Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


Marielouisa schreef op 06-07-2022 om 10:23:

[..]

Ja ik vergeet nu zelfs mn eerste shake te nemen. En vanochtend weer gewogen thuis, 118.3 kg dus al 4.4 sinds ik ben begonnen. Fantastisch toch, houd dit aan als motivatie.

Heb je instagram? Ik volg bepaalde hashtags en kijk naar die before en after pics op momenten dat ik het moeilijk heb. En ik geef mezelf bij elke 5 kg bij de consulente een kado, om het leuk te houden. Heb voor deeerste een mooie prent aan de muur gekocht van Robin Pieterse

De volgende 5 kg weet ik nog niet, maar ga binnenkort shoppen in Den Haag en vindt dan vast wel wat leuks

Dat is wel een goed systeem idd, jezelf belonen. Ben nu 2 dagen bezig en 1,5 kilo (vocht) eraf. Ben erg benieuwd hoe het zich ontwikkelt haha. Ja ik heb insta, volg ook wel een aantal hashtags en dat werkt wel motiverend. 4,4 kilo hee, wauw echt goed bezig! 

Elly.M schreef op 06-07-2022 om 09:40:

[..]

Ja precies, het gaat hopelijk wel beter na een paar dagen. Ik kan gewoon niet slapen in de avond, echt heel vervelend. Misschien vanavond maar even een gekookt eitje nemen voordat ik m’n bed in ga. Wel lekker hè, voor de afwisseling af en toe een cola zero of wat suikervrije limo. Hoe lang zit je al in stap 1?

Ik ben 28 april begonnen, dus ik ben nu bijna 10 weken bezig. Ik zit nog altijd in stap 1. Inmiddels is m'n BMI gezakt van 26,7 naar 23,5 en ben ik dus 10 kg afgevallen. M'n kleinere spijkerbroeken gaan inmiddels weer dicht 😁 Ik heb mezelf beloofd te gaan shoppen als de laatste 5 kg ook weg zijn. Nu al zin in. 

QueenLizzy schreef op 06-07-2022 om 11:39:

[..]

Ik ben 28 april begonnen, dus ik ben nu bijna 10 weken bezig. Ik zit nog altijd in stap 1. Inmiddels is m'n BMI gezakt van 26,7 naar 23,5 en ben ik dus 10 kg afgevallen. M'n kleinere spijkerbroeken gaan inmiddels weer dicht 😁 Ik heb mezelf beloofd te gaan shoppen als de laatste 5 kg ook weg zijn. Nu al zin in.

Super knap van je! Je hebt in ieder geval een heel gezond BMI nu, dat is belangrijk. Fijn gevoel ook hè, als je je spijkerbroeken weer aankunt! Geeft toch een stukje extra bevestiging en motivatie. En respect hoor, 10 weken stap 1! Is dat niet killing? 

Elly.M schreef op 06-07-2022 om 11:45:

[..]

Super knap van je! Je hebt in ieder geval een heel gezond BMI nu, dat is belangrijk. Fijn gevoel ook hè, als je je spijkerbroeken weer aankunt! Geeft toch een stukje extra bevestiging en motivatie. En respect hoor, 10 weken stap 1! Is dat niet killing?

Op een gegeven moment ben je er aan gewend. Je weet niet beter en je ziet resultaat. Ik denk dat als ik geen resultaat zie, dat ik dan het niet lang kan volhouden. Ik heb in 2015 ook cambridge gedaan, maar dan de 500 variant (500 kcal per dag aan shakes en niet bij eten zoals nu in stap 1) en was in 4 maanden 30 kg kwijt. Dat merk je echt in de maten en hoe snel het weer los zit. 

Bij mij is elke 10 kg eraf een kleding maat minder. Dus per maand was ik toen 7.5 kg kwijt (zal nu wat minder zijn) en moet je denken aan een kledingmaat minder per 5/6 weken Dus QueenLizzy zit nu al in een maat minder en hoeft nog maar 5 kg, lekker!

