Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


honing14 schreef op 18-09-2022 om 18:30:

[..]

Hopelijk heb je in ieder geval een fijne vakantie gehad !


Dat zeker! In het vliegtuig de fout in gegaan met noodles en chips en heb broodjes op vandaag maar morgen begin ik weer in stap 2. 

Mijn eigen weegschaal was net niet blij... Er zit gewoon 3 kilo bij.. Had wel iets verwacht maar dat niet. 

Koolhydraten trekken vocht aan. Om een kilo vet aan te komen moet je 7000 kcal meer eten dan je verbruikt. Zelf weet je ook wel of je 21.000 extra kcal hebt gegeten op vakantie. Ik vermoed van niet. Als je het nu weer oppakt zul je zien dat minstens een derde er binnen enkele dagen vanaf is. 

Ik kom ook ff koekeloere hier! Jullie zijn allemaal lekker bezig zeg, top!

@Dolfje, dat is wel balen maar op vakantie is het echt heel erg lastig hoor, dus kop op. Gewoon de draad weer verder op pakken  

@OTP jij ook weer eventjes terug. Ach jij hebt ze er zo weer afgeknald hé! 

@QL: Wauw je streef gewicht bereikt wat goed!!  

Welkom Emmelie! 

Hier zit ik er ook weer lekker in. Ik schommelde heel lang rond de 56,1/56,7kg. 
Maar nu 2 weken weer lekker bezig te zijn, was ik afgelopen vrijdag 54.7kg !! (wil iemand dit aanpassen in de tabel als er aanpassingen gedaan moeten worden?)
Dus ik zit er lekker in, en hoop het zo lekker vol te houden. Nog 4kg tot m'n ultieme droomgewicht! Ik hou me aan 1000kcal max per dag en dat is prima te doen. Ik hou wel mijn eten bij in een app, wat ik erg fijn vind  

Het gaat er ook wel weer vanaf maar het is wel even zonde. Maar goed vakantie was erg fijn en gezellig. Het is vooral de laatste dagen fout gegaan, op een gegeven moment kon ik geen sla meer zien dus heb wat vaker “verkeerde”  keuzes gemaakt. 
Begin nu gewoon weer opnieuw. 

OneTrickPony schreef op 18-09-2022 om 16:57:

[..]

Sole source is alleen producten: wat Cb500 was dus. Wanneer ze precies zijn overgegaan op 3 producten + een maaltijd weet ik niet maar ik weet wel dat het is omdat het niet meer mag van de NL Gezondheidsraad (? of het orgaan wat er over gaat in ieder geval) om zo een kcal restrictief dieet aan te bieden. In de UK mag het nog wel maar daar doen ze aan 4 producten op een dag meende ik te lezen op de Facebook groep. Stap 1a is dan alleen 4 producten en 1b is onze huidige stap 1.

Je moet het helemaal zelf weten maar ikzelf zou helemaal flauw worden van zo weinig eten op een dag. Je weet zelf het beste wat voor jou werkt natuurlijk, dus trek je gerust niks van mij aan.

Volgens mij sinds 2020 niet meer (om en nabij).

Vroeger kreeg je met CB 500 kcal op een dag binnen (rond de 167 kcal per zakje), nu met 1:1 dieet 600 kcal vanuit de shakes (rond de 207 kcal per zakje) en de rest vanuit je eiwit/groente. Dan kan je dus richting de 800 kcal uitkomen. In GB doen ze 3 producten in stap 1a en 4 producten in stap 1b. Stap 2 is bij hun 3 producten + avondeten. (groente/eiwit)

Vroeger stond er ook op de verpakkingen dat het 33% van je dagelijkse behoefte in zat en nu niet meer. ook is het aantal veranderd, bij sommige minder, bij anderen weer meer.

Een shake is iets van 54 gram, dus die laten staan hoeft niet persee (tenzij je wilt besparen). 

Dolfje schreef op 19-09-2022 om 07:56:

Mijn eigen weegschaal was net niet blij... Er zit gewoon 3 kilo bij.. Had wel iets verwacht maar dat niet.

Inderdaad vaak vocht

Bij mij was dat er in een week weer af

In ieder geval heb je genoten 

Dat is ook belangrijk!

Net bij de consulent gewogen, 88,1 maar dat is geen verassing.

Ik heb de tabel weer bijgewerkt, ik hoop dat alles nu klopt. Aan de nieuwe mensen: welkom! 
@Dolfje het is vast snel weer eraf, zal vast ook vocht bij zitten. Goed om te lezen dat je een fijne vakantie hebt gehad.

Iedereen weer veel succes gewenst, ook de "herintreders". Goed dat jullie het weer oppakken, komt vast helemaal goed!

vandaag gewogen

-15.3kg in totaalnu😁

Marielouisa schreef op 22-09-2022 om 22:57:

vandaag gewogen

-15.3kg in totaalnu😁

Wat goed!

Nou ik stond net op de weegschaal en ik weeg op mijn eigen weegschaal nu 87,2 dus een ons minder dan de dag van vertrek van de vakantie. Hopelijk woensdag bij de consulent dus nog wat er af. Hebben wel een feestweekend voor de boeg met vanavond een feestje en zaterdag en zondag een lokaal evenement. Maar goed ik doe mijn best om de schade te proberen te beperken. 

Wauw wat goed Marie Louisa! 

@Dolfje, dat is fijn dat je weer op dat gewicht zit. Kan het er vanaf nu mooi weer naar beneden! Ai.. die sociale gelegenheden helpen dan niet echt mee hé. Althans ik vind dat echt zo lastig altijd. 

Hier weer hetzelfde gewicht als vorige week vrijdag. Wat ik prima vind. Vorige week een weekend weggeweest, en afgelopen week ook een mindere dag gehad. Gelukkig dit weekend een rustig weekend Vinden jullie de weekenden ook zo lastig? Hier is het in weekenden vaak toch wat makkelijks eten, in de zin van afhalen of iets. Hoe gaan jullie daarmee om?

Ik vind de weekenden ook lastig, voor mijn gevoel hoort daar iets lekkers bij. Bij de film, een lunch of wat dan ook. Anders is het ook allemaal zo saai en hetzelfde. 
Voor onze vakantie haalde ik dan van die kleine bakjes kaasblokjes of zo bij de jumbo/Ah. En worteltjes met dip van Griekse yoghurt.   Dan had ik wel iets om naar uit te kijken. 
Eten afhalen doen we nu gewoon even niet, ok dit weekend op het festival moet ik even kijken wat ze hebben maar ik wil ook gewoon genieten. Maandag gaan we in elk geval weer hup terug naar het programma. 

Fijne resultaten lees ik hier weer, heel goed!

Als ik niet hoef af te vallen zijn de weekenden zeker voor uitzonderingen en snacken. Ik houd het dan in balans door doordeweeks vrij sober te eten en onder mijn kcal behoefte te gaan zitten. 

Maar als ik wil afvallen houd ik me 100% aan het schema. Dus ook geen alcohol of afhaal. Voor mij werkt dit dieet alleen als ik me er helemaal aan houd. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.