Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


1op1dieetViva

1op1dieetViva

11-10-2022 om 17:51 Topicstarter

(foutje, verkeerde account).

@honing als het je geestelijk meer rust geeft om het dieet los te laten, is het zeker geen verkeerde beslissing. Wie weet lukt het je alsnog wel om wat kilo's kwijt te raken als je je aan een gezond eetschema weet te houden. Heel veel succes en alle goeds!

Ik was druk de laatste tijd en ik heb wat problemen met m'n gezondheid, dus daarom minder aanwezig hier. Ik zal hier even teruglezen en de tabel updaten waar nodig.

Vanmiddag had ik weer een afspraak met de consulente. Ik weeg nu 68,8 kg (met natuurlijk zwaardere kleren aan dan in de zomer; ik was nog niet met lange mouwen en een spijkerbroek bij de consulente geweest). Dus erg tevreden! Ik zit nu 1,2 kg onder m'n streefgewicht. Ik start vandaag met stap 7, dus ik ben bijna helemaal klaar nu. Al zal ik de komende tijd nog wel af en toe erheen gaan om te wegen.

Wat goed QueenLizzy!
Ik ga vandaag weer wegen, gelukkig is er op mijn eigen weegschaal ruim een pond af vergeleken met vorige week. Het gaat nu wat langzamer, maak in het weekend toch nog te vaak de verkeerde keuzes. Vind dat behoorlijk lastig. Wil nl ook wel leuke dingen kunnen blijven doen. Zo gaan we zondag uit eten want mijn moeder is jarig.. 

Nou dat viel me nog mee net! 0,9 afgevallen deze week  dus nu 86,1. 

Dolfje schreef op 12-10-2022 om 13:25:

Nou dat viel me nog mee net! 0,9 afgevallen deze week dus nu 86,1.

fijn ik ben nog steeds ziek, dus heb m'n afspraak verzet naar morgen, hopelijk ben ik dan in staat om te gaan. Hardnekkig hoor, deze keel ontsteking. Ik heb totaal geen honger, dat scheelt dan weer

Iets met elk nadeel MarieLouisa 
Beterschap!

Grrr ik ben deze week helaas niks afgevallen en zelfs 2 ons aangekomen. Dat is natuurlijk niet veel maar ik baal evengoed. Ik heb mezelf toch teveel extra's gegeven denk ik afgelopen weekend.

Dolfje schreef op 19-10-2022 om 18:39:

Grrr ik ben deze week helaas niks afgevallen en zelfs 2 ons aangekomen. Dat is natuurlijk niet veel maar ik baal evengoed. Ik heb mezelf toch teveel extra's gegeven denk ik afgelopen weekend.

ah dat is balen :S

ik ben net terug van een week vanantie, 1,5 kg extra erbij, dus nu weer streng!

Hoi allemaal,

Ben hier terecht gekomen via google... Ben namelijk op zoek naar.... Ja naar wat eigenlijk? Lotgenoten? Mensen die weten wat dit dieet betekend? Mensen die allemaal hetzelfde doel hebben? Geen idee.... Even een korte toelichting dan maar!

Ben een jongeman van halverwege de 30. In 2019 heb ik de 1e keer ervaring opgedaan met dit dieet, destijds nog Cambridge! Werkte prima, was meer dan 10 kilo afgevallen. Vervolgens mee gestopt omdat ik dacht dat "ik het wel alleen kon verder". Lukte ook redelijk, totdat Corona om de hoek kwam kijken.... Heb een zoontje van ruim 5 jaar oud inmiddels, maar papa en mama zijn niet meer samen. Gelukkig is er sprake van co-ouderschap dus zie het mannetje gemiddeld zo'n 3 dagen per week. Echter door Corona natuurlijk veel alleen thuis gezeten, en dat heeft mij genekt. Veel nadenken, eenzaam voelen etc. En laat ik nu net een emotionele eter zijn....

Jullie raden het al, binnen de kortste keren waren die 10 kilo er weer aan. Hierdoor vorig jaar wederom aangemeld bij een andere consulent (de consulent welke ik de 1e keer had was ermee opgehouden). Hele fijne dame, hadden ook direct een klik! Vlak voor de feestdagen vorig jaar begonnen, en in maart dit jaar weer 5 kilo eraf. Echter kwam er toen de klad weer in, en ging ik steeds meer sprokkelen. Vond het ook lastig om niet mee te eten met m'n zoontje. Wil toch lekker met hem ontbijten, lunchen en avondeten! Zit ik daar met m'n shakes en andere maaltijdvervangers....

Enfin, meerdere gesprekken gehad met m'n consulent, en stapje omhoog gegaan om te kijken of dit een boost zou geven. Werkte aanvankelijk prima, maar ook nu kwam de klad er weer in, en wel in de zomer. Ben namelijk een echte bourgondische, dus ben wel van het culinair genieten zeg maar. Echter strookte dit natuurlijk niet met het dieet plan. Gevolg: gewicht schommelde op en neer. Kon me zelf steeds minder motiveren, en had er gewoon geen zin meer in! In augustus gestopt. Ben eerlijk naar mezelf en naar m'n consulent geweest. De motivatie was er gewoon niet meer, en dan wordt dit dieet wel heel erg moeilijk (zoals elk ander dieet trouwens). Volledig aan mezelf te wijten, maar het geld wat ik wekelijkse moest betalen voor de producten, waren dubbele kosten omdat ik me niet (helemaal) aan het dieet plan hield. Dus besloten om te stoppen.

