Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


Marielouisa schreef op 18-01-2023 om 18:35:

jammer dat het tegenviel limburg. Ik heb geen verstand van lege vetcellen, ik weet alleen dat als ik zondag, ik pas na 4/5 dagen dat gewicht aan vocht weer kwijt ben.

Ik had vanmiddag een weegmoment, -2,2 kg dua nu officeel meer dan 20kg afgevallen 😁 mag ik eindelijk mn tallneck lego openmaken en een nieuw kadootje verzinnen voor -25kg😍
Vanavond wel gevierd met 200 gram burrata heerlijk!

Klopt inderdaad van het vocht. Heb woensdag ochtend een meting, dus kans is groot dat het resultaat tegen gaat vallen omdat de zondag nog zichtbaar zal zijn op de weegschaal. Maar dat is een bewuste keuze van mijn kant. Ben niet van plan om alles te laten schieten, wil ik ook nog kunnen genieten. Al moet ik zeggen dat ik er steeds meer tegenop ga zien, om alcohol te drinken. Puur vanwege het resultaat. Maar geen alcohol drinken is op het event van zondag een no go. Dan kan ik me beter afmelden...

Goed resultaat zeg, meer dan 20KG kwijt, mag trots op jezelf zijn!! Hoelang ben je bezig met dit dieet als ik vragen mag? In welke stap zit je nu?

Keep up the good work!!

Dolfje schreef op 20-01-2023 om 09:29:

Net op de weegschaal gestaan en nu 80,1. Mijn streef wat ik in eerste instantie bedacht had dus bijna bereikt. Ik wil nu naar de 75 kilo gaan en denk dat ik nu ergens deze week over ga naar stap 4. Straks eens even in mijn map lezen hoe en wat dat inhoudt.

Goed bezig Dolf! Als ik de berichten zo terug lees, ben je volgens mij best lang blijven hangen tussen de 81 en 83KG, toch?

Goed van je dat je nu bijna onder de 80 zit. Fijn gevoel is dat he, als je je streefgewicht gehaald hebt?! Die 5 kilo eraf gaat je zeker lukken, weet ik zeker! Is 75KG je einddoel, of wil je uiteindelijk richting de 70KG?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen streefgewicht in gedachte heb. Kijk meer naar m'n vetpercentage, die moet naar een acceptabel percentage toe. Merk namelijk dat ik in gewicht niet heel veel afval tot nu toe, maar dat komt door het sporten, en schijnbaar schiet m'n spiermassa als een speer omhoog als ik sport. Daarintegen zie ik wel m'n vetpercentage dalen (als ik me aan het plan houd... 🤣). Maar misschien dat vrouwen meer kijken naar gewicht? Denk dat mannen hier anders tegenaan kijken. Althans, ik wel in ieder geval haha.

Ook voor jou: keep up the good work!!! 💪

Nou de 75 is voor nu mijn doel maar geen idee hoe ik me tegen die tijd voel en of ik dan door wil gaan. Toen ik jaren geleden ( 25 of zo ) ook eens zoveel ben afgevallen voelde ik me onder de 70 kilo niet heel fijn. Vandaar dat ik nu 75 in mijn gedachten heb. 

Veel plezier morgen! Wij hebben volgende week een evenement en ik weet dat ik dan ook alcohol ga drinken en me niet aan het dieet ga houden maar wel ga genieten. Dat is een keuze. 

Nou ik heb gisteren me niet helemaal aan het dieet gehouden en ben meteen 1,1 kilo zwaarder en daar baal ik dan weer zo ontzettend van. 

Dolfje schreef op 21-01-2023 om 09:07:

Nou ik heb gisteren me niet helemaal aan het dieet gehouden en ben meteen 1,1 kilo zwaarder en daar baal ik dan weer zo ontzettend van.

ja dat snap ik! Je bent op de weegschaal misschien 1.1 kg zwaarder, maar is al het eten en vocht. In netto kg's ben je waarschijnlijk niks aangekomen. Ik heb gisteren gegourmet, heel braaf aan groente + vlees gehouden, zelfs 1,5 kg zwaarder naja, morgen weer eraf

Ik ben vandaag niet op de weegschaal gaan staan, denk dat ik nog zwaarder ben. Nou ja morgen of overmorgen is het er vast weer af.

Hallo allemaal!

Hopelijk gaat het met iedereen alweer wat beter nu de feestdagen weer voorbij zijn?
Hier ook wat aangekomen, maar gelukkig is dat er wel weer af. Vond het even lastig om de draad weer op te pakken, maar ik kan zeggen dat het sinds vorige week wel weer goed gaat! M'n streefgewicht had ik voor de feestdagen al bereikt, en nu zit ik er ietsjes boven maar dit is helemaal prima. Tjsa heb wel levenslang. Ik weeg nog altijd alles af, en ik hou het bij in een app. Gelukkig weet ik nu wat ik kan eten (en in het weekend best wat chips/fast food) zonder dat ik aankom. Dan wel doordeweeks netjes aan mn plan houden. 

De tabel heb ik voor zover bijgewerkt. @ Limburg, ik kon van jou zo snel geen stats vinden. Mocht je in de tabel willen, wil je dan je gegevens sturen? 

Graag de gegevens dik gedrukt zetten, dan kan ik de tabel makkelijker bijwerken

@Lovely89

Goed dat je de draad weer hebt opgepakt, vereist flink wat zelfdiscipline!