@Marielouisa, dat is waar. Echt goed van haar! En ja, het wordt vanzelf beter. Ik ken een dame die in stap 2 is begonnen en in 6 weken 10 kilo kwijtgeraakt is, dat terwijl zij niet eens veel te zwaar leek. Denk dat het sowieso per lichaam verschilt hoeveel en hoe snel je afvalt. Het extreme hongergevoel is nu wel redelijk weg ‘s avonds, ik geef er gewoon niet aan toe. De hoofdpijn is echter nog wel aanzienlijk en daar sta ik mee op en ga ik mee naar bed. Ibuprofen, paracetamol en 2,5/3 liter water per dag helpen daar niet tegen. Heb jij daar ook last van (gehad)? Is dat misschien een tekort aan zout en/of elektrolyten? 

Elly.M schreef op 07-07-2022 om 11:45:

@Marielouisa, dat is waar. Echt goed van haar! En ja, het wordt vanzelf beter. Ik ken een dame die in stap 2 is begonnen en in 6 weken 10 kilo kwijtgeraakt is, dat terwijl zij niet eens veel te zwaar leek. Denk dat het sowieso per lichaam verschilt hoeveel en hoe snel je afvalt. Het extreme hongergevoel is nu wel redelijk weg ‘s avonds, ik geef er gewoon niet aan toe. De hoofdpijn is echter nog wel aanzienlijk en daar sta ik mee op en ga ik mee naar bed. Ibuprofen, paracetamol en 2,5/3 liter water per dag helpen daar niet tegen. Heb jij daar ook last van (gehad)? Is dat misschien een tekort aan zout en/of elektrolyten?

ja heb daar ook last van gehad en nu nog wel eens soms, dat is op dag 3/4 het heftigst. Het gaat over en als het niet over gaat, je consulente appen. Kan ook afkicken zijn van suiker misschien (ik weet dat het wel zo gaat bij afkicken van caffeine).

Weeg je ook thuis op je eigen weegschaal? ik merk dat ik wat stoelgang ophoud, dus vanochtend lijnzaad erbij genomen, dat hielp wel wat gelukkig.

Wauw dames jullie gaan lekker zeg! Ik zal de tabel bijwerken. 

Welkom Elly! Ik drink zelf buiten het water om, ook nog een paar bakjes thee. Ik gebruik stevia zoetjes. Dat zal even wennen zijn voor je, maar ik lust eigenlijk niets anders meer! Ik drink dan overigens wel Zonnatura rooibos thee. 

Helaas kwam mijn weegschaal weer boven de 58kg uit, dus weer tijd om even weer goed op te gaan letten! Overdag zit ik prima aan m'n kcal het is alleen het avondeten en daarna bij de tv wat ik lastig vind. Dus ik ga beginnen om weer de rijst/aardappelen af te wegen en max 100gr te nemen.

@Marielouisa en Elly, willen jullie ook bij de tabel erbij?

Zo ja, geef me dan even de gegevens door, dan zet ik jullie erbij!
En als het mogelijk is, graag de nieuwe gegevens duidelijk in je post zetten, zodat ik het makkelijk kan overnemen. Dik gedrukt bijv, of net zoals QL doet

@Marielouise, zou dat het zijn?- afkicken van suiker? Als ik de achterkant van de verpakkingen lees, dan zie ik dat er behoorlijk wat suiker in de producten zit, schrok er best van. Weet jij hoe dat zit?

Vandaag is dag 4 en idd minder hoofdpijn dan voorheen. Hopelijk blijft dat zo. 

Ik ben van mezelf niet een hele erge zoetekauw, meer van de hartige dingen. Merk wel dat ik dat mis in het dieet, veelal zijn het zoete dingen. Iemand een tip misschien? 
@Lovely89, je bent er zo weer terug op hoor, even weer de motivatie zien te vinden. Wellicht helpt het om het over een andere boeg te gooien en even iets te gaan eten wat totaal anders is. De sleur van het misschien wel eentonige kan het ‘m natuurlijk ook doen… zowel qua voeding als routine.
Ik zou wel in de tabel willen, 1,60m, startgewicht 83,9, streef gewicht 65. Morgen heb ik een afspraak bij de consulente, wel wat snel na 4,5 dag, maar ze gaat daarna op vakantie. 

startgewicht 122.2 kg
Streef 75 kg
Huidig gewicht 118.3 kg
Lengte 1.76 m
Afgevallen 3.9 kg

bedankt voor het toevoegen lovely89


Elly.M schreef op 07-07-2022 om 16:47:

@Marielouise, zou dat het zijn?- afkicken van suiker? Als ik de achterkant van de verpakkingen lees, dan zie ik dat er behoorlijk wat suiker in de producten zit, schrok er best van. Weet jij hoe dat zit?

