Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


Elly.M schreef op 09-07-2022 om 09:58:

@Marielouise, ik zal eens kijken naar die repen. Ben van plan deze week en komende week in ieder geval af te maken, consulente gaf aan dat ik evt kon beginnen met stap 4. Daar mag je een graanproduct en zuivel bij, zodoende ook meer variatie op alle zoetigheid van alleen shakes en repen.
Gisteren bij de consulente geweest, maandagavond gestart en 1,5 kilo eraf. Niet verkeerd in 4 dagen. Ben tevreden.

Mooie start zo! 

Ik merk dat ik steeds meer de behoefte krijg om ook weer zuivel te eten, en graanproducten. Ik kijk er echt naar uit. Maar ik wil het nog een paar weken zo volhouden voor ik naar een andere stap ga. In totaal nog 5 kg te gaan tot m'n streefgewicht... Gaat me lukken. 

hoi hoii,

Even een vraagje. In het verleden heb ik dit een tijdje gedaan. De 500 en ben daarmee 15 kilo mee afgevallen. Ik heb begrepen dat het nu iets anders in elkaar steekt qua fases. 
Waar ik nu voornamelijk benieuwd naar ben zijn de kosten van de shakes p.w als je zoiets van 500 volgt, fase 1.
Pb is ook prima hoor maar zit enorm te twijfelen aan 2 dieeten. Maar de kosten zijn nu ook even belangrijk qua huidige situatie. 
Maar ik weet dat cambridge voor mij werkt. 

Is er iemand dat mij kan helpen via dit forum?

@Thiu, Dat klopt! Het is een beetje veranderd. De stappen van '' vroeger'' zijn wat anders. De stap 2 van toen, is nu stap 1 geworden. 500kcal is natuurlijk ook gewoon veel te weinig. Nu mag je in stap 1 groente en vlees, bijv als avondeten ipv een shake.
Maar als je geen groente/vlees pakt, ben je gewoon hetzelfde kwijt per shake want deze ga je niet skippen in stap 1. De shakes/smoothies kosten € 2,75 ps. 

Elly.M schreef op 09-07-2022 om 09:58:

@Marielouise, ik zal eens kijken naar die repen. Ben van plan deze week en komende week in ieder geval af te maken, consulente gaf aan dat ik evt kon beginnen met stap 4. Daar mag je een graanproduct en zuivel bij, zodoende ook meer variatie op alle zoetigheid van alleen shakes en repen.
Gisteren bij de consulente geweest, maandagavond gestart en 1,5 kilo eraf. Niet verkeerd in 4 dagen. Ben tevreden.

Wauw wat een start!! Goed bezig, hou vol!

Lovely89 schreef op 11-07-2022 om 09:44:

@Thiu, Dat klopt! Het is een beetje veranderd. De stappen van '' vroeger'' zijn wat anders. De stap 2 van toen, is nu stap 1 geworden. 500kcal is natuurlijk ook gewoon veel te weinig. Nu mag je in stap 1 groente en vlees, bijv als avondeten ipv een shake.
Maar als je geen groente/vlees pakt, ben je gewoon hetzelfde kwijt per shake want deze ga je niet skippen in stap 1. De shakes/smoothies kosten € 2,75 ps.

Dankjewel voor de uitleg. Prijs was toen €2,70 dus valt mee. 😉

Er zijn ook andere producten waar je uit kunt kiezen, en sommige zijn duurder. Maar je kunt het wat dat betreft zo duur maken als je wilt. Repen en de maaltijden zijn bijvoorbeeld duurder. 
Ik neem meestal één reep, één shake en één portie pap per dag. 

Ik moet overmorgen wegen maar merk dat ik me gisteren en vandaag wat futloos voel, hadden jullie dat ook in de 2e week? Lichte hoofdpijn steeds. Ik hoop dat ik woensdag er wat af ben, deze week is m'n motivatie wat minder hoog dan de eerste week. En ik moet nog zolang😂

@marielouisa, ja ik had het ook. Heb nu het gymjunkies lifestyle plan besteld. Echt vele malen beter. Je eet alles, maar in kleine porties. Qua kcal kom je op nog geen 1200 en het is echt een levensstijl die je aanleert. 1:1 is (voor mij) op de lange termijn niet vol te houden, buiten het feit dat het gewoon alleen maar zoet is. Bij Gymjunkies is alles van a tot z uitgeschreven, geen shakes en repen die je moet kopen- maar échte voeding, heel makkelijk, budget vriendelijk en ik voel me 100x beter qua energie en ‘happiness-factor’. Ken verschillende mensen die er 25+ kilo mee zijn afgevallen, ik ga ervoor🤩

@Lovely89, dankjewel! Hoe gaat ie bij jou? 

