Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


De beste wensen voor het nieuwe jaar nog allemaal! Hopelijk allemaal gezond begonnen in het nieuwe jaar.

Zelf eergisteren weer gaan wegen (sinds 20-12). Gelukkig 2,6% lichaamsvet kwijt, heeft natuurlijk een ontzettende boost! Deze week 3x gesport, en nog eens flink gewandeld door de dag heen. Heb de smaak te pakken nu. Sinds de jaarwisseling echt volledig geswitcht. Van het "verplichte" dieet, naar een dieet waar ik 200% achter sta, en ook voor de volle 200% mee bezig ben. Momenteel in een dusdanig goede mood, dat ik merk dat ik me ga irriteren op het moment dat ik niet m'n dagelijkse beweging of sport moment heb gehad. Hopelijk houdt zit deze vibe nog lang aan, en blijf ik door knallen. Is zelfs zo "erg" gesteld, dat ik een feestje morgen heb laten schieten, om niet in de verleiding te komen om te cheaten (met name alcoholgebruik). Wil mezelf niet alles ontnemen, maar momenteel geen enkele moeite mee om een feestje af te zeggen, wetende dat dit mijn dieet plan ten goede komt. Uiteraard zal er ooit weer een moment komen dat m'n motivatie gaat zakken, en ik me "overgeef" om toch naar feestjes te gaan. Zal ook moeten, want het sociaal leven moet er niet onder gaan lijden. Echter, voor mij persoonlijk OP DIT MOMENT de enige en juiste keuze. Merk dat ik dit soort feestjes nu even moet skippen. Hopelijk over enkele weken dusdanig stappen gemaakt, dat ik voor mezelf de beslissing kan maken om "best eens een borreltje te doen". Maar voor nu, is dat moment nog te vroeg.

Hoe gaat het bij jullie dames? Nog actief bezig of beetje laten varen? (Wat ik overigens best begrijp, gezien de feestdagen).

Het feestweekend  vorige week veel te veel gegeten en gedronken dus maandag flink zwaarder maar dat is er nu weer af. Ondanks ongesteld zijn en gisteren de Tony reep die er nog lag opgegeten te hebben ( samen met man, niet in mijn eentje  )
Ook paar keer gesport en verder gewandeld. 
Gaan zo ook weer naar de sportschool maar heb weer flinke koppijn dus rustig aan.
Woensdag ga ik weer wegen en dan pas na 2 weken weer want ze is op vakantie dan.

Net terug van wegen en ben nu 81,4 , op mijn eigen weegschaal was het vanmorgen 81,2 maar dat is natuurlijk voor een hoop water, koffie en thee en mijn ontbijtshake. Er is dus een pond af sinds de woensdag na kerst. Niet veel in 2 weken maar het is er in elk geval af. 
Over 2 weken weer wegen en dan hopelijk iets meer eraf.

Goed bezig! Ik heb woensdag een weeg moment gehad en woog hetzelfde als 3 weken ervoor, dus niks erbij en niks eraf (maar dat verwachtte ik ook niet haha)
Nu weer goed bezig sinds maandag, maar toch vandaag even de mist in toen ik bij vrienden op bezoek was, tja vers gebakken brood yammm
Doe ook dry january en denk dat ik ook maar meteen dry february erachter plak ook al wordt m'n motivatie steeds minder volgende week woensdag weer wegen

Ik was wat betreft dry january vorige week zondag al af want was gezellig met man naar het theater. Nu hebben we voor vanavond geen alcohol maar heb wel kaasblokjes klaargezet want gaan zo film kijken. 
Ik ben nu totaal 12,5 kilo afgevallen( op mijn eigen weegschaal).

Dolfje schreef op 13-01-2023 om 20:29:

Ik was wat betreft dry january vorige week zondag al af want was gezellig met man naar het theater. Nu hebben we voor vanavond geen alcohol maar heb wel kaasblokjes klaargezet want gaan zo film kijken.
Ik ben nu totaal 12,5 kilo afgevallen( op mijn eigen weegschaal).

wat voor kaasje heb je gehad? ik houd ook echt van kaas, alle haast wel, camembert, jong belegen, rambol, heksenkaas .... Best lastig dat je alleen maar 30+ 'mag'.

Hebben jullie nog toppers qua avond maaltijd recepten? Ik doe nu vooral ei met kaas + komkommer + cherry tomaatjes, maar dat wordt een beetje saai.

