ik toch tot de 70- goed mijn kop in het zand kan blijven steken. Daarboven begin ik ook de ongemakken van overgewicht te merken. Het is niet meer wat voller maar ik krijg echt last van mijn broeksband bij mijn buik als ik zit, rollen bij mijn bh enzovoort. 

Het zal een strijd blijven, maar ik merk dat het getal vandaag op de weegschaal weer een boost geeft om door te gaan én bovendien de moed dat het wel weer goed komt. 

Hoe gaat het met jullie?

Ik zit net een paar ons onder de 80. Vanmorgen was het 79,7 geloof ik en afgelopen vrijdag 79,4  dus het schommelt een beetje daartussen in.
Woensdag ga ik weer wegen en dan hoop ik dat het 79 is. De vorige keer voor carnaval was het bij de consulent nl precies 80.
Het gaat langzaam en het zou echt wel sneller kunnen maar dat hoeft niet zo voor mij. Ik moet het wel mijn leven vol kunnen houden. Denk dat ik voor altijd grotendeels kha moet blijven eten. 

Langzamer betekent ook vaak minder honger en dat is op de langere termijn beter vol te houden vind ik. 
Koolhydraatarm is best wel lekker en goed te doen, toch? Ik ben gek op brood en pasta maar ben daarin helaas ook onverzadigbaar. Op vakantie neem ik gewoon lekker stokbrood en croissants maar thuis probeer ik zoveel mogelijk volkoren en de helft van aanbevolen porties. 50 gram volkoren pasta en veel groenten bijvoorbeeld. Suiker is zo verslavend. 

@OneTrickPony

Goed van je om een max gewicht voor jezelf te stellen. Gaat je zeker helpen!

Deze week was voor mij even aftasten... Gelukkig viel het ook nu weer reuze mee zonder producten. Ben echt bewust bezig met m'n eetgedrag en voeding an sich. Heb de keuze in m'n hoofd al gemaakt om te stoppen met 1:1. Gisteren thuis op de weegschaal gaan staan, en vet% was met 0,3% achteruit gegaan! 😄

Heb mij gisteren ook ingeschreven bij een nieuwe sportschool. De sportschool waar ik zat, en nog een abbo had (en betaald heb) tot 31-5, heeft besloten om geheel onverwacht te stoppen. Moet zeggen dat ik een heel goed gevoel had bij de nieuwe sportschool, dus super veel zin in om daar te gaan knallen!

Hopelijk kunnen jullie het nog volhouden allemaal. Het mooie weer komt eraan, dus effe knallen zodat je in de zomer vol trots en zonder schaamte over het strand kan lopen!

vanmiddag gewogen, -2,6 kg 😁
Weeg nu 96,9 kg, in totaal 25,3 kg afgevallen 

Wauw wat een resultaat MarieLouisa! En een flinke mijlpaal met -24! Heel knap van je 

Hier gaat het zo-zo. Ik blijf al vijf dagen hangen rond de 70 en hoewel ik dat wel gewend ben bij mijn afvalproces, is het toch frustrerend. Ik heb wel een enkele keer brood gegeten de afgelopen week omdat het even niet anders ging op dat moment. Verder goed aangepast in het schema maar misschien dat dat nou wat verklaart. We gaan rustig door!

ik was vandaag bij de hand onder de 80 nl 79,8. Vanmorgen thuis was het 79,5. Het gaat dus ff heel langzaam maar het gaat naar beneden. Ik heb wel producten besteld maar voorlopig ff geen afspraken gemaakt. Het is me nu ff te druk met hoop zieken op werk etc.
Moet zeggen dat ik het nu ook wel erg duur vind worden.

Dolfje schreef op 08-03-2023 om 17:06:

ik was vandaag bij de hand onder de 80 nl 79,8. Vanmorgen thuis was het 79,5. Het gaat dus ff heel langzaam maar het gaat naar beneden. Ik heb wel producten besteld maar voorlopig ff geen afspraken gemaakt. Het is me nu ff te druk met hoop zieken op werk etc.
Moet zeggen dat ik het nu ook wel erg duur vind worden.

succes met je werk, lijkt me dan ook maar lastig om zo'n consulente afspraak er tussen te moeten doen

ik zat ook te denken om er een keer een week tussen te laten, maar misschien volgende keer. Heb nu eindelijk een keer in de ochtend een weegmoment, ook wel fijn, as woensdag om half 9!

Succes iedereen! OTP, brood is ook lekker, maar houdt je dan weer vocht vast? ik heb geen idee hoe dat werkt precies, maar misschien verklaart dat het

Ja koolhydraten trekken vocht aan, even simpel uitgelegd.

Hier duikt het weer hoor! 69,2 vanochtend 😊

Het is inderdaad erg duur. Vroeger, in de tijd van CB500 was het ongeveer €50 per week. Nu is het al snel €70 plus boodschappen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.