Echter, nu zijn we ruim 2,5 maand verder, maar het begint weer aan me te vreten (toepasselijk woordgrapje). Had gedacht en gehoopt op een gezonde manier af te vallen, zonder speciaal dieet, maar na 1 of 2 weken val ik weer terug in oude gewoontes. Klinkt gek, maar de wil om af te vallen is gigantisch groot. Ben niet gelukkig in m'n lichaam, omdat ik weet hoe ik pak um beet 3 jaar geleden was. Het is zelfs zo erg dat m'n lichaam mij weerhoudt om eens werk te maken om een nieuwe dame te leren kennen!

Nu heb ik best wel wat berichten terug gelezen op dit forum, en volgens mij zijn hier alleen dames actief. Beetje awkward om hier dan als enige man te posten. Zoals geschreven, weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier doe... Misschien dat ik (onbewust) op zoek ben naar motivatie om toch weer dit dieet te volgen? En waar kan dit dan beter dan hier, waar iedereen in hetzelfde schuitje zit......

Hoi, man of vrouw maakt mij met meeschrijven niet uit. Denk dat we allemaal weten waar je het over hebt met terugvallen in oude gewoontes. Ik ben nu aan het afvallen en ben er nog lang niet maar ik weet van mezelf dat ik geen maat kan houden met wat dan ook. Het is bij mij zelden 1 koekje, dropje, biertje of bitterbal. Denk dat dat nooit over gaat maar ik weet nu wel dat ik het na een paar keer van het dieet afwijken ( ik wil het geen zondigen noemen) ik het weer terug kan pakken.

Vorige week was ik 2 ons aangekomen. Ga straks weer naar de consulent dus geef dan mijn gewicht weer door.

Dolfje schreef op 26-10-2022 om 07:57:

Hoi, man of vrouw maakt mij met meeschrijven niet uit. Denk dat we allemaal weten waar je het over hebt met terugvallen in oude gewoontes. Ik ben nu aan het afvallen en ben er nog lang niet maar ik weet van mezelf dat ik geen maat kan houden met wat dan ook. Het is bij mij zelden 1 koekje, dropje, biertje of bitterbal. Denk dat dat nooit over gaat maar ik weet nu wel dat ik het na een paar keer van het dieet afwijken ( ik wil het geen zondigen noemen) ik het weer terug kan pakken.

Vorige week was ik 2 ons aangekomen. Ga straks weer naar de consulent dus geef dan mijn gewicht weer door.

Nu ben ik wel benieuwd naar het resultaat van vanmiddag.....

Ha er was 2 kilo af! 84,3 kilo is het nu dus 9 kilo afgevallen tot nu toe.

Dolfje schreef op 26-10-2022 om 20:14:

Ha er was 2 kilo af! 84,3 kilo is het nu dus 9 kilo afgevallen tot nu toe.

Keep it up!!!

Jammer dat je aangekomen bent Marielouisa, maar hopelijk heb je er van genoten en kun je er weer tegenaan! Heb je ook een fijne vakantie gehad?

@Dolfje, kijk wat goed zeg, zoveel ook!  

@Limburg, Welkom! Voel je vrij om hier mee te schrijven. Zoals Dolfje ook al zei, het maakt niet uit, man of vrouw. Wel enorm herkenbaar wat je schrijft, zo stond ik er 2jr geleden ook voor (ook half 30, gescheiden en co-ouderschap). Ik ben met het dieet gestart om eerst aan mezelf te werken, goed in me vel te zitten etc voordat ik weer ging daten. Had er 1jr voor uitgetrokken en dat was me gelukt. Ook met vallen en opstaan uiteraard, het valt nou eenmaal niet mee. Voor mij was het voornamelijk het snacken in de avond voor de tv. Dit was een gewenning geworden.  Toen nam ik een reep in de avond, daar keek ik iedere dag naar uit! Het ontbijten en lunchen met m'n zoontje lijkt wat ongezellig, maar ik heb het toch gedaan. En als het mij lukt, dan lukt het jou ook! Succes met je keuze  

Hier weer afgevallen! Ik kom nu echt bij m'n streefgewicht in de buurt!
Ik weeg nu 52,4kg. 

Volgens mij wordt de tabel niet meer goed bijgehouden? Ik kom hier niet heel vaak, maar zal proberen om de tabel zo nu en dan bij te werken. 

Goed om te lezen dat dit dieet toch nog aanslaat bij (meerdere) personen. Ben aan het overwegen om toch weer het stappenplan te volgen, maar zit nog in dubio. Als ik dit ga doen, wil ik er ook 110% voor gaan! Maar kan en wil ik dit, met de gedachtegang dat ik dan de "eetmomenten" met m'n zoontje deels moet laten passeren? Of probeer ik er toch nog alles uit te slepen, zonder dit dieet?? Beide gedachtes zijn al door me heen gegaan, maar moet zeggen dat ik het oprecht een hele moeilijke keuze vind.....

Vind het trouwens wel mooi om de "succesverhalen" hier te lezen. Keep up the good vibe, jullie kunnen het!!!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.