Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Cambridge 1:1 dieet 2021


misschien drukte ik me een beetje onduidelijke uit haha! ik bedoel dat je ook in plaats van een soep een reep mag nemen ook al heb je dan twee repen op een dag (en nog een Shake). Het aantal van hetzelfde product per dag maakt niet uit tot een maximum van 3.

goedemorgen Hoe is het met jullie ?
Ik ga wel goed 
De pasta en noodles geprobeerd en die waren erg lekker Nu heb ik wat variatie voor de lunch De nieuwe soep zoete aardappel/ wortel is ook lekker !
Het gewicht gaat langzaam omlaag Zaterdag weer naar de consulent Eerste station is onder de 90 Ik ben vorig jaar tot 91 gekomen …. Helaas dus weer aangekomen tot 98. 
de nieuwe producten helpen me echt Even wat andere smaken
De fruit en nut bar is ook heerlijk 
Ik wissel die nu af met de peanut crispy en de salted caramel stukjes 

Weer 2 kilo eraf bij consulente 
Ik zit er weer goed in !
Nu gauw weer richting 90

Hoe gaat het bij jullie?
hier nog steeds goed
Ik heb echt de slag weer te pakken 
Zaterdag naar consulent Ik hoop weer twee kilo eraf en onder de 95 te zijn !

Yes wat ga je lekker Honing!

Hier ziek geweest, Corona. Nu eindelijk weer opgeknapt! Eerst dit weekend mijn verjaardag, en daarna gaan we weer. Geen producten meer voor mij, is echt niet te betalen helaas. Ik blijf wel wegen bij de consulent, want die stok heb ik nog altijd nodig. En voor mij is het nog maar een paar kilo. Voor nu meer water drinken en koolhydraten beperken! Hopelijk is het ook snel weer wat minder grijs, dan wil ik weer gaan wandelen. (en ja ik ben een mooi weer loper hahah)

Sport jij er nog bij Honing? En welke stap doe jij nu precies?

Hallo allemaal, hoe gaat het bij jullie?

Inmiddels is het langer dan een jaar geleden dat ik ben begonnen en nog steeds 14,3 kilo lichter dan vorig jaar op deze dag!  

Inmiddels is het zo normaal geworden dat ik deze maat heb dat ik juist hier blijf komen om erbij stil te blijven staan van hoe ver ik ben gekomen. Ik ben wel aan mijn nieuwe lijf gewend (sterker nog, ik zag mezelf in mijn hoofd altijd zoals ik nu ben maar de spiegel of een foto was het niet met me eens) maar het is wel zo dat je toch nog altijd dingen blijft zien die je anders zou willen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt heel gelukkig dat dit me is gelukt en een gezond gewicht hebben is heel fijn. Toch verschuift je aandacht dan weer naar die slappe billen of dat ene rolletje etc. 

De laatste weken slopen de slechte gewoontes er weer langzaam in. Een behoorlijk paar koekjes eten, toch een zak chips opentrekken. Geen zin om te koken dus afhalen/bezorgen. Ik steek gelukkig niet meer mijn kop in het zand en blijf dagelijks wegen, dat houdt me scherp. Het verbaasde me best wel wat ik toch kon eten zonder aan te komen. Maar toen de weegschaal opeens wel wat hoger stond trapte ik direct weer op de rem. Meer aandacht besteden aan mijn maaltijden en kcal tellen in mijn hoofd. Maar gezond is het natuurlijk niet als ik puur door de weegschaal een omslag kan maken. Dat is dus mijn leerpunt voor dit jaar: gezond eten omdat ik dat wil en me fit wil voelen. 

Hoi Dames,

Sorry, ik ben al een hele tijd niet meer online geweest, maar ik lees dat jullie nog steeds goed bezig zijn !  Ga zo door, supergoed dat jullie dit allemaal zo goed volhouden.
Sinds de kerstdagen ben ik gaan opbouwen. Ik eet alleen op mijn werk (nog maar 1 dag in de week naar kantoor vanwege het 'thuiswerken') een fulfil-reep tijdens de lunch. Voor de rest eet ik 'gewoon' mee, dat wil zeggen. Ik eet minder brood dan voorheen en de pasta's en aardappelen ook niet elke dag. Dit gaat nog steeds goed, wat mij eigenlijk verbaasd omdat ik best veel chocolaatjes tussendoor eet. gelukkig heeft het op de weegschaal (tot nu toe) nog geen negatief resultaat.

