Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


hoi allemaal,
Ik heb het een tijdje laten versloffen, maar ben nu weer lekker bezig met shaken. Wil toch naar de 50 en ik weeg nu 56. Als ik klaar ben wil ik blijvend koolhydraatarm blijven eten, anders gaat het gewoon mis. Ik voel me veel beter en ik heb niet meer die snaaitrek. Wel zal ik dan bijvoorbeeld 1x per week een koolhydraatrijke maaltijd hebben, omdat soms een pasta of wat aardappeltjes wel lekker zijn. Misschien is dat ook iets voor jullie? Ik lees namelijk vaker dat jullie het ook moeilijk vinden om jullie in te houden en het is altijd als je weer iedere dag die koolhydraten gaat eten. Dan wordt het veel minder een strijd om op gewicht te blijven en je kan dan best wel veel eten en toch op gewicht blijven. 

Fijn dat het weer lekker gaat bij jou Yasminaaa! en wat goed dat je alvast aan het nadenken bent over wat hierna. Koolhydraten bevatten veel kcal en je eet er al snel teveel van dus het is heel slim om dat te beperken.

dank je wel OneTrickPony! Hoe ging het bij jou vandaag, welke stap doe jij nu? Ik heb wel een paar happen vlees op jammer genoeg, maar voor de rest heb ik het wel helemaal goed gedaan. Ik heb wel weer wat honger soms, maar dat is mooi want dat betekent dat er morgen weer wat af is. Vanaf morgen wel weer helemaal in het gareel. Hoe sneller eraf hoe beter. 

hoi allemaal. 
Gezellig om even mee te schrijven in de lijnbaan.. 
voor het eerst dit dieet aan het doen.. zit op dag 3, in stap 1.. maar vind dat t nog aardig gaat.. morgen een feestje, maar ik wil t volhouden!! Hoe zit het bij jullie? Vielen jullie veel af en bleef dat zo? Ben benieuwd naar jullie verhalen. Het stimuleert me altijd enorm.. 
groetjes! Emmelie 

Yasminaaa schreef op 16-09-2022 om 21:26:

dank je wel OneTrickPony! Hoe ging het bij jou vandaag, welke stap doe jij nu? Ik heb wel een paar happen vlees op jammer genoeg, maar voor de rest heb ik het wel helemaal goed gedaan. Ik heb wel weer wat honger soms, maar dat is mooi want dat betekent dat er morgen weer wat af is. Vanaf morgen wel weer helemaal in het gareel. Hoe sneller eraf hoe beter.


Doe jij sole source (vroegere CB500) dan of de huidige stap 1? Want dan mag vlees gewoon toch? Een paar happen extra val je echt niet minder van af hoor. Je doet het goed!  

De honger is heel herkenbaar, die heb ik ook best vaak. Ik doe stap 1 maar eet wel meer groenten in de avond en meestal ook een kom versgemaakte soep van gepureerde groenten rond een uur of 16.00. Soms stap 2 want dan neem ik een cappuccino. 

Emmelie84 schreef op 16-09-2022 om 21:45:

hoi allemaal.
Gezellig om even mee te schrijven in de lijnbaan..
voor het eerst dit dieet aan het doen.. zit op dag 3, in stap 1.. maar vind dat t nog aardig gaat.. morgen een feestje, maar ik wil t volhouden!! Hoe zit het bij jullie? Vielen jullie veel af en bleef dat zo? Ben benieuwd naar jullie verhalen. Het stimuleert me altijd enorm..
groetjes! Emmelie

Hoi en Succes! De eerste dagen zijn het lastigste. Als je het feestje bent doorgekomen zonder smokkelen wordt het daarna steeds makkelijker. Want ‘toen’ lukte het ook, dus waarom ‘nu’ niet? Kun je jezelf dan vertellen.

Ik ben vorig jaar dik 20 kilo afgevallen in grotendeels stap 1, 2 en 3. Als je het een beetje beu wordt na verloop van tijd kun je beter een stap omhoog gaan dan er opeens de brui aan geven en dan een poosje in die stap blijven.