@Elly: fijn dat je iets hebt gevonden dat bij je past, succes! 

@Marielouisa: ik had dat niet, maar ik heb wel veel gehoord dat mensen in het begin hoofdpijn hadden. 

Ik ben vanmiddag weer bij de consulente geweest. Deze keer -0,6 kg. Ik had op meer gehoopt, maar het is natuurlijk prima. Inmiddels -10,6

Startgewicht: 85,4
Streefgewicht: 70
Huidig gewicht: 74,8
Afgevallen: 10,6

vandaag is het al wat beter, ik ga denk ik even met de consultente overleggen, die zie ik om 10:45. En vanochtend was ik 117.6 kg op de weegschaal  dat maakt me dan weer blij. Nu lekker veel warm water drinken.
@Elly, ik heb het opgezocht, succes met dat dieet! Hoop dat het net zo goed gaat als Cambridge bij mij en Queenlizzy

Super weer 0,6 eraf, gisteren was ik thuis aangekomen dus het kan echt alle kanten opgaan he. Hoe was je vocht?

Het kan echt alle kanten op hè! Ik weet dat het onmogelijk is om aan te komen als je je aan het dieet houdt en je maar zo weinig calorieën binnen krijgt, maar er gebeurt natuurlijk van alles in je lijf. Blijft irritant als je je gewicht ziet schommelen als je aan het diëten bent. Fijn dat het nu iets beter gaat qua hoofdpijn! Hopelijk verdwijnt het en komt het niet meer terug.

Ik ben er gevoelig voor om vocht vast te houden. M'n vocht was nu ook weer hoog, net als vorige week. Maar vorige week was ik net ongesteld geworden en bovendien heb ik een nieuw spiraaltje gekregen. Hormonen/vocht vasthouden is voor mij een heel bekende combinatie, dus het kan daar misschien mee te maken hebben. Maar ik heb het vaak ook als het heel warm is, bij zout eten, als ik alcohol heb gedronken en als ik heb gereisd (m'n enkels zien er dan echt niet meer uit). 

Ach ja, ik ben netjes afgevallen en vol goede moed de nieuwe week ingegaan. Ik heb gisteren mezelf getrakteerd op een zakje pop squares voor de TV, even lekker (verantwoord) knabbelen

die pop tarts zijn goed he!

Ik was 1.9kg afgevallen 😊 verwacht dat het nu wat langzamer gaat maar ben er wel blij mee. Meteen erna een reep gegeten, had wel honger😅

Ja vocht vast houden zie je goed gelukkig, dan weet je het ook dat het daar aan licht meteen

Wauw, 1,9! Heel fijn! Zelfs als het vanaf nu iets minder hard gaat, ben je nog altijd lekker op dreef.
Ik ben gemiddeld ongeveer een kilo per week afgevallen. Ben er heel tevreden mee. Het valt ook echt goed op nu dat ik ben afgevallen, heb al veel complimenten gehad en dat voelt ook goed. Ik doe het voor mezelf natuurlijk, maar toch is dat wel fijn. 
En nu moet ik weer iets verzinnen om vanavond te eten... Ben een beetje inspiratieloos. Iemand nog leuke/lekkere ideeën?

@Elly, fijn dat je iets hebt gevonden wat beter bij je past! 

@QL, -0,6kg is natuurlijk ook gewoon super netjes hé! En je bent gewoon al bijna bij je streefgewicht, hoe fijn is dat   

@Marie, jeetje wat een hoop eraf!! Dat motiveert wel om lekker door te blijven gaan. Hou vol hé! 

Hier gaat het eigenlijk ontzettend lekker. Sinds een week weer écht aan het opletten, minder koolhydraten, meer water (want ook dat verslonsde ik een beetje). En ik ben al 2kg kwijt! Zal ook wel vocht zijn hoor, maar eraf is eraf  

Ik heb de tabel weer bijgewerkt  
@Marielouisa, ik weet niet of het van jou klopt zo? Je had alleen aangegeven 1,9 te zijn afgevallen namelijk, dus ik hoop dat het zo juist is. Zo niet, wil je het dan volgende keer goed in je bericht erin zetten? Scheelt mij weer

Fijn weekend alvast!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.