Het waren gewoon oude of beleggen kaasblokjes. Met een sausje van Griekse yoghurt en mierikswortel.
Qua avondmaaltijd haal ik veel van deze site : https://www.lowcarbchef.nl/
en we eten een paar keer per week bloemkoolrijst of net als vandaag een traybake van tomaten, worstjes en kikkererwten. Ik kijk niet op een onsje groente meer of minder. Ben tenslotte niet dik geworden van teveel groente eten 

Dolfje schreef op 16-01-2023 om 21:42:

Het waren gewoon oude of beleggen kaasblokjes. Met een sausje van Griekse yoghurt en mierikswortel.
Qua avondmaaltijd haal ik veel van deze site : https://www.lowcarbchef.nl/
en we eten een paar keer per week bloemkoolrijst of net als vandaag een traybake van tomaten, worstjes en kikkererwten. Ik kijk niet op een onsje groente meer of minder. Ben tenslotte niet dik geworden van teveel groente eten

oh dat klinkt bijzonder, die saus, dat ga ik eens proberen

Leuke website, ik ga eens neuzen ik mag ook wel graag salade caprese eten met mozzarella van de lidl, light bolletjes

Ik wilde eigenlijk mosterd bij de kaas maar die was op en dacht ik probeer het eens met mierikswortel en dat smaakte best goed al zeg ik het zelf 

Dolfje schreef op 16-01-2023 om 22:16:

Ik wilde eigenlijk mosterd bij de kaas maar die was op en dacht ik probeer het eens met mierikswortel en dat smaakte best goed al zeg ik het zelf .

Leuk dat het meteen bevalt  Ik ben dol op een Duitse witbier mosterd, dat smaakt zo goed bij kaas, maar ik ga eens die mierikswortel proberen, nog nooit gehad 

Vanochtend woog ik thuis 103.1 kg, dat is het lichtste in maanden tijd, dus ik heb goede hoop op morgenmiddag 17:00 dan moet ik wegen bij de consulente. Als ik nog een halve kg afval voor die tijd, heb ik de -20 kg gehaald

Gisteren gaan wegen, en waar ik al bang voor was... 1,3% lichaamsvet erbij en precies 1 kilo aangekomen. Paar keer gesmokkeld afgelopen week, dus had ook niet verwacht dat ik was afgevallen. Maar dat ik gelijk zo omhoog zou schieten is weer het andere uiterste. De lege vetcellen die ik de afgelopen 3 weken gecreëerd heb, vullen zich razendsnel snel op het moment dat ik even een "cheat momentje" neem. 
Wat een domper zeg, maar volledig aan mezelf te wijten. Knop om en gaan met die banaan...

Alleen as zondag gaan we in Limburg alvast een voorproefje nemen op de "carnaval", en dat betekend met de mannen vanaf "s ochtend 10.00u bier drinken, tot je niet meer kunt. Ondanks dat ik echt wel alcohol kan laten staan op een feestje, ga ik as zondag niet overslaan, en ook zeker niet bezig zijn met het dieet. Heb dit gisteren tegen m'n consulent verteld en ze begon kei hard te lachen. Dus tot zondag ga ik me heel straks aan het schema houden. Zondag een flinke offday, en volgende week maandag weer oppakken. Volgende week woensdag een weeg moment, ben benieuwd. Eens kijken hoelang alcohol zichtbaar is op de weegschaal.... 😉🤣

Dat is balen Limburg maar ik merk vaak hetzelfde na gesmokkeld te hebben.
Veel plezier zondag vast, hou er alleen rekening mee dat het misschien na een dag drinken extra moeite kost om in het gareel te komen want van alcohol krijg ik de dag erna extra trek en je houdt dan vocht vast dus je zal best zwaarder zijn maar mijn ervaring is dat het er na 4/5 dagen ook weer af is

Ik heb deze week geen weegafspraak want mijn consulent is op vakantie. Op zich gaat het hier best ok al had ik gisterenavond  behoorlijk trek en gezondigd met een paar babybell kaasjes en lepels pindakaas en nog een bak yoghurt met hagelslag. Ik had gesport dus denk dat het daardoor kwam.

jammer dat het tegenviel limburg. Ik heb geen verstand van lege vetcellen, ik weet alleen dat als ik zondag, ik pas na 4/5 dagen dat gewicht aan vocht weer kwijt ben.

Ik had vanmiddag een weegmoment, -2,2 kg dua nu officeel meer dan 20kg afgevallen 😁 mag ik eindelijk mn tallneck lego openmaken en een nieuw kadootje verzinnen voor -25kg😍
Vanavond wel gevierd met 200 gram burrata heerlijk!

Huidig gewicht 101,7 kg
Afgevallen tot nu toe 20,5 kg
Mijn streefgewicht heb ik gezet op 85 kg, nog 2,5 maand op fase 1 dan 2 weken opbouwen


bedankt alvast voor het toevoegen 😊😍😘


Net op de weegschaal gestaan en nu 80,1. Mijn streef wat ik in eerste instantie bedacht had dus bijna bereikt. Ik wil nu naar de 75 kilo gaan en denk dat ik nu ergens deze week over ga naar stap 4. Straks eens even in mijn map lezen hoe en wat dat inhoudt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.