Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


Succes!

Ik moet morgen weten en zoals elke week zit ik een soort van in de stress omdat ik na het weekend altijd vocht vasthoud omdat ik dan weer wat minder streng ben geweest.

@marielouisa, succes met je herstart!!

@Limburg, Wat goed dat je die keuze gemaakt hebt. Denk aan komende zomer, je zult je goed voelen! Met de feestdagen zal het lastig zijn misschien. Maar bedenk dat dat maar een paar dagen zijn Dus super dat je nu al begint! Alles wat er nu al af is voordat het daadwerkelijk kerst is, is natuurlijk al mooi meegenomen.

@Dolfje, succes met wegen morgen! Hopelijk valt het mee als je daarna de draad weer hebt opgepakt.

Ja het valt mee, 0,6 eraf deze week. 81,5 kilo weeg ik nu. Nog 1,5 tot mijn eerste streefgewicht.

Dankjewel. Het klopt inderdaad dat het nu zo voor feestdagen is, maar dat staat voor mij persoonlijk hier los van. Ben gewoon klaar met m'n huidige levensstijl. Kom mezelf steeds vaker tegen, op verschillende manieren. En dan kun je 2 dingen doen: bij de pakken neer zitten of jezelf oppakken. Mede door corona heb ik (te) lang optie 1 gedaan, maar nu ga ik voor optie 2. Wil weer gelukkig zijn in m'n eigen lichaam, en mezelf in de spiegel durven aankijken. En dat gaat met 1:1 dieet zeker lukken, want heb ik 3 jaar geleden ook gevolgd (destijds nog Cambridge). Kwestie van zelfdiscipline. De knop om, en je (redelijk) strak aan het schema houden. Dan volgen de resultaten vanzelf! Dinsdag ochtend het 1e weegmoment, altijd spannend.....

Heel goed dat je het aanpakt!
Wij logeren dit weekend bij vrienden en hebben vandaag een uitje met eten etc. Ik heb wel mijn repen meegenomen maar goed het ging gisteren al fout met de chips..

Ik ga ook weer morgen goed beginnen, waarom morgen? tja denk ook wel een uitstel dingetje, maandag is een mooie dag om weer te beginnen, zoiets. 
Het gaat je vast lukken Limburg! En Dolfje welke chips? Ik mag heel af en toe die oven baked, minste zout en vet maar kan er dan ook wel echt van genieten. Vorige week was ik er 1 kg weer vanaf, ben nu benieuwd naar woensdag, sta al te lang stil

vanochtend 1e keer gaan wegen... In KG 1,4 erbij, maar het vetpercentage is met 1,2% gedaald. Ben 3x gaan sporten afgelopen week, dus spiermassa was flink toegenomen. Natuurlijk even schrikken als het gewicht omhoog gaat ipv omlaag, maar wel te verklaren. Als het vetpercentage maar omlaag gaat, daar doen we het uiteindelijk allemaal voor. Volgende week weegmoment 2, tot nu toe prima vol te houden in stap 2. Motivatie is overweldigend, hopelijk kan ik dit vast houden.....

Neemt je spiermassa zo snel toe? Hoe dan?

Dolfje schreef op 30-11-2022 om 08:14:

Neemt je spiermassa zo snel toe? Hoe dan?

Volgens de weegschaal van de consulent wel, haha! Ben wel 3x gaan sporten in 1 week, cardio en krachttraining gecombineerd. Op zich niet heel gek dat m'n spiermassa nu omhoog knalt. Maar komt dadelijk vanzelf een moment dat de spiermassa z'n "piek" bereikt heeft, en dan hopen dat het vet als een malle omlaag gaat! Volgende week weer een weegmoment, ik zal de resultaten hier delen! 😊

goed bezig Limburg met sporten 😁
Ik ben vanochtend geweest, -1,3 kg weeg nu 104.8 kg😍 nog maar 2,6 kg voor de 20 kg en mag dan eindelijk mn tallneck lego maken van mezelf 

Ik ga normaal ook op woensdag wegen maar kon het vandaag met verschillende afspraken niet ingepland krijgen. In het weekend waren we weg en heb ik echt veel te veel gegeten maar de weegschaal stond vanmorgen gelukkig weer op hetzelfde als vrijdagmorgen nl 81,7.
Net wel een halve chocoladeletter ( kleintje op)

Had eigenlijk vanmiddag een consult gepland staan, maar de consulent is helaas ziek, dus het wegen schuift een paar dagen op. Ben ik niet heel rouwig om, want alhoewel ik niet zoveel pepernoten gesnoept heb, toch stiekem teveel gegeten dan stap 2 voorschrijft. 1 vinger gekregen, en gelijk de hele hand gepakt. En dat al in de 2e week... Teleurgesteld en boos op mezelf dat ik me toch weer in de verleiding heb laten komen in de 2e week!! Overdag gaat het prima, maar 's avonds op de bank is het toch enorm lastig om niet te gaan snaaien. Is een valkuil van mij, ben ik me ook bewust van. Nu nog de ommekeer vinden en een gezonde snack pakken ipv een zak chips, of bourgondische mee snacken "voor de gezelligheid". Mezelf voorgenomen om echt te gaan knallen tot kerst, maar praktijk wijst anders uit.... Het is en blijft verdomd lastig om een ingeslepen eetpatroon te doorbreken en (structureel) te veranderen!!

Limburg2022 schreef op 06-12-2022 om 06:18:

Het is en blijft verdomd lastig om een ingeslepen eetpatroon te doorbreken en (structureel) te veranderen!!

Ja heel. Ik ben dit weekend ook de fout ingegaan. Teveel gegeten en gesnoept en ook stokbrood met kruidenboter. Maar lekker en gezellig was het wel. Ik ga morgen wegen. Hopelijk valt de schade bij mij mee...

Ik ben dus bijna een kilo aangekomen bij de consulent. Raar want op mijn eigen weegschaal was het maar 3 ons.

Succes Dolfje en Limburg, ik was gisteren 0,5 kg eraf, waar ik blij mee ben, alle beetjes helpen denk ik dan (ook al ben ik eigenlijk maar 3 kg kwijt in 3 maand  )
En het is idd heel lastig. Ik stop mezelf nu vol met komkommer en cherry tomaten, mag alle groentes eten die ik wil en focus ook meer op eiwitten (bijvoorbeeld gekookte ei + komkommer snacks ofzo)
of camembert toch kha

Maar moeilijk is het wel. Ik wil in 4 maand nog 20 kg kwijt raken, dan ben ik klaar vind ik, ook al ben ik dan nog niet op mijn streefgewicht.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.