Je blijft alleen slank als je goed op- en afbouwt en daarna ook op blijft letten. Ik was vorig jaar zomer klaar en ben nu voor de tweede keer een rondje shaken van een paar weken aan het doen omdat er weer een paar kilo aan was. We hebben levenslang  

OneTrickPony schreef op 17-09-2022 om 13:26:

[..]


Doe jij sole source (vroegere CB500) dan of de huidige stap 1? Want dan mag vlees gewoon toch? Een paar happen extra val je echt niet minder van af hoor. Je doet het goed!

De honger is heel herkenbaar, die heb ik ook best vaak. Ik doe stap 1 maar eet wel meer groenten in de avond en meestal ook een kom versgemaakte soep van gepureerde groenten rond een uur of 16.00. Soms stap 2 want dan neem ik een cappuccino.

Ik doe eigenlijk een soort van de vroegere cambridge. Dat werkt voor mij het beste. En als ik dan n paar happen van iets koolhydraatarms snoep val ik nog steeds af. Zo houd ik mijn mond goed op slot. Vandaag 2 shakes en een paar happen kip en een paar spekreepjes op van het eten van mijn man. 

Emmelie84 schreef op 16-09-2022 om 21:45:

hoi allemaal.
Gezellig om even mee te schrijven in de lijnbaan..
voor het eerst dit dieet aan het doen.. zit op dag 3, in stap 1.. maar vind dat t nog aardig gaat.. morgen een feestje, maar ik wil t volhouden!! Hoe zit het bij jullie? Vielen jullie veel af en bleef dat zo? Ben benieuwd naar jullie verhalen. Het stimuleert me altijd enorm..
groetjes! Emmelie

Welkom! Gewoon goed volhouden. In mijn omgeving weet bijna niemand dat ik dit doe. Wel fijn heb je ten minste geen irritant commentaar, zeker in het begin is dat fijn om geen gezever erover te krijgen.

Als je op een feestje bent zeg je als iemand iets vraagt gewoon dat je net al hebt gegeten. Werkt goed.

Yasminaaa schreef op 17-09-2022 om 19:08:

[..]

Ik doe eigenlijk een soort van de vroegere cambridge. Dat werkt voor mij het beste. En als ik dan n paar happen van iets koolhydraatarms snoep val ik nog steeds af. Zo houd ik mijn mond goed op slot. Vandaag 2 shakes en een paar happen kip en een paar spekreepjes op van het eten van mijn man.

Doe je het met de huidige producten? Want daar zitten wel minder kcal en dergelijke in dan in die van vroeger. Let je er op dat je niet te weinig binnenkrijgt? Deze producten zijn er op afgestemd dat je of 4 producten per dag neemt of 3 en een maaltijd met groenten en eiwit. Twee is echt heel weinig. 


Het is niet mijn bedoeling om je terecht te wijzen maar ik wilde niet niks er over zeggen.

Ik heb lang geleden maanden CB500 gedaan en nadien erg veel haaruitval gehad. Dat had ik na afgelopen jaar zoveel te zijn afgevallen helemaal niet. Het is ook niet voor niets dat dit dieet onder streng toezicht staat en sole source niet meer mag in Nederland. 

Nou we reizen vandaag weer naar huis dus vanaf morgen is het gedaan met de pret. Heb overwegend geprobeerd weinig koolhydraten te eten maar heb vanmorgen wel broodjes gesmeerd voor onderweg vandaag. Normaal haalden we op vakantie elke dag broodjes en chips en nu echt maar minimaal. Hopelijk is de schade op de weegschaal niet al te erg...

OneTrickPony schreef op 18-09-2022 om 07:31:

[..]

Doe je het met de huidige producten? Want daar zitten wel minder kcal en dergelijke in dan in die van vroeger. Let je er op dat je niet te weinig binnenkrijgt? Deze producten zijn er op afgestemd dat je of 4 producten per dag neemt of 3 en een maaltijd met groenten en eiwit. Twee is echt heel weinig.


Het is niet mijn bedoeling om je terecht te wijzen maar ik wilde niet niks er over zeggen.

