Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


Marielouisa schreef op 08-12-2022 om 19:49:



Maar moeilijk is het wel. Ik wil in 4 maand nog 20 kg kwijt raken, dan ben ik klaar vind ik, ook al ben ik dan nog niet op mijn streefgewicht.

Dat vind ik best wel veel in korte tijd. Ik ben er nu 11 kwijt sinds  begin augustus  en wil er nog 7 ongeveer.

Dolfje schreef op 08-12-2022 om 19:52:

[..]

Dat vind ik best wel veel in korte tijd. Ik ben er nu 11 kwijt sinds begin augustus en wil er nog 7 ongeveer.

Ik weet ook niet of het me gaat lukken. Als ik me heel streng houdt, wel denk ik 

Marielouisa schreef op 10-12-2022 om 17:45:

[..]

Ik weet ook niet of het me gaat lukken. Als ik me heel streng houdt, wel denk ik

Dat is inderdaad heel veel. Meer als 1 kilo per week, en dat 16 weken lang. Zal een wereldprestatie zijn, mocht dat lukken! 😉 Evengoed heel veel succes!

Ben afgelopen vrijdag weer gaan wegen. Ook nu weer in KG aangekomen (bijna 3KG nu aangekomen), maar wel 2,8% lichaamsvet eraf. Komende week nog een keer wegen, mocht ik dan weer in KG aangekomen zijn, ga ik toch meer cardio doen ipv kracht. Lichaamsvet verliezen is natuurlijk hartstikke goed, maar wil toch ook wel in kilo's omlaag nu!

Limburg2022 schreef op 12-12-2022 om 01:58:

[..]

Dat is inderdaad heel veel. Meer als 1 kilo per week, en dat 16 weken lang. Zal een wereldprestatie zijn, mocht dat lukken! 😉 Evengoed heel veel succes!

Ben afgelopen vrijdag weer gaan wegen. Ook nu weer in KG aangekomen (bijna 3KG nu aangekomen), maar wel 2,8% lichaamsvet eraf. Komende week nog een keer wegen, mocht ik dan weer in KG aangekomen zijn, ga ik toch meer cardio doen ipv kracht. Lichaamsvet verliezen is natuurlijk hartstikke goed, maar wil toch ook wel in kilo's omlaag nu!

Bij mijn eerste keer verloor ik de eerste 20 kg in 77 dagen dus ja, het zal wel pittig worden, maar moet van me zelf het nu echt doen, zodat ik m'n reis kleding pas als ik naar Japan ga. Ik heb nog 4 maand en 3 dagen

Houdt je ook vocht vast? En hoe bevalt het dieet je nu? 

Marielouisa schreef op 12-12-2022 om 14:29:

[..]

Bij mijn eerste keer verloor ik de eerste 20 kg in 77 dagen dus ja, het zal wel pittig worden, maar moet van me zelf het nu echt doen, zodat ik m'n reis kleding pas als ik naar Japan ga. Ik heb nog 4 maand en 3 dagen

Houdt je ook vocht vast? En hoe bevalt het dieet je nu?

Ow lekker joh, naar Japan. Rondreis? Mooi streven en een doel voor ogen, helemaal goed!

Gisteren gaan wegen.... 0,9KG eraf in amper 1 week. Dus in kilo's omlaag, maar het vetpercentage was omhoog gegaan. M'n lichaam is zoekende volgens mij. En moet heel eerlijk zijn dat ik toch nog iets teveel "snoep". Niet letterlijk snoep, maar wel een tussendoortje wat eigenlijk niet kan, of 's avonds toch wat meer dan eigenlijk mag. Had ik de vorige periode toen ik dit dieet volgde ook last van. Toen was het de warme zomerdagen waar je natuurlijk snel een terrasje pakt, de BBQ aansteekt enz. Nu zijn het de koude winterdagen, waar het tijd is voor heerlijke stamppot, en gezellig knus op de bank zit met wat lekkers erbij. En zo is er altijd wel een reden ..... Weet 100% zeker dat wanneer ik me volledig aan het plan houd, de kilo's er vanaf zullen vliegen. Maar is zo makkelijk gezegd.... Je moet het zelf doen. Dieet wijst voor zich, is geen hogere wiskunde. Zelfdiscipline is alles wat je nodig hebt. En ik merk dat ik zelf vind dat ik best wel eens een borreltje mag nemen, of best wel eens een tappa gerechtje mag pakken. Maar de weegschaal zegt anders. Dus hop, die knop moet volledig om, zit nu op 75%, maat moet naar 100% anders ga je het niet redden, en is het geld weggooien....

Jullie nog vorderingen (of juist niet) gemaakt?

Totaaloverzicht in 3 weken:

+ 0,9KG

- 1,2% vetpercentage 

Ik blijf ook even steken en kan vandaag niet gaan wegen ivm werk. Vanavond kerstborrel met soep en broodjes en ik ga dat gewoon eten want tegen die tijd heb ik echt wel honger want moet de hele dag werken.
Morgen eet ik ook gewoon brood want ik ga bloed doneren en moet dan van te voren goed eten en drinken.
Zaterdag gaan we uit eten met werk van man en zondag een ander uitje dus het valt deze dagen niet echt mee om het goed vol te houden.