Ik heb nog wat modifast produkten staan, voor het geval mijn gezinsleden patat willen of de weegschaal toch wat teveel omhoog gaat. Ipv patat neem ik ook vaak blokjes zoete aardappel uit de oven. Eigenlijk vind ik dat nog lekkerder. Gewoon genieten, met een bosuitje, snacktomaatjes en wat fetakaas.

Ik las dat er nieuwe produkten bij de consulenten besteld konden worden; de fruit-notenreep en de zoete aardappelsoep. Lijkt me echt heel lekker. Jammer dat mijn consulente er niet meer is. Had het graag eens willen proberen.

Veel succes allemaal met doorzetten en volhouden.  Als de consulenten ons niet echt kunnen motiveren dan hebben we toch steun aan elkaar !

Hoi dames, kan ik ook meeschrijven hier? Ik ben afgelopen week begonnen. Rond kerst woog ik 93 kilo (ik ben 1.65) en de knop moest echt om. Toen ben ik eerst zelf aan de slag gegaan met kleinere porties eten (soort Sonja Bakker menu's), maar dan liep ik de hele dag aan eten te denken en de weegschaal ging ook niet echt wat af. Nu sinds vrijdag aan de shakes, volgens de teststripjes (en de rare smaak in mijn mond) ben ik in ketose.

Ik ben heel benieuwd of ik het vol kan houden. Heb op dit moment wel allerlei visioenen aan eten en voeding. Dat is maar even afkicken denk ik. Ik heb mijn eerste streefgewicht op 75 kilo gezet. Minder heb ik al meer dan 15 jaar niet gewogen en ik wil geen onrealistische doelen stellen.

Dames, hoe gaat het hier??

Welkom Bree! Als ik het kan, dan kan jij het ook! Welke stap doe je nu?

Hier schommel ik heel erg.. Doordeweeks gaat het eigenlijk wel goed, maar die weekenden.. Dan is het toch een wijntje en wat lekkers, verjaardagen.. Maar sinds vorige week ben ik weer gaan lopen aangezien het weer super lekker is! In de pauze loop ik met collega en dat is best fijn. Ook haal ik mijn zoontje lopend van school ipv de fiets. Zo haal ik toch mooi mijn stappen! Hopelijk compenseert het een beetje en gaat straks de weegschaal weer terug verder naar beneden. Op dit moment probeer ik zo min mogelijk koolhydraten te eten. Maar goed, doordeweeks lukt me dat aardig. 

Ik meld me ook weer even! In februari geleden schreef ik nog dat ik op de rem had getrapt. Nou, dat lukt me steeds een halve dag of een paar dagen. Ik dreig weer in dezelfde valkuil te trappen als voorheen   Ik schommel nu rond de 66 kilo en dat is meer dan ik wil wegen. 

Ik weet precies wat er fout gaat: te makkelijk ‘ja’ zeggen op slechte dingen en toch weer die suikerverslaving. En te weinig bewegen. Ik weeg me nog steeds dagelijks maar merk dat ik denk ‘ach, ik ga wel weer een paar dagen shaken, dan komt het wel goed’. 

Ik overweeg dus om NU weer shakes te gaan halen zodat ik geen excuus meer heb maar weet niet zo goed welke. Mijn consulente is ermee gestopt en wil geen nieuwe consulente zoeken en het hele verhaal doen of weer elke keer wegen. Maar die van Body&Fit vind ik vies.. Atkins vond ik eerder qua ingrediënten wel heel fijn maar dat verkopen ze nergens meer. Ik wil geen Modifast of iets dergelijks door de suikers.

Oh wat balen OTP! Ik schreef vorige week nog dat het hier wel oké ging, maar ook hier afgelopen weekend en gisteren op vrije dag, zoveel zitten eten dat er vanochtend 58kg op de weegschaal stond! Vorige week was dat nog 56,4 +/-. Maar is een andere consulent wel in de buurt? Misschien is dat anders toch de beste optie? Even weer die stok achter de deur..