Ik heb lang geleden maanden CB500 gedaan en nadien erg veel haaruitval gehad. Dat had ik na afgelopen jaar zoveel te zijn afgevallen helemaal niet. Het is ook niet voor niets dat dit dieet onder streng toezicht staat en sole source niet meer mag in Nederland.

Nee ik gebruik koolhydraatarme shakes van een ander melk en ik neem heel veel vitaminepillen (en ook speciaal extra vitamine voor mijn haar en huid). Vanaf wanneer mag sole sourche niet meer? Ik probeer in totaal dagelijks te zitten op 500 kcal per dag net zoals modifast en cambridge vroeger en op minder dan 50 gram koolhydraten per dag. Als ik toch iets koolhydraatarms pak dan laat ik 1 shake staan.  En wat betekent sole sourche eigenlijk? 

Ik gebruik dit als een reset en als de voorbereiding op een koolhydraatarme levensstijl zodat ik ook slank blijf.

Dolfje schreef op 18-09-2022 om 10:51:

Nou we reizen vandaag weer naar huis dus vanaf morgen is het gedaan met de pret. Heb overwegend geprobeerd weinig koolhydraten te eten maar heb vanmorgen wel broodjes gesmeerd voor onderweg vandaag. Normaal haalden we op vakantie elke dag broodjes en chips en nu echt maar minimaal. Hopelijk is de schade op de weegschaal niet al te erg...

Dan zal het vast wel meevallen. Wie weet ben je dan zelfs nog wel afgevallen.. je weet maar nooit toch. Ik hoop het in ieder geval voor je. En zo niet dan heb je vast toch een mooie vakantie gehad. Genieten is ook belangrijk, zeker op vakantie.

Yasminaaa schreef op 18-09-2022 om 14:20:

[..]

Nee ik gebruik koolhydraatarme shakes van een ander melk en ik neem heel veel vitaminepillen (en ook speciaal extra vitamine voor mijn haar en huid). Vanaf wanneer mag sole sourche niet meer? Ik probeer in totaal dagelijks te zitten op 500 kcal per dag net zoals modifast en cambridge vroeger en op minder dan 50 gram koolhydraten per dag. Als ik toch iets koolhydraatarms pak dan laat ik 1 shake staan. En wat betekent sole sourche eigenlijk?

Ik gebruik dit als een reset en als de voorbereiding op een koolhydraatarme levensstijl zodat ik ook slank blijf.

Sole source is alleen producten: wat Cb500 was dus. Wanneer ze precies zijn overgegaan op 3 producten + een maaltijd weet ik niet maar ik weet wel dat het is omdat het niet meer mag van de NL Gezondheidsraad (? of het orgaan wat er over gaat in ieder geval) om zo een kcal restrictief dieet aan te bieden. In de UK mag het nog wel maar daar doen ze aan 4 producten op een dag meende ik te lezen op de Facebook groep. Stap 1a is dan alleen 4 producten en 1b is onze huidige stap 1. 

Je moet het helemaal zelf weten maar ikzelf zou helemaal flauw worden van zo weinig eten op een dag. Je weet zelf het beste wat voor jou werkt natuurlijk, dus trek je gerust niks van mij aan.

Dolfje schreef op 18-09-2022 om 10:51:

Nou we reizen vandaag weer naar huis dus vanaf morgen is het gedaan met de pret. Heb overwegend geprobeerd weinig koolhydraten te eten maar heb vanmorgen wel broodjes gesmeerd voor onderweg vandaag. Normaal haalden we op vakantie elke dag broodjes en chips en nu echt maar minimaal. Hopelijk is de schade op de weegschaal niet al te erg...

Hopelijk heb je in ieder geval een fijne vakantie gehad !


Gisteren bij consulente geweest , 1 kg eraf
Avond ervoor werk uitje gehad Wel opgelet maar wel een bitterbal genomen en een toetje 
Toen op de dag vh wegen een kilo zwaarder 🙁 Dus eigenlijk 2 eraf
Ga morgen weer wegen denk ik

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.