Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


Ik heb een fulltime kantoorbaan en een partner maar geen kinderen. Als ik lijn kook ik alleen voor mezelf. Ik maak elke paar dagen een grote pan verse soep die ik op werkdagen meeneem in een thermoskan voor rond een uur of 14-15 om de honger wat te stillen. En ik kook voor minstens 2 dagen het avondeten. Vaak bloemkool- of broccolirijst met nog een andere groente zoals broccoli of courgette en 100 gram vlees of vis.

Groenten eet ik altijd veel meer dan volgens het boekje. 

honing14 schreef op 09-09-2022 om 22:59:

hoe ziet jullie leven er verder uit ?
qua kinderen, werk etc
Ik werk 40u ,soms ook het weekend en heb een dochter van 3. Hierdoor heb ik weinig tijd voor sport en koken enzo


Ik ben 38 jaar en heb 2 kinderen van 1 en 3. Ik werk 24 uur (32 uur op contract, maar heb 8 uur ouderschapsverlof). Ik werk in een technisch bedrijf als engineer. Het is leuk werk en afwisselend, soms loop ik 5k stappen per dag, de andere maar 1k. Ik probeer elke lunch pauze te wandelen en deze stappen te loggen bij mijn conquerer challenge. En ik haal soms de kinderen op bij het kdv op de fiets (we hebben een fiets kar). We gaan met het geld van m'n opa een zwift opstelling bouwen:
https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/zwift-livingroom-gear-1536563514.jpg?crop=1xw:1xh;center,top&resize=480:*

ik heb een oude Trek sport hybride fiets die we daarvoor gaan gebruiken en heb deze onlangs vervangen door een nieuwe trek fiets  
ik ben dol op fietsen fietste toen ik rond de 80 woog ook wel eens naar m'n werk a 20 km. 
Ik probeer wel elke dag te bewegen en heb ook een stappenteller gekocht (Xiaomi Mi Band 6) en dat vind ik wel een uitkomst, probeer dan nog wat extra te pakken.
Vooral het bos ingaan met de kinderen vind ik leuk. En probeer echt weekenden vrij te houden zodat we spontaan dingen kunnen doen en dus weer even wat km's te maken

De eerste anderhalve kilo is er weer af! nog 2,8 te gaan en dan passen mijn kleren als het goed is weer lekker. 

Net zoals voor de zomer vind ik me ertoe zetten als er maar een paar kilo af moet echt killing. In 2021 was het echt een commitment en was ik hele avonden voor en na foto’s aan het kijken en oude topics aan het doorlezen. Super gemotiveerd. Maar nu…: 

Ik weet dat het tijdelijk is en bovendien nodig omdat ik anders binnen een jaar weer terug bij af ben. En ik vind de shakes en repen zelfs lekker en makkelijk. Ook weer meer groenten eten vind ik heerlijk. Maar ik mis het snacken en snoepen zo. En de vrijheid om te nemen waar je zin in hebt. Dus: wil ik vandaag brood of havermout? Brie of pindakaas? Even makkelijk doen met een pizzaatje op zondag? ‘Mag’ allemaal niet. 

En ik doe mijn best om mijn mindset weer om te zetten van ‘mag niet’ naar ‘wil ik nu niet’ maar de chagrijnigheid overheerst wel hoor

hoe is dat bij jullie?

lekker bezig !
De eerste 3 kg na de vakantie zijn er hier ook af ! 
ik zit er wel weer in geloof ik
Dag voor dag !

Lekker bezig Honing! Hoe voel je je verder? Je gaat als een speer!
Hier -1,8 na precies een week. Blij! Ik voel me, en zie in de spiegel, ook precies waar het er af is. Dit zijn precies de kilootjes die me wat molliger maakten. Dus ik weet waar ik het voor doe. Maar leuk vind ik het nog steeds niet haha!

ja gaat lekker En ik hou vol .

Zaterdag weer naar consulente. 
Maar heb nog een lange weg te gaan. Er moet eigenlijk 30 kilo vanaf …. 

hoi hoi!

Wat goed Onetrackpony en Honing!
Ik ga morgen op vakantie, dat maakt me wat nerveus, kom ik toch voor meer lastigere keuzes te staan. 
Mijn doel is gelijk blijven. In overleg met consulente neem ik alleen 1 product per dag. Verder eet ik koolhydraatarm, dus met name salades en vlees vis. En ik zorg voor voldoende beweging, dagelijks een flinke wandeling maken. We gaan zien of het lukt.