Voor wat betreft de tabel: daar hoef ik niet persee bij. Merk namelijk dat ik niet zozeer met gewicht bezig ben, maar met vetpercentage. Dit wordt ook gestimuleerd door m'n sport begeleider en de consulent van 1:1 dieet, dat ik niet zozeer naar gewicht moet kijken. Neem bv een bodybuilder; die wegen vaak 120+ KG, maar zit geen grammetje vet aan.

Nu ik wat meer aan het sporten ben, merk ik namelijk dat m'n spiermassa als een speer omhoog schiet in KG, en m'n vetpercentage gaat omlaag. Spieren wegen zwaarder dan vet, dus zie het resultaat (bijna) niet terug op de weegschaal. De enige manier waarop ik resultaat zie in afname van gewicht, is als ik weinig tot niet gesport heb, maar me verder wel aan het dieet heb gehouden. Dan gaat het gewicht natuurlijk flink omlaag, maar persoonlijk wil ik niet dat m'n lichaam dit uit m'n spieren gaat halen. Ik merk namelijk als ik niet sport, dat m'n lichaam dit wel doet. Ieder mens en lichaam is natuurlijk anders, en reageert op z'n eigen manier op dit soort diëten. Iedereen moet lekker doen waar hij/zij zich goed bij valt, en wat het beste werkt voor jouw lichaam.

Eind van de week heb ik weer een weegmoment staan, heb deze toch verschoven (had ik eigenlijk vandaag staan). Maar zondag was wel uit de hand gelopen mag ik wel zeggen, dus als ik vandaag op de weegschaal ga staan, dan denk ik dat ik bijna terug bij af ben 🤣 En ik ken mezelf, als het resultaat 3 stappen terug is gevallen, heb ik ontzettend veel moeite om het dan weer op te pakken. Ik weet het, op deze manier houd ik mezelf een beetje voor de gek, maar ach, als het resultaat eind van de week goed is, is het prima toch? Sluit mooi aan bij bovenstaande; iedereen moet lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt! 😊

Helemaal mee eens Limburg! Doen wat voor jou het beste voelt. Dat werkt dan ook het beste.

Ik ben ook benieuwd naar vetpercentages. Heb jij een doel dat je dan wilt halen?
Zelf let ik hier ook wel op, maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik naar toe zou willen namelijk  

Ik sport nu sinds kort op mijn werk. Daar hebben ze zo'n home training machine staan, waar ik verschillende oefeningen op kan doen en ook nog een crosstrainer! Dus in de pauzes ben ik voortaan lekker bezig  

Ik snap soms niks van dat vocht wat je vast houdt Ik moest gisteren om 1800 wegen en woog 's ochtends 101.2 kg, mooi dacht ik, want ik ben bij haar een kg lichter Maar smiddags was ik ineens 102.7 kg en was dus bij haar maar 100 gram afgevallen (vet percentage was wel enorm gezakt en vocht percentage omhoog). De volgende ochtend weer 101.1 kg. Terwijl ik niet veel drink voordat ik ga wegen, zodat ik het vocht kwijt raak van die dag. Beetje jammer dat dat dan meteen demotiveert om door te gaan.

Hopelijk volgende week dan dubbel geluk.

@Limburg, hoe was je feestje zondag? Teveel bier bedoel je of grote patat oorlog erbij ofzo? En ervan genoten wel?

Vanuit het Viva forum werd ik hier op gewezen en een account aangemaakt. Ik ga eerst even meelezen!

Welkom Sneeuwvlokje

Marielouisa schreef op 26-01-2023 om 19:59:

Ik snap soms niks van dat vocht wat je vast houdt Ik moest gisteren om 1800 wegen en woog 's ochtends 101.2 kg, mooi dacht ik, want ik ben bij haar een kg lichter Maar smiddags was ik ineens 102.7 kg en was dus bij haar maar 100 gram afgevallen (vet percentage was wel enorm gezakt en vocht percentage omhoog). De volgende ochtend weer 101.1 kg. Terwijl ik niet veel drink voordat ik ga wegen, zodat ik het vocht kwijt raak van die dag. Beetje jammer dat dat dan meteen demotiveert om door te gaan.

Hopelijk volgende week dan dubbel geluk.

@Limburg, hoe was je feestje zondag? Teveel bier bedoel je of grote patat oorlog erbij ofzo? En ervan genoten wel?

Dat je vetpercentage gezakt is, dat is natuurlijk hartstikke goed hé! Dan is het iig geen vet dat je bent aangekomen, maar dan toch inderdaad het vocht.

Hou vol hoor!

Sneeuwklokje schreef op 26-01-2023 om 21:30:

Vanuit het Viva forum werd ik hier op gewezen en een account aangemaakt. Ik ga eerst even meelezen!

Welkom!

Ik was vanmorgen op mijn eigen weegschaal 80 kilo! Om dat te vieren eten we zondag friet   Uit de airfryer dat wel en met 1 snack in tegenstelling tot vroeger 2 borden friet en minstens 2 snacks. Zo'n zin in. 
Morgen gaan we dansen op een festival dus zullen zondag vast niet helemaal fit zijn ( vandaar die friet) en dan maandag zijn we vrij en dan gaan we er weer tegenaan. 
Volgende week heb ik vanwege werk geen weegafspraak gepland. Heb genoeg producten besteld om tot die tijd te overbruggen.
Ben vanmorgen ook lekker gaan sporten en ga straks nog een rondje wandelen maar eerst even wat huishoudelijke taken doen.
Fijn weekend allemaal!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.