Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021

Marielouisa schreef op 26-01-2023 om 19:59:

Ik snap soms niks van dat vocht wat je vast houdt Ik moest gisteren om 1800 wegen en woog 's ochtends 101.2 kg, mooi dacht ik, want ik ben bij haar een kg lichter Maar smiddags was ik ineens 102.7 kg en was dus bij haar maar 100 gram afgevallen (vet percentage was wel enorm gezakt en vocht percentage omhoog). De volgende ochtend weer 101.1 kg. Terwijl ik niet veel drink voordat ik ga wegen, zodat ik het vocht kwijt raak van die dag. Beetje jammer dat dat dan meteen demotiveert om door te gaan.

Hopelijk volgende week dan dubbel geluk.

@Limburg, hoe was je feestje zondag? Teveel bier bedoel je of grote patat oorlog erbij ofzo? En ervan genoten wel?

Houd in je achterhoofd dat een weegmoment vooral een momentopname is. Heb wel eens voor de gein bij m'n consulent 3x gewogen, om de 5 minuten. Elke keer kwamen hier andere waardes uit. Weliswaar niet veel verschil, maar toch... Heb wel gemerkt dat je beter een ochtend weging kunt doen, dan is je lichaam het "eerlijkst".

Afgelopen zondag was een prima feestje. Van 09.45u tot 18.30u alleen maar bier gedronken 🤣 Weliswaar met een stop van 1 uur rond 14.00u, maar toch... En ja, als afsluiting hoort dan natuurlijk een vette hap bij. Maar al met al, zeer geslaagd! Wij zijn klaar voor de carnaval! Vieren jullie dat ook, of leeft dat niet in de streken waar jullie wonen?

Overigens, het hoofdkantoor van 1:1 dieet heeft een facebook groep aangemaakt (besloten). Challenge jezelf heet deze groep. Kun je je geheel vrijblijvend aanmelden, en meekijken/lezen naar verhalen van andere, of echt een challenge aangaan! Geen idee welke challenges er allemaal zijn, ze willen hier as maandag 30-1 mee starten! Voor diegene die Facebook hebben en geïnteresseerd zijn, wellicht leuk om deel te nemen.

Limburg2022 schreef op 28-01-2023 om 04:09:

[..]

Houd in je achterhoofd dat een weegmoment vooral een momentopname is. Heb wel eens voor de gein bij m'n consulent 3x gewogen, om de 5 minuten. Elke keer kwamen hier andere waardes uit. Weliswaar niet veel verschil, maar toch... Heb wel gemerkt dat je beter een ochtend weging kunt doen, dan is je lichaam het "eerlijkst".

Vieren jullie dat ook, of leeft dat niet in de streken waar jullie wonen?

Ik heb dat toevallig net gedaan, uit bed op de weegschaal woog ik 80,3, naar de wc en terug op de weegschaal en het was hetzelfde. Ik verschuif de weegschaal en ik ben 2 ons zwaarder. Weer een stukje verschuiven en 3 ons lichter. 
Ik schommel dus nu rond de 80 kilo.
Vandaag gaan we naar een techno feestje en hebben voor morgen een cheatday ingepland. 

Wij vieren hier zeker carnaval, waren gisteren met vrienden al aan het appen over de pekskes  Soms slaan man en ik wel eens een jaartje over en dat was toevallig in 2019 omdat hij toen jarig was en toen kwam corona en vorig jaar hadden we er nog niet zo'n zin in maar dit jaar willen we ( nou ja ik vooral) wel gaan.

Ja weegschalen zijn zeker een leuk studie object (ik kan het weten als kalibratie engineer van weegschalen haha) maar baal gewoon van dat vocht vast houden Maar vanochtend was ik thuis 99,7kg! dus onder 100 hiephooooooiiii
Woensdagochtend om 11:45 moet ik weer wegen en dan eindigt ook m'n dry january ook al heb ik me op ikpas.nl ook aangemeld voor de feb, maart en 40 dagen challenge. Even kijken hoe ik dat doe.

@limburg klonk als een super geslaagd feestje met mooie herinneringen

Ik was gisteren een dikke pond afgevallen, veel dansen en niet eten zaterdag  gisteren teveel gegeten maar het was wel weer eens lekker om friet en chips te eten en nu dus 80,9 kilo maar dat gaat er de komende dagen wel weer af.
Ben vanmorgen al gaan sporten en met het huishouden bezig geweest en na het eten gaan man en ik nog een rondje wandelen. Dinsdag en woensdag werken en geen tijd / zin voor sport dus wil wel wandelen ergens dan.
Vrijdag ga ik weer naar de sportschool.
Zaterdag hebben we een uitje met vrienden, wandelen en ergens wat drinken en hapjes.

Dolfje schreef op 30-01-2023 om 13:21:

Ik was gisteren een dikke pond afgevallen, veel dansen en niet eten zaterdag gisteren teveel gegeten maar het was wel weer eens lekker om friet en chips te eten en nu dus 80,9 kilo maar dat gaat er de komende dagen wel weer af.
Ben vanmorgen al gaan sporten en met het huishouden bezig geweest en na het eten gaan man en ik nog een rondje wandelen. Dinsdag en woensdag werken en geen tijd / zin voor sport dus wil wel wandelen ergens dan.
Vrijdag ga ik weer naar de sportschool.
Zaterdag hebben we een uitje met vrienden, wandelen en ergens wat drinken en hapjes.