Ik merk nu al dat ik iets minder consequent ben, volgens mij door de vakantie in aantocht. Daarna wil ik weer keihard aan de bak om eindelijk onder de 90 te komen.

Ik weeg nu 93,8kg
Deze week afgevallen: 0,8kg
Totaal afgevallen: 9,7kg 

Fijne vakantie Aimee! Het gaat je vast lukken om gezonde keuzes te maken Als ontbijt kun je denken aan eieren en je zou bouillonpoeder mee kunnen nemen voor de zoute smaak en de moeilijke momentjes.

In welke stap zit je? Ik wil je niet in verwarring brengen zo kort voor de vakantie maar je zou ook nog kunnen overwegen om tijdelijk wat stappen op te bouwen en na de vakantie weer af te bouwen. Dat kan ook in enkele dagen, dus als je nu in stap 1 zit vandaag zuivel erbij en morgen fruit. dan kun je de derde dag een product inleveren en een beetje granen nemen. En dan daar blijven of verder opbouwen en na de vakantie weer afbouwen. Op die manier blijf je wel in je hoofd verbonden aan de producten en is je lijf niet van slag door het andere voedsel, dat helpt bij mij om het niet helemaal uit de klauwen te laten lopen. Zelf heb ik ook de ervaring dat ik dan denk ‘ik ga na de vakantie wel weer verder’ en dan raak ik zo gedemotiveerd.

Hier ben ik inmiddels wel een beetje gewend, zo een week verder. Ik overweeg toch om over te stappen naar stap 2 of 3 (ik zit nu in 1) omdat er maar zo weinig af moet en ik me toch wel slap voel gedurende de dag. En van een cappuccino en een appel word ik toch wel heel gelukkig

honing14 schreef op 09-09-2022 om 22:59:

hoe ziet jullie leven er verder uit ?
qua kinderen, werk etc
Ik werk 40u ,soms ook het weekend en heb een dochter van 3. Hierdoor heb ik weinig tijd voor sport en koken enzo

Ik werk fulltime, heb een kantoorbaan. Ik werk deels thuis en deels op locatie. Ik woon samen met mijn man en onze twee katten. Door gezondheidsproblemen die zijn ontstaan als gevolg van corona sport ik momenteel niet, het gaat helaas niet. Ik hoop onder begeleiding het binnenkort weer te kunnen oppakken. Ik sportte voorheen 4x per week, wat ook zeker hielp om op gewicht te blijven.

OneTrickPony schreef op 12-09-2022 om 10:53:

De eerste anderhalve kilo is er weer af! nog 2,8 te gaan en dan passen mijn kleren als het goed is weer lekker.

Net zoals voor de zomer vind ik me ertoe zetten als er maar een paar kilo af moet echt killing. In 2021 was het echt een commitment en was ik hele avonden voor en na foto’s aan het kijken en oude topics aan het doorlezen. Super gemotiveerd. Maar nu…:

Ik weet dat het tijdelijk is en bovendien nodig omdat ik anders binnen een jaar weer terug bij af ben. En ik vind de shakes en repen zelfs lekker en makkelijk. Ook weer meer groenten eten vind ik heerlijk. Maar ik mis het snacken en snoepen zo. En de vrijheid om te nemen waar je zin in hebt. Dus: wil ik vandaag brood of havermout? Brie of pindakaas? Even makkelijk doen met een pizzaatje op zondag? ‘Mag’ allemaal niet.

En ik doe mijn best om mijn mindset weer om te zetten van ‘mag niet’ naar ‘wil ik nu niet’ maar de chagrijnigheid overheerst wel hoor

hoe is dat bij jullie?

Goed bezig hoor! Je bent vast in no-time weer klaar. 

Ik houd het over het algemeen goed vol, en chagrijnig ben ik er ook niet van geweest. De knop was ineens helemaal om zeg maar. Ik merkte een aantal weken geleden wel dat ik toe was aan opbouwen, ik leefde er naartoe. Net of werd het moeilijker om me aan het dieet te houden met de eindstreep in zicht ofzo.

honing14 schreef op 12-09-2022 om 19:23:

lekker bezig !
De eerste 3 kg na de vakantie zijn er hier ook af !
ik zit er wel weer in geloof ik
Dag voor dag !