Vandaag is dag 4 en idd minder hoofdpijn dan voorheen. Hopelijk blijft dat zo.

Ja je kan er wel hoofdpijn van krijgen, fijn dat het al minder is!

Vanochtend was ik 118.1 kg, ben begonnen met 122.7 kg, dus bijna thuis die 5kg

Even op een random zakje gegeken, per zakje 22 gram suiker  dat zijn 5,5 suikerklontjes! Dat is meer dan ik normaal nam op een dag 

Dus dan waarschijnlijk iets anders als oorzaak? Ik weet ook niet precies hoe het werkt.

Ik houd ook meer van hartig dus heb de avond maaltijden wel in huis, en vul die aan met huttenkase komkommer of paturain light.

@Elly, ik had er zelf ook echt veel last van het afkicken van suikers. Dus ik vermoed dat dat bij jou nu ook het geval is.. Even volhouden nog en anders paracetamol en lekker op tijd naar bed Ben benieuwd of er al wat af is bij je vandaag! Weeg jij je ook thuis?

Wist trouwens niet dat er toch nog zoveel suiker in zo'n zakje zat, dat verbaasd me eigenlijk. Maar anderzijds, je hebt ook wel íets nodig natuurlijk..

@Marielouisa, wauw wat goed! Lekker doorgaan zo!

Het weekend staat weer voor de deur. Meestal betekend dat, iets gemakkelijks eten.
Ben van plan om weinig koolhydraten te eten en vooral veel groente en wat vlees. Morgenavond een feestje, dus daar worden er ook genoeg wijntjes gedronken  
Hopelijk kan ik het een beetje compenseren door ook tussendoor water te drinken en overdag gewoon netjes te eten en vooral veel water te drinken!

Fijn weekend allemaal!

@Marielouisa, echt hoor, zelfde hier. Eet normaal nooit suiker, hooguit een keer een zoetje oid. Schrok ervan. Gewoon 25,3 gram koolhydraten per shake. Als je dat 3x per dag neemt, dan zit je al ruim op de 75 gram aan koolhydraten. Kha dieet is Max. 50 gram koolhydraten per dag en Keto zelfs tussen 20-50 gram. Denk dat ik de eerste 2 weken even doorga voor de kickstart en daarna ga ik over op ketogeen, in ieder geval ga ik de shakes vervangen door een low carb shake. Misschien de repen nog wel voor on the go. Trouwens, QNT Metapure banaan of vanille is een aanrader.

@Lovely89, klopt, water drinken scheelt echt al een hele hoop. Je mag soms ook wel eens lekker genieten hoor, dagje in het weekend beetje meedoen en dan zondag weer gezond eten. Ik heb mezelf wel gewogen, nu 1,5 kilo kwijt, wel een lekker gevoel. Heb vannacht gelukkig goed kunnen slapen, geen hoofdpijn 🥰 

@elly, halverwege dit topic worden ook andere repen genoemd die mensen nemen.

Ga je dit dieet dan even volgen en daarna over op iets anders?

@Marielouise, ik zal eens kijken naar die repen. Ben van plan deze week en komende week in ieder geval af te maken, consulente gaf aan dat ik evt kon beginnen met stap 4. Daar mag je een graanproduct en zuivel bij, zodoende ook meer variatie op alle zoetigheid van alleen shakes en repen. 
Gisteren bij de consulente geweest, maandagavond gestart en 1,5 kilo eraf. Niet verkeerd in 4 dagen. Ben tevreden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.