Dus een techno feestje is de oplossing om af te vallen? Dan ga ik eens internet afstruinen om te kijken waar allemaal techno feestjes zijn ... 😂🕺

Onder de 80KG ga je komen, weet ik zeker! Zullen we afspreken dat je er vanaf nu alles en gaat doen zodat je 6-2 (volgende week maandag) onder die beruchte 80KG komt? Wellicht geeft deze motivatie net dat duwtje extra die jij nodig schijnt te hebben 😎

Ik kom er wel weer onder hoor maar het kost me nu weer een beetje moeite. Bij mij werken deadlines niet zo.
Had eigenlijk willen gaan wandelen nu in mijn pauze ( heb op dinsdag ochtend en avonddienst) maar kwam net zeiknat thuis. Nou jammer dan. 
Morgenvroeg misschien voor ik ga werken een rondje lopen en anders morgenavond. Ik zal blij zijn als het voorjaar is. Ben dit echt beu.

hoe zit dat met jou dolfje, blijf jij in ketose als je wat eet of drinkt? Ik wil donderdag weer wat wijn drinken na een maand dry January maar ben bang dat ik uit ketose kom

Ik moet zeggen dat ik daar niet zo op let op dat in ketose zijn. Ik heb sinds ik hiermee begonnen ben regelmatig alcohol gedronken en sommige werken weken was ik alsnog afgevallen en sommige niet.

Dolfje schreef op 31-01-2023 om 21:03:

Ik moet zeggen dat ik daar niet zo op let op dat in ketose zijn. Ik heb sinds ik hiermee begonnen ben regelmatig alcohol gedronken en sommige werken weken was ik alsnog afgevallen en sommige niet.

Heb je dan geen honger?

Ik moet eigenlijk sterk blijven en dry January door trekken naar eind maart, maar het roept me teveel🤣

Marielouisa schreef op 31-01-2023 om 21:13:

[..]

Heb je dan geen honger?

Jawel bijna constant.

Dolfje schreef op 31-01-2023 om 22:02:

[..]

Jawel bijna constant.

Ah dat lijkt me erg lastig, heb dat ook oktober tm december gehad, maakt het echt lastig afvallen voor mij

Gisteren gewogen 😁 onder de 100!

huidig gewicht 99.1kg

Totaal afgevallen 23,1 kg

Ff van mezelf gekopieerd uit een ander topic want dat scheelt typen :
Net op de weegschaal gelukkig onder de 80 kilo, 79,8. Duurde lang deze week voordat mijn cheatday er weer af was.
Vandaag vrij en dat is een van mijn valkuilen. Ga zo wel sporten en boodschappen doen maar daarna moet ik opletten dat ik niet ga lopen snaaien.
Wil vanavond na het eten ook met man gaan wandelen maar die is er met dit weer niet zo happig op.
Morgenvroeg gaan we samen even naar de sportschool en daarna hebben we een wandelafspraak met daarna borrelen/eten . Scheelt hopelijk dat we op de fiets gaan maar ik wil niet altijd afzeggen omdat ik op dieet ben en ik vind dat zulke dingen ook af en toe gewoon moeten kunnen. Ik ga over 2 weken ook gewoon een paar dagen carnaval vieren en daar sta ik echt niet met een spa rood en een bakje wortels

1_tongue_out.gif

ik heb de teugels laten vieren afgelopen week. Niet extreem, maar wel te veel. Gevolg: weging was niet best. Weet niet wat het is, maar de klad is er beetje ingekomen, en kom er ff niet overheen, tot grote frustratie van mezelf. En dat terwijl ik zo'n positieve vibe had de afgelopen weken en ik het gevoel had dat ik (bijna) alle verleidingen kon weerstaan omdat de wil om af te vallen zo groot was/is. Sinds de beruchte zondag waar ik me even helemaal heb laten gaan, is de klad erin gekomen. Als ik dit in m'n omgeving vertel zeggen ze heel makkelijk "pak het weer op!" Of "als je in de verleiding kom, ga afleiding zoeken". Klinkt allemaal zo logisch en simpel, maar merk dat ik hier echt even mee aan het struggelen ben. Met de consulent over gesproken, en op dat moment zeg ik tegen mezelf "kom op, knop om, ff knallen!". Maar na 2 dagen ga ik weer wat smokkelen, en dat "wat smokkelen" wordt steeds meer..... Herkennen jullie dit? Hebben jullie tips? 

PS. Is er iemand lid van de facebookpagina "Challenge" wat ik de vorige keer heb vermeld? Afgelopen maandag is dat gestart met de 1e challenge, die luidde; "ga elk half uur staan". Ook heel makkelijk, maar heb 'm niet gehaald. Benieuwd wat de challenge voor komende week gaat zijn.

Limburg2022 schreef op 05-02-2023 om 05:58:

ik heb de teugels laten vieren afgelopen week. Maar na 2 dagen ga ik weer wat smokkelen, en dat "wat smokkelen" wordt steeds meer..... Herkennen jullie dit? Hebben jullie tips?

Ja ik herken dat wel en ben nu ook alweer 2 dagen de mist in gegaan met teveel snaaien en alcohol. Ik was onder de 80 vrijdag maar zit er nu weer boven.

Moet ook weer ff flink in het gareel voor ik woensdag ga wegen.

Bij de consulent net was het 80,1 kilo , vanmorgen thuis 79,7 dus ik ga over in het dieet naar stap 4. 2 producten op een dag ipv 3 en 1 x meer zuivel en 1 keer graanproduct ( boterham, havermout, cracker of wrap bijvoorbeeld). 
Heb meteen een kha- boterham uit de diepvries gehaald 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.