Top! Goed bezig hoor! 

Aimee91 schreef op 14-09-2022 om 08:05:

hoi hoi!

Wat goed Onetrackpony en Honing!
Ik ga morgen op vakantie, dat maakt me wat nerveus, kom ik toch voor meer lastigere keuzes te staan.
Mijn doel is gelijk blijven. In overleg met consulente neem ik alleen 1 product per dag. Verder eet ik koolhydraatarm, dus met name salades en vlees vis. En ik zorg voor voldoende beweging, dagelijks een flinke wandeling maken. We gaan zien of het lukt.

Ik merk nu al dat ik iets minder consequent ben, volgens mij door de vakantie in aantocht. Daarna wil ik weer keihard aan de bak om eindelijk onder de 90 te komen.

Ik weeg nu 93,8kg
Deze week afgevallen: 0,8kg
Totaal afgevallen: 9,7kg

Wauw, al bijna 10 kg eraf! Je gaat lekker! Fijne vakantie, vergeet niet te genieten hoor. Als je op gewicht blijft is dat super, en mocht dat lastig blijken, dan pak je het na je vakantie gewoon weer op.


Ik heb over ongeveer 2 weken vakantie, waarvan we 1 week naar het buitenland gaan. Ik vind het ook spannend. Maar ik ben er zo aan toe, en ik heb er ontzettend veel zin in. 


Gisteren had ik weer een afspraak bij de consulente, na 2 weken niet te zijn geweest:

Afgevallen sinds vorige afspraak: 0,9 kg

Huidig gewicht: 69,3 kg

Totaal afgevallen: 16,1 kg

Dus: ik heb m'n streefgewicht van 70 kg gehaald! Woehoeeee 


Ik start deze week in stap 5, en ga over 2 weken weer naar de consulente. Kan nog mooi even voor de vakantie. Dan ga ik waarschijnlijk naar stap 6. 


QueenLizzy schreef op 14-09-2022 om 13:19:

[..]

Gisteren had ik weer een afspraak bij de consulente, na 2 weken niet te zijn geweest:

Afgevallen sinds vorige afspraak: 0,9 kg

Huidig gewicht: 69,3 kg

Totaal afgevallen: 16,1 kg

Dus: ik heb m'n streefgewicht van 70 kg gehaald! Woehoeeee


Ik start deze week in stap 5, en ga over 2 weken weer naar de consulente. Kan nog mooi even voor de vakantie. Dan ga ik waarschijnlijk naar stap 6.


Gefeliciteerd  Wat fijn!

Ik moes gisteren wegen om 11:45, ik woog thuis 109 (met kleding) en bij de consulente 106.7  

Afgevallen sinds vorige afspraak: 0,4 kg

Huidig gewicht: 107.6 kg

Totaal afgevallen: 14.6 kg


Smiddags woog ik 108 met kleding dus ik was m'n patat van zondagavond water weer kwijt
Nu moet ik wachten tot volgende week donderdag of ik dan wat meer ben afgevallen.

QueenLizzy schreef op 14-09-2022 om 13:19:

[..]

Wauw, al bijna 10 kg eraf! Je gaat lekker! Fijne vakantie, vergeet niet te genieten hoor. Als je op gewicht blijft is dat super, en mocht dat lastig blijken, dan pak je het na je vakantie gewoon weer op.


Ik heb over ongeveer 2 weken vakantie, waarvan we 1 week naar het buitenland gaan. Ik vind het ook spannend. Maar ik ben er zo aan toe, en ik heb er ontzettend veel zin in.


Gisteren had ik weer een afspraak bij de consulente, na 2 weken niet te zijn geweest:

Afgevallen sinds vorige afspraak: 0,9 kg

Huidig gewicht: 69,3 kg

Totaal afgevallen: 16,1 kg

Dus: ik heb m'n streefgewicht van 70 kg gehaald! Woehoeeee


Ik start deze week in stap 5, en ga over 2 weken weer naar de consulente. Kan nog mooi even voor de vakantie. Dan ga ik waarschijnlijk naar stap 6.


Gefeliciteerd wat goed !!!! Lekker hoor 

In hoeveel tijd heb je dit gedaan ? 

Wauw QueenLizzy, gefeliciteerd!!  ga je nu op- en afbouwen? Fijn dat jij ook nog op vakantie mag. Het weer hier is inmiddels wel echt omgeslagen hè! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.