Gisteren weer een weeg moment gehad. Gewicht -0,2KG en vet% -0,7%

Deze resultaten geven mij een enorme boost moet ik zeggen. Gaat steeds makkelijker om nee te zeggen tegen verleidingen. Al staan nu de feestdagen voor de deur. Zal deze gezellige dagen met lekker eten en drinken zeker niet overslaan. Maar wel een tikkeltje minder dan voorgaande jaren. Benieuwd naar de weging na de feestdagen (3e kerstdag weging gepland)

Fijn Limburg! Dat van die boost herken ik wel.
Ik ben vergeleken met 2 weken geleden 0,9 afgevallen ( die zat er toen bij). Valt nog mee na afgelopen week kerstborrel, wokken en een uitje met snacks en bier en stokbrood afgelopen zondag.
Weeg nu 81,5 ( thuis was het 82 vanmorgen)

goed bezig ik was gisteravond gaan wegen, was thuis 104.5 en bij de consulenten 103.9, dus 1,1 kg kwijt tov de week ervoor. Maar vanochtend was ik 103,9 thuis, dus ben eigenlijk in 1 week 1,7 kg afgevallen (vorige keer wegen op donderdag)
Ik kan m'n consulente nu 3 weken niet zien, ga in deze periode ook stap 4 in ipv stap 1 en begin 1 januari met dry january en op maandag 2 januari met stap 1 weer

Iedereen fijne feestdagen!

inmiddels de feestdagen achter de rug. Viel mij persoonlijk toch zwaarder dan gedacht. Enerzijds te maken met familiere omstandigheden, anderzijds natuurlijk de zelfdiscipline. Heb meer "gesnoept" dan vooraf gehoopt. Heb eigenlijk straks een weging gepland, maar deze ga ik doorschuiven. Helaas teveel producten over, en dan vind ik een weging niet gepast. Hopelijk kan ik het weer snel oppakken, en kan ik het wegen verplaatsen naar eind deze week. 
Nieuwjaar ben ik niet zo bang voor, is maar 1 avond, en kan prima van de borrels afblijven. Kerstmis daarintegen was voor mij een flinke domper. In die zin, dat ik meer heb gegeten en gedronken dan vooraf verwacht. Nu knop om en door gaan! Wellicht nu 2 stappen terug, om het nieuwe jaar te beginnen met 3 stappen vooruit!

Hoe is het bij jullie gegaan? Met de rem erop genoten van de kerst, of hebben jullie je toch even "helemaal laten gaan"? Wellicht dat jullie wat handvaten kunnen geven om in deze periode, toch bezig te zijn met ons gezamenlijke doel?? Ben benieuwd....

Ik heb mezelf helemaal laten gaan. Zaterdag kaasfondue bij mijn moeder, zondag een high tea met de schoonfamilie en s’avonds thuis hoop lekkere hapjes en gisteren thuis ook veel teveel gegeten.
We hebben wel elke dag flink bewogen. Zaterdag gesport, gewandeld en 2 keer een uur gefietst en zondag gewandeld en na de high tea naar de sportschool gegaan. Gisteren waren we een beetje lam maar we hebben wel een paar keer gewandeld waarvan 2 keer een kort rondje en 1 keer een dik uur. 
Mijn weegmoment is morgen en ik ben nu wel iets zwaarder dan vorige week maar hoop dus morgen ongeveer hetzelfde te zijn. De rest van de week houden we weer goed aan het dieet.
We gaan dadelijk ook weer sporten in de sportschool.
Mijn ervaring is dat het er vaak ook zo weer af is als je even je best doet na zulke dagen of na vakantie. Na mijn all inclusive vakantie was ik bijna 3 kilo zwaarder, geloof dat meer dan de helft er in 4/5 dagen alweer af was want dat is vocht.
Ik vind dat je ook nog gewoon moet kunnen genieten van zulke dingen zonder je schuldig te voelen wat niet wil zeggen dat ik er niet van baal hoor. Maar het is gewoon zo. Dit is iets wat levenslang blijft voor mij denk ik.

Ik ben 0,4 kilo aangekomen de afgelopen week, valt me nog mee.

Dolfje schreef op 28-12-2022 om 13:13:

Ik ben 0,4 kilo aangekomen de afgelopen week, valt me nog mee.

Valt reuze mee, als ik jouw verhalen hoor! Wat ontzettend goed van je dat je toch nog bewust de "beweging opzoekt" tijdens zo'n dagen! Mag je gerust trots op zijn! En wellicht dat dit ook de reden is dat je gewicht practisch stabiel is gebleven. Mijn personal trainer zei bij aanvang van dit traject dat wanneer je wilt afvallen, je 70% meer moet bewegen, en 30% minder moet eten. Afvallen is tenslotte een combinatie van bewegen (calorieën verbranden) en wat je aan voeding inneemt. Zolang je meer verbrand dan dat je binnen krijgt, val je gegarandeerd af, daar is geen hogere wiskunde voor nodig. Klinkt alleen zo makkelijk, maar doe het maar eens... Week in/week uit... Zelfdiscipline, als je dat hebt, komt het helemaal goed!! Keep up the good work!!! 👍💪



Ja ik beweeg nu wel bewust meer, gaan zo ook sporten en vanmiddag even wandelen als het tenminste droog is en dan op de fiets naar familie en vrienden. Ik merk ook echt in de weekenden dat we bijvoorbeeld minder bewogen hebben dat ik aangekomen ben.  Maar goed na morgen gaat er ook wel hier de rem er weer ff flink op.
Fijne jaarwisseling!

fijne jaarwisseling iedereen! Ik begin morgen of 2 januari weer streng stap 1 en doe aan dry January en february! En wees lief voor jezelf, kerst kan best zwaar zijn...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.