Shakes halen doe ik zelf niet omdat ik het financieel niet kan. Ik let op mijn koolhydraten en dat gaat doordeweeks goed (heb ik zelfs in de avonden geen behoefte om te snacken), maar die weekenden! Heb veel verjaardagen ook. En in de weekenden is het ook vaak wat makkelijks afhalen e.d. 

Hier dus een beetje een dipje sinds ik dat vanmorgen op de weegschaal zag. 
Mijn plan voor nu, meer water drinken en zorgen dat ik toch die 2ltr ga halen. Nu kom ik hooguit op 1,5 (wel nog een paar bakjes thee). Sinds 2 weken ga ik in de middagpauze met collega wandelen, en dat is echt heerlijk! In de avonden heb ik vaak de puf niet meer om nog te gaan, dus op deze manier haal ik dan toch nog een hoop stappen per dag. Ook haal ik mijn zoontje van school op al lopend 2x per week. 

Wat gezellig dat je zoveel wandelt met die collega Lovely! Is toch een goede stok achter de deur als je samen met iemand gaat. Wel vervelend om te lezen dat het jou ook wat minder goed af gaat als je zou willen. 1op1 is ook echt duur ja.. Daarom wil ik ook niet terug eigenlijk. Maar je hebt gelijk, het is wel fijn om begeleiding te krijgen.

Ik schreef eerder hier al dat mijn consulente een vriendin van mijn moeder is. Zij is nu gestopt en was ook de enige hier in de buurt. Ik zal haar toch eens vragen of zij iemand kent die goed is. Dan maar een stukje rijden want als ik nu niet ingrijp kan ik volgend jaar weer helemaal opnieuw beginnen denk ik.

Als ik het kon, zou ik het zo weer doen om eerlijk te zijn. Het zou echt zó zonde zijn om straks weer opnieuw te beginnen. Kun je beter nu voor die paar kilootjes even weer strikt zijn als dat alles er straks weer aan zit. Vooral ook voor al die leuke kleding die je toen had gekocht  

Ik ga vanaf volgende week met een vriendin in zo'n warmtecabine sporten! Het scheelt wel dat ik dan een maatje heb om mee te gaan. Afzeggen bijv doe je dan niet zo snel hahah en het is dan toch ook een soort van ''uitje''. Oppas heb ik geregeld voor mijn zoontje. Het scheelt dat het maar een half uurtje is en dat zou gelijk moeten staan aan 1,5 uur in de sportschool. Dus ben benieuwd!

Wat klinkt dat sporten in de warmte leuk zeg! Zeker als je dan minder tijd bezig bent dan normaal  Ik ben benieuwd hoe het je bevalt.

Ik heb je advies ter harte genomen en heb via mijn oude consulente een dame gevonden hier een paar dorpen verderop. Ik hoef geen maanden bezig als het goed is dus even rijden is dan toch niet zo’n probleem als dat me helpt weer in balans te komen. 
Ik ben er vanochtend vroeg geweest en het is een heel vriendelijk mens. Ik heb 3 producten per dag meegenomen voor deze week en ben meteen begonnen met een kersensmoothie van 1op1 toen ik thuis kwam. Zo meteen maar een reep en dan even zien of ik behoefte heb aan zuivel/fruit (stap 2 of 3) later vandaag. 

Ik sta er 100% achter en moet echt ingrijpen nu. Ik ben heel benieuwd hoe snel het nu zal gaan. IVM hormonen ben ik sowieso al zwaarder dan normaal maar er moet wel zeker 3,5 kilo af om terug te komen op mijn laagste gewicht afgelopen jaar. Voor de mooi mag er wel het dubbele af, haha!

Zo, de eerste dag heb ik weer overleefd
Het viel me 100% mee. Geen honger gehad en niet de neiging om te snaaien. Het scheelt wel dat de periode dit keer te overzien is. Het voelt ook alsof ik zelf de regie terug pak, het is dus geen moetje waarbij ik elke minuut van de dag aan het balen ben en mezelf zielig vind. Dat had ik soms met eerdere diëten wel heel erg. 

Ik heb geen zuivel of fruit genomen maar wel een flinke kom verse soep en wat komkommer rond 16.00 uur. Ook met gemak daarnaast nog 500 gram groenten bij het diner. 
Ik ben zo benieuwd hoe snel het afvallen zal gaan nu ik een lichter startgewicht heb!

Zijn er hier nog meer dames die momenteel (nog) bezig zijn? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.